УКРАЇНСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ №13
СЕЛИДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ПЕРШИЙ УРОК У 3 КЛАСІ
«БЕЗ СПРАВЖНЬОЇ ДРУЖБИ ЖИТТЯ — НІЩО»
Підготувала Кушнір Н.І.
ВЕРЕСЕНЬ 2019
БЕЗ СПРАВЖНЬОЇ ДРУЖБИ ЖИТТЯ — НІЩО.
(Цицерон)
МЕТА:
Хід уроку
Вчитель:
За горами,за лісами є країна неземна…
Тут випробувань багато, ця країна чарівна.
Хто пройде усі дороги, хто знайде усі стежки,
Той найбільший скарб людини з нами може віднайти.
Як назвемо ми країну? Відгадайте, дітки, враз
Хто загадку відгадає, зразу ж руку піднімає!
Загадка
Радісним життя стає.
Коли вона у тебе є,
Разом можна все зробити,
Тож без неї не прожити. (Дружба)
Технологія «Мозкова атака».
«ДРУГ» - людина, якій довіряємо, яку поважаємо, заради якої можемо пожертвувати всім.
«ТОВАРИШ» - людина з якою можна порадитися, з якою можемо займатися спільною працею.
«ДРУЖБА» - це такі відносини між людьми, коли вони поважають один одного.
ДРУЖБА – це правда і чесність кожного.
У країні Дружби існують свої закони, яких потрібно дотримуватися. Записані вони у документі - Конституції Дружби (Записати на дошці). Та хто це бігає довкола? Це ж мишенята, які не вміють дружити. Вони знову щось придумали та підклали зайві сторінки у Конституцію. Наше завдання - визначити, які сторінки зайві. Будемо голосувати оплесками.
Прийом «Лови помилку»
Закони
Один за всіх, і всі за одного.
Обманюй друга, коли тобі це вигідно.
Розділи з другом і радість, і смуток.
Підтримай друга у біді.
Свого друга ображай, обзивай, зрідка кусай.
Бережи друга, не ображай, не обзивай його.
Поступайтеся один одному.
Будь з другом чесним та відвертим.
Вчитель:
Якщо дружить увесь клас,
Успіх буде повсякчас,
Все нам легко удається,
Весело усім живеться.
Гра «Мікрофон»
(Чесним, правдивим, ввічливим, добрим).
(Поясню, що обманювати не можна;краще гірка правда, ніж солодка брехня).
(Задавак, задирак, хитрунів, брехунів).
Вчитель:
У країні Дружби є місто Поетичне.
Учні нашого класу прочитають вірші про дружбу.
1 учень: Земля в барвистому суцвітті
У часі й просторі летить.
Ти не один живеш на світі,
Один би ти не зміг прожить.
2 учень: Якщо друг у тебе є –
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
То ж без друга не прожити.
3 учень: Якщо дружить увесь клас,
Успіх буде повсякчас.
Все вам легко удається,
Весело усім живеться.
4 учень: Дружать хлопчики й дівчатка.
В лісі дружать всі звірятка.
Дружать ріки і струмки,
Дружать гори і горбки.
5 учень: Дружать стежки і дороги.
Колоски дружать у полі.
Пташенята у гнізді,
Дружать риби у воді.
6 учень: Дружать квіти біля школи
І не сваряться ніколи.
Он троянда задивляється,
Як ромашка посміхається.
7 учень: Хмарки дружать в небесах,
І дерева у садках.
Сонце дружить з усіма,
І для всіх воно сія.
8 учень: І дорослі дружать, й діти.
Як нам цьому не радіти?
Де в сім'ї любов і ласка.
Там панує мир і щастя.
9 учень:
Дружить голуб і голубка,
Дружить лебідь і лебідка,
Дружать зайчики малі,
Дружать діти на Землі.
Пошук істини
Вчитель:
Справжній друг
Зрозуміє тебе.
Зрадіє твоїм успіхам.
Пускає плітки.
Допоможе у біді.
Дасть добру пораду.
Говорить неправду.
Ображає товариша.
Вітає з Днем народження.
Нікого не ображає.
З ним завжди весело.
Захищає слабших.
Малювання «Дерева Доброти».
- У вас у кожного на парті лежить дерево, намалюйте на ньому стільки плодів, скільки добрих людей у вашому житті ви згадаєте.
Фізхвилинка «Дружба»
Практична робота
я буду зачитувати вам речення з вірша, ви доповнюєте останнє слово в кожному реченні.
Навіщо людині потрібен друг?
Чи повинні друзі сваритись ,
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
Друг нас виручити зможе,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас зможе захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... будь!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
– Розкажеш її іншим друзям.
– Нікому не розкажеш.
– Позаздриш йому.
– Порадієш за нього.
– Образишся і підеш.
– Дочекаєшся його.
– Даси йому списати.
– Поясниш, як треба виконувати.
– Відкладеш подарунок, навіть не подивившись.
– Подякуєш другові за турботу.
– Скажеш вчителеві, що друг сказав неправду.
– Переконаєш, щоб він сам виправив становище.
– Почекаєш друга.
– Допоможеш йому.
10-14 – Ти справжній друг. Ти – надійна людина.
6-10 – Ти непоганий друг, але тобі треба уважніше ставитися до друзів.
До 6 – Тобі ще треба вчитися дружити. Ти думаєш тільки про себе. Постарайся змінити своє ставлення до товаришів, якщо не хочеш залишитися самотнім. Адже у дружбі важливо не тільки брати, а й віддавати.
Методичний коментар.
Діти виконують тестування, підраховують бали – за негативну відповідь – 1 бал, за позитивну – 2 бали.
Діти, що отримали 10-14 балів, отримують квіточку, 6-10 балів – метелика, до 6 балів – хмаринку.
Робота над віршем Оксани Сенантович «Що це значить - не дружити?»
Вчитель:
Що це значить – не дружити?
Жити так одинаком.
Не дружити – це ходити
не дверима, а вікном.
Це без друга, без подружки
на перерві у кутку
розправлятись самотужки
з апельсином нашвидку.
Це дивитись, наче в книгу,
набік з видом кам’яним,
а насправді тишком-нишком
роздавати штурхани.
В школі вчитись й не дружити -
це, повірте, все одно,
що, заплющившись сидіти
і дивитися кіно.
Отож, візьміть квіточки, на жовтенькому напишіть своє ім’я і прикрасьте дерево Дружби нашого клас. Не хай квітне завжди!
Підсумок заняття