Перший урок у 4 класі «Україна понад усе!»

Про матеріал
Перший урок у 4 класі «Україна понад усе!» Мета уроку: формувати ключові компетентності: *уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки; *соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості; *громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе; *загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі; *інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі; формувати предметні компетентності: *навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; *розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, бажання стати гордістю своєї Батьківщини; *виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Перший урок у 4 класі «Україна понад усе!»

Мета уроку:

формувати  ключові компетентності:

*уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;

*соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості;

*громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;

*загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;

*інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;

формувати предметні компетентності:

*навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

*розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, бажання стати гордістю своєї Батьківщини;

*виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.

Обладнання: державні та народні символи України, вишитий рушник, гілочка калини, колоски,  вислови про Україну, картки з прислів’ями, презентація , фотографії , картки для роботи в групах,  кросворд.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання  з Днем знань

- Дорогі діти! Я рада вас вітати у цьому світлому прекрасному класі з початком нового навчального року! Хочу вам побажати цікавих подорожей по Країні Знань. Бажаю підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.

- Отже, ми починаємо наш перший урок. Ви усі сумували за своїми однокласниками, давайте привітаємо усіх з початком навчального року.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Країна Знань незвичайна, чарівна. В ній багато таємниць, несподіванок, випробувань. І ось перше випробування – кросворд.

ІІ. Актуалізація знань

  1. Розгадування кросворда
  • Довгастий  шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник.)
  • Вишита сорочка. (Вишиванка.)
  • Найбільша річка в нашій країні. (Дніпро.)
  • Він мостить гнізда на дахах,

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

Ану, скажіть хутчіш!.   (Лелека.)

  • Столиця нашої держави.   (Київ.)
  • У вінку зеленолистім, 

  У червоному намисті,

Видивляється у воду    

На свою хорошу вроду. (Калина.)

  • Плаче красуня над річкою:
  • Пов’язала  б коси стрічкою,

Та вітер весь час налітає

Та коси мої розплітає. (Верба.)

- Подивіться на кросворд.   Яке  слово  утворилося? ( Україна).

- Так, вірно. Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі .пролітають лелеки. Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні.

- Тож як ви вважаєте, про що піде мова на нашому першому уроці?

(Діти відповідають.)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину. Прочитайте тему нашого уроку.

*Пункт 2. Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»

- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

  1. Назва нашої держави? (Україна)
  2. Державна мова України (Українська)
  3. Столиця України? (Київ)
  4. Основні кольори нашого прапору? (Синій і жовтий)
  5. Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
  6. Що символізують кольори українського прапора? (Блакитний – небо, жовтий – пшеничне поле.)
  7. Швидкий український танок. (Гопак)
  8. Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
  9. З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
  10.  Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня)
  11. Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)
  12.  Як звати президента України? (П.Порошенко)
  13.  Назвіть державні символи України. ( Герб, Гімн, Прапор України)

*Пункт 3.  Складання пазлу.

 

*Пункт 4.  «Народ скаже – як зав’яже».

Український народ має свої традиції, культуру. Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я. Тож зараз попрацюєте в групах. Необхідно правильно з’єднати  прислів’я і пояснити його зміст.

Без верби і калини … (нема України).

За рідний край … (життя віддай).

Кожному мила … (своя сторона).

Де рідний край, там….( і під ялиною рай).

Кожному птаху своє … (гніздо миле).

Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

Та земля мила, … (де мати народила).

За морем тепліше…(,а вдома миліше).

- Перевіряємо та пояснюємо зміст прислів’я.  Молодці!

- А хто з вас може  пригадати інші прислів’я про Україну? 

         Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї  держави, для її слави, свободи, незалежності.
         Ви добре справилися із завданням. Тому рухаємося далі.

*Пункт 5. Сад добрих справ

- Щоб виконати наступний пункт в маршруті, необхідно виготовити квіточки, заготовка якої знаходиться у вас на парті.

- Подумайте, якою ви хочете  бачити нашу країну ?

Завдання: Ми всі хочемо бачити Україну сильною, багатою, мирною, славетною і квітучою. У середині квіточки напишіть своє побажання нашій країні. Нехай вона зараз на ваших очах розквітне від нашої безмежної любові до неї! Хай кожен із вас «посадить» символічну квітку на  карті України. Нехай ваші добрі майбутні справи возвеличать нашу сонячну Батьківщину!

( Звучить пісня Тіни Кароль «Україна – це я». Учні прикріплюють на дошці квітки, супроводжуючи побажанням рідній Вітчизні (добра, миру, безпеки, процвітання тощо) і висловлюванням про свої вчинки .

V. Підсумок уроку. Рефлексія

-Чи сподобався вам наш урок? Чим саме?

-Як вам працювалося?

-Дайте поради собі, товаришам.

-Про яку Україну ви мрієте?

-Що можете зробити для цього уже зараз?

-На світі багато чудових країн,

та нам наймиліша країна,

Де ми народились, живемо, вчимось,

- найкраща з усіх Україна!

 

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку