Перший урок у першому класі "Ми – діти України"

Про матеріал

Розробка першого уроку у першому класі "Ми – діти України" призначений для вчителів початкових класів. Даний урок допоможе класному керівникові в роботі з учнями, які вперше переступили поріг школи.

Перегляд файлу

Перший урок у 1 класі

Тема: Ми – діти України.

Мета: сформувати уявлення про школу як Країну Знань; ознайомити дітей зі                  змістом понять «Україна», «держава», «незалежність»; розвивати інтерес до навчання, бажання бути розумним, щасливим; виховувати патріотизм,  любов до школи, дбайливе ставлення до шкільного майна; вчити пишатися своєю Вітчизною.

Обладнання: зображення пейзажів (поле, гори, ліс тощо);портрети славетних українців, карта України; фотокартки історичних місць, пам’яток архітектури;державні символи України; аркуші паперу для кожного учня; олівці.

                                                                      Хід уроку

  1. Організаційний момент.

     Добрий день, мої любі діти!

        Ви прийшли нині в перший клас.

        Вчитись будете і радіти,

        І рости кожен день і час.

               Школа двері для вас відчинила

               І запрошує вчитись вас,

               Бо знання – це велика сила!

               Тож навчайтеся! В добрий час!

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

    – Сьогодні, діти, для вас пролунав перший дзвінок, який покликав на перший у  вашому шкільному житті урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворитесь на справжніх учнів, школярів. Я вітаю  вас усіх з цією визначною подією. А чи відомо вам, для чого треба ходити до школи? Чим займаються в школі? (Відповіді дітей)

    – Вірно. Школа подарує вам багато нових знань, відкриттів, розкриє багато секретів. Послухайте кілька  віршів, чого навчає школа. Підготували їх учні нашого класу.

 

1 учень.       Треба добре дітям знати:

                    В школі вчать дітей читати,

                    І писати будуть вчити,

                    На екскурсії водити.

 

    2 учень. Будуть вчити рахувати,

                    Танцювати і співати.

                    Вас навчать як в світі жити,

                    З усіма дітьми дружити.

 

     3 учень. Вчать у школі працювати,

                     Труднощі перемагати.

                     Завжди правду говорити,

                     В світі лиш добро творити.

 

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • А чи знаєте ви, як називається країна, в якій ми живемо? (Україна)
  • Молодці! Сьогодні ви дізнаєтесь більше про такі слова як «Україна», «незалежність», «держава» та познайомитесь з основними правилами школярів.

 

  1. Робота по темі уроку.

1.Знайомство з правилами Країни Знань.

   – Країна Знань, в яку ви сьогодні завітали, має свої закони. Ми їх з часом вивчимо і         будемо виконувати. Послухайте їх уважно:

          Заходить вчитель – треба встать.

          Коли тобі дозволять – сядь.

          Сказати хочеш – не гукай.

          А тільки руку піднімай.

          Ручкою на парті ніколи не пиши,

          Підручник і зошит ти свій бережи!

          Будь старанним у навчанні,

          Кожен день уроки вчи!

          Прізвиськ дітям не давай,

          А дівчаток захищай!

          Клас і школу бережи,

          З цього дня вони твої!

2.Фіз. хвилинка.

 – Ви вже втомились і саме час нам зробити зарядку.

Всі з-за парти піднялися,

Ручки вгору й потяглися.

Вправо,вліво нахилились,

У віконце подивились.

Пострибали, пострибали…

І за парти посідали.

 

3.Демонстрація карти України.

 – Подивіться, в моїх руках карта України. Це територія, де живуть всі люди нашої держави. Держава – це і є наша країна, домівка для українців. В цьому році ми відзначали 20-ту річницю незалежності нашої держави. Незалежна – значить самостійна. Повторіть за мною ці важливі слова: Україна, держава, незалежна. Вивчимо про рідний край такі рядки:

                                                               Україна – рідний край,

                                                               Поле, річка, зелен гай.

                                                               Любо стежкою іти

                                                               Тут живемо я і ти.

Учитель.  Отже,  Батьківщина –   це  та  земля,  де  ти  народився  і  живеш.

  •  Так  як   називається  наша  держава,  наша  Батьківщина?  (Україна)
  • А ми  хто?  (українці)
  • Ми  любимо  неньку – Україну  і  зробимо  все,  щоб  вона  процвітала.
  • А  що  ви – маленькі  дітлахи  можете  зараз  зробити  для  України?  (Добре  вчитись,  добре  поводитись,  нести  радість  людям)
  • А  що  таке  радість?  (це  посмішки,  гарний  настрій)
  • Так  давайте  дарувати  всім  посмішки  і  добрі  діла.

4.Знайомство з державними символами України.

 – У нашої держави, як і будь-якої іншої, є свої державні символи. Це герб, прапор і урочиста пісня, гімн. (Демонстрація символів)

- Кожна незалежна держава має свої символи, які відрізняють її від інших країн. Це – герб, прапор та гімн (урочиста пісня). Давайте пригадаємо, який герб має наша країна? Прапор? Гімн?

 

- Наш народ має герб — тризуб. Це старовинний знак. Золотий тризуб на синьому тлі. Чому саме тризуб вважають Гербом України? Мабуть, тому, що число 3 завжди вважають казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя. Це – батько – мати – дитя, які символізують силу, мудрість, любов.

Наш герб — тризуб, це воля, сила,

Наш герб — тризуб! Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,

Добро і пісню несемо ми людям.

 

- Синь українського неба і золото неозорих пшеничних ланів переніс наш народ на свій пра­пор. Кольори ці мають ще інше значення «мир» і «багатс­тво», бо народ наш є мирний і трудолюбивий.

Синьо-жовтий прапор маєм,

Синє — небо, жовте — жито,

Прапор свій оберігаєм,

Він – святиня, знають діти.

 

- Гімн — це найголовніша пісня країни. Для гімну Ук­раїни написані слова, які виражають найсердечніші думки і прагнення нашого народу. їхній автор — ук­раїнський поет Павло Чубинський. До тексту підібрана ніжна і одночасно горда мелодія Михайла Вербицького. Всі найбільші свята українського народу проходять з урочистим виконанням нашого прекрасного Гімну.

Вчитель : Гімн – найголовніша пісня країни.
Слова палкі,мелодія врочиста,
Державний гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –
це клич один з мільйонів голосів.

 

5.Робота з пейзажами України.

 – Усі ми одного роду – діти українського народу. Тому повинні любити і берегти нашу Україну.

 

                   Україна – це ліс і гори,

                   це безмежне пшеничне поле.

                   Це міста великі і села,

                   пісня ніжна, сумна і весела. (Демонстрація пейзажів)

                                  Батьківщина

Он повзе мурашка,                   Глянь, яка чудова

Ось хлюпоче річка.                   Наша Україна.

Не зривай ромашку,                 Журавлі над лугом

Не топчи травичку.                   Крилять рівним клином.

В зелені діброва,                       Будь природі другом.

В китицях ліщина.                     Будь природі сином.

 

 

6.Малювання своїх долонь.

 – Будемо берегти нашу Україну своїми руками. У кожного на парті лежать аркуш паперу і олівці. Обведіть свою долоню. Потім прикріпимо їх біля карти України. Це означатиме, що майбутнє нашої держави в ваших руках. (Вчитель допомагає дітям обвести долоні та прикріпити їх навколо карти України.)

 

  1. Підсумок уроку.

    – Ось і підійшов до кінця ваш перший урок. Пригадайте, про що ми говорили? ( Про школу, Україну, що її треба берегти.)

     Тепер ви першокласники. Я бажаю вам бути добрими, працелюбними, щасливими та досягти певних успіхів.

 

 

1

 

doc
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку