Перший урок "Україна починається з тебе"

Про матеріал
сценарій першого уроку, спрямований на розвиток відповідальності щодо цілей сталогго розвитку
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ДЕСНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

«ДЕСНЯНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ГІМНАЗІЯ – ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І СТУПНЯ»

ДЕСНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Сценарій першого уроку для 9 класу

Тренінг «Україна починається з тебе»

Мета:

- формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе як унікального цінного громадянина, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу, почуття патріотизму та національної свідомості;

- виховувати повагу до себе та інших громадян України, шанобливе ставлення до представників інших національностей, що населяють країну;

- розвивати мовлення та аналітичне та критичне мислення.

Обладнання: відео, аудіо файл «Плине кача», плакат території України, стікери сердечка, долоньки жовтого і блакитного кольору, прапорці, карта України, зелена та червона картки і текстовидільники для кожного учасника, бланк «Для досягнення цілей сталого розвитку я:», смартфони з підключенням до мережі інтернет.

Хід заходу:

(перед початком заходу кожен учень отримує необхідне обладнання та матеріали, які будуть використовувати в ході виконання вправ)

Добрий день, любі діти! Вітаю вас з початком нового навчального року, зичу вам високих злетів у досягненні мети, міцних знань і невичерпного потенціалу, який ви змогли б реалізувати на теренах нашої держави розбудовуючи і примножуючи її багатства.

Розпочати перший урок 2021-2022 навчального року пропоную розв’язанням ребусу в якому зашифрована тема нашого уроку.

(на екрані висвітлюється рисунок ребусу, який учні мають розгадати)

 

На світі багато чудових країн, та мова сьогодні піде про нашу Вкраїну, наймилішу, найкращу, яка піднялася, мов Фенікс, з руїн, безсмертну нашу Вкраїну.

Нещодавно в Україні відзначали величне свято – 30 річницю з Дня Незалежності. Хто може пригадати дату цієї події? (учні відповідають)

Вправа «Хмара слів»

(на дошці висить плакат території України на якому в центрі зазначено поняття незалежність)

Сьогодні в світі існує безліч термінів і понять, які кожен може тлумачити на свій розсуд, одне з цих понять «Незалежність», тому пропоную всім дружно створити хмару слів з асоціацій, які у вас сформовані до даного поняття. Кожен із Вас має стікери у вигляді серця, прошу вас записати на ньому одне ключове слово, яке асоціюється з поняттям незалежність.

Прошу по черзі назвати ваші асоціації і прикріпити стікери на плакат.

На основі ваших асоціацій, ми можемо зробити висновок, що слово незалежність має різні визначення у різних сферах життєдіяльності людства.

Незалежність — можливість приймати самостійні рішення, які підкорюються власним бажанням та інтересам і не потребують зовнішніх вказівок та наказів. Незалежність для держави — політична самостійність, відсутність підлеглості, суверенітет.

В історії відомі випадки здобуття державної незалежності в результаті боротьби націй за свою незалежність, наприклад, Війна за незалежність США (1775-1783).

Нажаль громадянам нашої держави теж доводиться боронити територіальну цілісність рідної неньки і відстоювати її незалежність, покладаючи власні життя. За даними ДКСУ з 14 квітня 2014 до 31 серпня 2020 року від 42 000 до 44 000 осіб стали жертвами бойових дій на сході України. ООН оцінює кількість загиблих від 13 100 до 13 300. Українська незалежність і наша свобода оплачені занадто дорогою ціною. Ми повинні про це пам'ятати і вшановувати подвиги наших Героїв. Давайте вшануємо світлу пам’ять загиблих хвилиною мовчання.

(хвилина мовчання «Плине кача»)

Дякую прошу сідати.

Україна – одна з найкрасивіших країн світу. Тут і гори, і моря, й унікальні каньйони та древні міста, в яких оживає історія. Пропоную здійснити віртуальну мандрівку Україною і зрозуміти, що за її красу і незалежність дійсно потрібно боротися. Подорожуй країною, відкривай у ній нові світи і щоразу закохуйся в неї ще дужче!

(перегляд відео)

Любі діти, скажіть чи любите ви мандрувати? Пропоную розробити картку мандрівок нашого класу. Для цього візьміть прапорці і прикріпіть їх на міста або регіони, які ви відвідали і які вас захопили своєю красою, дивовижністю чи незвичайністю.

(діти прикріпляють прапорці до карти України)

(на основі наповнення карти вчитель робить висновок про відвідини наймальовничіші куточки нашої неньки, зазначає, що краса України необмежена і пізнавати її можна щодня.)

Де б ми не були, яким би містом не подорожували нам завжди потрібно дотримуватись принципів людяності, справедливості та співпереживання, що є рушійною силою у розбудові міцної, незламної і могутньої держави про яку мріє кожен громадянин. Дуже часто ми думаємо, що розвиток економічно стабільної держави не залежить від нас особисто, та досвід країн що входять до складу ООН говорить про протилежне. Самітом ООН і для України було визначено ключові напрямки розвитку країни - «цілі сталого розвитку». Давайте їх розглянемо.

(Демонстрацію слайду «Цілі сталого розвитку» з обговоренням)

Дійте, щоб стати Чемпіоном Глобальних Цілей! — Національні консультації  щодо Цілей Сталого Розвитку в Україні

За підсумками 2019 року Україна досягла прогресу за 15-ма з 17-ти цілей, а щоб прогрес ставав значно помітнішим ми маємо пам’ятати, що Цілі сталого розвитку – це для кожного з нас, і кожен день ми можемо своїми діями наближати їх реалізацію задля сталого майбутнього.

Для виконання наступного завдання, пропоную скористатись зеленими і червоними картками, які є у кожного з вас. Ви заслухаєте твердження із концепції сталого розвитку і якщо ви дотримуєтесь цього принципу піднесіть в гору зелену картку, якщо ні – червону, а також продублюйте свою відповідь підкресливши текстовидільником вислів на бланку (додаток 1) кольором відповідним до картки, яку ви піднесли.

Для досягнення цілей сталого розвитку я:

  1. Свій старий одяг не викидаю на смітник, а передаю до благодійної скринь, щоб їм змогли скористатись люди, які його потребують.
  2. Принципово купую продукти українського виробництва.
  3. Випиваю 1,5 – 2 літри води на день.
  4. Допомогою своїм братам чи сестрам з навчанням.
  5. Користуюсь послугами спеціалістів спираючись на їхню кваліфікацію незалежно від їхньої статі.
  6. Мию руки перед їжею, після прогулянки та після туалету.
  7. Ставлю комп’ютер та інші гаджети в сплячий режим коли не користуюсь ними або взагалі вимикаю їх.
  8. Добросовісно виконую роботу. Ефективно використовую робочий час.
  9. Долучаюсь до наукових досліджень.
  10. Захищаю та підтримую друга, що потерпає від булінгу.
  11. Беру участь у прибиранні парків та скверів.
  12. Купую напої у скляній тарі та здаю її на переробку.
  13. Використовую багаторазову маску для обличчя.
  14. Здаю пластикові пляшки на переробку.
  15. Посадив дерево або кущ.
  16. Підтримую наших бійців на сході.
  17. Беру активну участь у житті свого закладу чи громади.

Вищезазначені позиції є кроками для досягнення сталого розвитку з путівника «Цілі сталого розвитку починаються з тебе.» Зараз кожен самостійно може проаналізувати, наскільки багато кроків кожен із вас особисто зробив для розбудови власної держави. Кількість зелених поміток – це показник вашої активної громадської позиції, а червоні – це вектори для саморозвитку. Кожна людина – це особистість зі своїм характером, своїми звичками, інтересами. Високо чи низько ви себе оцінили в конкретній ситуації залежить виключно від вас, від вашого морального стандарту.

Візьміть, будь ласка, долоньки, які ви попередньо отримали, і на кожному з пальчиків починаючи від вказівного до мізинця, напишіть позитивні якості чи характеристики, які роблять вас унікальною і цінною особистістю для України. На великому пальці напишіть те чим ви особисто пишаєтеся. На долоні напишіть чи намалюйте те, про що Ви мрієте, що символізує Ваші надії й цілі.

Можливо хтось із вас хоче поділитись своїми записами?

(учні діляться інформацією зазначеною на долонях)

Ми – всі унікальні, особливі – кожен по-своєму. Щоб розкрити увесь наш потенціал – потрібно об’єднатися, навчитися поважати свою цінність та усвідомлювати унікальність і цінність інших людей. Лише разом ми зможемо збудувати міцну й непохитну, економічно стабільну державу.

Рефлексія:

(діти висловлюють власні думки даючи відповіді на поставлені запитання)

  •     Як змінилося ваше уявлення про ваші особисті внески для розвитку і процвітання нашої держави?
  •     Що саме ви вже зробили для досягнення цілей сталого розвитку? Та що ще можете зробити?
  •     Що робить Вас унікальним і цінним для України.

Сьогодні ми довели, що бути гідним громадянином – означає не перекладати відповідальність за своє життя на когось. І якщо кожен із нас реалізує бодай певний відсоток кроків до досягнення цілей сталого років, то Україна відзначатиме ще не одне десятиліття і стане відомою в світі своїми добрими ділами!

І наостанок, хочу вас попросити, дістати свої смартфони, перейти за покликанням https://www.menti.com/6d14nv9bwa (посилання можна відправити використовуючи зручний меседжем, або висвітлити на екрані www.menti.com та код доступу ) та написати три слова побажання для нашої держави.

(учні відправляють свої побажання,

вчитель висвітлює хмару слів із їхніх побажань на екрані та робить аналіз)

 

На цьому перший урок 2021-2022 н.р. добігає логічного завершення, зичу, щоб цей навчальний рік, став для вас таким же продуктивним, як і перший урок, щоб кожен із вас зміг реалізувати свій потенціал, та сформував активну громадську позицію. Пам’ятайте, що саме ви – майбутнє України!

І на завершення з матеріалів, які ми сьогодні розробили пропоную створити стіну нашої активності.

(учні створюють стіну активності та роблять колективне фото біля неї)


Використані джерела:

  1. Путівник. Цілі сталого розвитку починаються з тебе. Рекомендації від SDG – Амбасадорів від Центру «Розвиток КСВ», 2020р. https://drive.google.com/file/d/1Z_dVjkw_eGhMzPKyJ-aG3RitjJInt3AG/view
  2. Усесвітній День Гідності. Путівник. 2020 р.

https://drive.google.com/file/d/1hJj-S4tfDanKa5e0BnXAvk26JFUeDKdk/view

  1. Усесвітній День Гідності в Україні. Посібник для волонтерської курації. 2020 р.

https://drive.google.com/drive/shared-with-me

 


Додаток 1

Для досягнення цілей сталого розвитку я:

Свій старий одяг не викидаю на смітник, а передаю до благодійної скринь, щоб їм змогли скористатись люди, які його потребують.

Принципово купую продукти українського виробництва.

Випиваю 1,5 – 2 літри води на день.

Допомогою своїм братам чи сестрам з навчанням.

Користуюсь послугами спеціалістів спираючись на їхню кваліфікацію незалежно від їхньої статі.

Мию руки перед їжею, після прогулянки та після туалету.

Ставлю комп’ютер та інші гаджети в сплячий режим коли не користуюсь ними або взагалі вимикаю їх.

Добросовісно виконую роботу. Ефективно використовую робочий час.

Долучаюсь до наукових досліджень.

Захищаю та підтримую друга, що потерпає від булінгу.

Беру участь у прибиранні парків та скверів.

Купую напої у скляній тарі та здаю її на переробку.

Використовую багаторазову маску для обличчя.

Здаю пластикові пляшки на переробку.

Посадив дерево або кущ.

Підтримую наших бійців на сході.

Беру активну участь у житті свого закладу чи громади.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Виховна робота
Додано
26 березня 2023
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку