Перший урок в 7 класі на тему: Естафета творчих завдань". Форма проведення уроку : арт - кав'ярня.
Міжпредметні звязки: історія, українська література, мистецтво, українська мова, математика, інформатика.
Науково-методичний центр
Управління освіти Миколаївської міської ради
Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 29
Перший урок
«Естафета творчих завдань»
Класний керівник
Жеребцова Ю.І.
Миколаїв 2018
Перший урок 2018-2019 н.р. для учнів 7 класу
«Естафета творчих завдань»
Мета:
Тип заняття: виховна година, перший урок
Форма уроку: арт - кав’ярня
Методи і прийоми: слово вчителя, хмарні технології, творча лабораторія, виразне читання.
Міжпредметні зв’язки: історія, українська література, мистецтво, українська мова, математика, інформатика.
Обладнання: мультимедійні засоби, світлини, картки із завданнями, імпровізована кав’ярня, схематичне зображення на дошці чашечки кави та цукерки; імпровізовані зернятка кави;вишиті рушники, серветки; кошик з бубликами; різнокольорові вазочки.
Епіграф
«Щоб засвоїти знання, їх треба вживати з апетитом»
А.Франс
Хід уроку
І. Організаційний момент
Звучить пісня Оксани Білозір «Зеленеє жито,зелене…»
https://www.youtube.com/watch?v=Z7AbZTTy9v4
Вступне слово вчителя. Доброго дня, всім! Ось і закінчилось літо і настала осінь, яка щиро запрошує всіх школярів до цікавого та незвіданого світу знань. А сьогодні настав час вирушати у нову захоплюючу мандрівку дивовижною країною Знань. Тож я вам бажаю творчого натхнення, відкриття нових горизонтів у цьому навчальному році.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності учнів
Анатоль Франс колись сказав «Щоб засвоїти знання, їх треба вживати з апетитом», тому урок наш сьогодні не звичайний, бо я хочу вас запросити до творчої кав’ярні «Естафета творчих завдань».
Є такий напівжарт-напівправда: «Нове — це давно забуте старе». Традиція «літературних кав’ярень» 1920-х років, коли молоді люди збиралися разом, щоб почитати свої вірші, послухати інших, гаряче подискутувати про літературну класику та їхню сучасність. Отже, сьогодні ми зібралися в мистецькій кав’ярні, щоб познайомитися з творчістю наших однокласників, показати себе та навчитися чогось у інших.
Отже, хочу зазначити, що ви не тільки будете смакувати страви нашої кав’ярні, а деякі з них будете готувати і самі.
Я, як справжня господиня, хочу вас пригостити різнокольоровими смаколиками (діти пригощаються цукерками різних кольорів з прикріпленими до них імпровізованими зернятками кави).
Я звернула увагу, що у вас цукерки різного кольору, давайте так і об’єднаємося у групи - за кольорами цукерок(діти об’єднуються у п’ять груп, розміщуються за столами, на яких знаходяться кольорові вази, що відповідають кольору цукерки)
Але для початку хотілося б дізнатися, що очікуєте ви від сьогоднішньої зустрічі. Прошу на зернятках, які ви отримали зі смачними цукерками, одним реченням або словосполученням написати свої очікування від цього уроку, та прикріпити їх навколо нашої філіжанки кави.
Я очікую, що …( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе; будемо працювати в групах, парах)
Цей урок навчить мене … (Цей урок навчить мене робити висновки, складати розповіді, висловлювати своє ставлення до почутого… )
Я теж хочу висловити свої очікування від нашої зустрічі: я очікую, що я допоможу вам осягнути глибинну сутність спадщини рідного краю, реалій дійсності, національну духовність українців; ми будемо розвивати культуру поведінки, критичне мислення та мовлення, уміння працювати в команді, розвивати творчі здібності.
ІІІ. Основна частина заняття
Слово вчителя. Отже, давайте приготуємо разом смачний напій «щастя»: візьмемо повну пригоршню оптимізму, додамо любові, надії і віри, підігріємо добрими словами, доллємо щирості. Відшліфуємо осад турбот і поганого настрою, додамо по краплі гумору і здорового глузду, і почнемо смакувати разом.
Одна особливість – готувати страви сьогодні ви будете самі. А я, як господиня кав’ярні буду розраховуватися з вами смачними бубликами, тому ви їх не куштуйте зразу, а зберігайте до кінця.
Звертаю вашу увагу на вартість кожного блюда, якщо ви будете брати участь у приготуванні кожного з них, ви отримаєте відповідну кількість бубликів. За якою ми визначимо переможців, враховуючи швидкість, правильність та оригінальність.
Отож, давайте ознайомимось з меню нашої кав’ярні (демонстрація меню).
Меню
Страва |
Ціна( кількість бубликів) |
1.Борщ «Відгадайка» (відгадати ребуси «Державні та народні символи України») |
5 бубликів |
2. Варенички «Піснярочки» (проспівати українську пісню) |
2 бублики |
3. Вафельки «Буріме» (за поданою римою скласти чотиривірш) |
5 бубликів |
4. Коржики «Пазлики» (відгадати відоме місце Миколаєва) |
3 бублики |
5. Цукерки «Циферки» (з цифр створити певний образ) |
4 бубликів |
6.Тістечко«Акторський вернісаж» (зобразити ситуацію за допомогою пантоміми ) |
6 бубликів |
7. Фразеологічний коктейль» (поєднати слова, які стали крилатими фразами) |
7 бубликів |
Команда співає по черві один куплет з пісні, а приспів - всі разом.
Пісня Тіни Кароль « Україна – це ти»
https://www.youtube.com/watch?v=R_53CXEJbJs
(І група) Моє ім'я - Батьківщина,
Лелеки легке крило.
Моє ім'я - Україна
І сонечка тепло.
(ІІ група) Моє ім'я - Вишиванка,
Я - хрестик на полотні.
Моє ім'я - синє небо,
Я - сонях малий під ним.
Приспів (всі разом)
Татові слова:
Україна - це я!
Мамині пісні,
Україна - це ти!
(ІІІ група) Моє ім'я - Степ широкий,
Моє ім'я - Хліба смак,
Останній шкільний дзвіночок,
Над сивим Дніпром туман.
(ІVгрупа) Моє ім'я - то Надія,
Моє ім'я - то Любов,
Моє ім'я - чиста мрія,
І віра, що з нами Бог!
Приспів (2) (всі разом)
(Vгрупа) Моє ім'я - колискова...
Моє ім'я - то є Воля...
Моє ім'я - то Родина...
Моє ім'я - добре Слово,
Що збереже цей світ!
Приспів (всі разом)
Україна - це ти!.. (всі разом)
« Притча»
А чи знаєте ви звідки пішла приказка «Зарити талант».
(Учитель розповідає притчу (або демонстрація відео)). (додаток 2)
«Поетичний антракт»
(Учні,які пишуть вірші, декламують напам’ять)
«Музична пауза» (троє дівчат виконують пісню Софії Ротару «Червона рута»)
Я пропоную вам створити шаблон для цукерки, але виготовляти розпочнемо з цифри на папері.( Кожній групі роздається аркуш паперу з цифрами, з яких потрібно створити певний образ). (додаток 5)
(додаток 6).
4.Підбиття підсумків. Нагородження переможців.
Рефлексія.
Скуштували всі разом смачні страви. Чи сподобалося вам? А може, хтось і нудьгував?
На початку нашої зустрічі ми написали свої очікування на зернятках кави. Посмакуємо спільно завареною кавою. Якщо ваші очікування справдилися занурте своє зернятко, якщо ні, тоді залиште його собі.
А на останок хочу сказати словами Ліни Костенко:
Життя іде і все без коректур.
І час летить, не стишує галопу.
Давно нема маркізи Помпадур,
і ми живем уже після потопу.
Не знаю я, що буде після нас,
в які природа убереться шати.
Єдиний, хто не втомлюється, – час.
А ми живі, нам треба поспішати.
Зробити щось, лишити по собі,
а ми, нічого, – пройдемо, як тіні,
щоб тільки неба очі голубі
цю землю завжди бачили в цвітінні.
Щоб ці ліси не вимерли, як тур,
щоб ці слова не вичахли, як руди.
Життя іде і все без коректур,
і як напишеш, так уже і буде.
Але не бійся прикрого рядка.
Прозрінь не бійся, бо вони як ліки.
Не бійся правди, хоч яка гірка,
не бійся смутків, хоч вони як ріки.
Людині бійся душу ошукать,
бо в цьому схибиш – то уже навіки.
Список використаних джерел
http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator
http://www.truechristianity.info/ua/books/zakon_bozhyi/zakon_bozhyi_1_180.php
Є.І. Науменко. – Х. : Видавнича група «Основа», 2008.
Додаток 1
І група
ІІ група
ІІІ група
ІV група
V група
Додаток 2
Притча про таланти
Ще одну притчу щодо лінощів і недбальства наших сказав Ісус Христос. Один чоловік, відбуваючи в чужу країну, покликав рабів своїх і доручив їм своє майно. Одному він дав п`ять талантів, другому два таланти, іншому ж один талант, кожному за його можливостями; і відразу ж виїхав.
Той, хто отримав п`ять талантів, використав їх для справи і набув на них ще п`ять талантів. Так само вчинив і той, хто отримав два таланти, набувши на них ще два. Той же, хто отримав один, не побажав трудитися, пішов і закопав його в землю, і сховав срібло господаря свого.
Після довгого часу повернувся господар рабів своїх і вимагав від них звіту. Той, хто отримав п`ять талантів, приніс ще п`ять і, підійшовши до нього, сказав: "Господарю, п`ять талантів ти дав мені; ось ще п`ять талантів, які я здобув на них".
Господар сказав йому: "Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, над великим тебе поставлю; увійди в радість господаря свого".
Підійшов також і той, хто отримав два таланти, і сказав: "Господарю, два таланти дав ти мені; ось інші два таланти, що я здобув на них".
Господар сказав йому: "Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, над великим тебе поставлю; увійди в радість господаря свого".
Підійшов і той, хто отримав один талант, і сказав: "Господарю! Я знав тебе, жорстоку людину, жнеш, де не сіяв, і збираєш, де не розсипав; і, побоявшись, пішов і заховав талант твій у землю; ось тобі твоє".
А господар сказав йому у відповідь: "Лукавий рабе і лінивий! Ти знав, що я жну, де не сіяв, і збираю, де не розсипав; тоді треба було тобі віддати срібло моє купцям, і я, прийшовши, одержав би моє з прибутком. Отже, візьміть у нього талант і дайте тому, хто має десять талантів. Бо кожному, хто має, дасться і примножиться; а в того, хто не має, відніметься і те, що має. А негідного раба вкиньте у пітьму непроглядну; там буде плач і скрегіт зубів".
Розповівши цю притчу, Ісус Христос промовив: "Хто має вуха слухати, хай слухає!"
Ця притча означає: всі люди отримують від Господа різні дари, якось: життя, здоров`я, силу, душевні здібності, учення, дари Святого Духа, життєві блага тощо, щоб цими даруваннями служити Богу і ближнім. Усі ці дари Божі і розуміються у притчі як таланти. Бог же знає, скільки потрібно дати кожному за його здібностями, тому й отримують – хто більше, хто менше. Хто як скористався дарами Божими, в тому кожна людина має звітувати перед Господом при другому Його пришесті. Хто використав їх на користь собі й іншим, той дістане похвалу від Господа і вічні небесні радощі; а ліниві й байдужі люди будуть осуджені Господом на вічні страждання.
Додаток 3
Вафельки « Буріме»
І група
….світліє
….стає
….мрії
….моє
Земле рідна! Мозок мій світліє,
І душа ніжнішою стає,
Як твої сподіванки і мрії
У життя вливаються моє.
В. Симоненко
ІІ група
….красу
….лісами
….росу
….голосами.
Намалюй цю чарівну красу,
Чисте небо візьми над лісами.
І живу двінкотючу росу,
що співає всіма голосами.
М. Сингаївський
ІІІ група
….. не буває
…..святі
……забуває
….в житті
Одна Батьківщина, і двох не буває,
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
М. Бокай
ІV група
…..диво
….рік
…..вродлива
….повік
Україно! Ти для мене диво,
І нехай іде за роком рік,
Буду, мамо горда і вродлива,
З тебе дивуватися повік…
V група
…...Україна
…..полів
…..перлина
…..спів
Моя земля – чарівна Україна!
Тут стільки сонця, рік, лісів, полів…
Вона на всій планеті, мов перлина.
Тут соловейка найщиріший спів.
Н.Красоткіна
Додаток 4
Як створювався пазл в програмі LearningApps.org
Додаток 5
Цукерки «Циферки»
Додаток 6
«Фразеологічний коктейль»
“Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе” (Олесь Гончар)
“Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь” (Т. Шевченко);
“О мово вкраїнська! Хто любить ії , той любить мою Україну!”( В.Сосюра);
Ні мистецтво, ні мудрість не можуть бути досягнуті,, якщо їм не вчитися (Демокріт)
Без будь - кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь – хто з нас без Батьківщини – ніщо ( В. Сухомлинський)
1