додано помилково, на видалення

Перегляд файлу

Перший урок

 З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ

 Розділ програми: ціннісне ставлення до держави

Форма проведення: круглий стіл з інтерактивними вправами

 

Обладнання: стрічечки жовто-блакитні, ватман –  посередині зображене жовто-блакитне серце, ватман –  посередині зображена Україна, відео, пісні, стікери з квіточками жовто-блакитними, державні символи України, фото видатних особистостей, мікрофон, пазли з написами прислів’їв,  сердечка з паперу, мультимедійний проектор.

 

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

 

План підготовки:

  1. Підбір інформації, визначення форм і методів роботи.
  2. Підбір віршів, відео та аудіоматеріалів.
  3. Підготовка роздаткових матеріалів.
  4. Оформлення кабінету.

 

 

Хід уроку

І. Мотивація та емоційне налаштовування

      Відео1 «Україна за одну хвилину»

 Декламуванням вірша В. Сосюри «Любіть Україну» (Додаток 1)

ІІ. Оголошення теми уроку

 ІІ. Оголошення мети уроку

 

ІІІ. Вправа «Очікування»

(плакат з жовто-блакитним серцем, поряд діти прикріплюють стікери у формі жовто-блакитних квіток з надписами)

-Діти, з чого для вас починається Україна?

(Для мене Україна – це …)

 

  • Золотавий вечір впав на тихі верби,

Солов’їна пісня ллється вдалині,

І мрійлива річка між гаями в’ється –

Все це –Україна. Все це –я і ти!

 (Відео 2 «Моя країна – Україна»)

Сьогодні ми з вами будемо говорити про нашу рідну Україну, згадаємо її багатостраждальну історію, символіку, доведемо, що ми гідні громадяни своєї Батьківщини. Наприкінці маємо відповісти на проблемне питання:

  • Якою ви мрієте бачити Україну?

 

ІV. Інформаційна довідка.  Сторінка історії України.

Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради. Довгої вікової героїчної боротьби за волю.

  • Пригадаємо давню легенду про створення України (Додаток 2)

(учень розповідає легенду)

  • Основні віхи становлення української державності:
  • Існування могутньої Київської держави Володимира Великого, Ярослава Мудрого.
  • Перша християнська республіка в Європі – Запорізька Січ на острові Хортиця.
  • Започаткування власної державності в Українській Народній Республіці.
  • 1991 рік проголошення незалежності України.
  • 2004 рік прояв громадської активності під час Помаранчевої революції.
  • 2014 рік – Революція Гідності, що призвела до політичних та суспільних змін в Україні, подвигу українських військових та добровольців у боротьбі з російськими бойовиками, які тероризують східну Україну.

 

Наші серця навіки з героями Небесної сотні, воїнами у боротьбі за свободу та єдність України.

(Хвилина мовчання під звуки метроному)

  1.  Вправа «Ланцюжок». Мозковий штурм. Поняття “Україна”
  • Україна як держава? (учні називають свої варіанти, вчитель записує на дошці)

ДЕРЖАВА=СУВЕРЕННА-ТЕРИТОРІЯ-НАРОД-ЗАКОНИ-ТРАДИЦІЇ-ЗВИЧАЇ-ДЕРЖАВНА МОВА-СИМВОЛИ-ДЕМОКРАТІЯ-НАЦІОНАЛЬНИЙ ДУХ

VІ. Вправа «Ланцюжок».  Мозковий штурм. Поняття “народ”

  • Що означає поняття « народ»?

НАРОД = Я-ДРУЗІ-УЧНІ КЛАСУ,ШКОЛИ-МОЯ СІМЯ-РОДИЧІ-ЗНАЙОМІ

VІІ. Вправа «Символи та сенкани» (Робота в групах)

Кожна держава має свою символіку,  державну і народну. На кожній рідній Землі проживають визначні постаті свого народу.

(об’єднання в групи за кольором синій, жовтий, білий )

І група. Державні символи

ІІ група. Народні символи

ІІІ група. Культурні символи

  • Пригадайте, які символи України ви знаєте, створіть сенкани.

 (перегляд презентації віео 3«Символи України»)

 

  1. Рухлива вправа «Знайди пару»

(під супровід пісні Елеонори Скиданової «Країно моя»)

Кожен народ увіковічує свою батьківщину у піснях, прислів’ях. Пригадаємо і ми народні прислів’я про Україну.

Знайти продовження народним прислів’я про Україну. Кожен отримує частинку прислів’я. (Додаток 3)

 

Учитель. Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.

(звучить пісня Катерини Бужинської «Україна – це ми»)

 

VII. Вправа «Мікрофон»

Учні формулюють відповідь на запитання

  • Якою ви мрієте бачити Україну?

 

Учень читає вірш «Я хочу сказати простими словами» (Додаток 3)

Учитель. Правильно, діти, ви повинні цілеспрямовано йти до своєї мети і пам’ятати, що один в полі не воїн. Ми маємо бути єдині, спільно приносити нашій державі користь. Ви маєте будувати своє майбутнє. І тільки спільними зусиллями ми досягнемо того, що очікуємо для України. Тільки тоді сонечко буде посміхатися і лагідними промінчиками зігріватиме Україну.

 

VIII. Вправа «Коло заключних слів»

«Всім серцем любіть Україну свою, – І вічні ми будемо з нею!» – писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.

  • Тож і ми віддамо частинку свого серця Україні зі словами «Я віддаю частинку свого серця Україні, тому що…»

(пурпурові сердечка прикріплюємо до карти України)

(Пісня Олесі Заяць «Це моя Україна!»)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
18 березня 2019
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку