Перший урок "З Україною в серці"

Про матеріал

ПЕРШИЙ УРОК "З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ"

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Перегляд файлу

 

Бондарівська  гімназія

 

http://erudyt.net/wp-content/uploads/2015/08/6832.jpgПерший урок
 

 

 

 

 

C:\Users\Богдан\Downloads\den_nezalezhnosti.gif

 

 

Вчитель : Величко С.Д.

 

 

 

2016-2017 н.р

 

Мета:

 поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Обладнання:

 ватман -  посередині зображена Україна,  пісні, вислови про Україну, стікери з квіточками жовто-блакитними, сонечко з променями (вправа «Очікування»), державні символи України, фото видатних особистостей, мікрофон, пазли з написами прислів’їв,  сердечка з паперу .

Форма проведення:

урок-тренінг.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель: І от ви знову в школі сіли за парти. Вітаю вас із першим уроком вашого першого дня в школі. Пропоную  розпочати його Державним Гімном України «Ще не вмерла Україна»

Учитель:  Гімн – це не звичайна пісня, це урочиста пісня нашої країни, це символ державної єдності та віддзеркалення душі  українського народу.  Давайте поміркуємо у які моменти нашого життя звучить Гімн України?  Як часто ви сьогодні чуєте слова Гімну? Які почуття у вас виникають коли ви чуєте Гімн?

 

ІI. Повідомлення теми першого уроку.

Учитель:   Гімн є одним із символів об’єднання людей. Які ще державні символи ми знаємо? (Прапор, герб – короткі повідомлення учнів про символи)

Чи можна сказати, що ці державні символи  України мають сьогодні  велике значення для єдності народу? Чому? …

Тема сьогоднішнього нашого уроку «З Україною в серці».  Розпочнемо

 з декламуванням вірша В. Сосюри «Любіть Україну»


 

Любіть Україну

1. Любіть Україну, як сонце, любіть, 
як вітер, і трави, і води… 
В годину щасливу і в радості мить, 
любіть у годину негоди. 

2. Любіть Україну у сні й наяву, 
вишневу свою Україну, 
красу її, вічно живу і нову, 
і мову її солов'їну. 

 

 

3. Між братніх народів, мов садом рясним, 
сіяє вона над віками… 
Любіть Україну всім серцем своїм 
і всі ми своїми ділами. 

4. Для нас вона в світі єдина, одна 
в просторів солодкому чарі… 
Вона у зірках, і у вербах вона, 
і в кожному серця ударі, 

 

5. У квітці, в пташині, в електровогнях, 
у пісні у кожній, у думі, 
в дитячий усмішці, в дівочих очах 
і в стягів багряному шумі… 

6. Як та купина, що горить — не згора, 
живе у стежках, у дібровах, 
у зойках гудків, і у хвилях Дніпра, 
і в хмарах отих пурпурових, 

7.  В грому канонад, що розвіяли в прах 
чужинців в зелених мундирах, 
в багнетах, що в тьмі пробивали нам шлях до весен і світлих, і щирих. 
 

8. Юначе! Хай буде для неї твій сміх, 
і сльози, і все до загину… 
Не можна любити народів других, 
коли ти не любиш Вкраїну!.. 

9. Дівчино! Як небо її голубе, 
люби її кожну хвилину. 
Коханий любить не захоче тебе, 
коли ти не любиш Вкраїну… 

10. Любіть у труді, у коханні, у бою, 
як пісню, що лине зорею… 
Всім серцем любіть Україну свою —
і вічні ми будемо з нею! 

                        Володимир Сосюра


 

ІІІ. Вправа «Знайомство»

(На плакаті намальована Україна . Поряд діти прикріплюють власноруч вирізані долоньки зі своїми іменами та прізвищами)

  • Діти, з чого для вас починається Україна?

(Для мене Україна – це ….  )

ІV. Вправа «Очікування»

Золотавий вечір впав на тихі верби,

Солов’їна пісня ллється вдалині,

І мрійлива річка між гаями в’ється –

Все це –Україна. Все це –я і ти!

 (Сонечко із промінчиками на яких пишемо очікування, прикріплюємо. У кінці сонечко має посміхнутися над Україною)

V. Відкритий діалог

Учитель:   Україна – це щедра земля під волошковим небом, це задумливі степи, широкі поля, густі  ліси та гірські вершини. Це сині озера й річки, калина край вікна, журавель у небі і соловей у лузі. Це рідний дім, дорога в школу, це рідна мова й пісня колискова, це мама й тато й вся родина. Це все наша Батьківщина, наша земля, наша Україна.

 

(Учениця декламує вірш «Україна»)

Україна

Україно моя, для мене ти єдина,
Як рідна мати, що дала життя.
І щастя дні і в лиховісні днини
До тебе повертаю звіддаля.
Вклоняюся рідним вербам і тополям
І припаду до рідної землі.
Що маю я таку щасливу долю,
Великий Боже, дякую тобі.

Учитель:   А зараз пропоную вам відчути себе знавцями нашої культури. Кольори нашого державного прапора (жовтий і синій)

  1. Розкажіть перші стрічки національного Гімну (…)
  2. Президент України (Петро Порошенко)
  3. Дерево, яке  освячується  в  церкві  перед Пасхою.   Воно охороняє    від   злих сил.  (верба)
  4. Старовинний обряд славлення різдвяних свят піснями (коляда)
  5.  Кущ оспіваний  в  українських  народних  піснях, символ дівочої вроди. (калина)
  6. Дерево-символ, з  яким  в  українських  народних  піснях  і  переказах порівнюють струнких дівчат.(тополя)
  7. Український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму трубки з отворами (сопілка)
  8. Чим прикрашають голову українські дівчата. (вінок)
  9.  Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник)

 

VІ.Робота в групах

(об’єднання в групи за кольором синій і жовтий )

(пісня А. Матвійчука «Я люблю Україну свою»)

І група.

Перед вами лежать державні і народні символи України. Розкажіть, що ви знаєте про їх історію, значення. Що ж вони символізують?

ІІ група

Перед вами фото видатних особистостей України. Пригадайте, який внесок зробили вони у розвиток України.

Учитель. Кожен народ увіковічує свою батьківщину у піснях, прислів’ях. Давайте і ми пригадаємо народні прислів’я.

VIІ.  Руханка «Знайди пару»(мовчки)

Знайти продовження народним прислів’я. Кожен отримує частинку прислів’я.

1) Вченому світ, а невченому…..тьма

2) Гарно того вчити, хто хоче….. все знати.

3)  Голова не на те, щоб тільки …кашкета носити.

4) Книга вчить як на …… світі жить.

5) Людей питай, а свій розум …. май.

6) Добрий початок, половина ….. діла.

7)  Маленька праця краща за велике …… безділля.

8)  Бджола мала, а й та …… працює.

9) Вік живи – вік … учись.

 

Учитель. Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.

VIIІ. Вправа «Мікрофон»

Учні формулюють відповідь на запитання

«Якби я був президентом України я б… »

Учитель. Правильно, діти, ви повинні настійливо йти до своєї мети і пам’ятати, що один в полі не воїн. Ми маємо бути єдині, спільно приносити нашій державі користь. Сьогодні держава дбає про вас, як рідна мати про свою дитину, а ви повинні дбати про неї, щоб вона була багата і щаслива. Ви маєте будувати своє майбутнє. І тільки спільними зусиллями ми досягнемо того, що очікуємо для України. Тільки тоді сонечко буде посміхатися і лагідними промінчиками зігріватиме Україну.

IХ. Вправа «Прощання»

«Всім серцем любіть Україну свою, - І вічні ми будемо з нею!» - писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.

Давайте і ми віддамо частинку свого серця Україні, зі словами «Я віддаю частинку свого серця Україні, тому що…»

(Роздаю кольоровий папір. З нього робимо серце і прикріплюємо до карти України.)

 

1

 

Завантаження...
docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
1361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку