"Першокласний день у школі" конспект першого уроку для 1класу

Про матеріал
У даному матеріалі представлено конспек першого уроку для першокласників. Форма організації-коло, мета-перше знайомство з дітьми, учителем.
Перегляд файлу

ПЕРШИЙ УРОК У 1 КЛАСІ

Тема: ПЕРШОкласний день у школі

Мета: а давайте-но сьогодні без неї, триєдиної. Давайте просто знайомитись, товаришувати, посміхатись, дивуватись і багато фотографуватись!

Мета. Розширити й уточнити уявлення учнів про школу, її значення в житті кожної людини; познайомити дітей зі школою, у якій вони будуть учитися (місцезнаходженням, внутрішнім розпорядком, правилами, традиціями, її співробітниками); формувати шанобливе ставлення до школи та її співробітників; навчити дітей слухати, підтримувати бажання вчитися. Розвивати увагу, уяву, монологічне мовлення, розширювати кругозір учнів. Виховувати товариськість, культуру поведінки, інтерес до навчання.

Наочне обладнання: тематичні ілюстрації, портфель з речами, правила класу.                         Хід заняття

І. Організаційна частина.

1. Вступна бесіда.

- Діти! Усі ви чекали цього щасливого дня. І я дуже рада, що ви прийшли до нас. Сьогодні у вас радісний день – ваше перше шкільне свято. Вас радо зустріла школа. Подивіться, який гарний клас, які чистенькі парти. Тут ви будете навчатися, дружити, відпочивати.

1 вересня – найважливіший день у вашому житті, діти, тому що це ваш перший трудовий день. Переконана, що кожного дня ви радісно поспішатимете до школи, туди, де на вас чекає цікава та нелегка робота. З чого починаємо працювати ? Слід увімкнути нашу роботу. Як?

( учитель пропонує кожному учнев і подзвонити у дзвінок.)

2.Знайомство.

Я ваша перша вчителька Наталія Олександрівна (учні повторюють).

Тепер слід привітатися і познайомитися.

Привіт, я - Тимур.

Ус і: Привіт , Тимур.

3.  Очікувані результати.

Як ви думаєте, про що ми зараз будемо говорити? Чому?

4. Оголошення теми заняття.

Перший урок присвячений  знайомству з  однокласниками, правилами класу. Готові? Тож розпочнемо.

ІІ. Основна частина.

По центру знаходиться портфель.

-Що це? Для чого він?

Слухання вірша.

Миколка-першокласник

Перший раз малий Микола став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку, книги, ручку, зошит, гумку,

М'яч, перо, граблі, подушку, на обід м'яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату, білочку руду хвостату,

Лук, і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю,

Ще й стільця, стола, і парту, і географічну карту,

Трактора, машинку, мило - вже й на дворі звечоріло.

Сів Миколка, дума думку: "Чи усе поклав у сумку?"            Надія Кир'ян

- Діти, куди збирався Миколка?

- Чи все потрібне він зібрав?

Гра "Я школярик". На дошці вивішується малюнок портфеля, а діти отримують предметні малюнки різних речей на картках

 Завдання: вибрати і "покласти" до портфелика потрібні речі.

Правила класу.

Діти  у групах  обирають ті картки, як і  визначають правила нашого класу.

 

Картинки по запросу правила класу

ІІІ. Заключна частина.

Вправа «Я бажаю тобі...»

Учасники стають у коло, передають один одному квітку і висловлюють добрі

побажання або слова подяки.

- Які емоції залишив у вас перший урок?

Поаплодуйте один одному і самим собі.

Фотозона «ПЕРШОкласні фото»

— Я сподіваюсь, що наступні 4 роки стануть і для вас, і для мене надзвичайно цікавою пригодою, про яку ви завжди будете згадувати. А щоб запам'ятати сьогоднішній день – запрошую вас і ваших рідних до нашої фотозони. Зробімо спільне ПЕРШОкласне фото, а далі – кожен з вас зможе сфотографуватись за бажанням. Успіхів усім і до зустрічі!

Бережіть себе і   Україну!

 

 

 

 

 

 

В сумці — зошити, Буквар,

Хто до школи йде... (школяр)

 

Хто скликає на урок?

То дзвенить шкільний...(дзвінок).

 

 

Як працюєш ти щоденно,

Розповість усім... (щоденник).

 

Незабаром стрінуть вас

Школа і просторий... (клас).

 

Для письма сказати прошу,

Що потрібно взяти... (зошит)

 

Малювать в альбомі цім,

Вам поможуть... (олівці).

 

Ручки та олівці — щоб знали,

Ми кладемо у... (пенали)

 

 

Хід зустрічі

1.«Як я потраплю до школи цього року?»

Матеріали та інструменти:

  • Відеоролик за мотивами книги«Як я потраплю в школу цього року?» Дж.Паллотта, Д.Бзєжицкі
  • Кольорові стікери
  • Фломастери
  • Аркуш для фліп-чарту

— Радий/-а вітати вас, друзі. Займіть, будь ласка, місце там, де вам подобається.

— Якщо ви не встигли сісти там, де хотілось – не засмучуйтесь, ми не будемо увесь час сидіти саме так і у вас обов'язково ще буде можливість посидіти за кожним столом у цьому класі, гарантую!

— Скажіть, будь ласка, а як ви сьогодні потрапили до школи?

— Прийшли? Приїхали? Це ж, напевно, було дуже нудно? Хіба ні?

— А як вам така ідея, щоб прилетіти до школи машиною часу? Або приїхати верхи на поні?

— Знаєте, одна дівчинка, назвемо її Еріка, вирішила приїхати до школи цього року незвичайним способом. Хочете дізнатись яким?

(Перегляд відео «Як я прийду до школи цього року?». Вчитель озвучує кадри, за потреби – зупиняє відео й обговорює певні моменти з учнями).


— Як ви думаєте, чому наприкінці Еріка все ж погодилась їхати в шкільному автобусі?

— Саме так. Все цікаво, якщо робити це з друзями.

— А зараз я пропоную й нам з вами відмітити, яким шляхом ви сьогодні потрапили до школи. У вас на столах є кольорові стікери. Візьміть собі по одному. Якщо вже знаєте, як пишеться ваше імя – можете підписати стікер, або, за бажанням намалювати на ньому свій сьогоднішній настрій.

— Ось перед вами – зображення. Розмістіть свої стікери відповідно до того, який шлях ви обрали сьогодні.

(На аркуші для фліп-чарту – таблиця з зображенням способу руху: автобусом/пішки/на авто/велосипедом)

 

 

— Дуже гарно вийшло. Я сподіваюсь, що ваша дорога до школи буде цікавою, комфортною та безпечною. А ви – завжди будете уважними й обережними, йдучи до школи та повертаючись назад.

— Як ви думаєте, а що потрібно робити, щоб дорога до школи була приємною та цікавою? — Я сподіваюсь, що у вас дорогою до школи траплятимуться тільки приємні пригоди.

2.«Капсула» часу

Матеріали та інструменти:

  • Відеоролик «Свинка Пеппа. Часова капсула?»
  • Аркуші білого паперу формату А5
  • Фломастери, олівці

— Чи знаєте ви, що таке «капсула часу»? 
— Як ви думаєте, для чого її виготовляли? 
— Я пропоную вам переглянути мультфільм про добре відомого вам персонажа – Свинку Пеппу. Подивимось і побачимо – для чого ж існує капсула часу.

(Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=E7i-yrt3NQA)

— Ви б хотіли, щоб ми з вами теж виготовили капсулу часу, а через рік (чотири – на вибір), коли ви вже прийдете до 2-го (закінчите 4-й клас – на вибір) класу, ми з вами її відкриємо і нам точно буде дуже цікаво поглянути на себе з майбутнього. Вам така ідея до вподоби?

— Тоді пропоную вам ось що. У кожного з вас на парті лежить аркуш білого паперу, а в контейнерах є олівці та фломастери. Попрошу кожного з вас намалювати свій портрет. Якщо ви вже знаєте, як пишеться ваше ім'я – підпишіть ваш портрет. Усі портрети ми покладемо до нашої капсули часу.Коли завершите свій портрет, поруч, або на звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. Я впевнений/-а, що через рік (чотири), коли ми відкриємо капсулу, вас здивує ваша долонька.

(Підказка: Що покласти до «Капсули часу»? Спільне фото та запис відео першого навчального дня, портрети учнів, або як варіант їх малюнки на тему «Ким я стану, коли виросту». Побажання власним дітям від рідних, записані на невеличких листівках. Для учнів 2-4 класу – можна запропонувати записати 5 речей, яких вони хочуть досягти цього року, «Таємні приємнощі» для когось із класу: листівка, невеличкий подарунок, підписаний для когось з однокласників, але тоді вчитель має проконтролювати, щоб такий міні-презент був для кожного учня.)

— Капсулу часу ми міцно запакуємо та надійно заховаємо, допоки не прийде час її відкрити. Дякую вам за спільну роботу.

4. Вітальна торбинка

-А зараз – невеличкий та приємний сюрприз: знайдіть під партою/в ящичку/на столі маленьку торбинку з різними цікавинками. 
-Давайте спробуємо роздивитись, що там всередині

Використовуйте цю техніку, щоб залишити позитивні повідомлення дітям у перший день навчання. Для кожного учня заповніть маленьку поліетиленову торбинку на застібці наступними об'єктами (кількість і склад можна змінювати, в залежності від умов та обставин):

  • ластик, що означає, що будь-яку помилку можна виправити;
  • невеликий пластиковий «дорогоцінний камінь», який означає, що кожен з нас цінний;
  • кілька кольорових карамельок, щоб показати, що хоч ми і схожі, але насправді різні.
  • паперову зірку, тому що кожен обов'язково буде сяяти по-особливому.
  • і серце, щоб показати, що ваш клас – це безпечне та уважне місце, де люблять та цінують кожного.

— Діти, якщо вам стане сумно, одиноко, візьміть будь-який предмет з цієї вашої торбинки і пригадайте, що він означає. А ще – пригадайте, що кожен з вас означає для нашого класу.

Тримайте об'єкти по одному за раз і розкривайте їх приховані значення.

5. Фотозона «ПЕРШОкласні фото»

— Я сподіваюсь, що наступні 4 роки стануть і для вас, і для мене надзвичайно цікавою пригодою, про яку ви завжди будете згадувати. А щоб запам'ятати сьогоднішній день – запрошую вас і ваших рідних до нашої фотозони. Зробімо спільне ПЕРШОкласне фото, а далі – кожен з вас зможе сфотографуватись за бажанням. Успіхів усім і до зустрічі!

 

1

 

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
4150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку