ПЕРШИЙ УРОК У 1 КЛАСІ
Тема: ПЕРШОкласний день у школі
Мета: а давайте-но сьогодні без неї, триєдиної. Давайте просто знайомитись, товаришувати, посміхатись, дивуватись і багато фотографуватись!
Мета. Розширити й уточнити уявлення учнів про школу, її значення в житті кожної людини; познайомити дітей зі школою, у якій вони будуть учитися (місцезнаходженням, внутрішнім розпорядком, правилами, традиціями, її співробітниками); формувати шанобливе ставлення до школи та її співробітників; навчити дітей слухати, підтримувати бажання вчитися. Розвивати увагу, уяву, монологічне мовлення, розширювати кругозір учнів. Виховувати товариськість, культуру поведінки, інтерес до навчання.
Наочне обладнання: тематичні ілюстрації, портфель з речами, правила класу. Хід заняття
І. Організаційна частина.
1. Вступна бесіда.
- Діти! Усі ви чекали цього щасливого дня. І я дуже рада, що ви прийшли до нас. Сьогодні у вас радісний день – ваше перше шкільне свято. Вас радо зустріла школа. Подивіться, який гарний клас, які чистенькі парти. Тут ви будете навчатися, дружити, відпочивати.
1 вересня – найважливіший день у вашому житті, діти, тому що це ваш перший трудовий день. Переконана, що кожного дня ви радісно поспішатимете до школи, туди, де на вас чекає цікава та нелегка робота. З чого починаємо працювати ? Слід увімкнути нашу роботу. Як?
( учитель пропонує кожному учнев і подзвонити у дзвінок.)
2.Знайомство.
Я ваша перша вчителька Наталія Олександрівна (учні повторюють).
Тепер слід привітатися і познайомитися.
Привіт, я - Тимур.
Ус і: Привіт , Тимур.
3. Очікувані результати.
Як ви думаєте, про що ми зараз будемо говорити? Чому?
4. Оголошення теми заняття.
Перший урок присвячений знайомству з однокласниками, правилами класу. Готові? Тож розпочнемо.
ІІ. Основна частина.
По центру знаходиться портфель.
-Що це? Для чого він?
Слухання вірша.
Миколка-першокласник
Перший раз малий Микола став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку, книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку, на обід м'яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату, білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю,
Ще й стільця, стола, і парту, і географічну карту,
Трактора, машинку, мило - вже й на дворі звечоріло.
Сів Миколка, дума думку: "Чи усе поклав у сумку?" Надія Кир'ян
- Діти, куди збирався Миколка?
- Чи все потрібне він зібрав?
Гра "Я школярик". На дошці вивішується малюнок портфеля, а діти отримують предметні малюнки різних речей на картках
Завдання: вибрати і "покласти" до портфелика потрібні речі.
Правила класу.
Діти у групах обирають ті картки, як і визначають правила нашого класу.
ІІІ. Заключна частина.
Вправа «Я бажаю тобі...»
Учасники стають у коло, передають один одному квітку і висловлюють добрі
побажання або слова подяки.
- Які емоції залишив у вас перший урок?
Поаплодуйте один одному і самим собі.
Фотозона «ПЕРШОкласні фото»
— Я сподіваюсь, що наступні 4 роки стануть і для вас, і для мене надзвичайно цікавою пригодою, про яку ви завжди будете згадувати. А щоб запам'ятати сьогоднішній день – запрошую вас і ваших рідних до нашої фотозони. Зробімо спільне ПЕРШОкласне фото, а далі – кожен з вас зможе сфотографуватись за бажанням. Успіхів усім і до зустрічі!
Бережіть себе і Україну!
В сумці — зошити, Буквар,
Хто до школи йде... (школяр)
Хто скликає на урок?
То дзвенить шкільний...(дзвінок).
Як працюєш ти щоденно,
Розповість усім... (щоденник).
Незабаром стрінуть вас
Школа і просторий... (клас).
Для письма сказати прошу,
Що потрібно взяти... (зошит)
Малювать в альбомі цім,
Вам поможуть... (олівці).
Ручки та олівці — щоб знали,
Ми кладемо у... (пенали)
Хід зустрічі
1.«Як я потраплю до школи цього року?»
Матеріали та інструменти:
— Радий/-а вітати вас, друзі. Займіть, будь ласка, місце там, де вам подобається.
— Якщо ви не встигли сісти там, де хотілось – не засмучуйтесь, ми не будемо увесь час сидіти саме так і у вас обов'язково ще буде можливість посидіти за кожним столом у цьому класі, гарантую!
— Скажіть, будь ласка, а як ви сьогодні потрапили до школи?
— Прийшли? Приїхали? Це ж, напевно, було дуже нудно? Хіба ні?
— А як вам така ідея, щоб прилетіти до школи машиною часу? Або приїхати верхи на поні?
— Знаєте, одна дівчинка, назвемо її Еріка, вирішила приїхати до школи цього року незвичайним способом. Хочете дізнатись яким?
(Перегляд відео «Як я прийду до школи цього року?». Вчитель озвучує кадри, за потреби – зупиняє відео й обговорює певні моменти з учнями).
— Як ви думаєте, чому наприкінці Еріка все ж погодилась їхати в шкільному автобусі?
— Саме так. Все цікаво, якщо робити це з друзями.
— А зараз я пропоную й нам з вами відмітити, яким шляхом ви сьогодні потрапили до школи. У вас на столах є кольорові стікери. Візьміть собі по одному. Якщо вже знаєте, як пишеться ваше імя – можете підписати стікер, або, за бажанням намалювати на ньому свій сьогоднішній настрій.
— Ось перед вами – зображення. Розмістіть свої стікери відповідно до того, який шлях ви обрали сьогодні.
(На аркуші для фліп-чарту – таблиця з зображенням способу руху: автобусом/пішки/на авто/велосипедом)
— Дуже гарно вийшло. Я сподіваюсь, що ваша дорога до школи буде цікавою, комфортною та безпечною. А ви – завжди будете уважними й обережними, йдучи до школи та повертаючись назад.
— Як ви думаєте, а що потрібно робити, щоб дорога до школи була приємною та цікавою? — Я сподіваюсь, що у вас дорогою до школи траплятимуться тільки приємні пригоди.
2.«Капсула» часу
Матеріали та інструменти:
— Чи знаєте ви, що таке «капсула часу»?
— Як ви думаєте, для чого її виготовляли?
— Я пропоную вам переглянути мультфільм про добре відомого вам персонажа – Свинку Пеппу. Подивимось і побачимо – для чого ж існує капсула часу.
(Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=E7i-yrt3NQA)
— Ви б хотіли, щоб ми з вами теж виготовили капсулу часу, а через рік (чотири – на вибір), коли ви вже прийдете до 2-го (закінчите 4-й клас – на вибір) класу, ми з вами її відкриємо і нам точно буде дуже цікаво поглянути на себе з майбутнього. Вам така ідея до вподоби?
— Тоді пропоную вам ось що. У кожного з вас на парті лежить аркуш білого паперу, а в контейнерах є олівці та фломастери. Попрошу кожного з вас намалювати свій портрет. Якщо ви вже знаєте, як пишеться ваше ім'я – підпишіть ваш портрет. Усі портрети ми покладемо до нашої капсули часу.Коли завершите свій портрет, поруч, або на звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. Я впевнений/-а, що через рік (чотири), коли ми відкриємо капсулу, вас здивує ваша долонька.
(Підказка: Що покласти до «Капсули часу»? Спільне фото та запис відео першого навчального дня, портрети учнів, або як варіант їх малюнки на тему «Ким я стану, коли виросту». Побажання власним дітям від рідних, записані на невеличких листівках. Для учнів 2-4 класу – можна запропонувати записати 5 речей, яких вони хочуть досягти цього року, «Таємні приємнощі» для когось із класу: листівка, невеличкий подарунок, підписаний для когось з однокласників, але тоді вчитель має проконтролювати, щоб такий міні-презент був для кожного учня.)
— Капсулу часу ми міцно запакуємо та надійно заховаємо, допоки не прийде час її відкрити. Дякую вам за спільну роботу.
4. Вітальна торбинка
-А зараз – невеличкий та приємний сюрприз: знайдіть під партою/в ящичку/на столі маленьку торбинку з різними цікавинками.
-Давайте спробуємо роздивитись, що там всередині
Використовуйте цю техніку, щоб залишити позитивні повідомлення дітям у перший день навчання. Для кожного учня заповніть маленьку поліетиленову торбинку на застібці наступними об'єктами (кількість і склад можна змінювати, в залежності від умов та обставин):
— Діти, якщо вам стане сумно, одиноко, візьміть будь-який предмет з цієї вашої торбинки і пригадайте, що він означає. А ще – пригадайте, що кожен з вас означає для нашого класу.
Тримайте об'єкти по одному за раз і розкривайте їх приховані значення.
5. Фотозона «ПЕРШОкласні фото»
— Я сподіваюсь, що наступні 4 роки стануть і для вас, і для мене надзвичайно цікавою пригодою, про яку ви завжди будете згадувати. А щоб запам'ятати сьогоднішній день – запрошую вас і ваших рідних до нашої фотозони. Зробімо спільне ПЕРШОкласне фото, а далі – кожен з вас зможе сфотографуватись за бажанням. Успіхів усім і до зустрічі!
1