Тема: « Предмети побуту »
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Ознайомлювати дітей з предметами побутової техніки; -Формувати уявлення про використання предметів побутової техніки; -Формувати вміння класифікувати предмети, вводити узагальнювальне слово: «Предмети побуту»; -Збагачувати словник дітей відповідно до теми; -Утворювати іменники во множені, іменники у М.в.; -Учити утворювати іменники у Р.в. однини. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: « Що це?» « Чого не стало?» « Де живуть речі?» « Один – багато» |
-Розширювати та закріплювати знання дітей про площинні геометричні фігури, про те, фігури можуть бути різної величини (велика, маленька, середня); -Вправляти в умінні розрізняти, називати та обстежувати Г. фігури на дотик; -Порівнювати їх за кольором, розміром; -Створювати умови для орієнтування дітей у часі, встановлювати послідовність дій: вчора, сьогодні, завтра; -Вчити правильно вживати ці слова; -Вправляти дітей у рахуванні предметів у межах 10, узгоджуючи числівник з іменником. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: «Порахуй…» «Впізнай за описом» «Коли це було, є, буде?»
|
-Збагачувати уявлення дітей про побутові прилади; -Учити відповідати на запитання, підтримувати діалог; -Збагачувати словник словами-антонімами; -Продовжувати вчити узгоджувати слова у реченні в роді, числі, відмінку; -Вправляти у вживанні прийменників в, під, на, за, біля; -Розвивати мовленнєве дихання, зв’язне мовлення, мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: « Вітерець» «Скажи навпаки» «Знайди пару» «Що де розташоване?»
|
-Закріплювати знання дітей про геометричні фігури; -Продовжувати формувати поняття про множину; -Учити об’єднувати групи предметів (геом. фігур) за спільною ознакою і називати одним словом: коло, квадрат, трикутник; -Ознайомити з новою фігурою – ромб; -Вчити порівнювати його з квадратом та прямокутником, виділяти спільні та відмінні ознаки; -Уточнити знання про часові відношення: вчора, сьогодні, завтра. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: « Що змінилося?» «Хто стоїть поруч?» «Скажи одним словом»
|
-Продовжувати розширювати уявлення дітей про побутові прилади; -Продовжувати вчити відгадувати загадки, пояснювати відгадку; -Узгоджувати слова у реченні в роді, числі, відмінку; -Активізувати словник узагальнювальним словом; -Вчити дітей пояснювати призначення предмета. -Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Для чого цей прилад?» «Знайди пару» «Відгадай…»
|
Тема: « Професії на транспорті »
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Розширювати знання дітей про різні види транспорту, обладнання кабіни, салону відповідно до призначення, про професії людей, які працюють на транспорті, та вчити розрізняти їх; -Учити робити самостійні висновки і застосовувати свої знання під час ігор; -Вправляти в утворенні іменників во множені; у вживанні іменників у Р.в. однини. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: «Хто це?» «Скажи навпаки» «Чого бракує?» |
-Продовжувати вчити дітей рахувати кількісною лічбою, усвідомлюючи, що кількість не залежить від напрямку лічби; -Вправляти у розумінні та називанні об’ємних геометричних фігур: куб, куля; в знаходженні однакових або подібних у довкіллі; -Закріплювати часові поняття на основі власного досвіду та спостережень. -Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Дидактичні ігри: «Було-є-буде» «Порахуй…» «На що схоже?»
|
-Продовжувати вчити дітей орієнтуватися в назвах професій транспорту, активізувати словник словами-назвами людей за фахом: водій, пілот, капітан; узагальнювальним словом; -Вправляти у вживанні слів-ознак; -Збагачувати словниковий запас словами – синонімами; -Учити правильно узгоджувати слова в роді, числі та відмінку; -Продовжувати виділяти звук у слові та придумувати слова на заданий звук. -Розвивати увагу, фонем. слух, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Назви одним словом»
|
-Продовжувати вчити дітей порівнювати дві множини: рівні і нерівні, за кількістю елементів; -Учити сприймати сукупність на слух; -Закріплювати вміння рахувати предмети у 5 в різних напрямках з участю різних аналізаторів, співвідносити число і цифру; -Вправляти в орієнтуванні у просторі; -Удосконалювати вміння розрізняти предмети за товщиною, упорядковувати їх, та позначати відповідними словами: товщий, тонший, однакові за товщиною. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять, уяву. Дидактичні ігри: «Порахуй та познач»
|
-Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями, правильно їх будувати; -Складати розповідь про професії за допомогою запитань та за зразком дефектолога; -Вправляти у вживанні іменників у Р.в. однини; -Утворювати іменники во множені; -Відгадувати загадки про транспорт. -Розвивати н/о мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, фонем. слух. Дидактичні ігри: «Один – багато» «Відгадай…» «Що у чого?» «На чому поїдеш?»
|
Тема: « Т Р А Н С П О Р Т »
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Ознайомити дітей з різним призначенням транспортної техніки, зокрема пасажирського та вантажного транспорту і дій водія; -Закріплювати розуміння узагальнювального поняття «Транспорт»; -Визначити характерні відмінності легкового транспорту від вантажного; -Утворювати іменники во множені; прикметники від іменників. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: «Один – багато» «Доручення» «Який, яка, яке?» |
-Продовжувати навчати дітей навчати дітей порівнювати кілька предметів різного розміру; -Вправляти у кількісній лічбі у 5; -Розвивати пізнавальний інтерес і мотивацію до навчальної діяльності за допомогою введення різноманітних ігрових завдань, просторове орієнтування; уміння об’єднувати предмети в групу за ознакою; пам’ять, увагу, мислення, сприйняття. Дидактичні ігри: «Знайди дорогу» «Згрупуй сніжинки» «Збудуй будиночки» «Склади пазли»
|
-Поглибити словниковий запас дітей за темою «Транспорт»:повітряний, водний, наземний; -Продовжувати навчати дітей відповідати на запитання; -Удосконалювати навички вимови зв.(і,у) з різною силою голосу; -Формувати вміння правильно вживати прийменники; -Активізувати вміння узгоджувати дієслова з іменниками; -Удосконалювати граматичну будову мовлення. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять, творчу уяву. Дидактичні ігри: «Назви перший звук» «Хто чим керує?»
|
-Удосконалювати навички просторової «орієнтації»; -Уточнити з дітьми поняття: день, ніч, вечір, ранок; -Використовувати в мовленні словосполучення: доброго ранку, добрий день, добрий вечір, на добраніч; -Продовжувати навчати знаходити геометричні: кулю та куб-ряді інших просторових фігур, порівнювати кулю та і куб, визначати схожі і відмінні ознаки. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять, сприйняття. Дидактичні ігри: «Назви частини доби» «Збери потяг»
|
-Уточнити знання дітей про транспорт; -Вчити відповідати на питання повними реченнями, підтримувати діалог; -Продовжувати формувати вміння вживати узагальнювальне поняття; -Практично ознайомлювати зі звуками мовлення, пов’язуючи з конкретним образом; -Учити узгоджувати іменники з числівниками; -Збагачувати словник складними словами. -Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення. Дидактичні ігри: «Відгадай і назви транспорт» мов/г: «Транспорт»
|
Тема: « Прощання із зимою »
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
- Звернути увагу дітей на особливості та характерні зміни, що відбуваються наприкінці зими; -Розвивати у дітей вміння слухати і розуміти зміст худ. творів про зимові явища в природі, давати їм оцінку та формулювати власні думки та судження; -Утворювати іменники во множені, в зменшено-пестливому значенні; -Формувати вміння добирати прикметники до іменників. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять, уяву. Дидактичні ігри: «Скажи пестливо» «Один – багато» «Який, яка, яке?» |
-Вправляти дітей у називанні чисел у прямому та зворотному порядку, у кількісній та порядковій лічбі у 5; -Закріплювати вміння співвідносити цифру з числом; -Розрізняти і називати цифри; -Формувати вміння визначати напрямок руху відносно себе (праворуч, ліворуч, посередині) та місце розташування предмета у просторі (справа, зліва, знизу, зверху). -Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: «Хто стоїть поруч?» «Назви цифру» «Рахуємо…»
|
-Закріплювати та збагачувати знання дітей про явища природи, типові для зимової пори року, зокрема – віхолу; -Формувати уявлення про те, що одяг має відповідати погодним умовам; -Продовжувати вчити давати відповіді на запитання, установлювати причино-наслідкові зв’язки; -Збагачувати словниковий запас дітей словами-синонімами; -Засвоєння фраз переносного значення: вітер виє – вовк виє. -Розвивати уяву, увагу, логічне мислення, зв’язне мовлення.
|
-Дати дітям поняття про ціле та частину. -Вчити ділити геометричні фігури на дві рівні частини, знаходити частину від цілого, порівнювати ціле і частини. -Продовжувати вчити форму реальних предметів на основі зіставлення з геометричними фігурами; -Удосконалювати навички лічби, визначення місця кожного числа в числовому ряді від 1 до 5; -Вправляти у порівнянні множин. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: «Поділимо яблучко» «Склади навпіл» «Порахуй…» «Знайди потрібну цифру»
|
-Продовжувати вчити дітей складати розповіді за картинкою; -Будувати поширені речення; -Поповнювати активний словник спільнокореневими словами; -Закріплювати назви зимових місяців; -Учити добирати означення до слів: сніг, мороз; -Закріпити та поглибити знання дітей про зимовий одяг та зимові дитячі розваги. -Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Що буває взимку?» «Одягнемо ляльку на зимову прогулянку» «Склади розповідь за картинкою»
|
Тема: «П р о д у к т и х а р ч у в а н н я.»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Активізувати словник дітей по даній темі; -Поглиблювати знання про продукти хар-ня та страви,їх виготовлення, користь для здоров’я. -Вживати у мовленні іменники в змен-пестл. значенні, іменники во множені. -Вчити утворювати прикметники від іменників зі значенням співвідносності з продуктами хар-ня. -Продовжувати вчити дітей підбирати антоніми. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Назви ласкаво» «Скажи навпаки» «Один-багато»
|
-Продовжувати ознайомлювати дітей з поняттям «довжина»; -Учити порівнювати предмети завдовжки, користуючись прийомам прикладання; - Учити правильно вживати поняття «довгий», «короткий»; -Розвивати вміння знаходити однакові ознаки предметів; - Закріплювати кількісну лічбу; -Закріплювати вміння розрізняти предмети за основними ознаками: кольором, формою, величиною. -Розвивати увагу, мислення, пам’ят Дидактичні ігри: «Склади з частин» «Четвертий зайвий» |
-Збагачувати словниковий запас дітей по темі. -Продовжувати вчити утворювати прикметники від іменників зі значенням співвіднесеності з продуктами харчування Утворювати іменники во множені; -Підбирати прикметники до іменників; -Складати речення по картинці. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Вгадай на смак» «Скажи який?» « Розповідай, що бачиш.»
|
-Продовжувати вчити дітей лічити предмети, які розміщені лінійно, по колу, хаотично; -Закріпити знання дітей про цифри у межах 5; -Удосконалювати вміння співвідносити число предметів з цифрою; - Вправляти в орієнтуванні у просторі; -Формувати вміння орієнтуватися у часі, вчити називати частини доби словами: ранок, день, вечір, ніч – та дії, які відбуваються в певну частину доби. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: «Порахуй…» «Коли це буває?» |
-Вчити дітей переказувати короткий текст, відповідати на запитання. -Вправляти у утворенні відносних прикметників. -Узгоджувати прикметники з іменниками у роді, числі, відмінку. -Розвивати зв’язне мовлення, уважність, пам’ять. Дидактичні ігри: «Відгадай, що це?» «Знайди таке саме»
|