Перспективне планування корекційно - відновлювальної роботи здітьми із ЗПР старшого дошкільного вікуР старшого дошкільного віку 3 період

Про матеріал
Перспективно-календарне планування корекційно-відновлювальної роботи з дітьми із ЗПР старший дошкільний вік. 3 період
Перегляд файлу

Тема: « Предмети  побуту »

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Ознайомлювати дітей з предметами побутової техніки;

-Формувати уявлення про використання предметів побутової техніки; -Формувати вміння класифікувати предмети, вводити узагальнювальне слово: «Предмети побуту»; -Збагачувати  словник дітей відповідно до теми;

-Утворювати іменники во множені, іменники у М.в.; -Учити утворювати іменники у Р.в. однини.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

« Що це?»

« Чого не стало?»

« Де живуть речі?»

« Один – багато»

-Розширювати та закріплювати знання дітей про площинні геометричні фігури, про те, фігури можуть бути різної величини (велика, маленька, середня); -Вправляти в умінні розрізняти, називати та обстежувати  Г. фігури на дотик; -Порівнювати їх за кольором, розміром; -Створювати умови для орієнтування дітей у часі, встановлювати послідовність дій: вчора, сьогодні, завтра; -Вчити правильно вживати ці слова;

-Вправляти дітей у рахуванні предметів у межах 10, узгоджуючи числівник з іменником.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Порахуй…»

«Впізнай за описом»

«Коли це було, є, буде?»

 

 

            

-Збагачувати уявлення дітей про побутові прилади; -Учити відповідати на запитання, підтримувати діалог; -Збагачувати словник словами-антонімами;

-Продовжувати вчити узгоджувати слова у реченні в роді, числі, відмінку; -Вправляти у вживанні прийменників

в, під, на, за, біля;

-Розвивати мовленнєве дихання, зв’язне мовлення, мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

« Вітерець»

«Скажи навпаки»

«Знайди пару»

«Що де розташоване?»

 

 

-Закріплювати знання дітей про геометричні фігури; -Продовжувати формувати поняття про множину; -Учити об’єднувати групи предметів (геом. фігур) за спільною ознакою і називати одним словом: коло, квадрат, трикутник;

-Ознайомити з новою фігурою – ромб;

-Вчити порівнювати його з квадратом та прямокутником, виділяти спільні та відмінні ознаки;

-Уточнити знання про часові відношення: вчора, сьогодні, завтра.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

« Що змінилося?»

«Хто стоїть поруч?»

«Скажи одним словом»

 

 

 

-Продовжувати розширювати уявлення дітей про побутові прилади;

-Продовжувати вчити відгадувати загадки, пояснювати відгадку;

-Узгоджувати слова у реченні в роді, числі, відмінку; -Активізувати словник узагальнювальним словом; -Вчити дітей пояснювати призначення предмета.

-Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Для чого цей прилад?»

«Знайди пару»

«Відгадай…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: « Професії  на  транспорті »

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Розширювати знання дітей про різні види транспорту, обладнання кабіни, салону відповідно до призначення, про професії людей, які працюють на транспорті, та вчити розрізняти їх; -Учити робити самостійні висновки і застосовувати свої знання під час ігор;

-Вправляти в утворенні іменників во множені; у вживанні іменників у Р.в. однини.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Хто це?»

«Скажи навпаки»

«Чого бракує?»

-Продовжувати вчити дітей рахувати кількісною лічбою, усвідомлюючи, що кількість не залежить від напрямку лічби;

-Вправляти у розумінні та називанні об’ємних геометричних фігур: куб, куля; в знаходженні однакових або подібних у довкіллі;

-Закріплювати часові поняття на основі власного досвіду та спостережень.

-Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

Дидактичні ігри:

«Було-є-буде»

«Порахуй…»

«На що схоже?»

 

 

            

-Продовжувати вчити дітей орієнтуватися в назвах професій транспорту, активізувати словник словами-назвами людей за фахом: водій, пілот, капітан; узагальнювальним словом; -Вправляти у вживанні слів-ознак;

-Збагачувати словниковий запас словами – синонімами;

-Учити правильно узгоджувати слова в роді, числі та відмінку;

-Продовжувати виділяти     звук у слові та придумувати слова на заданий звук.

-Розвивати увагу, фонем. слух, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Назви одним словом»

 

 

-Продовжувати вчити дітей порівнювати дві множини: рівні і нерівні, за кількістю елементів; -Учити сприймати сукупність на слух; -Закріплювати вміння рахувати предмети у     5 в різних напрямках з участю різних аналізаторів, співвідносити число і цифру; -Вправляти в орієнтуванні у просторі;

-Удосконалювати вміння розрізняти предмети за товщиною, упорядковувати їх, та позначати відповідними словами: товщий, тонший, однакові за товщиною.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять, уяву.

Дидактичні ігри:

«Порахуй та познач»

 

 

 

-Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями, правильно їх будувати; -Складати розповідь про професії за допомогою запитань та за зразком дефектолога;

-Вправляти у вживанні іменників у Р.в. однини;

-Утворювати іменники во множені; -Відгадувати загадки про транспорт.

-Розвивати н/о мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, фонем. слух.

Дидактичні ігри:

«Один – багато»

«Відгадай…»

«Що у чого?»

«На чому поїдеш?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: « Т Р А Н С П О Р Т »

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Ознайомити дітей з різним призначенням транспортної техніки, зокрема пасажирського та вантажного транспорту і дій водія;

-Закріплювати розуміння узагальнювального поняття «Транспорт»;

-Визначити характерні відмінності легкового транспорту від вантажного;

-Утворювати іменники во множені; прикметники від іменників.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Один – багато»

«Доручення»

«Який, яка, яке?»

-Продовжувати навчати дітей навчати дітей порівнювати кілька предметів різного розміру; -Вправляти у кількісній лічбі у       5;

-Розвивати пізнавальний інтерес і мотивацію до навчальної діяльності за допомогою введення різноманітних ігрових завдань, просторове орієнтування; уміння об’єднувати предмети в групу за ознакою; пам’ять, увагу, мислення, сприйняття.

Дидактичні ігри:

«Знайди дорогу»

«Згрупуй сніжинки»

«Збудуй будиночки»

«Склади пазли»

 

 

            

-Поглибити словниковий запас дітей за темою «Транспорт»:повітряний,

водний, наземний;

-Продовжувати навчати дітей відповідати на запитання; -Удосконалювати навички вимови зв.(і,у) з різною силою голосу;

-Формувати вміння правильно вживати прийменники; -Активізувати вміння узгоджувати дієслова з іменниками; -Удосконалювати граматичну будову мовлення.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять, творчу уяву.

Дидактичні ігри:

«Назви перший звук»

«Хто чим керує?»

 

 

-Удосконалювати навички просторової «орієнтації»; -Уточнити з дітьми поняття: день, ніч, вечір, ранок;

-Використовувати в мовленні словосполучення: доброго ранку, добрий день, добрий вечір, на добраніч;

-Продовжувати навчати знаходити геометричні: кулю та куб-ряді інших просторових фігур, порівнювати кулю та і куб, визначати схожі і відмінні ознаки.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять, сприйняття.

Дидактичні ігри:

«Назви частини доби»

«Збери потяг»

 

 

 

-Уточнити знання дітей про транспорт; -Вчити відповідати на питання повними реченнями, підтримувати діалог;

-Продовжувати формувати вміння вживати узагальнювальне поняття; -Практично ознайомлювати зі звуками мовлення, пов’язуючи з конкретним образом;

-Учити узгоджувати іменники з числівниками; -Збагачувати словник складними словами.

-Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення.

Дидактичні ігри:

«Відгадай і назви транспорт»

мов/г: «Транспорт»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: « Прощання  із  зимою »

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

- Звернути увагу дітей на особливості та характерні зміни, що відбуваються наприкінці зими;

-Розвивати у дітей вміння слухати і розуміти зміст худ. творів про зимові явища в природі, давати їм оцінку та формулювати власні думки та судження;

-Утворювати іменники во множені, в зменшено-пестливому значенні; -Формувати вміння добирати прикметники до іменників.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять, уяву.

Дидактичні ігри:

«Скажи пестливо»

«Один – багато»

«Який, яка, яке?»

-Вправляти дітей у називанні чисел у прямому та зворотному порядку, у кількісній та порядковій лічбі у       5;

-Закріплювати вміння співвідносити цифру з числом; -Розрізняти і називати цифри;

-Формувати вміння визначати напрямок руху відносно себе (праворуч, ліворуч, посередині) та місце розташування предмета у просторі

(справа, зліва, знизу, зверху).

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Хто стоїть поруч?»

«Назви цифру»

«Рахуємо…»

 

 

            

-Закріплювати та збагачувати знання дітей про явища природи, типові для зимової пори року, зокрема – віхолу;

-Формувати уявлення про те, що одяг має відповідати погодним умовам; -Продовжувати вчити давати відповіді на запитання, установлювати причино-наслідкові зв’язки; -Збагачувати словниковий запас дітей словами-синонімами; -Засвоєння фраз переносного значення: вітер виє – вовк виє.

-Розвивати уяву, увагу, логічне мислення, зв’язне мовлення.

 

 

-Дати дітям поняття про ціле та частину.

-Вчити ділити геометричні фігури на дві рівні частини, знаходити частину від цілого, порівнювати ціле і частини.

-Продовжувати вчити форму реальних предметів на основі зіставлення з геометричними фігурами; -Удосконалювати навички лічби, визначення місця кожного числа в числовому ряді від 1 до 5; -Вправляти у порівнянні множин.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Поділимо яблучко»

«Склади навпіл»

«Порахуй…»

«Знайди потрібну цифру»

 

 

 

-Продовжувати вчити дітей складати розповіді за картинкою;

-Будувати поширені речення; -Поповнювати активний словник спільнокореневими словами; -Закріплювати назви зимових місяців;

-Учити добирати означення до слів: сніг, мороз; -Закріпити та поглибити знання дітей про зимовий одяг та зимові дитячі розваги.

-Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Що буває взимку?»

«Одягнемо ляльку на зимову прогулянку»

«Склади розповідь за картинкою»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «П р о д у к т и   х а р ч у в а н н я.»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Активізувати словник дітей по даній темі;

-Поглиблювати знання про продукти хар-ня та страви,їх виготовлення, користь для здоров’я.

-Вживати у мовленні іменники в змен-пестл. значенні, іменники во множені.

-Вчити утворювати прикметники від іменників зі значенням співвідносності з продуктами хар-ня.

-Продовжувати вчити дітей підбирати антоніми. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Назви ласкаво»

«Скажи навпаки»

«Один-багато»

 

 

 

-Продовжувати ознайомлювати дітей з поняттям «довжина»;

-Учити порівнювати предмети завдовжки, користуючись прийомам прикладання; - Учити правильно вживати поняття  «довгий», «короткий»; -Розвивати вміння знаходити однакові ознаки предметів; - Закріплювати кількісну лічбу; -Закріплювати вміння розрізняти предмети за основними ознаками: кольором, формою, величиною. -Розвивати увагу, мислення, пам’ят

Дидактичні ігри:

«Склади з частин»

«Четвертий зайвий»

-Збагачувати словниковий запас дітей по темі.

-Продовжувати вчити утворювати прикметники від іменників зі значенням співвіднесеності з продуктами харчування

Утворювати іменники во множені;

-Підбирати прикметники до іменників;

-Складати речення по картинці.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Вгадай на смак»

«Скажи який?»

« Розповідай, що бачиш.»

 

-Продовжувати вчити дітей лічити предмети, які розміщені лінійно, по колу, хаотично;

-Закріпити знання дітей про цифри у межах 5;

-Удосконалювати вміння співвідносити число предметів з цифрою; - Вправляти в орієнтуванні у просторі; -Формувати вміння орієнтуватися у часі, вчити називати частини доби словами: ранок, день, вечір, ніч – та дії, які відбуваються в певну частину доби.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Порахуй…»

«Коли це буває?»

-Вчити дітей переказувати короткий текст, відповідати на запитання.

-Вправляти у утворенні відносних прикметників.

-Узгоджувати прикметники з іменниками у роді, числі, відмінку.

-Розвивати зв’язне мовлення, уважність, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Відгадай, що це?»

«Знайди таке саме»

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Планування
Інкл
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку