Тема: «П о р а р о к у - З И М А!»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Розширювати і збагачувати словник дітей по темі. -Узагальнити і систематизувати знання дітей про зиму, уточнити ознаки зими; -Утворювати іменники у змен-пестливому значенні, во множені. -Підбирати прикметники до іменників; однокореневі слова. -Вчити відповідати на питання повними реченнями. -Розвивати уважність, мислення, пам’ять, уяву. Дидактичні ігри: «Коли це буває?» «Чого немає?» «Який, яка, яке?» «Один-багато»
|
-Учити дітей розрізняти групи предметів за кількістю, порівнювати одну групу з іншою; -Закріплювати вміння визначати частини доби (ранок, день, вечір, ніч); -Формувати вміння визначати напрямки (вперед-назад, угору-вниз, ліворуч-праворуч); -Розвивати вміння співвідносити цифри з певною кількістю предметів; -Продовжувати формувати розуміння понять: більше, менше, порівну та запитання скільки? -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Порахуй та скажи…» «Сніговики та шапочки |
-Навчати дітей складати описові розповіді; -Утворювати прикметники від іменників; -Продовжувати виокремлювати перший звук у словах; -Удосконалювати знання дітей про ознаки зими. -Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення, пізнавальну активність, уяву, пам’ять. Дидактичні ігри: «Злови звук» «Склади картинку» «Голосно-тихо»
|
-Продовжувати вчити дітей рахувати у межах 5, з участю різних аналізаторів; -Закріпити знання цифр у межах 5, та вміння позначати кількість предметів відповідною цифрою; -Вчити розкладати і рахувати матеріал для лічби зліва направо; -Закріплювати поняття про те, що кількість предметів не залежить від розташування їх у просторі. -Розвивати уважність, мислення, пам’ять, сприйняття. Дидактичні ігри: «Порахуй…» «Не помились!»
|
-Навчати дітей складати описові розповіді за картинкою, -Розв’язувати суперечності; -Вправляти у вживанні повних речень; -Закріплювати вміння утворювати спільнокореневі слова. -Розвивати мовленнєве дихання, фонематичний слух, зв’язне мовлення, увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Вітер, вітерець» «Сніговий ланцюжок» «Буває – не буває»
|
Тема: « Зимуючі птахи»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Розширювати у дітей знання про зимуючих птахів; -Продовжувати розвивати пізнавальний інтерес до природнього середовища; викликати співчуття до проблем птахів у зимову пору, та бажання допомогти пташкам; -Закріплювати назви зим. птахів, особливості їх зовнішнього виду, способи пересування; Учити слухати та відгадувати загадки, розуміти їх зміст. Розвивати увагу, н/о мислення, зв’язне мовлення. Дидактичні ігри: «Горобець та ворона» «Відгадай!»
|
-Учити порівнювати завтовшки, оперувати поняттями: товстий, тонкий; -Продовжувати учити співвідносити число і цифру; -Вчити визначати відмінні та схожі ознаки фігур; -Розвивати вміння порівнювати групи різних предметів; -Удосконалювати вміння рахувати предмети; -Закріплювати та розширювати знання дітей про геометричну фігуру: квадрат. -Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Розклади і порівняй» «Веселі фігури» «Не помились!» |
-Продовжувати ознайомлювати дітей із зимуючими птахами; -Учити розрізняти птахів за зовнішніми ознаками, відгадувати загадки; -Продовжувати вчити від звуконаслідувальних слів утворювати дієслова; -Вправляти у вимові звуків (г)-(г ); -Утворювати іменники во множені; в змен-пестливому значенні; іменники – назви дитинчат птахів. -Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Один-багато» «Великі-малі» «Назви пестливо» «Пташина їдальня»
|
-Формувати у дітей вміння зіставляти предмети заввишки та завширшки; -Учити зіставляти дві групи предметів, формувати уяву про рівність і нерівність, порівнювати нерівні групи предметів у спосіб додавання; -Продовжувати навчати рахувати предмети за допомогою різних аналізаторів; -Рухатися в заданому напрямку. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Розклади і порівняй» «Рахуємо…»
|
-Збагачувати активний словник дітей по темі; -Продовжувати навчати вживати узагальнювальне поняття «Зимуючі птахи»; -Розвівати вміння порівнювати предмети за однаковими і відмінними ознаками. -Продовжувати навчати відповідати повними реченнями; -Складати розповідь з 3-4 речень, про птахів. -Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення. Дидактичні ігри: «Назви одним словом» «Склади слово» «Опиши пташку»
|
Тема: «Одяг та взуття»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Розширювати та уточнювати знання дітей про одяг; -Збагачувати словниковий запас словами предметів одягу та взуття, назвами дій, ознак; -Формувати вміння розрізняти одяг дівчаток і хлопчиків; -Учити утворювати присвійні прикметники від імен людей; -Уточнити узагальнюючі поняття «Одяг та взуття»; -Утворювати іменники во множені; Розвивати мислення, увагу, сприйняття. Дидактичні ігри: «Одягни ляльок» «Один-багато»
|
-Продовжувати знайомити дітей з утворенням число три та цифрою 3; -Формувати уміння порівнювати предмети за кількістю співвідносити число із цифрою 3; -Закріплювати вміння рахувати предмети та порівнювати множини; -Закріплювати назви геометричних фігур: круг, квадрат, трикутник. -Розвивати увагу, мислення, математичну пам’ять. Дидактичні ігри: «Порахуй» «Трикутники» «Третій зайвий» «Склади будинок з геометричних фігур» |
-Навчати дітей утворювати речення різних типів; -Вправляти в умінні добирати слова-антоніми; -Виділяти перший звук у словах; -Правильно висловлювати свою щодо призначення одягу; -Розвивати фонематичний слух, увагу, мислення, пам’ять, інтонаційну виразність, зв’язне мовлення. Дидактичні ігри: «Навпаки», «Упізнай за описом» «Закінчи речення» |
-Навчати дітей розкладати предмети за порядком зростання якості: високий-вищий-найвищий. -Вправляти у лічбі в межах трьох у визначенні складових просторових форм (кулі, куба) за допомогою тактильного аналізатора; - Стимулювати до використання у мовленні слів, що називають ознаки геом. фігур. -Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Сприяти формуванню вмінь самостійно винувати завдання. Дидактичні ігри: «Скільки?» «Збери ціле |
-Продовжувати формувати уявлення дітей за темою; -Закріплювати вміння говорити чітко; -Збагачувати словник дітей; -Продовжувати навчати їх узгоджувати слова в роді, числі та відмінку; -Використовувати узагальнюванні поняття; -Утворювати присвійні прикметники; -Складати речення, описові розповіді. -Розвивати пам’ять, сприйняття, мислення. Дидактичні ігри: «Назви одним словом» «Склади речення» «Склади описову розповідь»
|
Тема: « Іграшки»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Розширювати і узагальнювати уявлення дітей про іграшки, їх частини; -Навчити виділяти складові частини, форму, колір, матеріал; -Утворювати іменники Р. відмінка, змен-пестивими суфіксами; прикметники від іменників; -Вправляти дітей в узгодженні присвійних займенників(мой, моя, моє) з іменниками. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Скажи пестливо» «Що змінилося?» «Чого не має?»
|
-Продовжувати учити дітей порівнювати завдовжки, оперувати поняттями: довгий, короткий; -Формувати навички орієнтації у часі; -Сприяти засвоєнню понять: ранок, день, вечір, ніч, доба; -Закріплювати та розширювати знання дітей про площинні геометричні фігури: круг, квадрат; -Продовжувати групувати за різними ознаками. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «На яку фігуру схожий» «Яка фігура зайва?» «Назви частину доби» |
-Розширювати уявлення дітей про іграшки, виділяти характерні риси; -Учити чітко вимовляти зв.(а); -Продовжувати розвивати мовленнєве дихання при довгій вимові звука на одному видиху; -Вчити дітей розглядати картинку та встановлювати взаємозв’язок між зображеними об’єктами; -Складати речення за малюнком; -Учити утворювати прикметники від іменників. -Розвивати увагу, мислення, пам’ят Дидактичні ігри: «Що бачиш?» «Який, яка, яке?» «Пісенька ляльки» |
-Удосконалювати навички просторової орієнтації; -Уточнити уявлення дітей про напрямку руху; -Сприяти засвоєнню понять: праворуч, ліворуч, зліва направо, справа наліво; -Вправляти дітей в порівнянні предметів за кольором і формою; -Закріплювати знання дітей про цифри, як символи, що позначають кількість предметів. -Розвивати довільну пам’ять, логічне мислення. Дидактичні ігри: «Чарівний мішечок» (геометричні фігури) «Порахуй і покажи цифру»
|
-Збагачувати активний словник дітей по темі; -Збагачувати словник дітей словами назвами іграшок, діями з іграшками, ознаками іграшок; -Розвивати інтонаційну виразність мовлення, фонематичний слух; -Стимулювати вживання речень з однорідними членами; -Вчити складати опис іграшки. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять, сприйняття, зв’язне мовлення. Дидактичні ігри: «Впізнай за описом» «Який, яка, яке?» «Слова довгі та короткі»
|
Тема: « Н О В О Р І Ч Н Е С В Я Т О!»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Уточнити і розширити уявлення дітей про свято; - Вчити порівнювати ялинкові прикраси; - Ознаки, якими відрізняються ялинкові іграшки: колір, форма, матеріал виготовлення; -Вправляти в узгодженні прикметників та числівників з іменниками; -Вправляти в утворенні іменників у Р. відмінку однини. -Розвивати увагу, мислення, сприйняття. Дидактичні ігри: « Знайди однакові» «Назви який, яка, яке» |
-Вправляти дітей у називанні чисел у 5, лічити у прямому та зворотному напрямку; -Закріпити вміння співвідносити цифру з числом; -Формувати знання про те, що число (кількість) не залежить від просторового розміщення предметів та напрямку лічби; -Повторити геометричні фігури: ; -Вчити називати та розрізняти частини доби. -Розвивати увагу, пам’ять, мислення. Дидактичні ігри: « Коли це буває?» « Підбери віконечко» « Рахуємо…»
|
-Поглиблювати знання дітей про Новорічне свято; - Викликати у дітей емоційний відгук від отримання вражень -Підвести дітей до розуміння того, що Новорічне Свято об’єднує родину; -Збагачувати словниковий запас дітей; -Розвивати емоційне мовленнєве спілкування; -Виховувати дружелюбність. Дидактичні ігри: «Без чого немає Нового року?» «Добери картинку» |
-Продовжувати закріп-ти з дітьми поняття « довжина»; -Закріплювати вміння порівнювати предмети за довжиною, користуючись прийомом прикладання; -Роз-ти вміння знаходити однакові ознаки предметів; -Учити упорядковувати предмети та позначати відповідними словами: довгий, короткий, однакові за довжиною; -Продовжувати вправляти в кількісній лічбі у 5, позначати число відпов. Цифрою. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: « Знайди однакові» «Довгий – короткий»
|
-Учити дітей складати невеликі вітання; -Збагачувати словник дітей за темою; -Вправляти в утворенні особової форми майбутнього часу зі словом буду ( буду співати, буду вітати); -Учити утворювати прислівники від прикметників (веселий-весело, холодний-холодно); - Закріпити узагальнювальне поняття «НС». -Розвивати темп мовлення, мовленнєве дихання, силу голосу і інтонаційну виразність. Дидактичні ігри: « Коли це буває?» « Запам’ятай вірш»
|
Тема: « Різдво! Зимові розваги »
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Збагачувати враження дітей про явища суспільного життя. -Створити сприятливі умови для збагачення вражень про православне зимове свято – Різдво! – Формувати уявлення про зимові свята, розкрити зміст свята Різдва Христового, важливість цієї події. -Сприяти розвитку пізнавальної активності -Розвивати зв’яне мовлення, уважність, інтерес до традиційних свят українського народу. Матеріал: атрибути для святкування Різдва, торбинка з гостинцями. |
-Продовжувати вчити дітей лічити предмети, що розміщенні лінійно, по колу, хаотично; -Закріплювати знання цифр у 5; -Удосконалювати вміння співвідносити число з цифрою та навпаки; -Вправляти в орієнтуванні у просторі; -Формувати вміння орієнтуватися у часі; -Вчити називати частини доби словами: ранок, день, вечір, ніч та дії, які відбуваються в певну частину доби. -Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Дидактичні ігри: «Мій день» «Що зайве?» «Виправ помилку»
|
-Розширювати і поглиблювати знання дітей про зимові розваги; -Збагачувати лексичний запас; -Формувати необхідність дотримання правил безпеки під час зимових розваг; -Учити обирати безпечні місця для ігор, називати і визначати моральну якість за конкретними вчинками та діями. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять, уяву. Дидактичні ігри: «Зимові розваги» «Правила безпечної гри в сніжки» «Де були не скажемо, де були покажемо!»
|
-Продовжувати вчити дітей порівнювати предмети за висотою та шириною, упорядкувати їх та позначати відповідними словами: нижчий, вищий, однакові за висотою; вужчий, ширший; -Закріплювати назви геометричних фігур; -Вправляти у викладанні знайомих фігур з паличок; у лічбі у межах 5; -Закріплювати поняття: справа, зліва, вгорі, внизу (орієнтування на аркуші паперу). -Розвивати мислення, увагу, пам’ять, окомір. Дидактичні ігри: «Порахуй..» «Порівняй!» «Чарівна торбинка»
|
-Продовжувати вчити дітей складати розповіді за картинкою; -Будувати поширені речення; -Поповнювати активний словник; -Закріплювати назви зимових розваг: лижи, санчата, ковзани; -Учити добирати означення до слів: сніг, мороз. -Розвивати увагу, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення. Дидактичні ігри: «Зимові ігри» Обладнання: паперові сніжинки та сніжки, ілюстрації по темі.
|
Тема: « Свійські птахи та пташенята»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Уточнити і розширити уявлення дітей про свійських птахів: зовнішній вигляд, повадки, їжу, житло та користь, яку приносять. -Вправляти у вживанні слів -ознак, слів – дій. -Вправляти в утворенні пестливих іменників, іменників во множені. -Узгоджувати прикметники з іменниками. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Назви пестливо» «Хто це?» «Один – багато» «Який, яка, яке?» |
-Вправляти дітей в обстеженні форм предметів, у розпізнаванні й називанні геометричних фігур; -Ознайомити з геометричною фігурою прямокутник; пояснити, в чому подібність і відмінність прямокутника і квадрата. -Вправляти в пізнаванні та називанні предметів круглої, квадратної, трикутної та прямокутної форми, використовувати фігури як еталон для визначення форми предметів. -Розвивати спостережливість, мислення, пам’ять, уважність.
|
-Розширювати словник дітей за темою; -Вчити будувати короткі описові розповіді. -Розвивати вміння слухати і розуміти запитання, будувати відповіді до поставленого питання; -Вправляти у вживанні слів-ознак, слів-дій; -Вчити відчувати інтонацію та говорити з різною силою голосу. -Розвивати фонематичний слух, увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Хто це?» «Назви маму» «Як кричить?» |
-Продовжувати вчити дітей рахувати у 5, з участю різних аналізаторів; -Закріплювати знання цифр у 5, та вміння позначати кількість відповідною цифрою; -Вміння розкладати і рахувати матеріал для лічби зліва направо; -Дати поняття про те, що кількість предметів не залежить від розташування їх у просторі. -Розвивати уважність, мислення, пам’ять, Спостережливість. Дидактичні ігри: «Будь уважний» «Порахуй та познач цифрою»
|
-Продовжувати збагачувати словник. Запас дітей словами-назвами свійських птахів; -Вправляти у правильному вживанні іменників, що позначають пташенят свійських птахів; Вчити утворювати присвійні іменники; -Учити дітей переказувати короткий текст з 3-4 речень. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять, фонем. слух. Дидактичні ігри: «Що є у свійських птахів» « У кого хто?» « Чий хвіст?»
|
Тема: « Свійські тварини та їх дитинчата»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Поглиблювати й узагальнювати знання дітей про свійських тварин, назви дитинчат тварин; - Навчати виділяти і характеризувати особливості їхнього зовнішнього вигляду, поведінки, умов життя; -Розвивати вміння робити узагальнення на основі спільних ознак. -Утворювати форми однини і множини іменників; - Формувати вміння добирати прикметники. Дидактичні ігри: «Стук-стук» «Один-багато» «Який, яка, яке?» |
-Продовжувати навчати дітей лічити у 5, за допомогою тактильних аналізаторів; -Закріплювати назви геометричних тіл: куля, куб; - Ознайомити з просторовою геометричною формою циліндр; -Навчати розпізнавати просторові геом.форми в предметах навколишнього середовища; -Орієнтуватися в просторі, розуміти й вживати слова: вище, нижче, праворуч, ліворуч. -Розвивати увагу, мислення, спостережливість. Дидактичні ігри: «Роби, як я!», «Хто де?»
|
-Спонукати дітей до вживання різних типів речень; -Навчити будувати їх за допомогою дорослого ; -Правильно називати тварин та їх дитинчат; -Складати описові розповіді,; -Утворювати іменники во множені; -Продовжувати формувати вміння добирати прикметники. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення. Дидактичні ігри: «Назви тварину, за ознакою» «Один – багато» «Який, яка, яке?»
|
-Продовжувати навчати дітей рахувати кількісною лічбою, відносити останній числівник до всієї групи предметів; -Формувати вміння порівнювати предмети за завширшки і заввишки; -Закріплювати назви геометричних фігур; -Учити конструювати з лічильних паличок будинки; -Допомагати засвоювати поняття: праворуч, ліворуч, посередині. -Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Дидактичні ігри: «Усі кого звуть – виконуй дію» «Виклади будинок» «Відгадай…»
|
-Продовжувати навчати дітей відповідати на запитання реченнями, правильно їх будувати, складати розповідь про тварин за допомогою запитань і за зразком дефектолога; -Утворювати форми однини і множини; -Формувати вміння добирати прикметники - Вживати іменники у зменшено-пестливому значенні. -Розвивати мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу. Дидактичні ігри:
«Один-багато» «Склади розповідь»
|