Перспективне планування корекційно-відновлювальної роботи з дітьми із ЗПР старшого дошкільного віку 1період

Про матеріал
Перспективне календарне планування корекційно-відновлювальної роботи з дітьми із ЗПР старшого дошкільного віку. 2 період
Перегляд файлу

Тема: «П о р а  р о к у  -  З И М А!»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Розширювати і збагачувати словник дітей по темі.

-Узагальнити і систематизувати знання дітей про зиму, уточнити ознаки зими;

-Утворювати іменники у змен-пестливому значенні, во множені.

-Підбирати прикметники до іменників; однокореневі слова.

-Вчити відповідати на питання повними реченнями.

-Розвивати уважність, мислення, пам’ять, уяву.

Дидактичні ігри:

«Коли це буває?»

«Чого немає?»

«Який, яка, яке?»

«Один-багато»

 

 

 

-Учити дітей розрізняти групи предметів за кількістю, порівнювати одну групу з іншою;

-Закріплювати вміння визначати частини доби (ранок, день, вечір, ніч); -Формувати вміння визначати напрямки (вперед-назад, угору-вниз, ліворуч-праворуч);

-Розвивати вміння співвідносити цифри з певною кількістю предметів;

-Продовжувати формувати розуміння понять: більше, менше, порівну та запитання скільки?

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Порахуй та скажи…»

«Сніговики та шапочки

-Навчати дітей складати описові розповіді;

-Утворювати прикметники від іменників;

-Продовжувати виокремлювати перший звук у словах;

-Удосконалювати знання дітей про ознаки зими.

-Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення, пізнавальну активність, уяву, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Злови звук»

«Склади картинку»

«Голосно-тихо»

 

-Продовжувати вчити дітей рахувати у межах 5, з участю різних аналізаторів;

-Закріпити знання цифр у межах 5, та вміння позначати кількість предметів відповідною цифрою;

-Вчити розкладати і рахувати матеріал для лічби зліва направо;

-Закріплювати поняття про те, що кількість предметів не залежить від розташування їх у просторі.

-Розвивати уважність, мислення, пам’ять, сприйняття.

Дидактичні ігри:

«Порахуй…»

«Не помились!»

 

-Навчати дітей складати описові розповіді за картинкою,

-Розв’язувати суперечності;

-Вправляти у вживанні повних речень;

-Закріплювати вміння утворювати спільнокореневі слова.

-Розвивати мовленнєве дихання, фонематичний слух, зв’язне мовлення, увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Вітер, вітерець»

«Сніговий ланцюжок»

«Буває – не буває»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: « Зимуючі  птахи»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Розширювати у дітей знання про зимуючих птахів; -Продовжувати розвивати пізнавальний інтерес до природнього середовища; викликати співчуття до проблем птахів у зимову пору, та бажання допомогти пташкам; -Закріплювати назви зим. птахів, особливості їх зовнішнього виду, способи пересування; Учити слухати та відгадувати загадки, розуміти їх зміст. Розвивати увагу, н/о мислення, зв’язне мовлення.

Дидактичні ігри:

«Горобець та ворона»

«Відгадай!»

 

 

 

-Учити порівнювати завтовшки, оперувати поняттями: товстий, тонкий; -Продовжувати учити співвідносити число і цифру; -Вчити визначати відмінні та схожі ознаки фігур;

-Розвивати вміння порівнювати групи різних предметів;

-Удосконалювати вміння рахувати предмети; -Закріплювати та розширювати знання дітей про геометричну фігуру: квадрат.

-Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Розклади і порівняй»

«Веселі фігури»

«Не помились!»

-Продовжувати ознайомлювати дітей із зимуючими птахами;

-Учити розрізняти птахів за зовнішніми ознаками, відгадувати загадки; -Продовжувати вчити від звуконаслідувальних слів утворювати дієслова; -Вправляти у вимові звуків (г)-(г );

-Утворювати іменники во множені; в змен-пестливому значенні; іменники – назви дитинчат птахів.

-Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Один-багато»

«Великі-малі»

«Назви пестливо»

«Пташина їдальня»

 

-Формувати у дітей вміння зіставляти предмети заввишки та завширшки; -Учити зіставляти дві групи предметів, формувати уяву про рівність і нерівність, порівнювати нерівні групи предметів у спосіб додавання; -Продовжувати навчати рахувати предмети за допомогою різних аналізаторів; -Рухатися в заданому напрямку.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Розклади і порівняй»

«Рахуємо…»

 

-Збагачувати активний словник дітей по темі;

-Продовжувати навчати вживати узагальнювальне поняття «Зимуючі птахи»; -Розвівати вміння порівнювати предмети за однаковими і відмінними ознаками.

-Продовжувати навчати відповідати повними реченнями; -Складати розповідь з 3-4 речень, про птахів.

-Розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення.

Дидактичні ігри:

«Назви одним словом»

«Склади слово»

«Опиши пташку»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Одяг  та  взуття»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Розширювати та уточнювати знання дітей про одяг;

-Збагачувати словниковий запас словами предметів одягу та взуття, назвами дій, ознак;

-Формувати вміння розрізняти одяг дівчаток і хлопчиків; -Учити утворювати присвійні прикметники від імен людей; -Уточнити узагальнюючі поняття «Одяг та взуття»; -Утворювати іменники во множені; Розвивати мислення, увагу, сприйняття.

Дидактичні ігри: 

«Одягни ляльок»

«Один-багато»

 

 

 

-Продовжувати знайомити дітей з утворенням число три та цифрою 3;

-Формувати уміння порівнювати предмети за кількістю співвідносити число із цифрою 3;

-Закріплювати вміння рахувати предмети та порівнювати множини;

-Закріплювати назви геометричних фігур: круг, квадрат, трикутник.

-Розвивати увагу, мислення, математичну пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Порахуй»

«Трикутники»

«Третій зайвий»

«Склади будинок з геометричних фігур»

-Навчати дітей утворювати речення різних типів;

-Вправляти в умінні добирати слова-антоніми;

-Виділяти перший звук у словах;

-Правильно висловлювати свою щодо призначення одягу;

-Розвивати фонематичний слух, увагу, мислення, пам’ять, інтонаційну виразність, зв’язне мовлення.

Дидактичні ігри:

«Навпаки»,

«Упізнай за описом»

«Закінчи речення»

-Навчати дітей розкладати предмети за порядком зростання якості: високий-вищий-найвищий.

-Вправляти у лічбі в межах трьох у визначенні складових просторових форм (кулі, куба) за допомогою тактильного аналізатора;

- Стимулювати до використання у мовленні слів, що називають ознаки геом. фігур.

-Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Сприяти формуванню вмінь  самостійно винувати завдання.

Дидактичні ігри:

«Скільки?» «Збери ціле

-Продовжувати формувати уявлення дітей за темою;

-Закріплювати вміння говорити чітко;

-Збагачувати словник дітей; -Продовжувати навчати їх узгоджувати слова в роді, числі та відмінку;

-Використовувати узагальнюванні  поняття;

-Утворювати присвійні прикметники;

-Складати речення, описові розповіді.

-Розвивати пам’ять, сприйняття, мислення.

Дидактичні ігри:

«Назви одним словом»

«Склади речення»

«Склади описову розповідь»

 

Тема: « Іграшки»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Розширювати і узагальнювати уявлення дітей про іграшки, їх частини;

-Навчити виділяти складові частини, форму, колір, матеріал;

-Утворювати іменники Р. відмінка, змен-пестивими суфіксами; прикметники від іменників; -Вправляти дітей в узгодженні присвійних займенників(мой, моя, моє) з іменниками.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Скажи пестливо»

«Що змінилося?»

«Чого не має?»

 

 

 

-Продовжувати учити дітей порівнювати завдовжки, оперувати поняттями: довгий, короткий; -Формувати навички орієнтації у часі; -Сприяти засвоєнню понять: ранок, день, вечір, ніч, доба; -Закріплювати та розширювати знання дітей про площинні геометричні фігури: круг, квадрат;

-Продовжувати групувати за різними ознаками.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«На яку фігуру схожий»

«Яка фігура зайва?»

«Назви частину доби»

-Розширювати уявлення дітей про іграшки, виділяти характерні риси;

-Учити чітко вимовляти  зв.(а); -Продовжувати розвивати мовленнєве дихання при довгій вимові звука на одному видиху;

-Вчити дітей розглядати картинку та встановлювати взаємозв’язок між зображеними об’єктами; -Складати речення за малюнком;

-Учити утворювати прикметники від іменників. -Розвивати увагу, мислення, пам’ят

Дидактичні ігри:

«Що бачиш?»

«Який, яка, яке?»

«Пісенька ляльки»

-Удосконалювати навички просторової орієнтації; -Уточнити уявлення дітей про напрямку руху; -Сприяти засвоєнню понять: праворуч, ліворуч, зліва направо, справа наліво;

-Вправляти дітей в порівнянні предметів за кольором і формою;

-Закріплювати знання дітей про цифри, як символи, що позначають кількість предметів.

-Розвивати довільну пам’ять, логічне мислення.

Дидактичні ігри:

«Чарівний мішечок»

(геометричні фігури)

«Порахуй і покажи цифру»

 

-Збагачувати активний словник дітей по темі;

-Збагачувати словник дітей словами назвами іграшок, діями з іграшками, ознаками іграшок; -Розвивати інтонаційну виразність мовлення, фонематичний слух;

-Стимулювати вживання речень з однорідними членами;

-Вчити складати опис іграшки.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять, сприйняття, зв’язне мовлення.

Дидактичні ігри:

«Впізнай за описом»

«Який, яка, яке?»

«Слова довгі та короткі»

 

 

Тема: « Н О В О Р  І Ч Н Е   С В Я Т О!»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Уточнити і розширити уявлення дітей про свято; - Вчити порівнювати ялинкові прикраси; - Ознаки, якими відрізняються ялинкові іграшки: колір, форма, матеріал виготовлення;

-Вправляти в узгодженні прикметників та числівників з іменниками;

-Вправляти в утворенні іменників у Р. відмінку однини. -Розвивати увагу, мислення, сприйняття.

Дидактичні ігри:

« Знайди однакові»

«Назви який, яка, яке»

-Вправляти дітей у називанні чисел у    5, лічити у прямому та зворотному напрямку;

-Закріпити вміння співвідносити цифру з числом; -Формувати знання про те, що число (кількість) не залежить від просторового розміщення предметів

та напрямку лічби;

-Повторити геометричні фігури: 

      ; -Вчити називати та розрізняти частини доби. -Розвивати увагу, пам’ять, мислення.

Дидактичні ігри:

« Коли це буває?»

« Підбери віконечко»

« Рахуємо…»

 

 

            

-Поглиблювати знання дітей про Новорічне свято; - Викликати у дітей емоційний відгук від отримання вражень

-Підвести дітей до розуміння  того, що Новорічне Свято об’єднує родину;

-Збагачувати словниковий запас дітей; -Розвивати емоційне мовленнєве спілкування;

-Виховувати дружелюбність.

Дидактичні ігри:

«Без чого немає Нового року?»

«Добери картинку»

-Продовжувати закріп-ти з дітьми поняття « довжина»; -Закріплювати вміння порівнювати предмети за довжиною, користуючись прийомом прикладання; -Роз-ти вміння знаходити однакові ознаки предметів; -Учити упорядковувати предмети та позначати відповідними словами: довгий, короткий, однакові за довжиною; 

-Продовжувати вправляти в кількісній лічбі у    5, позначати число відпов. Цифрою.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

« Знайди однакові»

«Довгий – короткий»

 

 

-Учити дітей складати невеликі вітання;

-Збагачувати словник дітей за темою;

-Вправляти в утворенні особової форми майбутнього часу зі словом буду ( буду співати, буду вітати);

-Учити утворювати прислівники від прикметників (веселий-весело, холодний-холодно); - Закріпити узагальнювальне поняття «НС».

-Розвивати темп мовлення, мовленнєве дихання, силу голосу і інтонаційну виразність.

Дидактичні ігри:

« Коли це буває?»

« Запам’ятай вірш»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: « Різдво!  Зимові  розваги »

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Збагачувати враження дітей про явища суспільного життя.

-Створити сприятливі умови для збагачення вражень про православне зимове свято – Різдво! – Формувати уявлення про зимові свята, розкрити зміст свята Різдва Христового, важливість цієї події.

-Сприяти розвитку пізнавальної активності

-Розвивати зв’яне мовлення, уважність, інтерес до традиційних свят українського народу.

Матеріал: атрибути для святкування Різдва, торбинка з гостинцями.

-Продовжувати вчити дітей лічити предмети, що розміщенні лінійно, по колу, хаотично;

-Закріплювати знання цифр у       5;

-Удосконалювати вміння співвідносити число з цифрою та навпаки; -Вправляти в орієнтуванні у просторі;

-Формувати вміння орієнтуватися у часі;

-Вчити називати частини доби словами: ранок, день, вечір, ніч та дії, які відбуваються в певну частину доби.

-Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

Дидактичні ігри:

«Мій день»

«Що зайве?»

«Виправ помилку»

 

 

            

-Розширювати і поглиблювати знання дітей про зимові розваги; -Збагачувати лексичний запас;

-Формувати необхідність дотримання правил безпеки під час зимових розваг; -Учити обирати безпечні місця для ігор, називати і визначати моральну якість за конкретними вчинками та діями.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять, уяву.

Дидактичні ігри:

«Зимові розваги»

«Правила безпечної гри в сніжки»

«Де були не скажемо, де були покажемо!»

 

 

-Продовжувати вчити дітей порівнювати предмети за висотою та шириною, упорядкувати їх та позначати відповідними словами: нижчий, вищий, однакові за висотою; вужчий, ширший;

-Закріплювати назви геометричних фігур;

-Вправляти у викладанні знайомих фігур з паличок; у лічбі у межах 5; -Закріплювати поняття: справа, зліва, вгорі, внизу (орієнтування на аркуші паперу).

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять, окомір.

Дидактичні ігри:

«Порахуй..»

«Порівняй!»

«Чарівна торбинка»

 

 

 

-Продовжувати вчити дітей складати розповіді за картинкою;

-Будувати поширені речення; -Поповнювати активний словник;

-Закріплювати назви зимових розваг: лижи, санчата, ковзани;

-Учити добирати означення до слів: сніг, мороз.

-Розвивати увагу, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення.

Дидактичні ігри:

«Зимові ігри»

Обладнання: паперові сніжинки та сніжки, ілюстрації по темі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: « Свійські птахи та пташенята»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Уточнити і розширити уявлення дітей про свійських птахів: зовнішній вигляд, повадки, їжу, житло та користь, яку приносять.

-Вправляти у вживанні слів -ознак, слів – дій.

-Вправляти в утворенні пестливих іменників, іменників  во множені.

-Узгоджувати прикметники з іменниками.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Назви пестливо»

«Хто це?»

«Один – багато»

«Який, яка, яке?»

-Вправляти дітей в обстеженні форм предметів, у розпізнаванні й називанні геометричних фігур;

-Ознайомити з геометричною фігурою прямокутник; пояснити, в чому подібність і відмінність прямокутника і квадрата.

-Вправляти в пізнаванні та називанні предметів круглої, квадратної, трикутної та прямокутної форми, використовувати фігури

як еталон для визначення форми предметів.

-Розвивати спостережливість, мислення, пам’ять, уважність.

 

 

            

-Розширювати словник дітей за темою; -Вчити будувати короткі описові розповіді.

-Розвивати вміння слухати і розуміти запитання, будувати відповіді до поставленого питання;

-Вправляти у вживанні слів-ознак, слів-дій;

-Вчити відчувати інтонацію та говорити з різною силою голосу.

-Розвивати фонематичний слух, увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Хто це?»

«Назви маму»

«Як кричить?»

-Продовжувати вчити дітей рахувати у     5, з участю різних аналізаторів;

-Закріплювати знання цифр у     5, та вміння позначати кількість відповідною цифрою;

-Вміння розкладати і рахувати матеріал для лічби зліва направо;

-Дати поняття про те, що кількість предметів не залежить від розташування їх у просторі.

-Розвивати уважність, мислення, пам’ять,

Спостережливість.

Дидактичні ігри:

«Будь уважний»

«Порахуй та познач цифрою»

 

 

 

-Продовжувати збагачувати словник.

Запас дітей словами-назвами свійських птахів;

-Вправляти у правильному вживанні іменників, що позначають пташенят свійських птахів;

Вчити утворювати присвійні іменники;

-Учити дітей переказувати короткий текст з 3-4 речень.

-Розвивати  мислення, увагу, пам’ять, фонем. слух.

Дидактичні ігри:

«Що є у свійських птахів»

« У кого хто?»

« Чий хвіст?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: « Свійські тварини та їх дитинчата»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Поглиблювати й узагальнювати знання дітей про свійських тварин, назви дитинчат тварин; - Навчати виділяти і характеризувати особливості їхнього зовнішнього вигляду, поведінки, умов життя;

-Розвивати вміння робити узагальнення на основі спільних ознак.

-Утворювати форми однини і множини іменників; - Формувати вміння добирати прикметники.

Дидактичні ігри:

«Стук-стук»

«Один-багато»

«Який, яка, яке?»

-Продовжувати навчати дітей лічити у     5, за допомогою тактильних аналізаторів;

-Закріплювати назви геометричних тіл: куля, куб; - Ознайомити з просторовою геометричною формою циліндр; -Навчати розпізнавати просторові  геом.форми в предметах навколишнього середовища; -Орієнтуватися в просторі, розуміти й вживати слова: вище, нижче, праворуч, ліворуч.

-Розвивати увагу, мислення, спостережливість.

Дидактичні ігри:

«Роби, як я!», «Хто де?»

 

 

            

-Спонукати дітей до вживання різних типів речень; -Навчити будувати їх за допомогою дорослого ;

-Правильно називати тварин та їх дитинчат;

-Складати описові розповіді,; -Утворювати іменники во множені;

-Продовжувати формувати вміння добирати прикметники.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення.

Дидактичні ігри:

«Назви тварину, за ознакою»

«Один – багато»

«Який, яка, яке?»

 

 

-Продовжувати навчати дітей рахувати кількісною лічбою, відносити останній числівник до всієї групи предметів;

-Формувати вміння порівнювати предмети за завширшки і заввишки; -Закріплювати назви геометричних фігур;

-Учити конструювати з лічильних паличок будинки; -Допомагати засвоювати поняття: праворуч, ліворуч, посередині.

-Розвивати мислення, увагу, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Усі кого звуть – виконуй дію»

«Виклади будинок»

«Відгадай…»

 

 

 

-Продовжувати навчати дітей відповідати на запитання реченнями, правильно їх будувати, складати розповідь про тварин за допомогою запитань і за зразком дефектолога;

-Утворювати форми однини і множини;

-Формувати вміння добирати прикметники

- Вживати іменники у зменшено-пестливому значенні.

-Розвивати мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу.

Дидактичні ігри:

«Один-багато»
«Назви пестливо»
«Хто у кого?»

«Склади розповідь»

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Планування
Інкл
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку