перспективне планування по казкотерапії для дітей середньої групи ДНЗ

Про матеріал
перспективне планування розроблене за такими казками: «Квітка - пелюстка», «Жадібний великан», «Каприза», «Сніжинка - пушинка»,, «Колосок», «Колобок», «Як котові стало соромно», «Як зайчик грівся взимку проти місяця», «Де живе сонячний зайчик?».
Перегляд файлу

Перспективне планування роботи по казкотерапії у середній групі

Дата

Тема заняття

Програмний зміст

Форми організації, методи роботи

Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники)

Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота)

Примітка

Вересень

Казка «Квітка - пелюстка»

Виховувати вміння за настроєм музики відгадувати дії героїв; знайомити з образними виразами (красна-дівиця, мишка-норушка, горюєш) та казковими повторюваннями (йшла - йшла); підводити до вміння виразно інтонувати висловлювання героїв у проблемних ситуаціях (хвилювання, насмішки); вчити передавати за допомогою ритмізації рухи героїв (мишка – ворушка біжить); спонукати до виразної передачі у міміці та рухах образ рослин (дрімучий ліс, дерева біля дома бабусі), їх емоційний стан (хвороба, відвага); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів; поповнювати активний словник дітей іменниками та прикметниками за змістом заняття.

1. Читання казки «Квітка - пелюстка».

2. Пантомімічний етюд «Хвороба».

3. Вправа на ритмізацію «Рухи мишки».

4. Пантомімічний етюд «Втома».

5. Гра – драматизація за змістом казки (зустріч героїв).

6. Пантомімічний етюд «Відвага».

7. Вправи на активізацію лексики дітей.

8. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою».

9. Гра – імпровізація за змістом казки.

 Ляльки: Машеньки, бабусі, мишки, намальована квітка, баба – Яга; Музичні твори: «Ромео та Джульєтта» С. С. Прокоф’єва,  Humoresque А. Дворжака.

Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 45 - 52

 

 Аплікація «Квітка - семицвітка»; Бесіди: «Мої відносини з рідними», «Коли хтось хворіє…»,  «Що таке доброта?», «Правила дружби».

 

Дата

Тема заняття

Програмний зміст

Форми організації, методи роботи

Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники)

Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота)

Примітка

Жовтень

Казка «Жадібний великан»

Виховувати вміння за настроєм музики відгадувати зміни природних явищ; знайомити з образними виразами (у тридев’ятому царстві, у тридесятому государстві; не вспіли три рази моргнути; не надумати, не вгадати, ні у казці сказати); підводити до вміння виразно інтонувати висловлювання героїв у проблемних ситуаціях (пригощання, жадібність, пробачення); вчити передавати за допомогою ритмізації рухи героїв (гномики йдуть, іде великан); спонукати до виразної передачі у міміці та рухах емоційний стан (здивування); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (проливний дощ, грітися на сонці); довести до дітей зміст казки (з тим хто жадібний, ніхто не дружить); активізувати у словнику дітей образні вирази.

1. Читання казки «Жадібний великан».

2. Вправа на ритмізацію «Рухи героїв казки».

3. Пантомімічний етюд «Здивування».

4. Вправи на активізацію лексики.

5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою».

6. Гра – імпровізація за змістом казки «Гостини великана у гномів».

7. Гра – драматизація по змісту казки.

 Сюжетні та предметні картинки за змістом заняття; Музичні твори: Ф. Шопен Skerzo №1, «Балетная сиюта» А. К. Глазунова.

Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 52 - 58

 

 Бесіди: «Які люди називаються жадібними?», «Як боротися з жадібністю?»,  «Ким би я хотів бути?» (по змісту казки).

 

Дата

Тема заняття

Програмний зміст

Форми організації, методи роботи

Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники)

Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота)

Примітка

Листопад

Казка «Каприза»

Виховувати вміння за настроєм музики відгадувати дії героїв; знайомити з образними виразами, антонімами (все не так да не едак; не велика, а маленька; не похмура, а весела); підводити до вміння виразно інтонувати висловлювання героїв у проблемних ситуаціях (капризи, знайомство, сварка); вчити співвідносити емоціональну ситуацію (Каприза жужжит; Даша капризує); спонукати до виразної передачі у міміці та рухах емоційні стани (здивування, каприз); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (Даша капризує, політ метелика); підводити до спільного складання мовних описів сприйняття пантомімічних етюдів, темпоритму, музичних композицій; вчити дітей адекватно передавати власні афективні стани в русі та міміці, слові (капризи).

1. Читання казки «Каприза».

2. Пантомімічний етюд «Здивування».

3. Вправа на ритмізацію «Емоційний стан казкових героїв».

4. Пантомімічний етюд «Каприз».

5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою».

6. Вправа на активізацію лексики дітей.

7. Гра – імпровізація за змістом казки.

 

 Сюжетні та предметні картинки за змістом заняття; Музичні твори: Concerto for

Violin a-minor І. Брамс; Humoresque А. Дворжак

Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 58 - 64

 

 Бесіди: «Звідки з’являється «каприза»?»; психогімнастичні вправа «Я – гарний, я - поганий».

 

Дата

Тема заняття

Програмний зміст

Форми організації, методи роботи

Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники)

Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота)

Примітка

Грудень

Казка «Сніжинка - пушинка»

Виховувати вміння за настроєм музики відгадувати дії героїв; знайомити з образними виразами (сніжинка – пушинка; морозна; пуще попереднього); підводити до вміння виразно інтонувати висловлювання героїв у проблемних ситуаціях (прохання); вчити передавати за допомогою ритмізації образ дій героїв (Метелиця вдарила посохом, сніжинки летять на землю); спонукати до виразної передачі в міміці та рухах емоційний стан (смуток); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (дрижання від холоду, приємна втома); довести до дітей зміст казки; підводити до спільного складання мовних описів сприйняття пантомімічних етюдів, темпоритму, музичних композицій; активізувати у мовленні дітей відтіночні характеристики слів (сніжинка – пушинка, морозна, снігова).

1. Читання казки «Сніжинка - пушинка».

2. Пантомімічний етюд «Смуток».

3. Вправа на ритмізацію «Рухи казкових героїв».

4. Вправа на активізацію лексики дітей.

5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою».

6. Гра – імпровізація за змістом казки.

 

 Музичні твори: Etude in f-minor Ф. Шопен, «Спляча красуня» П. І. Чайковського

Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 64-70

 

 Бесіда «Яка ти, сніжинко?»; малювання сніжинок

 

Дата

Тема заняття

Програмний зміст

Форми організації, методи роботи

Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники)

Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота)

Примітка

Квітень

Казка «Колосок»

Допомогти дітям зрозуміти замисел казки; ознайомити з прислів’ям «Хто не працює, той не їсть» та співвіднести його зі змістом казки; дати уявлення про казки різних народів; вчити переказувати текст від імені літературного героя, аргументувати та оцінювати вчинки персонажів, їхні взаємини; збагачувати словник дітей, звукову культуру мовлення; виховувати любов до праці, культуру поведінки.

1. Читання казки «Колосок».

2. Обговорення казки.

3. Переказування та драматизація казки «Колосок».

4. Пантомімічний етюд «Втома».

5. Гра «Навпаки».

6. Гра – драматизація української народної казки «Колосок».

 Картинки – підказки для персонажів казки; ілюстрації до казки «Колосок»; елементи костюмів; ширма; грамзапис казки.

Казкотерапія в роботі з дошкільниками./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 163 - 169

 Бесіда «Кожна праця дорого ціниться!».

 

Дата

Тема заняття

Програмний зміст

Форми організації, методи роботи

Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники)

Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота)

Примітка

Лютий

Казка «Колобок»

Продовжувати збагачувати активний словник дітей за допомогою використання різних частин мови; вчити самостійно будувати речення; вчити погоджувати свої дії під час інсценування знайомої казки; удосконалювати дрібну моторику; розвивати слухову та зорову увагу; виховувати вміння слухати казку до кінця; спонукати промовляти слова з пісеньки Колобка; формувати вміння імітувати рухи казкових персонажів, відгадувати загадки про тварин; розвивати емоційне спілкування дитини з дорослим; виховувати цікавість до народної казки «Колобок».

1. Читання казки «Колобок».

2. Дидактична гра «На що схожий Колобок?».

3. Вправи на розвиток лексичної та граматичної будови мовлення, зорової уваги.

4. Тіньовий театр.

5. Вправи на розвиток сенсорних уявлень, дрібної моторики.

6. Розповідання казки дітьми за допомогою графічних схем.

7. Гра – інсценування казки

Кольорові зображення героїв; контурні зображення персонажів казки; фігурки настільного театру; предметні та сюжетні картинки; елементи костюмів, шапочки; фігурки тіньового театру.

Казкотерапія в роботі з дошкільниками./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 129 - 141

 Бесіда «Кожна праця дорого ціниться!».

 

Дата

Тема заняття

Програмний зміст

Форми організації, методи роботи

Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники)

Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота)

Примітка

Березень

Казка «Як котові стало соромно»

Ознайомити дітей із новою казкою В. О. Сухомлинського; учити розуміти її зміст, характеризувати героїв казки, оцінювати їх вчинки; учити розв’язувати проблемні ситуації; розвивати співчуття, бажання допомогти іншим; розвивати дрібні м’язи рук; виховувати бажання робити добро; продовжити учити дітей інсценувати казку, розподіляти ролі між собою; ознайомити дітей з народною мудрістю – «Не копай другому яму, бо й сам туди впадеш».

1. Читання казки «Як котові соромно стало».

2. Постановка лялькового театру «Як котові стало соромно».

3. Психогімнастична вправа «Як котові стало соромно».

4. Робота над народною мудрістю «Не копай другому яму, бо й сам туди впадеш» - бесіда за змістом.

5. Відгадування загадок.

6. Ліплення гостинців для кота з солоного тіста.

Ляльковий театр: паркан, кіт, горобці; дощечки; солоне тісто для ліплення

Казкотерапія в роботі з дошкільниками./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 56 - 63

Дидактична гра «Квіти доброти»

 

Дата

Тема заняття

Програмний зміст

Форми організації, методи роботи

Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники)

Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота)

Примітка

Січень

Казка «Як зайчик грівся взимку проти місяця»

Продовжити вчити дітей розв’язувати проблемні ситуації; закріпити знання казок В. О. Сухомлинського; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, артистичність; виховувати бажання розігрувати казки, бути справедливими, дружними; залучати батьків до виховного процесу дітей.

1. Читання казки «Як зайчик грівся взимку проти місяця».

2. Пригадування змісту казки. Пантомімічний етюд «Прохання».

3. Гра – імпровізація «Зустріч зайчика з місяцем».

4. Вправи на активізацію лексики дітей.

5. Гра – драматизація за змістом казки

 

Лялька зайчика, намальований місяць та зорі.

Казкотерапія в роботі з дошкільниками./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 67 - 71

Гра «Скажи пестливі слова»;

Творча гра «Докажи слово»

 

Дата

Тема заняття

Програмний зміст

Форми організації, методи роботи

Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники)

Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота)

Примітка

Травень

Казка «Де живе сонячний зайчик?»

Познайомити дітей з казкою; закріпити вже набуті знання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити посильні висновки з почутого та побаченого; вчити погоджувати свої дії під час інсценування знайомої казки; удосконалювати дрібну моторику; розвивати слухову та зорову увагу; виховувати вміння слухати казку до кінця; вчити дітей переказувати казку.

1. Читання казки «Де живе сонячний зайчик?».

2. Пантомімічний етюд «Прохання».

3. Психогімнастична вправа «Я – сонечко».

4. Вправи на активізацію лексики дітей.

5. Гра – драматизація за змістом казки «Де живе сонячний зайчик?».

 

Лялька Софійка, дзеркальце.

Казкотерапія в роботі з дошкільниками./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 179

Пускання сонячних зайчиків на прогулянці

 

 

docx
Додав(-ла)
Шехова Ганна
Додано
25 березня 2020
Переглядів
2239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку