Перспективне планування роботи по казкотерапії у старшій групі
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Вересень |
Казка «Зайка - зазнайка» |
Познайомити дітей із казкою; допомогти уявити власну позицію у виборі засобу втілення дій, образа літературного персонажа; познайомити з фразеологізмами (задирати ніс); вчити згадувати сюжет за музикальною композицією; підводити до вміння виразно інтонувати висловлювання героїв у проблемній ситуації (пожар, хвастливість); вчити передавати за допомогою ритмізації рухи героя (Зайчик стрибає); спонукати до вміння виразно передавати у міміці та рухах емоційний стан (хвастливість, пробудження, злякався); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів; розвивати вміння складати мовні описи за сприйняттям пантомімічних етюдів, темпоритму та музикальній композиції |
1. Читання казки «Зайка - зазнайка». 2. Вправа на ритмізацію «Рухи героїв казки». 3. Пантомімічні етюди «Хвастливість», «Пробудження», «Іспуг». 4. Вправи на активізацію лексики. 5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Гра – драматизація за змістом казки |
Музичні твори: Die Walkure Ride Akt 3 Р. Вагнера, «Балетна сюїта» А. К. Глазунова Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 70 - 76
|
Бесіда «Що таке гарно, а що – погано?» |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Жовтень |
Казка «Чарівні слова» |
Познайомити дітей із казкою; допомогти уявити власну позицію у виборі засобу втілення дій, образа літературного персонажа; познайомити з фразеологізмами (не покладаючи рук, голову звісив); вчити згадувати сюжет за музикальною композицією; підводити до вміння виразно інтонувати висловлювання героїв у проблемній ситуації (заспокоєння, наказ); вчити передавати за допомогою ритмізації рухи героя (Оленка заливається гіркими слізьми); спонукати до вміння виразно передавати у міміці та рухах емоційний стан (втома); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (злюка окаменіла, злюка тає); розвивати вміння складати мовні описи за сприйняттям пантомімічних етюдів, темпоритму та музикальній композиції |
1. Читання казки «Чарівні слова». 2. Вправа на ритмізацію «Рухи героїв казки». 3. Пантомімічний етюд «Втома» 4. Вправи на активізацію лексики. 5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Гра – драматизація за змістом казки |
Музичні твори: Die Walkure Ride Akt 3 Р. Вагнера, «Балетна сюїта» А. К. Глазунова Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 76 - 82
|
Бесіди «Що то за слова?», «Навіщо нам потрібні «чарівні слова»?». |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Листопад |
Казка «Неслухняний Іванко» |
Познайомити дітей із казкою; допомогти уявити власну позицію у виборі засобу втілення дій, образа літературного персонажа; познайомити з фразеологізмами (травиця – мурави ця, лиш ноги вніс); вчити згадувати сюжет за музикальною композицією; підводити до вміння виразно інтонувати висловлювання героїв у проблемній ситуації (умовляння, відмова); вчити передавати за допомогою ритмізації рухи героїв (вовк ноги вносить, Бурьонка гуляє в полі); спонукати до вміння виразно передавати у міміці та рухах емоційний стан; розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (корова злякалась, Іванко спить); активізація мовлення образними виразами. |
1. Читання казки «Неслухняний Іванко». 2. Пантомімічні етюди «Вмовляння», «Сон», «Відмова». 3. Вправа на ритмізацію «Рухи героїв казки». 4. Вправи на активізацію лексики. 5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Гра – драматизація за змістом казки |
Музичні твори: Die Walkure Ride Akt 3 Р. Вагнера, Traumerei Р. Шумана Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 82 - 89
|
Бесіда «Чи треба слухатися дорослих?» |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Грудень |
Казка «Малюк - боягуз» |
Познайомити дітей із казкою; допомогти уявити власну позицію у виборі засобу втілення дій, образа літературного персонажа; познайомити з образними виразами (хоть очі виколи); вчити згадувати сюжет за музикальною композицією; підводити до вміння виразно інтонувати висловлювання героїв у проблемній ситуації (заспокоєння, смуток, перевтілення); вчити передавати за допомогою ритмізації риси характеру героїв (малюк – боягуз, сміливий Іванко); спонукати до вміння виразно передавати у міміці та рухах емоційний стан (страх, заспокоєння, смуток); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (страх, задоволення); активізація мовлення фразеологізмами (гіркі сльози, дрімучий ліс). |
1. Читання казки «Малюк - боягуз». 2. Пантомімічні етюди «Страх», «Заспокоєння», «Смуток». 3. Вправа на ритмізацію «Емоційний стан героїв казки». 4. Вправи на активізацію лексики. 5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Гра – драматизація за змістом казки |
Музичні твори: Die Walkure Ride Akt 3 Р. Вагнера, Serenade largo Д. Чимароза, Rodetsky marsh І. Штраус. Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 89 - 95
|
Бесіди «Коли я боюсь…», «Чого я боюсь?» |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Січень |
Казка «Країна сонця» |
Познайомити дітей із казкою; допомогти уявити власну позицію у виборі засобу втілення дій, образа літературного персонажа; познайомити з фразеологізмами (голову звісив); вчити згадувати сюжет за музикальною композицією; підводити до вміння імітувати голоса тварин з різною силою голосу у проблемних ситуаціях (хвороба, втіха); вчити передавати за допомогою ритмізації рухи героїв казки (їдуть на машині, ідуть ведмеді); спонукати до вміння виразно передавати у міміці та рухах емоційний стан (хвороба); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (дрижання від холоду, відпочинок на сонці); активізація мовлення образними виразами. |
1. Читання казки «Країна сонця». 2. Пантомімічний етюд «Хвороба». 3. Вправа на ритмізацію «Рухи героїв казки». 4. Вправи на активізацію лексики. 5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Гра – драматизація за змістом казки |
Музичні твори: П. Маріа Love story, Concerto g – moll А. Вівальді Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с.95 - 101
|
Бесіда – роздум «Для чого нам потрібне сонце?», спостереження за сонцем на прогулянці |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Лютий |
Казка «Кривляки» |
Познайомити дітей із казкою; допомогти уявити власну позицію у виборі засобу втілення дій, образа літературного персонажа; познайомити з фразеологізмом (ворон рахувати); вчити згадувати сюжет за музикальною композицією; підводити до вміння імітувати голоса героїв казки у проблемних ситуаціях (вибачення, чари, перевтілення); вчити передавати за допомогою ритмізації характер героя казки (зла відьма, добра фея); спонукати до вміння виразно передавати у міміці та рухах емоційний стан (кривляння); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (кривляння, сон); розвивати вміння складати мовні описи за сприйняттям пантомімічних етюдів, темпоритму та музикальній композиції. |
1. Читання казки «Кривляки». 2. Пантомімічний етюд «Кривляння». 3. Вправа на ритмізацію «Рухи героїв казки». 4. Вправи на активізацію лексики. 5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Гра – драматизація за змістом казки |
Музичні твори: Die Walkure Ride Akt 3 Р. Вагнера, Traumerei Р. Шумана, А. І. Хачатурян «Танок із сокирами». Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 101 - 108
|
Бесіда – роздум «Чим відрізняється добро від зла?» |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Березень |
Казка «Злий принц» |
Познайомити дітей із казкою; допомогти уявити власну позицію у виборі засобу втілення дій, образа літературного персонажа; познайомити з фразеологізмом (душа в п’ятки йшла); вчити згадувати сюжет за музикальною композицією; підводити до вміння імітувати голоса принца, Оленки, ведмедя у проблемних ситуаціях (запрошення, співчуття); вчити передавати за допомогою ритмізації емоційну ситуацію (принц знущається з ведмедя, добра Оленка); спонукати до вміння виразно передавати у міміці та рухах емоційний стан (знущання, запрошення тощо); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (принц пухне від злості); розвивати вміння складати мовні описи за сприйняттям пантомімічних етюдів, темпоритму та музикальній композиції. |
1. Читання казки «Злий принц». 2. Пантомімічні етюди «Запрошення», «Знущання». 3. Вправа на ритмізацію «Емоційний стан героїв казки». 4. Вправи на активізацію лексики. 5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Пантомімічний етюд «Вдячність» 7. Гра – драматизація за змістом казки |
Музичні твори: Die Walkure Ride Akt 3 Р. Вагнера, Concerto for violin a-minor І. Брамс, Piano sonata № 14 Л. ван Бетховен . Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 108 - 115
|
Бесіда «Чи поважають злих людей?» |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Квітень |
Казка «Добре перевтілення» |
Познайомити дітей із казкою; допомогти уявити власну позицію у виборі засобу втілення дій, образа літературного персонажа; познайомити з фразеологізмом (душа в п’ятки йшла) та образним виразом (три рази моргнути); вчити згадувати сюжет за музикальною композицією; підводити до вміння імітувати голоса барашка, Змія Горинича, Настєньки у проблемних ситуаціях; вчити передавати за допомогою ритмізації емоційну ситуацію; спонукати до вміння виразно передавати у міміці та рухах емоційний стан (погроза, страх); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (Змій Горинич погрожує, добре перевтілення); розвивати вміння складати мовні описи. |
1. Читання казки «Добре перевтілення». 2. Пантомімічні етюди «Погроза», «Страх». 3. Вправа на ритмізацію «Емоційний стан героїв казки та природні явища». 4. Вправи на активізацію лексики. 5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Пантомімічний етюд «Вдячність» 7. Гра – драматизація за змістом казки |
Музичні твори: Concerto for violin a-minor І. Брамс, Piano sonata № 14 Л. ван Бетховен . Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 115 - 120
|
Бесіда «Чи поважають злих людей?» |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Травень |
Казка «Федорине горе» |
Познайомити дітей зі змістом казки К. Чуковського «Федорине горе»; вчити прийомів перевтілення; розвивати у дітей емоційність та виразність мовлення та рухів; виховувати у дітей первинні прояви емпатії; формувати у дітей культурно – гігієнічні навички та навички самообслуговування; продовжити привчати дітей стежити за чистотою приміщення та посуду. |
1. Читання казки «Федорине горе». 2. Перевтілення. 3. Дидактичні ігри «Знайди, де сховано», «Покажи свій посуд». 4. Складання діалогу. 5. Танцювальні вправи. 6. Гра – драматизація казки «Федорине горе» |
Картинки із зображенням посуду, дерева, одяг для Федори, прищіпки,іграшки (зайчик, їжак), муляжі грибів. Казкотерапія в роботі з дошкільника;ми./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 169 - 178 |
Бесіда «Як я допомагаю матусі?» |
|