Перспективне планування роботи по казкотерапії у другій молодшій групі
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Вересень |
Казка «Ріпка» |
Формувати у дитини вміння уважно слухати розповідь дорослого, відповідати на запитання дорослого, відповідати на запитання «хто це?», «що це?», «де це?»; розширювати та збагачувати активний словник дитини, використовуючи іменники, прикметники, інші частини мови; вправляти у звуконаслідуванні; сприяти використанню засвоєних слів у самостійному мовленні; учити погоджувати свої дії під час інсценування знайомої казки; розвивати дрібну моторику; розвивати мислення – уміння відгадувати загадки; розвивати зорову увагу – уміння розглядати ілюстрації, упізнаючи зображення та силуети; слухову увагу – уміння вслуховуватися мовлення дорослого; виховувати позитивні якості – впевненість у собі, сміливість, уміння співчувати. |
1. Розповідання казки вихователем. 2. Дидактична гра «Так - ні». 3. Дидактична гра «Розклади в ряд». 4. Розповідання казки дітьми разом з дорослим. 5. Дидактична гра «Що де лежить?». 6. Розповідання казки дітьми з використанням настільного театру. 7. Гра – інсценування «Станемо так, як у казці». 8. Розвиток дрібної моторики рук. 9. Гра – завдання «Подарунки героям казки» |
Фігурки героїв казки із настільного театру; сюжетні картинки; предметні картинки – дід, баба, онучка, собака, кішка, мишка; предметні картинки із зображенням овочів, іграшок, предметів побуту. Казкотерапія в роботі з дошкільниками./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 121 - 129 |
Самостійна діяльність: ліпка «Гостинці для друзів». Бесіда «Моя родина». |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Жовтень |
Казка «Корова Бурьонка» |
Знайомити дітей із зменьшувально – лагідний назвами тварин; знайомити з формами дієслів (прокидайся, піднімайся тощо); підводити до вміння виразно імітувати голоси тварин з різною інтонацією (радість, прохання) та різним звучанням (голосно, тихо, шепіт); виховувати вміння за настроєм музики вгадувати дії та емоційний стан героїв; формувати у дитини вміння уважно слухати розповідь дорослого; вчити відповідати на запитання дорослого; поповнити активний словник дітей назвами емоційних станів; вчити передавати ритмізацією природні явища; спонукати до виразної передачі у міміці та рухах емоційний стан (горе, прохання, втіха, радість); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів. |
1. Читання казки «Корова Бурьонка». 2. Пантомімічний етюд «Горе». 3. Вправи на ритмізацію «Природні явища». 4. Пригадування змісту казки. Інсценування знайомства персонажів казки. 5. Ігри «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Вправа на довільну напругу та розслаблення м’язів. 7. Гра – імпровізація за змістом казки. |
Музичні твори: Ф. Шопен Skerzo №1, Д. Д. Шостакович «Святкова увертюра», М. І. Глинка «Марш Чорномора». Дудочки та дзвіночки. Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 15 - 21
|
Бесіда «Друзі допомагають у біді». На прогулянці: гра- вправа «Будь ласка». |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Листопад |
Казка «Кіт Васька» |
Виховувати вміння за настроєм музики відгадувати дії та емоційний стан героїв та природних явищ; знайомити з відтіночними характеристиками слів (хвост – хвостище, глаза – глазища, рыба - рыбища); знайомити з формою наказового способу дієслів (дай, візьми); підводити до вміння виразно імітувати голос тварин з відповідною інтонацією; поповнювати активний словник дітей іменниками а прикметниками згідно до теми заняття; вчити передавати за допомогою ритмізації образ рухів героїв; спонукати до виразної передачі у міміці та рухах емоційний стан; довести до дітей зміст казки; підводити до спільного складання словесних описів сприйняття пантомімічних етюдів, темпоритмів, музичних ритмів. |
1. Читання казки «Кіт Васька». 2. Пантомімічний етюд «Здивування». 3. Вправа на ритмізацію «Рухи героїв казки». 4. Інсценування зустрічі котика з коровою та лисичкою. 5. Вправа на активізацію лексики. 6. Вправи «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 7. Гра – імпровізація за змістом казки. |
Музичні твори: Overture Zu «Euryanthe», К. М. фон Вебер; Р. Шуман «Traumerei», С. Бах «Concerto №2» Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 21 - 27 |
Бесіда «Що таке допомога іншим?». В групі: читання твору В. Маяковського «Що таке – добре, а що таке - погано».
|
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Грудень |
Казка «Добра темрява» |
Виховувати вміння за настроєм музики відгадувати дії та емоційний стан героїв; знайомити з відтіночними характеристиками слів (добрые – предобрые; страшно - престрашно); знайомити з формою наказового способу дієслів (спи, почивай, очі не відкривай); активізувати словник дітей прикметниками та дієслова до теми заняття; підводити до вміння імітувати дзвін дзвіночків, голос злого та доброго гномів з різною силою голоса (шепіт, помірно, голосно); вчити передавати за допомогою ритмізації образ рухів предмета (дзвіночки дзвенять); спонукати до виразної передачі у міміці та рухах емоційний стан (страх); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (страх, сон). |
1. Читання казки «Добра темрява». Обговорення змісту. 2. Пантомімічний етюд «Страх». 3. Вправа на ритмізацію «Дзвін дзвіночків». 4. Вправа на довільне зняття напруги та розслаблення м’язів. 5. Вправи «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Гра – імпровізація за змістом казки «Спи, Маша, спочивай». Активізація лексики. 7. Гра – драматизація за змістом казки |
Музичні твори: Sonata Es – dur С. Бах, Concerto g – moll А. Вівальді, Piano Sonata № 14 Л. ван Бетховен. Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 27 - 33 |
Бесіда «Коли я боюся…», «Чого я боюся». |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Січень |
Казка «Рукавичка» |
Закріплювати з дітьми зміст казки «Рукавичка»; розвивати мовлення, зокрема діалогічне; навчати дітей вживати слова в окличній та питальній формі; спонукати їх утворювати речення за змістом казки; розвивати зорову та слухову увагу, уміння впізнавати героїв, зображених на малюнках; виховувати ввічливість, комунікативні навички; спонукати до виразної передачі у міміці та рухах емоційний стан (здивування); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів. |
1. Читання казки «Рукавичка». 2. Вправа «Хто спочатку, хто потім». 3. Розповідання та інсценування казки «Рукавичка» дітьми. 4. Дидактична вправа «Склади ціле». 5. Лабіринт «Знайди маму». 6. Вправи на розвиток лексичної та граматичної будови мовлення, зорової уваги. 7. Дидактична вправа «Відгадай загадку, розкажи казку». 8. Дидактична гра «Розстав по порядку». |
Іграшкова рукавичка; сюжетні картинки із зображенням персонажів; картки із завданнями; контурні зображення героїв казки. Казкотерапія в роботі з дошкільниками./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 152 - 156 |
Домашнє завдання: намалювати хатинки для тварин казки. |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Лютий |
Казка «Хвастливе курча» |
Виховувати вміння за настроєм музики відгадувати дії та емоційний стан героїв; знайомити з ознаками та діями предметів (тепла, біжить, заважає, повчає); знайомити з формою наказового способу дієслів (не ходіть, не хвались, краще плавати навчись, допоможи, врятуй); підводити до вміння імітувати голоса героїв казки в різних проблемних ситуаціях (вихваляння, турбота, порятунок, повчання); вчити передавати за допомогою ритмізації образ рухів героїв казки (курочка ходить по траві, біжить на поміч); спонукати до виразної передачі у міміці та рухах емоційний стан (страх, повчання, вихваляння); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (курча злякалось, курча сохне на сонці). |
1. Читання казки «Хвастливе курча». 2. Пантомімічний етюд «Повчання». 3. Пантомімічний етюд «Вихваляння». 4. Пригадування змісту казки. Вправа на ритмізацію «Рухи героїв казки». 5. Обговорення змісту казки. 6. Вправи «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 7. Вправа на активізацію лексики дітей. 8. Гра – імпровізація за змістом казки. |
Іграшка курча. Музичні твори: Concerto g – moll А. Вівальді, Piano Sonata № 14 Л. ван Бетховен. Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 33 - 39 |
Бесіди: «Що таке хвастливість?», «Треба допомагати один одному».
|
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Березень |
Казка «Вовк та семеро козенят» |
Ознайомити дітей зі змістом казки «Вовк та семеро козенят»; учити дітей інсценувати казку; розвивати образне мислення; закріплювати знання про тварин та їх дитинчат; розвивати емоційність та виразність мовлення та рухів; формувати вміння орієнтуватись у лабіринті, промовляти пісню зі зміною інтонації та тембру голосу; виховувати бажання допомагати, співчувати, обігравати казку; продовжити знайомити з формою наказового способу дієслів (відчиніть). |
1. Читання казки «Вовк та семеро козенят». 2. Дидактична гра «Називай правильно». 3. Дидактична вправа «Заспівай пісеньку». 4. Інсценізація казки «Вовк та семеро козенят». 5. Гра – лабіринт «Проведи козенят до мами». 6. Вправа «Пригости тваринку». |
Будиночок; картинки із зображенням свійських тварин; казка на фланелеграфі «Вовк та семеро козенят»; індивідуальні картки з лабіринтами; шапочки для драматизації. Казкотерапія в роботі з дошкільниками./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 158 - 163 |
Бесіда: «Коли я сам удома». Створення сімейного малюнка «Мама, тато та я – дружна родина». |
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Квітень |
Казка «Курочка Ряба» |
Продовжити формувати у дітей уміння уважно слухати та чути розповідь вихователя, відповідаючи на запитання; збагачувати словник дитини за допомогою звуконаслідування та використання прикметників, іменників; погоджувати в мовленні іменники в родовому та в орудному відмінках; розвивати фізіологічне дихання; розвивати зорову увагу, зорову зосередженість, уміння розглядати сюжетні картинки; виховувати вміння співчувати героям, дослухувати казку до кінця; розширювати уявлення дітей про жанри казки, допомагаючи зрозуміти замисел казки; допомогти сформувати мотиваційну оцінку персонажів казки, їх взаємини, використовуючи різні прийоми; учити переказувати казку по ролям за допомогою різних вправ, схем. |
1. Читання казки «Курочка Ряба». 2. Дидактична гра «Відгадай та допоможи». 3. Вправа на розвиток дрібної моторики. 4. Ігрова вправа «Хто що любить». 5. Етюд «Зустріч курочки та курчат». 6. Вправа «Продовж казку». 7. Інсценування казки. 8. Психологічний етюд «Покажи емоцію». 9. артикуляційна вправа «Посмішка». 10. Рухлива вправа «Доріжкою до курочки». |
Шапочка курочки; ширма; фігурки – персонажі казки із настільного театру; картинки із зображенням героїв казки – дід, баба, Курочка Ряба, мишка; яйце просте, яйце золоте; кошики – з горохом та квасолею. Казкотерапія в роботі з дошкільника;ми./ Упор. Шик Л. А., Гаркуша Г. В., Тур Л. В., Рудик О. А. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – с. 141 - 150 |
Розгляд проблемної ситуації «Як допомогти Курочці Рябі?».
|
|
Дата |
Тема заняття |
Програмний зміст |
Форми організації, методи роботи |
Організація розвиваючого середовища (дидактичний матеріал, посібники) |
Зв'язок з іншими видами діяльності (попередня та послідуюча робота) |
Примітка |
Травень |
Казка «Ласкава квітка та сердиті хмаринки» |
Виховувати вміння за настроєм музики відгадувати дії героїв; знайомити з образними висловами (тучки – хмурки, росинка – слезинка, цветок – лепесток, темнота – темнотища, ветрище – свестище, дует - подует); вчити використовувати ці вислови у повсякденному житті; знайомити з формою наказового способу дієслів (покажись, з’явись); підводити до вміння імітувати голоса героїв казки в різних проблемних ситуаціях (страх, здивування); вчити передавати за допомогою ритмізації природні явища (ручеек журчит, ватрище дует); спонукати до виразної передачі у міміці та рухах емоційний стан (здивування, страх); розвивати вміння довільно напружувати та розслабляти м’язи для зняття тілесних бар’єрів (цветок дрожит от страха, греется на солнышке). |
1. Читання казки «Ласкава квітка та сердиті хмаринки». 2. Пантомімічні етюди «Здивування», «Страх». 3. Вправа на ритмізацію «Природні явища». 4. Вправа на зняття напруги та розслаблення м’язів. 5. Вправи «Вгадай за рухами», «Вгадай за ритмом», « Вгадай за музикою». 6. Вправи на активізацію лексики. 7. Гра – імпровізація за казкою «Ласкава квітка та сердиті хмаринки» |
Музичні твори: Concerto g – moll А. Вівальді, Piano Sonata № 14 Л. ван Бетховен. Сюжетні картинки, намальовані квітка та хмаринки. Шорохова О. А. Играем в сказку: Сказкотерапия и занятия по развитию речи дошкольников. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – с. 39 - 45 |
Аплікація «Квітка - семицвітка». Бесіди «Що таке здивування?», «Правила справжньої дружби» |
|