Місяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика: «Посмішка», «Трубочка» |
Слухання звуків навколиш - нього середовища |
Іменники: ім’я, членів родини, хлопчик, дівчинка (активний словник)
|
|
Вміння розуміти прості питання та відповідати на них: «Хто це?», «Як тебе звуть?». |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г « Великиймаленький» (розрізнення за розміром) |
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Кого немає?» Д/г «Склади ціле» (розрізні картинки) |
Практичні дії з дискретними (предметами, іграшками) та неперервними (пісок, вода, крупа) множинами |
Мама, тато, дід, бабуся, Всіх назву – не полінюся, Старший братик і сестричка - В нас сімейка невеличка.
|
Пальчикова гімнастика: Перший пальчик - наш дiдycь, Другий пальчик - то бабуся, Третій пальчик - наш татусь, А четвертий - то матуся, А мізинчик - наш малюк, Biн сховався тут.(Показуємо на пальчик та кажемо: „перший пальчик...", i продовжуємо гру, загинаючи кожен пальчик). |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика «Лопаточка», «Посмішка», «Заборчик», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Звуконаслідуван ня: граємо на сопілці–ду-ду-ду, співаємо ляльці колискову–а-а-а, катаємось на гойдалці–гой-да, пошукаємо ляльку –ау-ау.
|
Іменники:ігрова, спальня, туалетна кімната;машина, лялька, м'яч, кубики, піраміда. Прикметники: умивальна, ігрова, музична, музичний (пасивний словник) Дієслова: пити, грати, спати. |
|
Називання кожної кімнати групи та висловлювання своїх потреби, орієнтуючись на функціональні призначення кожної з них (Хочу пити, хочу грати, хочу спати). Розуміти та виконувати мовні інструкції дорослого («Принеси ляльку. Що це?»…); |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г « Чарівні олівеці» (розрізнення за кольором) |
Розвиток пам’яті та уваги:Д/г «Чарівний мішечок» Д/г «Знайди іграшку» Д/г «Принеси іграшку» |
Виділення окремих предметів з множини, складання множини з однакових предметів. |
М’яч Оце м’яч, круглий м’яч. Синій м’яч. Гладенький м’яч. Любить стрибати м’яч. Ось такий веселий м’яч. |
Добрий день, добрий день, Пальчики сказали, Ми сьогодні всіх дітей Зранку привітали
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лек-сична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика: «Млинці», Вправи на дихання: «Зробимо бульбашки», «Приємний запах» (діти нюхають хліб) |
Розрізнення звуків навколишнього середовища |
Іменники: хліб, Прикметники:білий, чорний, пухкий, свіжий, смачний, круглий (пасивний словник) Дієслова: печуть, збирають, саджають, мелють, випікають (пасивний словник) |
|
Вміння розуміти мову дорослого та виконувати інструкції щодо вживання страв. |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г «Впізнай на смак вироби» Д/г «Впізнай на дотик» |
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Підбери картинки» Д/г «Розрізні картинки» Д/гра «Пригости ведмедиків» |
Виділення один і багато предметів з предметної множини за наслідуванням, зразком. |
Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть, А тепер їх опустіть. Плесніть, діти, кілька раз, За роботу, все гаразд.
|
Пальчикова гімнастика: Хоч бабуся вже стара, Всім гостинців роздала: Тарасику – пряничок, Іванкові – бубличок, Тетянці ватрушку, Маринці – пампушку, Тільки в Юлі – внученьки без гостинців рученьки |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика: «Посмішка», «Заборчик», Вправи на дихання : Вітер з півночі подув Усе листя з дуба здув - дують на долоню з листочком |
Розвиток слухових процесів на матеріалі не мовленнєвих звуків. Д/г «Що звучить?»,
|
Іменники:,дощ, вітер, листя, осінь. Прикметники: жовте, червоне, сухе, мокра, холодна Дієслова: опадає, дує, шумить, свистить, накрапає, настає |
|
Вміння називати та впізнавати пори року, окремі явища погоди (дощ, вітер, сонечко, холодно, тепло); |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||
Д/г «Підбери за кольором листочок»; Д/г «Одягни ляльку»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Будь уважним» Д/г «Розрізні картинки» Д /г «Четвертий зайвий» |
Виділення один і багато предметів з предметної множини за наслідуванн ям, зразком, складати множини з окремих предметів. |
Ігри на координацію мови та рухів. Висне небо синє, Синє, та не те, Світить та не гріє Сонце золоте |
«Дощик» Раз, два, три, чотири, п'ять, (Вдарити пальцями обох рук по колінах) Дощик вийшов погуляти. (Безладних ударів) За звичкою йшов неспішно, (Вказівним і середнім пальцями крокуємо вперед) Адже поспішати йому куди? На табличці раптом читає: (Ударяємо то кулачками, то долонями) "Не ходіть по газону!" Дощ тихесенько зітхнув: "Ох!» (Часто і ритмічно ляскати в долоні) І пішов. Засох газон. (Ритмічно ляскаємо по колінах) |
|||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляцій на моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|||
Артикуляційна гімнастика «Заборчик», «Чашечка», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Слухання звуків музичних інструмент- тів, їх диференціація |
Іменники: огірок, капуста, картопля, цибуля, помідор Прикметники: великий, малий, круглий, кислий, червоний, зелений (Пасивний словник). Дієслова: росте, садити, поливати, доглядати, чистити, різати, варити, смажити |
|
Вміння називати овочі та виділяти серед інших предметів |
|||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г« Збери врожай» Д/г «Впізнай за смаком» Д/г «Впізнай на дотик»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Виділи зайве» Д/г «Розрізні картинки» Д/г « Якого овочу не стало»
|
Виділення один і багато предметів з предметної множини за наслідуванням, зразком, складати множини з окремих предметів |
На город підемо, урожай зберемо: картоплі накопаємо, морковки нарвемо, зріжемо капустки, бурячок візьмемо. Ох і славний урожай! Весь у кошик ти збирай! |
Пальчикова гімнастика Ми січем капусту, моркву ми тремо, Солимо капусту, В діжку кладемо, Покотили діжку в льох, Як стомилися ми – ох!
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Артикуляційна гімнастика «Голочка», «Чашечка», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Впізнавання знайомих голосів дорослих та адекватна реакція на них |
Іменники: яблуко, апельсин, банан (активний словник); дерево, сад(пасивний) Прикметники: великий, малий, овальний, круглий, червоний, зелений, коричнева, оранжева (пасивний словник) Дієслова: росте, садити, поливати, доглядати, збирати, чистити, варити (пасивний словник) |
|
Вміння називати, фрукти та виділяти овочі, серед інших предметів (іграшки, посуд) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г« Що де росте?» Д/г «Впізнай за смаком» Д/г «Впізнай на дотик»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Чарівний мішечок» Д/г «Розклади на тарілочки» Д/г «Четвертий зайвий»
|
Вміння виділяти один і багато предметів з предметної множини за наслідуванням, зразком, складати множини з окремих предметів |
Виростемо великими, Яблук нарвемо, у плетені кошики ми їх зберемо!
|
Пальчикова гімнастика Ми ділили апельсин, Нас багато – він один, Оця долька – для їжа, оця долька – для вужа, оця долька – для бобра, оця долька – для качок, Ну, а ця – для діточок.
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Розвиток мовленнєвого дихання:«Дихаємо пахощами лісу” - вдих носом, пауза, на рахунок „один, два, три” – видих ротом . |
Впізнавання знайомих голосів дорослих та адекватна реакція на них |
Іменники: кущ, ягоди, виноград, малина, полуниця Прикметники: смачна, солодка, кисла, чорна, червона, дрібна. Дієслова: росте, зріє, червоніє, збирати. (пасивний словник) |
|
Вміння називати овочі, фрукти та виділяти овочі, фрукти серед інших предметів (іграшки, посуд) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г « Що де росте?» Д/г «Впізнай за смаком» Д/г «Впізнай на дотик»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Чарівний мішечок» Д/г «Збери ціле» Д/г «Четвертий зайвий»
|
Виділення один і багато предметів з множини за словесною інструкцією |
«На зеленій галявині» На зеленій галявині, Де рясна трава, Дзюркотить криниченька, Чиста, лісова. Ми збирали ягоди, Забрели сюди. Відпочити в затишку сіли край води.
|
Раз, два, три, чотири, п’ять. Вийшли пальчики гуляти. Раз, два, три, чотири, п’ять. Будемо ягоди малювати. Раз, два, три, чотири, п’ять. Починаємо працювати. |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на дихання: „Зігріємо ручки” – дихання тепле, відкритим ротом.
|
Розрізнення Властивос- тей звуку: тихо - голосно |
Іменники: майка, труси, плаття, сорочка, кофта, штани, куртка, шуба, шарф, шапка, шкарпетки, колготи плаття (активний словник) Прикметники: чистий, охайний, новий, красивий, брудний Дієслова: одягати, взувати, носити, доглядати, купувати, застібати (пасивний словник) |
|
Вміння виконувати мовні інструкції, протилежні за значенням (Зніми плаття – одягни плаття); вміння промовляти кінець фрази, яку почав педагог, з використанням наочного матеріалу (Сашко одягнув… сорочку, шорти). |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д/г «Плаття для Маші», Д/г « Одягни ведмедика»
|
Розвиток пам’яті та уваги: Д/г «Що зайве?», Д/г «Що зникло?», Д/г «Знайди пару» |
Розрізнення дискретних (іграшки, предмети) і неперервних (вода, пісок, крупа) множин за кількісною ознакою (зразок мовленнєвого висловлювання: у великому відерці багато піску, у маленькому – мало).
|
Кую, кую чобіток, Подай, бабо, молоток, Не подаси молотка, Не підкую чобітка
|
В понеділок я кроїла, У вівторок - сукню шила, У середу вишивала, У четвер білизну прала, Всі свої платочки І Вовині носочки, В п’ятницю й суботу Відпочила від роботи. |
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Міняти голос по силі й висоті: корова:„Му, молока кому?”, теля:„Му -у ” Статичні артикуляційні вправи (загальні).
|
Розрізне- ння голосів тварин та звуконас- лідування |
Іменники: корова, кінь, собака, кіт( активний словник) голова, тулуб, лапи, копита, хвіст (пасивний словник); Прикметники домашні, великий, маленький, пухнастий, гладкий, (пасивний словник); Дієслова: живуть,мукає, гавкає, мукає, нявкає, хрюкає (пасивний словник). |
|
Вміння розглядати малюнки з зображенням тварин, називати їх дії ( кіт спить…). |
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г «Чарівний мішечок» Д/г «Впізнай по голосу» Д/г «Хто живе у бабусі?» |
Д/г «Чий малюк?» Д/г «Хто зайвий?» Д/г «Хто що їсть?» |
Знаходження один, багато, мало однорідних предметів у спеціально підготовлених умовах |
Кішка Кішка мишку побачила, Діти стають парами Підійшла і так сказала: простягають один одному руки -Самотньо у старенької. Удари в долоні Жити одній мені без подружки. Знаєш що? Давай дружити! Кружляння парами У гості будемо ми ходити. Удари в долоні
|
Зустрілися Зустрілися двоє кошенят: «Няв, няв!» Двоє цуценят: «Гав, гав!» Двоє лошенят: «Іго-го!» Двоє поросят: «Хрю-хрю!» Дві корови: «Муу! Молочка кому?»
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на дихання:Іміту вати спів птахів: Курка: ко-ко-ко, Качка – кря-кря, Півень – ку-карі-ку Статичні артикуляційні вправи (загальні). |
Звуконаслідува ння птахів |
Іменники: півень(активний словник) курка, качка, гуска (пасивний словник) Прикметники: Дієслова: ходить,живе, літає, клює, несе |
|
Вміння розглядати малюнки з зображенням птахів, називати їх дії |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
Формування елементарних математичних уявлень |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|||||||
Д/г «Силуети та контури», Д/г «Впізнай, хто співає?»
|
Д/г «Хто як кричить?» (розвиток слухового сприймання) Д/г «Хто зайвий?»
|
Знаходження один, багато, мало однорідних предметів у спеціально підготовлених умовах |
«Півник»: Рано півник уставав, (крокувати на місці, руки на поясі) Голосок свій подавав: Кукуріку! Кукуріку! (стати прямо, хлопати себе руками по боках) За водою йду на ріку!(руки на поясі, крокувати на місці, високо підніма- ючи ноги) Колосок я знайду, Його дзобиком візьму,(нахилитися) І курчаткам віднесу.(крокуватина місці, високо піднімаючи ноги).
|
Півник" Півник наш раптом прокинувся, (Долоня вгору, вказівний палець спирається на великий, інші розставлені вгору). Прямо до сонця повернувся. Повертати кистю руки в різні боки. Кукурікнув раз, два, три! - Розводити і зводити вказівний і великий палець. Ти сьогодні не проспи. |
|||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|
||||
Вправи з розвитку мовленнєвого дихання («Зігрій малятка»: носовий вдих-х-х-х-х-х; «Їжачок»: носовий вдих-ф-ф-ф-ф).
|
Розрізнення голосів домашніх та диких тварин, їх звуконаслід ування |
Іменники: ведмідь, лисиця, вовк, заєць Прикметники: дикий, хижий, хитрий, сірий., білий, рудий (пасивний словник) Дієслова: живе, бігає, плигає, ховається (пасивний словник) |
|
Вміння розглядати малюнки з зображенням тварин, називати їх дії ( кіт спить…).
|
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
|
||||||
Впізнання зображень за контуром (Д/в. «Чия тінь?») Складання зображень тварин з окремих елементів |
Д/г «Чий малюк?» Д/г «Хто зайвий?» Д/г «Хто що їсть?» |
Розрізнення кількості – пустий-повний, використовувати у мовленні слова пустий-повний. |
«Білка»: Білка в лісі стриб та стриб, (кісті рук перед груддю,стрибки ) І знайшла великий гриб (присісти, руки над головою імітують капелюх гриба). А додому принесла (руки перед собою у виг-ляді кола, крокувати) – Гриб не лізе до дупла…(розвести руки в сторони). Довелося білці сушити його на гілці (стати навшпиньки, руки вгору). |
«Зайчик» На зеленому лужку, Плигав зайчик в кожушку.(Вказівний та середній пальці витягнути уверх, мізинець та безіменний притиснути до долоні великим пальцем) Раптом дощ пішов з дощем, Заховався під кущем (Ліва рука – “зайчик”. Права рука – випрямлена долоня накриває зверху “зайчика” – це “кущ”
|
|
||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
|||||
Вправи на дихання: «Подуй на сніжинку»; «Снігопад» |
Сприйняття на слух шумів навколишнього середовища та спів зимуючих пташок. |
Іменники: : зима, сніг, вітер. ворона, сорока, горобчик (пасивний словник) Прислівники: холодно Дієслова: дує, падає (пасивний словник)
|
|
Називання та впізнавання пори року, окремих явищ погоди , (сніг, холодно). |
|||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Складання розрізних картинок «Зимуючі птахи». |
Розвиток уваги: «Знайди таку ж сніжинку». Розвиток мислення: «Покажи пору року» |
Виділення 2 предметів з множини за наслідуванням, зразком. |
Ось стрибають на морозі (стрибки) Три ворони по дорозі Кар, кар, кар, кар. За крихтами хліба погнались (легкий біг, змахи руками.) На все горло розкричались:Кар, кар, кар, кар. Повернулись додому (присідають) Заховались у ньому (закривають обличчя руками).
|
Сніг, сніжок засипав поріжок (Сипимо пучечками пальців уявний сніг, мов сіль) Побігли ми гратися (побігли пальчики по столу) У сніжки на лужок (Ліпимо уявні сніжки та кидаємо) |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на дихання: «Студимо чай»; «Шторм в склянці». |
Розрізнення звуків навколишнього середовища |
Іменники: хліб, каша, борщ, чай, сік. Прикметники: гарячий, холодний (пасивний словник) Дієслова: дай, на. |
|
Розуміти мову дорослого та виконувати інструкції щодо вживання страв. |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г «Теплий- холодний», «Їстівне- неїстівне» |
Розвиток мислення: «Впізнай на смаком»; Розвиток уваги: «Розрізні картинки» |
Виділення 2 предметів з множини за наслідуванням. |
Танцювала баба з дідом (діти парами кружляють у танку). Загубила торбу з хлібом - Гірке моє танцювання (зупиняються і погрожують пальчиком). Загубила харчування. (розводять руки і піднімають плечі).
|
Ладусі, ладусі, де були? – в бабусі, Що їли? – оладки, З чим оладки? - із медком Та з солодким молочком
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на дихання: «Подуй на кашу» цілеспрямовано ці повітряного струменя: „Киплячий чайник” – пих – пих - пих – пах – пах - пах – пох – пох – по
|
Розрізнення звуків навколишнього середовища |
Іменники: тарілка, чашка, ложка. Дієслова: дай, на, візьми
|
|
Вміння називати знайомі предмети посуду. Розуміння та виконання інструкцій: їж, пий. |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г «Теплий- холодний», «Їстівне- неїстівне» |
Розвиток мислення: «Впізнай на смаком»; Розвиток уваги: «Розрізні картинки» |
Виділення 2 предметів з множини за зразком. |
Взяв Вова тарілку, Взяв Вова підніс, Мені Вова тарілку На підносі приніс.
|
1,2,3,4 ми весь посуд перемили: чашку,тарілку, ложку, і велику плошку.
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Розвиток цілеспрямованого повітряного струменя: «Вітер» – довгий видих
|
Розрізнення звуків навколишнього середовища |
Іменники: Новий Рік, ялинка, куля, Дід Мороз. Прикметники: |
|
Розуміння словосполучень, підкріплених наочною предметною дією (Прикрашаємо ялинку. Прийшов Дід Мороз.); |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/г«Прикрасимо ялинку» Д/в «Виклади ялинку з трикутників»
|
Розвиток уваги: «Чого не стало» Розвиток пам’яті: «Назви скільки?» |
Зіставлення кількості 1 та 2 з кількістю пальців, відповіді на запитання «скільки?», називаючи числівники «один», «два». |
Завірюха закрутила, Все навколо стало білим Треба стежку протоптати, Щоб зігрітись, треба трішки пострибати. Рукавичкою потерти носа, Та покликати Діда Мороза, Поліпити сніг руками, Та закидати всіх сніжками |
1,2,3,4,5 ми на дворі всі гуляли, бабу сніжну виліпляли, птахів крихтами кормили, замок сніговий ліпили, з гірки потім ми спускались, а іще в снігу валялись, потім ми додому йшли, суп поїли, спати лягли
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Дихальні вправи: „Пробилося колесо у машини” – ш-ш-ш-ш „Насос” – с-с-с-с-с
|
Звуконаслідування машині |
Іменники: дорога, машина, автобус; один, два. Прикметники: велика, маленька Дієслова: їде, стоїть. |
|
Вміння розуміти дії, зображені на сюжетних малюнках (машина їде….). |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д//в „ Якого кольору машина?» Д/в «Виклади машину» (з геометричних фігур).
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Чого не стало?» Розвиток мислення: Д/в„Підбери дію” – машина – їде, літак – летить... |
Зіставлення кількості 1 та 2 з кількістю пальців, відповіді на запитання «скільки?», називаючи числівники «один», «два». |
На коняці їхали – до села доїхали, Сіли на машину, долили бензину, На машині їхали, до річки доїхали, Трр, стоп, розворот, на річці – пароход Пароходом їхали, до гори доїхали. Пароходом – ніяк, сіли на літак. Літак летить, мотор гудить – у-у-у-у
|
— Нам треба завести мотор у машини і мерщій вирушати в путь. Мчить машина За машинами. Шелестить Машина шинами. Пальці рук, крім великих, складаються в замок. Це мотор. Великими пальцям робимо обєртові рухи. Спочатку «мотор» працює швидко, потімпоступово оберти сповільнюються.
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Дихальні вправи: „Пробилося колесо у машини” – ш-ш-ш-ш „Насос” – с-с-с-с-с
|
Розрізнення шумів вулиці та інших звуків навколишнього середовища |
Іменники: будинки, дорога, машина, автобус. Прикметники: жовта, червона Дієслова: ходять, переходять, їде, стоять. |
|
Формування вміння називати або показувати об’єкти вулиці. Формування вміння розуміти дії, зображені на сюжетних малюнках (машина їде, будинок стоїть….). Формування вміння складати речення з 2 слів (Хлопчик йде, машина їде…).
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в «Побудуй будинок» (колір, кількість) Д/в «Такий – не такий» (розрізнення пласких форм шляхом накладання)
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Зроби як я» (відтворення дитиною дій дорослого без предмету (хлоп-хлоп, топ-топ, тук-тук,)) Розвиток мислення: Д/в „ Знайди такий самий” |
Виділення 2 предметів з множини за словесною інструкцією
|
На коняці їхали – до села доїхали, Сіли на машину, долили бензину, На машині їхали, до річки доїхали, Трр, стоп, розворот, на річці – пароход Пароходом їхали, до гори доїхали. Пароходом – ніяк, сіли на літак. Літак летить, мотор гудить – у-у-у-у
|
— Нам треба завести мотор у машини і мерщій вирушати в путь. Мчить машина За машинами. Шелестить Машина шинами. (Пальці рук, крім великих, складаються в замок. Це мотор. Великими пальцям робимо обєртові рухи. Спочатку «мотор» працює швидко, потімпоступово оберти сповільнюються |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Звуконаслідування: граємо на сопілці–дуду-ду, співаємо ляльці колискову–а-а-а, катаємось на гойдалці–гой-да, пошукаємо ляльку – ау-ау.
|
Вправа: «Голосно-тихо» |
Іменники: (стіл, стілець, ліжко, шафа) Прикметники: мякий, твердий Дієслова:сидіти, лежати, відпочивати. |
|
Формування вміння розрізняти та називати меблі. Формування вміння розуміти та виконувати прості доручення дорослого (Постав стілець.) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
||||||
Д// «Знайди стільки ж» Д/в «Три ведмеді»
|
Розвиток пам’яті: Д/в «Чого не вистачає?» Розвиток мислення: Д/в „ Для чого це потрібно?” |
Знаходження 1, 2 і багато однорідних предметів у спеціально створених умовах. |
Хата бабина стара, Уже нову робить пора, Раз пора – то й пора: Йдуть майстри до двора. |
Багато меблів у квартирі (стискають і розтискають кулачки) В шафу повісимо ми сорочку, А в буфет поставимо чашку. Щоб ніжки відпочили, Посидимо трохи на стільці. А коли ми міцно спали, Ми лежали На ліжку. А потім ми з котом Посиділи за столом, (загинають пальчики на кожну назву меблів) Чай з варенням дружно пили. Багато меблів у квартирі. (поперемінні хлопки долонями і удари кулачками по столу)
|
||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
||||
Звуконаслідування: граємо на сопілці–дуду-ду, співаємо ляльці колискову–а-а-а, катаємось на гойдалці–гой-да, пошукаємо ляльку – ау-ау.
|
Розрізнення шумів вулиці та інших звуків навколишнього середовища |
Іменники: (голова, руки, ноги, очі, ніс, рот, вуха Прикметники: Дієслова:закрити, відкрити, підняти, опустити
|
|
Показ та називання частини тіла та обличчя на собі, на ляльці, на малюнках. Відповідь на питання «Що це?». |
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/ «М’яке тверде» Д/в «Великий – малий»
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Домалюй малюнок» Розвиток мислення: Д/в„ Що для чого потрібно? ” |
Показ та називання одиничних і парних частин тіла та обличчя (дві ноги, дві руки, один ніс і т.д.) |
Живуть хлопчики - веселі пальчики (піднімаємо руки вгору, "ліхтарики") Пустотливі ніжки ходять по доріжці (ходьба) Шия крутить головою (обертання головою) Повторюйте всі за мною! Вправо, вліво оборотик (руки на поясі, повороти вправо, вліво) Покажіть мені животик (правою рукою за годинниковою стрілкою водимо по животу) Наше тіло підтягнулося (встаємо на носочки, руки вгору) І вперед злегка нагнулось Як струнка берізка Стала ровною спина! А тепер всі потягнулися, І один одному посміхнулися! |
У сови великі очі ─ Бо не спить вона щоночі. Сутінки надворі, А сова─ вдозорі. Долоні розгорнуті до себе, великі пальці випрямлені від себе й переплетені (нібито чіпляються один за одного). Великі пальці — голова пташки, інші пальці — крила. «Помахайте крилами».
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Дихальні вправи: Артикуляційна гімнастика «Лопаточка», «Посмішка», «Заборчик», Вправи на дихання «Подуй на кульку» |
Розрізнення шумів вулиці та інших звуків навколишнього середовища |
Іменники: машина, лялька, м'яч, кубики, піраміда. Прикметники: великий, малий, гарна, м’яка, тверда Дієслова: грати, збирати, розглядати, давати.
|
|
Вчити впізнавати та називати в зображеннях знайомі іграшки. Відповідати на питання «Що це?»
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в «Знайди що котиться, а що ні»» Д/в «Знайди іграшку» (величина)
|
Розвиток зорової пам’яті : Д/ в «Якої іграшки не стало?» Розвиток мислення: Д/в„Чарівний мішечок ” |
Знаходження заданої кількості однорідних предметів – 1, 2, багато в оточуючій дійсності |
М’яч Оце м’яч, круглий м’яч. Синій м’яч. Гладенький м’яч. Любить стрибати м’яч. Ось такий веселий м’яч. |
Добрий день, добрий день, Пальчики сказали, Ми сьогодні іграшки наші привітали.
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Дихальні вправи: Артикуляційна гімнастика: «Посмішка», «Трубочка» |
Вправа: «Голоснотихо» |
Іменники: ім’я, членів родини, хлопчик, дівчинка Прикметники: маленький, великий Дієслова: готує, прибирає, любить, працює, допомагає |
|
Називає та показує себе і членів родини на фотографії Відповідь на питання: «Хто це?», «Як тебе звуть?».
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в « Розклади одяг» Д/в «Підбери Маші вбрання»
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Будь уважним» Розвиток мислення: Д/в « Кому що потрібно» |
Складання рівних за кількістю множин предметів, складання пари, розуміння виразу «стільки…скільки»
|
Мама, тато, дід, бабуся, Всіх назву – не полінюся, Старший братик і сестричка - В нас сімейка невеличка.
|
Пальчикова гімнастика: Перший пальчик - наш дiдycь, Другий пальчик - то бабуся, Третій пальчик - наш татусь, А четвертий - то матуся, А мізинчик - наш малюк, Biн сховався тут.(Показуємо на пальчик та кажемо: „перший пальчик...", i продовжуємо гру, загинаючи кожен пальчик). |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на мовне дихання: „Понюхай квітку” – ах, як пахне! Як гарно пахне!
|
Розрізнення шумів вулиці та інших звуків навколишнього середовища |
Іменники: весна, сонце, небо ,хмари, дощ, рослини, трава, квіти, бруньки, листя, птахи, гнізда, тварини, одяг, взуття Прикметники: тепла, сонячна, дощова, зелена. Дієслова: прийшла, настала, прилетіли, прокинулися, вдягати, взувати, зустрічати.
|
|
Домовляння закінчення слів у закличках. Відповідати на питання «Де весна?» |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в «Знайди квітку для метелика» Д/в «Підбери за кольором»
|
Розвиток пам’ять: Д/в «Що змінилося?» Розвиток мислення: Д/в„Коли це буває”
|
Співставлення елементів множин, що сприймаються зоровим аналізатором без переліку. (плеснути в долоні стільки разів, скільки ляльок на столі. |
Каже весна: - Сестро, йти тобі час, А зима весні: -Ні, ні, ні, Каже тоді весна: з дахів капає вода Да-да-да-да Тане сніг на полях – ах-ах-ах-ах |
Наші гарні квіточки Розкривають пелюстки, Тихо вітер їх качає Пелюстки перебирає, Наші гарні квіточки Закривають пелюстки, Тихо засинають, Голівками качають |
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на мовне дихання: „Понюхай квітку” – ах, як пахне! Як гарно пахне!
|
Розрізнення шумів вулиці та інших звуків навколишнього середовища |
Іменники: весна, сонце, свято, жінки, мама, бабуся, сестра, квіти, подарунки Прикметники: любляча, добра, найкраща. Дієслова:настало, вітати, дарувати.
|
|
Читання вірша Н.Забіла Восьме березня настало – Славне свято всіх жінок, І сьогодні ми позвали Наших мам у дитсадок. Кожній мамі подарунки Готували малюки, Малювали їм малюнки Вишивали килимки. Домовляння закінчення слів у вірші |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в « Збери букет» Д/в «Постав квіти у вазу»
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Чого не вистачає?» Розвиток мислення: Д/в „ Подарунок матусі” |
Співставлення елементів множин, що сприймаються слуховим аналізатором без переліку. (на кожний оплеск дефектолога відкласти одну іграшку). |
Хтось робе ось так – Молотком стука ось так: Дінь -тік і- дзвінь -тікі – так!, Хтось робе ось так, Тісто місе ось так – Шльоп – тікі, шльоп – тікі – так, Хтось робе ось так – Топ – тікі, топ – тікі, Лобом по столі – тук – тукі, Чашку на підлогу: дзинь – тікі, Біля стінки – шльоп – тікі, так!
|
Оцей пальчик – бабуся, Оцей пальчик – дідусь, Оцей пальчик – матуся, Оцей пальчик – татусь, Оцей пальчик – Я, Разом дружна сім’я
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на мовне дихання: „Зігріємо листочки” – холодний вітер – видих через губи „трубочкою”, теплий вітер – видих - губи „рупором”
|
Розрізнення інших звуків навколишнього середовища |
Іменники: рослини, дерева, кущі, трава, квіти гілки, листя, стовбур. Прикметники: зелененькі, маленькі, тоненьке. Дієслова: садити, росте, поливати, доглядати.
|
|
Називати та розрізняти рослини. Знаходити рослини на малюнках. Відповідати на питання: «Що це?»
|
Сенсорний розвиток |
|
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в «Великий – малий» Д/в «Тепло холодно» |
– |
Розвиток пам’яті : Д/в «» Розвиток мислення: Д/в Розрізні картинки(пори року) |
Співставлення елементів множин, що сприймаються тактильно – руховим аналізатором без переліку. |
Пішли діти в квітничок квіточки збирати. Жовті, червоні, сині, — на вінок зривати. Квіточки зривали, віночки звивали Віночки звивали — на голівку клали. Як сплели віночки, завели таночки. |
Ясне сонечко в кімнату Дивиться в віконечко, Дуже раді всі малята, Плескають в долонечки. Руки перехрещені тильним боком долонею до себе. Спочатку пальці обох рук стиснуті в кулаки, потім пальці-промінці розкриваються, руки повертаються вправовліво. У кінці віршика діти плескають у долоні.
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Дихальні вправи: «Подуй на колобок» |
Звуконаслідування: Сірий, злобний і голодний У дні холодні, Пісню тягне він свою: „у-у-у-у-у”
|
Іменники:тварини, заєць, ведмідь, вовк, лисиця. Прикметники:дикий, злий, хитра. Дієслова: живе, бігає, стрибає.
|
|
Читання казки «Колобок» Знаходити малюнки з зображенням тварин, називати частини їх тіла та дії, що вони виконують (Це голова; зайчик стрибає.) Домовляння фрази: Хитра …(лисиця) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в «Підбери за розміром » Д/в «Хто ближче» (голосно – тихо)
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Хто сховався?» Розвиток мислення: Д/в « Мама та дитинча» |
Співставлення елементів множин, що сприймаються різними аналізаторами |
Ведмідь по лісу бродить, Від дуба до дуба ходить. Що в дуплах знайде, то й до рота покладе Облизує він лапу, Сластьона косолапий, А бджоли налітають, Ведмедя проганяють |
Лиса з лісу у село «Ку-ку-рі-ку» занесло. Заглядає лис у вікна: «Де ж це півень кукурікнув?» (Обидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору, вказівні пальці та мізинчики згинаємо всередину долоней, притискаємо один до одного. Середні та безіменні пальці утворюють вузьку «лисячу» мордочку).
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на мовне дихання: Міняти голос по силі й висоті: „Му, молока кому?”, |
Звуконаслідування тваринам: кіт – няв-няв, собака–гав-гав; корова – му, півник – ку-ку-ріку. |
Іменники: тварини, корова, коза,собака, кіт, півник, лапи, роги, гребінець. Прикметники: свійські, рогаті, злий, ласкавий, маленький, великий. Дієслова: живуть, пасуться, жують, дають, стереже.
|
Промовляння слів складної складової будови(свій-ські) |
Слухання віршиків про тварин.
Знаходити малюнки з зображенням тварин, називати частини їх тіла та дії, що вони виконують (Це вуха;кіт спить.)
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
||||||
Д/в «Великий – маленький» Д/в «Добери котику гудзика»(форма) |
Розвиток уваги: Д/в «Чий хвіст?» Розвиток мислення: Д/в„ Четвертий зайвий” |
Співвідношення кількості 1, 2 з кількістю пальців |
Кішка Кішка мишку побачила, Діти стають парами Підійшла і так сказала: простягають один одному руки -Самотньо у старенької. Удари в долоні Жити одній мені без подружки. Знаєш що? Давай дружити! Кружляння парами У гості будемо ми ходити. Удари в долоні |
Півень півневі співав: — Я сьогодні рано встав! Потім вилетів на пліт, Заспівав на цілий світ.(Долоню піднято вгору, вказівний палець спирається на великий. Інші пальці розведені та підняті вгору).
|
||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
||||
Вправи на дихання: „ „Понюхай квітку” – ах, як пахне! Як гарно пахне! ” Статистичні артикуляційні вправи
|
Розрізнення властивостей звуку: тихо - голосно |
Іменники: майка, труси, плаття, сорочка, кофта, штани, куртка, шуба, шарф, шапка, шкарпетки, колготи плаття (активний словник) Прикметники: чистий, охайний, новий, красивий, брудний Дієслова: одягати, взувати, носити, доглядати, купувати, застібати (пасивний словник) |
|
Вміння виконувати мовні інструкції, протилежні за значенням (Зніми плаття – одягни плаття); Промовляння кінця фрази, яку почав педагог, з використанням наочного матеріалу (Сашко одягнув… сорочку, шорти). |
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
||||||
Д//в «Одягни Машу» Д/в «Прасуємо хусточки»
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Чого не вистачає?:» Розвиток мислення: Д/в„Розклади речі у шафи ” |
Розрізнення кількості – пустий-повний, використовувати у мовленні слова пустий-повний. |
Ми білизну випрали.(діти нахиляються, простягаючи руки вперед, і труть кулачком об кулачок) Ще й попрасували(імітують прасування білизни) І на кухні, і в світлиці(імітують підмітання підлоги) Підмели, прибрали, ми матусю нашу любу (приставляють ребром долоню до чола і вдивляються вперед) З роботи чекали.
|
В понеділок я кроїла, У вівторок - сукню шила, У середу вишивала, У четвер білизну прала, Всі свої платочки І Вовині носочки, В п’ятницю й суботу Відпочила від роботи. |
||||||
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
||||
Артикуляційна гімнастика: «Лопаточка», «Посмішка», «Заборчик», Вправи на дихання: «Подуй на листочок» |
|
Іменники: огірок, капуста, картопля, цибуля, помідор. Прикметники: великий, малий, круглий, кислий, червоний, зелений. Дієслова: росте, садити, поливати, доглядати, чистити, різати, варити, смажити |
|
Читання віршів про овочі. Знаходити малюнки з зображенням овочів, Відповідати на питання «Що це?»
|
||||||
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в « Впізнай за смаком» Д/в «Чарівний мішечок»
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Якого овочу не стало? » Розвиток мислення: Д/в„ Четвертий зайвий” |
Практичні дії з дискретними (предметами, іграшками) |
Ми лопатки взяли, грядки розкопали. Граблі в руки взяли – грядки зарівняли,
|
Ми січем капусту, моркву ми тремо, Солимо капусту, В діжку кладемо, Покотили діжку в льох, Як стомилися ми – ох!
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на дихання: «Подуй на вітрячок» Статистичні артикуляційні вправи
|
Розрізнення шумів вулиці та інших звуків навколишнього середовища |
Іменники: яблуко, апельсин, банан, дерево, сад. Прикметники: великий, малий, овальний, круглий, червоний, зелений, Дієслова: росте, садити, поливати, доглядати, збирати, чистити, варити |
|
Читання віршів про фрукти. Знаходити малюнки з зображенням фруктів, Відповідати на питання «Що це?»
|
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в «Впізнай на смак» Д/в «Великий – малий»
|
Розвиток пам’яті: Д/в «Що де росте?» Розвиток мислення: Д/в„Розклади на тарілочки ” |
Практичні дії з неперервними множинами (пісок, вода, крупа) |
Виростемо великими, Яблук нарвемо, у плетені кошики ми їх зберемо!
|
Пальчикова гімнастика Ми ділили апельсин, Нас багато – він один, Оця долька – для їжа, оця долька – для вужа, оця долька – для бобра, оця долька – для качок, Ну, а ця – для діточок.
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Дихальні вправи: „Пробилося колесо у машини” – ш-ш-ш-ш „Насос” – с-с-с-сс
|
Звуконаслідування сигналу машині: пі-пі-пі (голосно, тихо) |
Іменники: дорога, машина, автобус; один, два. Прикметники: велика, маленька Дієслова: їде, стоїть. |
|
Показувати транспорт та називати дії, зображені на сюжетних малюнках (машина їде….). |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в « Знайди за кольором» Д/в «Склади машину» (геометричні фігури)
|
Розвиток зорової уваги: Д/в «Що змінилося?» Розвиток мислення: Д/в„Склади машину ” |
Знаходження 1, 2 і багато однорідних предметів у спеціально створених умовах. |
На коняці їхали – до села доїхали, Сіли на машину, долили бензину, На машині їхали, до річки доїхали, Трр, стоп, розворот, на річці – пароход Пароходом їхали, до гори доїхали. Пароходом – ніяк, сіли на літак. Літак летить, мотор гудить – у-у-у-у
|
— Нам треба завести мотор у машини і мерщій вирушати в путь. Мчить машина За машинами. Шелестить Машина шинами. (Пальці рук, крім великих, складаються в замок. Це мотор. Великими пальцям робимо обєртові рухи. Спочатку «мотор» працює швидко, потімпоступово оберти сповільнюються).
|
Мі - сяць, тиждень |
Артикуляційна моторика. Мовленнєве дихання |
Звукова культура мовлення |
Лексична тема |
Словник |
Формування та вдосконалення граматичної будови мовлення |
Розвиток зв’язного мовлення та мовленнєвого спілкування |
Вправи на дихання: „ „Понюхай квітку” – ах, як пахне! Як гарно пахне!
Динамічні артикуляційні вправи
|
Розрізнення шумів вулиці та інших звуків навколишнього середовища |
Іменники:літо, сонечко дощ Прикметники:холодний, теплий. Дієслова: настало, світить, йде, гріє. |
|
Домовляння закінчення слів у закличках: (Вийди, вийди сонечко…) |
Сенсорний розвиток |
Розвиток психічних процесів |
ФЕМУ |
Логоритмічні вправи |
Дрібна моторика |
Д/в « Промінці для сонечка» Д/в «Збери квіточку» (геометрична форма)
|
Розвиток пам’яті: Д/в «Чого не вистачає?» Розвиток мислення: Д/в « Знайди пори року» |
Зіставлення кількості 1 та 2 з кількістю пальців, відповіді на запитання «скільки?», називаючи числівники «один», «два». |
«Добрий ранок, добрий ранок, Будемо співать співанок, Сядем дружно ми у круг, Я твій друг, і ти мій друг»
|
На сонечко я схожий І сонечко люблю. За сонцем повертаю Голівоньку свою. (Руки перехрещені тильною стороною долоні до себе. Пальці-пелюстки розкриті. Руки повертаються вправо-вліво).
|