Перспективний план роботи на 1 квартал (осінні місяці) для старшої групи.

Про матеріал
Даний матеріал стане у нагоді вихователям дитячих садків (старші групи). В даному матеріалі вміщено перспективний план роботи на 1 квартал (осінні місяці) для старшої групи. Розроблено планування з врахуванням вимог програм "Я у світі" та "Українське дошкілля".
Перегляд файлу

Тема тижня: «Україна рідний край»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Моя країна — Україна»

Мета: познайомити дітей з державними символами (герб, прапор, гімн); розширити знання про рідну країну Україну; розвивати інтерес до історії своєї держави;  виховувати почуття гордості за свою Батьківщину, повагу до державної символіки.

 

Рідна природа

Тема: «Без верби та калини нема України»

Мета: збагатити знання дітей про вербу та калину, дати  поняття про їхнє символічне значення для українського народу, про використання цих рослин; розвивати пізнавальний  інтерес  до  довкілля, до природи рослин свого краю; виховувати цікавість та пошану   до народних традицій, формувати бережливе ставлення до природи.

 

Математика

Тема: «Порівняння множини предметів. Орієнтування у просторі: над, під, за»

Мета: формувати в дітей вміння виявляти й порівнювати властивості предметів, знаходити спільну властивість групи предметів; вчити визначати місце розташування предметів; закріпити навички орієнтування в просторі; виховувати вміння чути й виконувати інструкції вихователя.

 

Мовлення дитини

Тема: «Мої враження про літо» (складання розповіді з власного досвіду)

Мета: Зв`язне мовлення: систематизувати знання дітей про сезонні зміни в природі; вчити складати розповідь з трьох-чотирьох речень, спираючись на життєві враження (з допомогою вихователя); вчити розуміти композиційну структуру розповіді (початок, середина, кінцівка); ознайомити з різними формами початку розповіді. Граматика: закріплювати і вдосконалювати навички узгоджувати у реченні слова у роді, числі та відмінку. Словник: активізувати вживання слів; розвивати вміння працювати за словесною інструкцією; виховувати бажання ділитися своїми враженнями з товаришами.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звук. Слово» (знаходження певного звука у слові)

Мета: Звукова культура: закріпити знання дітей про слово; вчити чути в словах різні звуки, вслуховуватися в їх звучання та самостійно знаходити слова, схожі за звучанням, виділяти звуки на початку, в середині, в кінці слова; вправляти в умінні підтримувати розмову, запропоновану вихователем, інтонувати слова; розвивати фонематичний слух; виховувати інтерес до занять.

 

Художня література

Тема: «Обговорення вірша Л. Біленької “Український прапор”»

Мета: продовжувати розвивати вміння дітей зосереджено слухати художній твір, розуміти його зміст; розвивати логічне мислення; вчити самостійно та обґрунтовано висловлювати свої думки; виховувати любов до свого рідного краю.

 

 

Малювання

Тема: «Бабусина скриня» (український одяг)

Мета: збагатити знання дітей про державу, в якій вони живуть; вчити заповнювати візерунком одяг згідно з національними традиціями; закріпити вміння малювати декоративні елементи (квіти, листя, ягоди, крапки, дуги, хвилясті лінії); розвивати уміння доводити розпочату справу до кінця, естетичні почуття; виховувати інтерес та любов до народної творчості, бажання створювати прекрасне власними руками.

 

 Аплікація

Тема: «Над Україною небо синє» (творче панно використанням різних матеріалів)

Мета: продовжувати вчити правильно та безпечно користуватися ножицями і акуратно вирізати окремі деталі; закріпити вміння передавати свої враження від побаченого та почутого за допомогою різних матеріалів та технік, працювати в колективі, разом задумувати та втілювати свої фантазії; розвивати естетичний смак, уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук; виховувати вміння бачити красу навколишнього світу і бажання передавати її у своїх роботах, охайність в роботі.

 

Ручна праця

Тема: «Соняшники» (флоромозаїка)

Мета: продовжувати знайомити дітей з технікою роботи флоромозаїка; вчити дітей за допомогою природних матеріалів створювати нові образи; розвивати координацію рухів, точність у виконанні дій; спонукати дітей до відображення в художній діяльності свого ставлення до світу; створити сприятливий емоційний настрій дітей під час виконання поробок.

 

СРГ

Тема: « Дитячий садок. Сім’я»

Сюжетна лінія: «Зустріч у дитячому садку»

Мета: Розвивати у дітей уміння розуміти і відображати в грі навички  взаємовідносин між людьми.  Знайомити з професіями робітників дитячого садка. Продовжувати учити брати на себе ролі (директор, вихователь, лікар, батьки, діти). Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (перший прихід дитини до дитячого садка, бесіда директора  з батьками, огляд дитини лікарем). Розвивати творчу ініціативу, уміння використовувати в грі життєвий досвід та враження від спостережень. Виховувати гуманність, повагу один до одного, увагу і турботу, почуття взаємодопомоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Рідне місто моя  Батьківщина»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Рідне місто - мала Батьківщина людини»

Мета: збагачувати знання дітей про своє рідне місто; дати відомості про історію виникнення міста, його символи, традиції, визначні місця тощо; розвивати мислення, вміння міркувати, висловлювати думки; виховувати любов до рідного міста, прагнення дбати про нього, цікавитися життям міста, пишатися ним.

 

Рідна природа

Тема: «Життя комах восени»

Мета: закріпити й розширити знання дітей про світ комах, учити визначати та називати комах, спостерігати за ними в природному середовищі; розвивати різні види уваги, логічне мислення, здатність робити узагальнення, висновки; виховувати допитливе, позитивне та бережливе ставлення до комах, до живого довкілля.

 

Математика

Тема: «Порівняння за розміром. Один, багато»

Мета: закріпити лічбу в межах 10 та вміння дітей встановлювати рівність і нерівність предметів, використовуючи слова один, багато; вправляти в узгодженні числівника один з іменником та вмінні порівнювати предмети за розміром; виховувати самостійність.

 

Мовлення дитини

Тема: «Моя вулиця» (складання розповіді з власного досвіду)

Мета: Зв`язне мовлення: систематизувати та розширити знання дітей про рідне місто; продовжувати вчити складати розповіді, спираючись на життєві враження. Граматика: вчити правильно вживати граматичні форми, звертати увагу дітей на різні способи творення слів. Словник: збагачувати словниковий запас дітей лексикою, що пов’язана з темою; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати любов до рідного міста.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звук. Слово» (слово має значення)

Мета: Звукова культура: закріпити знання дітей про те, що слова мають значення; вчити добирати слова-назви предметів, слова-ознаки, слова-дії; вправляти в умінні визначати предмет за ознаками та діями; формувати вміння розрізняти живі й неживі предмети та ставити до них запитання хто? або що?; розвивати мислення, швидкість мовлення; виховувати стриманість, культуру спілкування.

 

Художня література

Тема: «Вивчення вірша Д. Павличка “Де найкраще місто на землі?”»

Мета: уточнити та розширити знання дітей про те, що у кожної людини є свій рідний край; вчити виразно читати та запам’ятовувати вірш; вправляти дітей у складанні речень з різною інтонацією (розповідна, питальна, оклична); розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати любов до свого рідного краю.

 

 

Малювання

Тема: «Вулиці нашого міста»

Мета: вчити дітей передавати уявлення про рідне місто за допомогою художніх засобів, продовжувати вчити малювати різними матеріалами; закріпити вміння малювати будинки різних видів; розвивати образне сприйняття, викликати позитивні емоції; виховувати любов до рідного міста, патріотичні почуття.

 

Ліплення

Тема: «Вулиці мого міста»

Мета: дати уявлення про рельєфне зображення та техніку його виконання; вчити створювати сюжетні картинки за допомогою пластиліну; закріпити знайомі прийоми ліплення: розкочування, скочування, притискання; розвивати уяву, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук; виховувати посидючість, акуратність, любов до рідного міста.

 

Ручна праця

Тема: «Моє місто» (виставка малюнків)

Мета: продовжувати вчити передавати враження про рідне місто, його особливості художніми засобами; закріпити вміння малювати різними художніми матеріалами, використовуючи їх художні можливості для створення характерного, яскравого образу; розвивати естетичне почуття, спостережливість, уяву, образне сприйняття; виховувати любов до рідного міста, вміння доводити розпочату справу до кінця.

 

СРГ

Тема: « Дитячий садок. Сім’я»

Сюжетна лінія: «Зустріч у дитячому садку»(продовження)

Мета: Розвивати у дітей уміння розуміти і відображати в грі навички  взаємовідносин між людьми.  Знайомити з професіями робітників дитячого садка. Продовжувати учити брати на себе ролі (директор, вихователь, лікар, батьки, діти). Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (перший прихід дитини до дитячого садка, бесіда директора  з батьками, огляд дитини лікарем). Розвивати творчу ініціативу, уміння використовувати в грі життєвий досвід та враження від спостережень. Виховувати гуманність, повагу один до одного, увагу і турботу, почуття взаємодопомоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Дитячий садок моя друга домівка»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Наш затишний дитсадок — другий дім для діточок»

Мета: розширювати уявлення дітей про дошкільний заклад, про професії працівників дитсадка, приміщення дитсадка та їх обладнання; збагачувати знання про життя групи, види діяльності малят у дитсадочку; розвивати здатність мислити, викладати думку; прищеплювати навички культурної поведінки й спілкування з дорослими та однолітками; виховувати прагнення бути доброзичливими, товариськими, чемними, шанобливо ставитися до працівників закладу.

 

Рідна природа

Тема: «Екологічна стежина дитячого садка»

Мета: збагачувати уявлення дітей про рослини,  їх  види  та  роль  для природи й людини; вчити впізнавати рослини за їх характерними  ознаками;  розвивати  екологічну  свідомість,  удосконалювати пам’ять, здатність мислити; виховувати потребу берегти рослини; викликати осудливе  ставлення  до  недбалого  поводження з рослинами, знищення їх.

 

Математика

Тема: «Порівняння предметів. Орієнтування у просторі»

Мета: формувати вміння порівнювати групи предметів за допомогою складання пар, розрізняти предмети за кольором, місцем розташування; вчити правильно використовувати слова дорівнює, не дорівнює, стільки ж; вправляти в умінні орієнтуватися у просторі; виховувати акуратність.

 

Мовлення дитини

Тема: «Мій дитячий садок» (складання розповіді за планом вихователя)

Мета: Зв`язне мовлення: поглибити та систематизувати знання дітей про дитячий садок; вчити зв`язно розповідати за новою картиною (за планом вихователя); формувати вміння відповідати на запитання, не відхиляючись від змісту запитання. Граматика: вчити утворювати нові форми іменників, що позначають професію людини від дієслів (виховувати – вихователь). Словник: поповнювати словник присвійними прикметниками (дитячий, тощо); розвивати творчу уяву, логічне мислення; виховувати бажання спілкуватись з однолітками.

 

Мовлення дитини

Тема: «Мовні та немовні звуки»

Мета: Звукова культура: вправляти дітей у знаходженні місця звука в слові, вмінні добирати антоніми і синоніми до заданих слів; закріпити знання про те, що існують мовні та немовні звуки, слова мають значення; розвивати почуття ритму; виховувати бажання вчитися.

 

Художня література

Тема: «Читання твору Н. Забіли “Ясоччин садок”»

Мета: розширювати знання дітей про дитячий садок, особливості роботи вихователя; розвивати зв’язне мовлення, вміння давати чіткі відповіді на запитання за текстом; активізувати словниковий запас дітей відповідно до теми; створювати гарний настрій; виховувати любов до художнього слова, дружні стосунки.

 

Малювання

Тема: «Моя улюблена іграшка»

Мета: вчити дітей визначати зміст майбутньої роботи на задуману тему, визначати засоби виразності, що відповідають створеному образу, самостійно створювати колективні роботи, узгоджувати свої дії з діями інших дітей; закріпити знання способів зображення фігур тварин, різних предметів і технічні прийоми малювання кольоровими олівцями; формувати зорову оцінку зовнішніх ознак тварин та предметів; виховувати дружні стосунки, любов до іграшок, бажання піклуватися про свої іграшки.

 

Ліплення

Тема: «Хоровод друзів»

Мета: вчити зображувати постать людини конструктивним та комбінованим способами, правильно передавати форму, величину, пропорції частин; закріпити прийоми щільного кріплення голови, рук до тулуба, вміння закріплювати постать на підставці; формувати вміння колективно створювати сюжетну композицію; виховувати акуратність у роботі, наполегливість при досягнення поставленої мети.

 

Ручна праця

Тема: «Подарунок другові» (природні матеріали)

Мета: викликати інтерес до вигадування образів та їх самостійного втілення (із шишок, каштанів, жолудів та інших природних матеріалів); вчити правильно передавати форму голови, тулуба, ніг та інших частин іграшки, користуватися інструментами, дотримуватися правил безпечної праці; закріпити прийоми з’єднання частин і деталей виробу за допомогою клею, дроту, паличок, гілочок; розвивати фантазію, художній смак.

 

СРГ

Тема: « Дитячий садок. Сім’я»

Сюжетна лінія: «Ранковий прийом в дитячому садку»

Мета: Вчити дітей домовлятись  про розподіл ролей, поєднувати дві і більше ліній одним  одним сюжетом. Учити дітей розуміти, усвідомлювати культури людських взаємин. Продовжувати учити брати на себе ролі (вихователь, медична сестра, батьки, діти). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (прихід дітей до дитячого садка, зустріч дітей вихователем, бесіда вихователя з батьками, заповнення документації вихователем, огляд дитини медсестрою); добирати відповідний матеріал (зошит щоденного прийому дітей, шпателі тощо); виховувати відповідальність, прагнення допомогти, самостійність, ініціативність у розгортанні сюжету.

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Дім, у якому я живу»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Моя рідна оселя»

Мета: звернути увагу дітей на різновиди сучасних житлових споруд (приватна оселя, багатоповерховий будинок); уточнити уявлення про українську оселю минулого; дати відомості про звичаї, пов’язані з її забудовою; закріпити знання про житлові приміщення та предмети інтер’єру; розвивати увагу, вміння узагальнювати; виховувати цікавість та пошану до традицій свого народу, дбайливе ставлення до власної домівки.

 

Рідна природа

Тема: «Квіти на квітнику»

Мета: закріпити й розширити знання дітей про квіти, зокрема декоративні, про цикл життя рослини, учити виділяти істотні ознаки квіткових рослин; розвивати зорову увагу, пам’ять, естетичне сприйняття, логічне мислення; виховувати здатність емоційно відгукуватися на красу квітів, прагнення ставитися до них дбайливо.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 1. Круг»

Мета: формувати поняття про число 1; ознайомити із цифрою 1, яка позначає число 1; закріпити уявлення про геометричну фігуру круг; вчити порівнювати предмети, знаходити спільні та відмінні ознаки; розвивати увагу, пам’ять; вправляти в умінні працювати із трафаретом; виховувати самостійність.

 

Мовлення дитини

Тема: «Рідна оселя» (складання творчої розповіді за поданим початком)

Мета: Зв`язне мовлення: поглибити та систематизувати знання дітей про інтер’єр сучасного житла, про призначення кожної кімнати та її облаштування; продовжувати розвивати пояснювальне мовлення («Спочатку поясни, за що ти любиш свою домівку.»). Граматика: спонукати до вживання різних типів речень. Словник: розширювати активний словник словами, що означають предмети вжитку; розвивати творчу уяву, логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до своєї домівки.

 

Мовлення дитини

Тема: «Речення»

Мета: Звукова культура: дати знання про те, що речення є одиницею мовлення; що в реченні про когось або про щось повідомляється; що слова в реченні вимовляються послідовно, одне за одним; вчити складати дво-, трислівні речення про предмети, позначати слова фішками; розвивати логіку висловлювань; виховувати бережливе ставлення до книг.

 

 

 

 

 

Художня література

Тема: «Знайомство з казкою “Троє поросят”»

Мета: розширювати знання про різні жанри літератури, вчити розрізняти їх за характерними ознаками; продовжувати знайомити дітей з властивостями різних матеріалів, закріпити знання про ознаки осені; збагачувати словниковий запас дітей словами, які характеризують вчинки героїв твору; вчити змінювати кінець казки, промовляти фрази з різними відтінками голосу; розвивати пізнавальну активність, вміння давати оцінку вчинкам героїв казки; виховувати дружні стосунки, інтерес до казки.

 

Малювання

Тема: «Розписна хатинка»

Мета: продовжувати вчити самостійно створювати візерунки, використовуючи пальчиковий розпис; вчити виконувати свої роботи, спираючись на знання про оздоблення українських хат в різних регіонах нашої держави; закріпити вміння розміщувати візерунки згідно з правилами розпису хат, використовуючи фарби відповідно до традицій певного регіону; розвивати чуття ритму, уяву, увагу, естетичний смак; виховувати інтерес до декоративно-прикладного мистецтва, любов до рідного краю.

 

 Аплікація

Тема: «Дім, у якому я живу»

Мета: вчити дітей створювати нескладні композиції, по-різному розміщуючи на площині зображення будинків, додаткові предмети; закріпити прийоми ліплення і наклеювання, вміння добирати кольори композиції; розвивати творчість, естетичне сприйняття навколишнього; виховувати дружні стосунки.

 

Ручна праця

Тема: «Прикраси для оселі» (покидькові матеріали)

Мета: ознайомити дітей з технікою рельєфного ліплення; викликати інтерес до створення рельєфної картини з квітів, ініціювати самостійний пошук засобів і прийомів зображення; розвивати відчуття форми та композиції, навички створення композиції з пластиліну на пласкій основі; виховувати акуратність у роботі, наполегливість при досягненні поставленої мети.

 

СРГ

Тема: « Дитячий садок. Сім’я»

Сюжетна лінія: «Лікар і медсестра в  дитячому садочку. Медичний огляд дітей»

Мета: Продовжити знайомство з працею лікаря, медсестри. Познайомити з медичною атрибутикою (термометр, шприц, вата, бинт, пігулки). Уточнити значення цих предметів. Показати зовнішні атрибути цієї професії (халат, шапочка, медична хустка з хрестом, сумка). Продовжувати учити брати на себе ролі (вихователь, діти, лікарі різних спеціалізацій, медична сестра). Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (огляд дітей лікарями, відповідні записи у медичну документацію, бесіди лікарів з вихователем, дітьми); виховувати самостійність, ініціативність у розгортанні сюжету.

 

 

 

 

Тема тижня: «Хліб головне багатство України»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Хліб — головне багатство України»

Мета: дати поняття про особливості вирощування хліба, про професії людей, які його вирощують, та його шлях від лану до столу; вправляти в умінні встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; збагачувати активний словниковий запас дітей назвами хліборобських професій, злакових рослин, словами-діями, пов’язаними з виробництвом хліба, прикметниками; виховувати бережливе ставлення до хліба, прищеплювати повагу до професії хлібороба.

 

Рідна природа

Тема: «Як хліб до столу потрапив

Мета: уточнити й розширити уявлення дітей про злакові рослини, що використовуються для виробництва хліба, дати поняття про їх вирощування; розвивати дитячу спостережливість, увагу, сприяти розвитку логічного мислення; виховувати шанобливе та бережливе ставлення до хлібних рослин, повагу до праці хлібороба.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 2. Пара. Широкий, вузький»

Мета: вчити розрізняти множини з одним і двома елементами на основі співставлення цих множин, називати загальне число предметів; вправляти в кількісній та порядковій лічбі; ознайомити з утворенням числа 2, цифрою 2; закріпити поняття «широкий», «вузький»; вчити порівнювати предмети, застосовуючи метод накладання; розвивати увагу, пам’ять; виховувати працьовитість.

 

Мовлення дитини

Тема: «Як хліб на стіл прийшов» (складання розповіді за серією ілюстрацій)

Мета: Зв`язне мовлення: поглибити та систематизувати знання дітей про послідовність вирощування хліба; вчити складати розповідь за серією ілюстрацій з одним сюжетом. Граматика: вправляти дітей в утворенні спільнокореневих слів. Словник: збагачувати словниковий запас дітей назвами професій хліборобів; розвивати монологічне мовлення; виховувати повагу до праці хліборобів.

 

Мовлення дитини

Тема: «Голосні звуки»

Мета: Звукова культура: дати знання про голосні звуки, ознайомити з фішкою для позначення голосних звуків; вправляти в інтонуванні звуків, умінні виділяти голосні звуки; закріпити вміння складати речення з певною кількістю слів за схемами; розвивати дрібну моторику пальців рук, фонематичний слух; виховувати посидючість.

 

Художня література

Тема: «Переказ української народної казки “Колосок”» (із використанням ілюстрацій)

розширювати знання про різні жанри літератури, вчити розрізняти їх за характерними ознаками; вчити дітей логічно, послідовно будувати розповідь за допомогою ілюстрацій, висловлюючи свою думку; закріпити вміння правильно узгоджувати іменники в роді, числі, відмінку; збагачувати словниковий запас дітей прикметниками; вправляти в умінні добирати синоніми; виховувати любов і повагу до праці.

 

Малювання

Тема: «Вантажівка везе пшеницю до міста»

Мета: збагачувати уявлення про працю дорослих; ознайомити із засобами композиційної виразності та способами зображення руху; вчити робити ескізи простим олівцем; закріпити вміння малювати акварельними фарбами; продовжувати формувати здатність зорової оцінки зовнішніх ознак багатоскладових об’єктів; розвивати уяву, естетичний смак; виховувати повагу до праці дорослих, вдячність за їх тяжкий труд.

 

Ліплення

Тема: «Коровай»

Мета: вчити ліпити із солоного тіста, застосовуючи прийоми розкочування, скочування, розплющування; закріпити вміння ліпити, використовуючи раніше набуті навички, оздоблювати виріб рельєфом; розвивати дрібні м’язи пальців рук, уяву, увагу, пам’ять; виховувати художній смак, бажання творити прекрасне власними руками.

 

Ручна праця

Тема: «Вітрячок» (із паперу)

Мета: вчити дітей виготовляти поробки з паперу, складати папір за зразком вихователя, утворюючи форму вітрячка; розвивати інтерес до роботи із папером, дрібну моторику пальців рук; виховувати самостійність, акуратність.

 

СРГ

Тема: « Дитячий садок. Сім’я»

Сюжетна лінія: «Нагодуємо  дітей в   групі  дитячого  садка»

Мета: Розвивати у дітей уміння розуміти і  відображати  в грі  у грі навички пов`язані з діяльністю кухаря і помічника вихователя, вихователя, дітей. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (приготування  страв на кухні дитячого садка, видача готової продукції, сервірування столів черговими, прийом їжі тощо); виховувати повагу один до одного, увагу і турботу, почуття взаємодопомоги.

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Гарбузові родичі»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Збір урожаю на городі»

Мета: ознайомити дітей з українськими осінніми святами: обжинками та Святом Покрова Богородиці; систематизувати знання дітей про те, що восени на городі збирають овочі, заготовляють їх на зиму; дати знання про трудові дії, необхідні для вирощування гарного врожаю (садити, поливати, розпушувати землю, полоти бур’яни, знищувати шкідливих комах); збагачувати словниковий запас дітей словами назвами трудових процесів на городі та місць вирощування овочів; вчити дітей відповідати на запитання, логічно і послідовно висловлювати свою думку; виховувати повагу до праці селян.

 

Рідна природа

Тема: «Щедра осінь овочі дарує»

Мета: продовжити знайомити дітей із овочами, вчити порівнювати їх, розширити уявлення про властивості овочів та їх вирощування; розвивати різні види уваги та сприйняття, удосконалювати вміння узагальнювати, виділяти в предметах спільне і відмінне; виховувати допитливість, цікавість до світу сільськогосподарських рослинних культур.

 

Математика

Тема: «Числа 1, 2. Овал»

Мета: закріпити знання про числа 1, 2; вчити порівнювати кількість предметів, використовуючи слова більше, менше, стільки ж, більше на, менше на; вправляти в умінні встановлювати співвідношення між числом і цифрою; закріпити уявлення про круг, овал; розвивати вміння аналізувати завдання; виховувати почуття взаємодопомоги.

 

Мовлення дитини

Тема: «Ходить гарбуз по городу» (розповідь із використанням ілюстрацій до української народної пісні)

Мета: Зв`язне мовлення: систематизувати знання дітей про те, що восени на городах збирають овочі, заготовляють на зиму; вчити дітей добирати назви до ілюстрацій, відповідати на запитання, логічно і послідовно висловлювати свою думку. Граматика: звертати увагу дітей на різні способи творення слів (родичі). Словник: продовжувати збагачувати словник іменниками зі здрібніло-пестливими суфіксами (огірочки, бурячки); розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до художнього слова, української мови.

 

Мовлення дитини

Тема: «Приголосні звуки»

Мета: Звукова культура: дати знання про особливості приголосних звуків, ознайомити з фішкою для позначення приголосних звуків; вправляти дітей в умінні розрізняти приголосні та голосні звуки; закріпити вміння добирати слова із заданим звуком, складати схеми речень та занотовувати їх; розвивати дрібну моторику пальців рук, фонематичний слух; виховувати інтерес до навчання.

 

 

 

Художня література

Тема: «Рольове обігрування української народної пісні “Ходить гарбуз по городу”»

Мета: розширювати знання про різні жанри літератури, вчити розрізняти їх за характерними ознаками; вчити дітей передавати віршований твір розповідними реченнями, використовуючи авторські звороти та ілюстрації; формувати інтонаційну виразність мовлення; створювати гарний настрій, емоційне піднесення; виховувати любов до художнього слова, української мови.

 

Малювання

Тема: «Осінь трудова»

Мета: вчити визначати та конкретизувати зміст композиції на основі уявлень дітей про задану тему та добору відповідних засобів виразності; закріпити вміння малювати людей, знання про порядок виконання роботи: ескіз простим олівцем, зафарбовування фарбами; розвивати вміння доводити розпочату справу до кінця, творчу уяву, фантазію; виховувати охайність, повагу до праці овочівників.

 

 Аплікація

Тема: «Овочевий натюрморт»

Мета: удосконалювати вміння дітей вирізати овочі круглої та овальної форми з паперових квадратів та прямокутників, закруглюючи кути; вчити красиво розміщувати огірки та помідори на тарілці; закріпити знання про форму, колір і прийоми акуратного наклеювання; розвивати координацію рухів, естетичний смак; виховувати бажання доводити свій задум до кінця.

 

Ручна праця

Тема: «Гарний урожай» (панно — кольоровий папір, картон, солоне тісто, гуаш)

Мета: вчити дітей створювати об’ємні композиції з різних матеріалів: солоного тіста, паперу; вдосконалювати прийоми образотворчої техніки (ліплення, вирізання); розвивати композиційні вміння: розміщувати кілька об’єктів, складаючи гармонійну композицію; виховувати акуратність у роботі, бажання доводити задумане до логічного кінця, вміння працювати в колективі.

 

СРГ

Тема: «Сім’я»

Сюжетна лінія: «Вихідний день в сім’ї»

Мета: Розвивати  у   уміння розуміти і відображати в грі навики та взаємовідносини в сім`ї. Продовжувати учити брати на себе ролі (дідусь, бабуся, мама, тато, діти, тітка, дядько). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (приготування обіду, прибирання в квартирі, прання, спільний перегляд кіно, читання книг тощо); добирати відповідний матеріал ( предмети домашнього вжитку). Вчити діяти в уявних ситуаціях, використовувати різні предмети – замінники. Виховувати любов до всіх в родині, спонукати дітей до прояву позитивних емоцій від добрих вчинків власних  і чужих.

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Збір урожаю в саду»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Праця дорослих у саду»

Мета: формувати у дітей поняття про одну із характерних особливостей осені збір урожаю фруктів; закріпити знання про місце вирощування фруктів і ягід; дати знання про трудові дії, необхідні для вирощування гарного врожаю в саду; збагачувати словниковий запас дітей назвами фруктів, ягід, узагальнювальними словами; вчити дітей відповідати на запитання, логічно і послідовно висловлювати свою думку; розвивати уважність, творчу уяву; виховувати повагу до праці людей.

 

Рідна природа

Тема: «Урожаю в саду»

Мета: збагатити й конкретизувати знання дітей про фрукти, їх види, вирощування, характерні особливості тощо; закріпити уявлення про працю в саду восени; розширювати загальний світогляд дітей; розвивати пізнавальні інтереси до плодових дерев, садових культур; виховувати уважність, старанність під час виконання ігрових завдань; формувати повагу до людської праці.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 3. Високий, низький»

Мета: формувати уявлення про утворення числа 3; ознайомити з цифрою 3; вчити утворювати множину предметів шляхом додавання одиниці; закріпити вміння співвідносити числа 1, 2, 3 з кількістю предметів; виявити вміння співставляти предмети за розміром, вживаючи слова високий, низький; закріпити часові відношення «раніше», «пізніше»; розвивати спостережливість, уяву; виховувати уважність.

 

Мовлення дитини

Тема: «Овочі та фрукти» (складання ­описової розповіді)

Мета: Зв`язне мовлення: розширювати знання про овочі та фрукти; вчити дітей складати описові розповіді спільно з вихователем, використовуючи епітети, порівняння. Граматика: вчити утворювати ступені порівняння прикметників «багато», «небагато», «куди», «трохи». Словник: збагачувати лексику дітей словами, що означають назви овочів та фруктів, їх якості та властивості; закріпити узагальнювальні слова «овочі», «фрукти»; розвивати зв`язне мовлення; виховувати повагу до праці дорослих.

 

Мовлення дитини

Тема: «Голосні та приголосні звуки»

Мета: Звукова культура: ознайомити дітей з основними органами мовленнєвого апарату; вчити розрізняти мовні та немовні звуки; закріпити уявлення про голосні та приголосні звуки, вміння правильно вимовляти звуки; розвивати фонематичний слух, увагу; виховувати посидючість, вміння слухати.

 

Художня література

Тема: «Переказ оповідання В. Сухомлинського “Я вирощу внучку, дідусю”»

Мета: розширювати знання про особливості та етапи росту фруктових дерев; продовжувати вчити дітей переказувати оповідання близько до тексту, використовуючи пряму мову; закріпити вміння правильно узгоджувати іменники в роді, числі, відмінку; розвивати пам’ять; виховувати любов до природи.

 

Малювання

Тема: «Кавун смачний і смугастий»

Мета: продовжувати знайомити з поняттями «теплі кольори» і «холодні кольори»; вчити малювати натюрморти з натури; закріпити засвоєні раніше способи композиційного рішення, знання прийому роботи «по вологому»; формувати навички зорової оцінки зовнішніх ознак об’єкта; розвивати естетичне сприйняття, зображувальну творчість; виховувати прагнення доводити розпочате до кінця.

 

 Ліплення

Тема: «Ваза для фруктів»

Мета: вчити ліпити вазу (овальну, круглу), застосовуючи прийоми розкочування, скочування, розплющування, вдавлювання, згладжування; закріпити вміння ліпити посуд, використовуючи раніше набуті навички, оздоблювати його рельєфом; розвивати окомір, спостережливість, увагу, пам’ять; виховувати акуратність та наполегливість у роботі.

 

Ручна праця

Тема: «Кошик для фруктів» (з паперу)

Мета: вчити дітей розрізати папір по накресленим лініям і переплітати основу кольоровими паперовими смужками; вправляти в умінні користуватися ножицями, рівно різати смужки; розвивати окомір, увагу; виховувати акуратність та самостійність у роботі.

 

СРГ

Тема: «Сім’я»

Сюжетна лінія: «Святкування дня народження  в сім’ї»

Мета: Розвивати  у   уміння розуміти і відображати в грі навики та взаємовідносини в родині.

Продовжувати учити брати на себе ролі (дідусь, бабуся, мама, тато, діти, тітка, дядько, інші гості). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію , діяти згідно сюжету (похід в магазин за продуктами до святкового столу, приготування святкового торту, прибирання в квартирі, святковий обід, дозвілля родини); добирати відповідний матеріал (предмети домашнього вжитку, атрибути до гри «Магазин»). Спонукати до виконання доступних дій у господарсько-побутовій праці (сервіровка стола, пригощати гостей). Розвивати творчу ініціативу, уміння використовувати в грі життєвий досвід та враження. Виховувати повагу до дорослих.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Осінні явища природи»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Природні і стихійні лиха»

Мета: поглибити знання дітей про такі природні явища, як гроза, злива, буревій; учити, як слід поводитися під час природного лиха; розвивати уважність, мислення; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших.

 

Рідна природа

Тема: «Восени в парку»

Мета: вчити дітей помічати характерні сезонні зміни, явища та причинно-наслідкові зв’язки в природі рідного краю восени, формувати вміння розрізняти осінні дерева й кущі та їхні плоди; розвивати спостережливість, увагу, естетичний смак; виховувати цікавість до життя рослин, здатність емоційно відгукуватися на красу барв осіннього листя, прагнення берегти дерева.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 3. Трикутник»

формувати вміння знаходити склад числа 3 шляхом об’єднання групи предметів; вправляти у вмінні співвідносити число та кількість предметів; закріпити знання про геометричну фігуру трикутник, вміння працювати із трафаретом; продовжувати формувати вміння орієнтуватися в просторі; розвивати окомір, почуття ритму; виховувати працьовитість.

 

Мовлення дитини

Тема: «Осінній день» (складання ­описової розповіді за ілюстраціями та зразком вихователя)

Мета: Зв`язне мовлення: розширювати уявлення дітей про осінні явища в природі; вчити дітей складати описові розповіді за ілюстраціями (картинками) та за зразком вихователя, використовуючи образні засоби мови. Граматика: вправляти в умінні утворювати складні слова, складати речення зі сполучниками з однорідними членами речення. Словник: збагачувати лексику дітей словами, що означають осінні явища; продовжувати вчити добирати синоніми, прикметники, дієслова, пов’язані з осінніми явищами; розвивати зв`язне мовлення; виховувати інтерес і бережливе ставлення до природи.

 

Мовлення дитини

Тема: «М’які приголосні звуки»

Мета: Звукова культура: формувати знання дітей про те, що приголосні звуки можна поділити на тверді та м’які; спонукати дітей до самостійного пошуку шляхів вирішення завдання; вчити проводити звуковий аналіз слів із м’якими приголосними, користуючись відповідними фішками; закріпити вміння проводити лінії, не відриваючи олівця від паперу, орієнтуватися на сторінці зошита; розвивати увагу; виховувати охайність.

 

Художня література

Тема: «Вивчення вірша М. Познанської “Журавлі летять”»

Мета: розширити знання дітей про осінні явища природи, особливо відлітання птахів у вирій; вчити запам’ятовувати та виразно читати вірш, емоційно передавати авторські вирази; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати увагу.

 

Малювання

Тема: «Настрій дерев у дощову погоду»

Мета: вчити продумувати зміст своєї роботи, послідовність її виконання, добирати папір відповідно до роботи, доводити розпочату справу до кінця; продовжувати вчити зображувати дерева різними способами; закріпити знання прийому роботи «по вологому»; формувати навички зорової оцінки зовнішніх ознак зображуваного об’єкта; розвивати естетичне сприйняття навколишньої природи, акуратність; виховувати любов до природи, бажання передавати її красу у своїх роботах.

 

 Аплікація

Тема: «Осіннє вбрання дерев»

Мета: вчити продумувати зміст своєї роботи, послідовність її виконання, добирати папір відповідно до роботи, доводити розпочату справу до кінця; продовжувати вчити розповідати про свою роботу та роботи інших дітей; закріпити вміння працювати ножицями, правильно вирізувати, частину роботи виконувати, використовуючи прийом обривання; розвивати уяву, творчі здібності, самостійність у роботі; виховувати любов до живої природи, її естетичне сприйняття.

 

Ручна праця

Тема: «Птахи відлітають» (заготовку з пластиліну у формі птаха доповнюють пір’ячком)

Мета: закріпити вміння ліпити птахів конструктивним способом з кількох частин, різних за формою і розміром; вчити дітей оздоблювати заготовку з пластиліну пір’ячком для більшої правдоподібності вигляду птаха; розвивати відчуття форми, вміння створювати композицію; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

СРГ

Тема: «Сім’я»

Сюжетна лінія: «Похід в театр»( показ  вистави  дітьми )

Мета: Вчити дітей пов`язувати сюжет гри з іншими  іграми.  Продовжувати учити брати на себе ролі (мама, тато, діти, актори театру, касир, контролер квитків, буфетниця, прибиральниця). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (похід сім’ї в театр, придбання квитків, розміщення у глядачів у залі, показ театру, пригощання у театральному буфеті); добирати відповідний матеріал ( театральна  ширма, герої театру, іграшкові тістечка, цукерки, гроші тощо). Виховувати інтерес  та бажання  виконувати ролі казкових героїв. Продовжувати виховувати культуру поведінки  у громадських місцях.

 

 

 

 

 

 

 

Тема тижня: «Рослинний світ восени»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Дидактична гра з використанням ілюстрованих карток «Мухомори і не тільки»…»

Мета: закріпити знання дітей про їстівні та отруйні гриби. Учити бережно ставитися до свого організму, формувати елементарні уявлення про показники свого нездоров'я при отруєнні грибами, уміння вчасно повідомляти про нездоров'я. Розвивати мовлення, уяву. Виховувати дбайливе ставлення до свого організму.

 

Рідна природа

Тема: «Фабрики, заводи й чистота природи»

Мета: уточнити уявлення малят про повітря та його роль; ознайомити дітей із проблемою забруднення довкілля; дати поняття про негативний вплив промислових підприємств на природу, стан повітря; розвивати різні види  уваги,  удосконалювати  здатність  спостерігати, мислити, робити висновки;  виховувати  екологічну свідомість, прищеплювати прагнення охороняти природу, дбати про її чистоту.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 4. Орієнтування у часі»

Мета: формувати уявлення про число і цифру 4; вчити порівнювати різні за кількістю групи предметів; ознайомити дітей з утворенням числа 4 і графічним написанням цифри 4; закріпити поняття «довгий», «короткий»; вправляти в умінні орієнтуватися в часі, послідовно називати пори року; виховувати об’єктивне ставлення до виконаної роботи.

 

Мовлення дитини

Тема: «Прогулянка до парку» (складання творчої розповіді)

Мета: Зв`язне мовлення: закріпити знання дітей про зміни в природі восени; вчити дітей узагальнювати побачене і пережите, складати творчі розповіді, використовуючи безпосередній досвід. Граматика: продовжувати ознайомлювати дітей із різними способами словотворення; вправляти у вживанні дієслів минулого і майбутнього часу. Словник: збагачувати словниковий запас дітей словами-означеннями; розвивати зв’язне  мовлення;  виховувати естетичні почуття, інтерес і любов до природи.

 

Мовлення дитини

Тема: «Тверді приголосні звуки»

Мета: Звукова культура: закріпити вміння виділяти перший звук у словах, розрізняти м’які та тверді приголосні звуки; формувати вміння виконувати звуковий аналіз три—чотирифонемних слів; вчити складати речення за сюжетними малюнками та графічними схемами (з двох, трьох слів); вправляти дітей у написанні довгих ламаних ліній, не відриваючи олівця від аркуша паперу; розвивати самостійність; виховувати дружні стосунки, потребу у спілкуванні.

 

Художня література

Тема: «Обговорення вірша К. Перелісної “Золота осінь”»

Мета: продовжувати знайомити дітей з літературними творами, з характерними особливостями віршованих творів; закріпити знання про осінні явища природи; збагачувати словниковий запас дітей словами-порівняннями; вправляти дітей у доборі римованих слів; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати інтерес до літературних творів.

 

Малювання

Тема: «Берізка і клен в осінньому вбранні»

Мета: збагатити уявлення дітей про різноманітність ознак золотої осені, сприяти самостійному визначенню змісту сюжету на основі уявлень про задану тему; вчити малювати різноманітні дерева (великі, маленькі, високі, низькі, стрункі та ін.); продовжувати зображувати дерева, листя і траву різними способами; закріпити вміння працювати у групах; розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишньої природи, акуратність; виховувати любов до природи, бажання передавати її красу у своїх роботах.

 

Ліплення

Тема: «Гриби у лісі»

Мета: ознайомити дітей з будовою грибів; вчити передавати в ліпленні форму, пропорції і колір натури; закріпити вміння ліпити предмети, їх частини круглої, овальної, дископодібної форми, використовуючи рухи всієї кисті та пальців; вдосконалювати технічні прийоми ліплення (розкочування, скочування, розплющення, згинання, примазування); розвивати спостережливість, уяву, естетичне сприйняття навколишньої дійсності; виховувати акуратність, любов до живої природи.

 

Ручна праця

Тема: «Осінній килим» (флоромозаїка)

Мета: продовжувати вчити створювати композиції в техніці флоромозаїки, використовуючи природні матеріали: насіння, сухі квіти, травинки; вправляти в умінні складати візерунки з окремих частин, розміщуючи їх на аркуші паперу; закріпити вміння самостійно добирати природний матеріал згідно зі своїм задумом; розвивати художній смак та творчі здібності; виховувати самостійність, ініціативність, акуратність у роботі.

 

СРГ

Тема: «Сім’я»

Сюжетна лінія: «Родинне свято. Сімейний альбом».

Мета: Закріплювати уявлення дітей про сім'ю. Вчити дітей розглядати себе в контексті родини, відчувати себе повноцінним членом родини, про якого турбуються. Продовжувати вчити брати на себе ролі (дідусь, бабуся, мама, тато, діти, інші члени родини, фотограф, касир фотоательє, помічник фотографа тощо). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри, її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (похід сім’ї в фотоательє,  фотографування родини, виготовлення фотографій, покупка альбому, розміщення родиною фотографій); добирати відповідний матеріал (фотокамера, альбом,  старі журнали, клей). Виховувати прагнення  бути причетним  до спільних турбот і свят в сім’ї.

 

 

 

 

Тема тижня: «На лісовій галявині»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: Безпечна поведінка в лісі

Мета: продовжувати вчити культури поведінки, вчити дітей основним правилам поведінки в екстремальних ситуаціях, закріплювати знання про отруйні гриби та ягоди, які небезпечні для здоров’я, які можуть спричинити отруєння, вчити бережно ставитись до свого здоров’я, знайомити з елементарними уявленнями  про першу допомогу при  поганому самопочутті; розширювати знання про різні види відпочинку (відпочинок на природі), ознайомлювати з правилами відпочинку на природі; давати дітям уявлення, що кожна дитина має право на відпочинок; розвивати спостережливість, виховувати бережне відношення до себе і оточуючих.

 

Рідна природа

Тема: «Пізня осінь»

Мета: збагачувати уявлення дітей про останній місяць осені — листопад, особливості стану природи та погодних явищ у пору пізньої осені; формувати прагнення дбати про своє здоров’я й вибирати одяг відповідно до погодних умов; розвивати спостережливість, мислення, зорову та слухову увагу; виховувати емоційну чутливість до природи рідного краю.

 

Математика

Тема: «Число і цифра 4. Квадрат, прямокутник»

Мета: продовжувати формувати знання про склад числа 4; вчити знаходити всі способи складання числа на основі практичних дій та за просторовим відношенням, використовуючи слова всередині, ззовні; вправляти в умінні встановлювати подібності й відмінності геометричних фігур: овала, круга, трикутника, квадрата, прямокутника; ознайомити з новим поняттям «чотирикутник»; розвивати творчу уяву; виховувати самостійність.

 

Мовлення дитини

Тема: «Хто як до зими готується» (складання розповіді за ілюстраціями до оповідань Г. Скребицького та В. Чапліної)

Мета: Зв`язне мовлення: уточнити і розширити знання дітей про підготовку тварин до зими; за допомогою ілюстрацій вчити логічно, послідовно і граматично правильно висловлювати свої думки в зв’язній розповіді, використовуючи набуті знання. Граматика: закріплювати і вдосконалювати навички правильно вживати граматичні форми. Словник: збагачувати словниковий запас дітей словами, що означають назви тварин, осінніх явищ природи; розвивати зв`язне мовлення; виховувати інтерес, любов до тваринного світу.

 

Мовлення дитини

Тема: «Звуковий аналіз слів»

Мета: Звукова культура: вправляти в умінні складати речення за схемами; вчити знаходити довгі та короткі слова; закріпити знання про те, що в словах різна кількість звуків; ознайомити зі схемою для звукового аналізу та нейтральними фішками; тренувати в умінні визначати перший та останній звук у словах; розвивати фонематичний слух; виховувати інтерес до занять.

 

Художня література

Тема: «Вивчення вірша Г. Бойка “Листопад”»

Мета: формувати у дітей систему знань про осінні явища природи; вчити запам’ятовувати та виразно читати вірш, емоційно передавати авторські вирази; вправляти у правильному вживанні граматичних форм іменників родового відмінка множини; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати увагу.

 

Малювання

Тема: «Осінь» «Осінній пейзаж»

Мета: вчити створювати ілюстрації до художніх творів, сприяти формуванню пам’яті; закріпити знання правил та прийомів виконання композиції (вибір положення аркуша, виділення головного об’єкта), про елементи зображувальної грамоти (малюнок, лінія, форма, композиція); сприяти формуванню відтворювальної уяви, створення образу на основі його художнього опису автором; виховувати емоційне задоволення від споглядання та прослуховування художніх творів, любов до природи.

 

 Аплікація

Тема: «Осінній салют»

Мета: удосконалювати вміння створювати декоративні композиції, використовуючи природний матеріал (листя, насіння, сухі квіти); вчити складати візерунки з окремих частин і розміщувати їх на аркуші паперу; закріпити вміння самостійно добирати картон різного кольору згідно зі своїм задумом; розвивати почуття ритму, естетичне сприйняття; виховувати самостійність, старанність, акуратність у роботі.

 

Ручна праця

Тема: «Осінній ліс» (колаж із ниток, насіння, пір’я, солоного тіста)

Мета: продовжувати вчити дітей створювати композиції з різних матеріалів: ниток, насіння, пір’я, солоного тіста, паперу; вдосконалювати прийоми образотворчої техніки (ліплення, вирізання); розвивати композиційне вміння розміщувати кілька об’єктів, складаючи гармонійну композицію; виховувати акуратність у роботі, бажання доводити задумане до логічного кінця, вміння працювати в колективі.

 

СРГ

Тема: «Лікарня»

Сюжетна лінія: «Виклик лікаря до дому»

Мета: Вчити  будувати  діалог лікаря  та хворого говорити і діяти  згідно з роллю; розуміти та  усвідомлювати культури людських взаємин. Продовжувати вчити брати на себе ролі (мама, тато, діти, лікар, диспетчер швидкої допомоги, водій швидкої допомоги). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри; розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (скарги дитини на хворобу, виклик лікаря, запис виклику диспетчером та передача його лікарю, приїзд бригади швидкої допомоги, огляд та  призначення лікаря); добирати відповідний матеріал (медична документація, медичні інструменти, лікарський одяг); виховувати позитивні  взаємовідносини. Вміти викликати швидку допомогу по телефону.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

 

Тема тижня: «У гостях у лісових звірят»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Я — дитинка мила: гарна, чемна, вміла»

Мета: закріпити й розширити уявлення дитини про себе (будова тіла, органи, характер, ім’я, поведінка тощо); формувати у малюка позитивну концепцію власного «Я» фізичного, морально-психологічного та соціального; розвивати адекватну, реалістичну самооцінку; виховувати комунікабельність, товариськість, прагнення вирішувати конфлікти мирно, поводитися чемно.

 

Рідна природа

Тема: «Тварини дикої природи»

Мета: розширити та узагальнити знання малят про диких тварин, учити виділяти характерні ознаки тварини певного виду (зовнішній вигляд, живлення, поведінка тощо); розвивати увагу дітей, здатність порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; сприяти розвитку логічного мислення; виховувати зацікавлене, позитивне ставлення до звірів дикої природи.

 

Математика

Тема: «Порядкова і кількісна лічба. Величина»

Мета: продовжувати вправляти в кількісній і порядковій лічбі, в умінні створювати рівність і нерівність шляхом збільшення або зменшення однієї із множин на один елемент; вчити правильно відповідати на запитання «Скільки?», «Який?», «На скільки?»; закріпити знання про поняття (високий, низький) і просторові відношення

(вверх, униз, ліворуч, праворуч); розвивати логічне мислення; виховувати уважне ставлення до інших.

 

Мовлення дитини

Тема: «Дикі тварини» (складання описової розповіді за ілюстраціями та картинками)

Мета: Зв`язне мовлення: поглибити знання дітей про диких тварин, їх зовнішній вигляд, спосіб життя; вчити описувати ілюстрації та предметні картинки із зображеннями диких тварин, вживати узагальнювальне поняття «дикі тварини». Граматика: продовжувати вчити правильно узгоджувати підмет і присудок у роді, числі та відмінку; співвідносити назви тварин та їх дитинчат. Словник: збагачувати словниковий запас дітей назвами диких тварин та їх дитинчат; розвивати зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

 

Мовлення дитини

Тема: «Смислорозрізнювальна роль звуків»

Мета: Звукова культура: ознайомити дітей зі смислорозрізнювальною роллю звуків (рука — ріка, рік — рак); вправляти в інтонуванні голосних звуків, умінні добирати слова із заданим звуком; закріпити вміння виконувати звуковий аналіз слів із твердими та м’якими приголосними, користуючись відповідними фішками; розвивати самостійність, зосередженість; виховувати інтерес до занять.

 

 

 

Художня література

Тема: «Переказ оповідання В. Росіної “Для чого голки в їжака”»

Мета: продовжувати розширювати знання дітей про диких тварин, про зміни в їх житті восени; вчити переказувати оповідання близько до тексту, емоційно передавати діалоги героїв твору, утворювати іменники жіночого роду від назв тварин (іменників чоловічого роду); розвивати мовленнєве дихання; виховувати інтерес до природи, до життя тварин.

 

Малювання

Тема: «Кого я зустрів у лісі?»

Мета: продовжувати вчити задумувати зміст своєї роботи, пригадавши літературні твори, розглянуті ілюстрації; формувати вміння доводити розпочату справу до кінця; вправляти в малюванні кольоровими фломастерами та простим олівцем; закріпити засвоєні раніше відомості про елементарну графічну грамотність під час зображення об’єктів навколишнього світу (малюнок, лінія, колір, композиція); розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов до живої природи, дбайливе ставлення до неї.

 

Ліплення

Тема: «На лісовій галявині» (Їжачок із сім’єю)

Мета: вчити відтворювати казкові образи, ліпити їжачка, передаючи форму та характерні особливості будови, співвідношуючи частини тіла за їх величиною, розташуванням відносно одна одної; закріпити вміння поєднувати у роботі пластилін та природні матеріали (насіння соняшника, шкаралупки каштанів) для передачі характерних особливостей образу; розвивати уяву, акуратність та самостійність під час створення спільної роботи; виховувати вміння бачити прекрасне у навколишньому світі та бажання передавати його через свої роботи.

 

Ручна праця

Тема: «Зайчисько» (виготовлення м’якої іграшки з поролону)

Мета: познайомити дітей з одним із способів виготовлення м’яких іграшок із поролону; розвивати спостережливість, вміння бачити особливості предмета, запам’ятовувати і відтворювати їх у процесі роботи; вчити за допомогою нитки утворювати з поролону відповідну форму іграшки; виховувати культуру праці, позитивне ставлення до неї.

 

СРГ

Тема: «Лікарня»

Сюжетна лінія: «Похід до аптеки (фармацевт). Ліки для бабусі»

Мета: Продовжувати  знайомити  з  професіями , які допомагають людям (фармацевт, провізор тощо). Продовжувати учити брати на себе ролі (мама, тато, бабуся, фармацевт, провізор, касир, директор аптеки, прибиральниця). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (скарги бабусі на хворобу, похід до аптеки, придбання ліків, бесіда між покупцем та фармацевтом, допомога бабусі); добирати відповідний матеріал (медичне обладнання , замінники пігулок). Виховувати  чуйне  відношення  до людей, увагу та турботу, почуття  взаємодопомоги близькім та іншим людям.

 

Тема тижня: «Транспорт нашого міста»

Заняття

Тема та мета заняття

Примітка

Дитина у світі

Тема: «Транспорт давній і сучасний»

Мета: збагачувати та поглиблювати уявлення дітей про транспорт минулого та наших днів, його види, особливості, призначення тощо; дати відомості про зародження транспортної техніки, винаходи, пов’язані з нею; сприяти розвитку пізнавальної активності; виховувати у малюків уважність, допитливість.

 

Рідна природа

Тема: Водиця-мандрівниця

Мета: формувати уявлення дітей про колообіг води в природі, уточнити знання про різні агрегатні стани, види, якості води тощо; розвивати пізнавальний інтерес до природи; сприяти розвитку спостережливості, вмінню зосереджуватися на завданні; виховувати допитливість, любов до природи, прищеплювати дітям прагнення пізнавати її.

 

Математика

Тема: «Куля. Куб. Числа від 1 до 4»

Мета: формувати уявлення про куб і кулю, вміння розпізнавати геометричні фігури в предметах навколишнього середовища; продовжувати вчити відрізняти об’ємні фігури від пласких; закріпити поняття «раніше», «пізніше»; розвивати довільну пам’ять, увагу; виховувати самостійність.

 

Мовлення дитини

Тема: «Транспорт нашого міста» (складання ­описової розповіді за сюжетними картинками)

Мета: Зв`язне мовлення: вчити складати описові розповіді за частинами та цілою сюжетною картиною, придумувати назву до картини; формувати художню виразність мовлення та пояснювальне мовлення. Граматика: продовжувати вчити змінювати слова, близькі за значенням. Словник: збагачувати словниковий запас дітей назвами транспорту; розвивати зв`язне мовлення;  виховувати зосередженість, вміння працювати за словесною інструкцією, оцінювати розповідь товариша.

 

Мовлення дитини

Тема: «Голосні, тверді та м’які приголосні»

Мета: Звукова культура: вправляти в умінні робити аналіз чотиризвукових слів різної структури; продовжувати вчити розрізняти звуки за їх вимовою: голосний, твердий приголосний, м’який приголосний; закріпити вміння складати речення та записувати схеми речень; вчити проводити хвилясті лінії, не відриваючи олівця від паперу; розвивати інтерес до навчальної діяльності; виховувати посидючість.

 

Художня література

Тема: «Обговорення вірша Г. Алексєєвої “Пісенька веселих пасажирів”»

Мета: розширювати знання дітей про різні види транспорту і їх призначення; продовжувати розвивати вміння дітей зосереджено слухати художній твір, розуміти його зміст; розвивати логічне мислення; вчити самостійно та обґрунтовано висловлювати свої думки; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

 

Малювання

Тема: «Літак набирає висоту»

Мета: збагачувати уявлення про професію льотчика; розширити уявлення дітей про композиційні прийоми, що підсилюють враження руху (побудова композиції по діагоналі у межах однієї площини); закріпити знання технічних прийомів роботи з гуашшю (заливка); формувати здібності зорової оцінки зовнішніх ознак багатоскладових об’єктів; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, дружні стосунки.

 

 Аплікація

Тема: «Килим-­літак»

Мета: вчити дітей складати візерунки з геометричних форм, розміщувати їх на квадратній площині і створювати композиції; закріпити вміння самостійно добирати геометричні форми різного кольору згідно зі своїм задумом; розвивати творчу уяву, відчуття композиції; виховувати самостійність, старанність, акуратність у роботі.

 

Ручна праця

Тема: «Пароплав. Літак»

Мета: вчити дітей використовувати готові форми (коробки) для виготовлення іграшкового водного транспорту; закріпити вміння з’єднувати, склеювати окремі частини; виховувати акуратність у роботі з різним матеріалом, самостійність, творчу ініціативу.

 

СРГ

Тема: «Лікарня»

Сюжетна лінія: «Робимо щеплення. Консультація у лікаря»

Мета: Уточнювати та розширювати знання  дітей про гуманні  професії  лікарів, їхню турботу про здоров`я людей. Вчити дітей розуміти, усвідомлювати культури людських взаємин. Продовжувати учити брати на себе ролі (мама, діти, лікарі, медична сестра). Формувати вміння дотримуватись встановлених правил гри. Розвивати вміння попередньо обдумувати та обговорювати план майбутньої гри , її сюжетну лінію, діяти згідно сюжету (отримання медичної карти у реєстратурі, бесіда з лікарем, огляд пацієнта, призначення щеплення, здійснення медсестрою відповідних маніпуляцій); добирати відповідний матеріал ( медична документація, медичні інструменти, лікарський одяг). Вчити самостійно продумувати майбутній  план гри, обігрувати за ним сюжет, по можливості  виконувати чітко та якісно обрану роль. Виховувати чуйність, гуманні почуття.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корнілова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
7888
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку