Під синьо-жовтими прапорами України та Європи

Про матеріал

Матеріал можно використовувати класному керівнику під підготовки до першого уроку. Цей матеріал можуть використовувати вчителі-класні керівники для учнів 5-7 класів.

Перегляд файлу

Проведення першого уроку

 «Під синьо-жовтими прапорами України та Євросоюзу.»

Мета: розширити кругозір та знання учнів про країни Євро­пейського Союзу; дати уявлення про переваги євроінтеграції для України,підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім'ї народів, виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів, створити умови для ефективної роботи в команді, розвивати у дітей прагнення  бути  свідомим  громадянином  України,   патріотичні почуття.  

Обладнання та оформлення: національна символіка України, символіка Євросоюзу,плакати , політична  карта  Європи, музичні записи, ілюстративний матеріал, комп’ютер.

І. Організаційний  момент

Учитель: Сьогодні свято завітало в школу,

Бо Перше вересня, і пролунав дзвінок.

Змужнілі, сонцем зласкані улітку

Ми розпочнем найперший наш урок.

Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими, змужнілими, дорослішими. Ми з вами живемо в молодій незалежній державі. Нашому поколінню випало складне й відповідальне завдання – відродження української державності, мови, нації, будувати європейську Україну, стати частиною європейської спільноти. За нас ніхто цього не зробить. «Кожна людина народжується для якоїсь справи» – писав Е. Хеменгуей. Справа сучасної молоді – це відродження не тільки незалежної гуманної держави, а й держави щасливих і успішних людей.

Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 26 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.  Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину.

Я не бував за дальніми морями,

Чужих доріг ніколи не топтав –

В своїм краю під буйними вітрами

Щасливим я і вільним виростав.

Мене ліси здоров'ям напували,

Коли бродив у їхній гущині,

Мені поля задумливо шептали

Свої ніким не співані пісні.

Коли не вмів ще й букваря читати,

Ходив, як кажуть, пішки під столом,

Любить людей мене навчила мати

І рідну землю, що б там не було.

Чужих країв ніколи я не бачив,

Принад не знаю їхніх і окрас,

Та вірю серцем щирим і гарячим:

Нема землі такої, як у нас.

 

Давайте звернемося до легенди, яка пояснює назву слова «Україна».

Відео «Легенда про україну»

Тож давайте почнемо нашу мандрівку.

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб виконати на уроці завдання, будьте старанними і слухняними.

          А девіз наш такий:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам-сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.   Жити  нині  ізольовано  від  світового  співтовариства  практично  неможливо  жодній  країні. Тому  важко  знайти  країну, яка  б  не  вступала  в  стосунки  з  іншими  державами. Європа не навколо нас. Вона - у нас самих.  Прагнення до європейського рівня життя, європейських цінностей і стандартів визначило європейський вибір нашої країни.

Станція № 1. «Чи знаєте ви?»

    Виступ учня: Природа матінки- Вкраїни

                              Мене бентежить знов і знов.

                             Річки, річки і полонини-

                 Це моя радість і любов.

Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа дорівнює 604 тис. кв. км. На її території нині проживає понад 110 національностей. Чисельність населення України становить 43 мільйона чоловік.    На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.

Завдання: відповісти на запитання

1. Найвища гора  України? ( Говерла в українських Карпатах)

2.  Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне)

3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро)

4. Найглибше озеро України? (Світязь .)

5. Україна – європейська держава, назвіть її сусідів. Назвіть не менше трьох країн. (Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина та  Словаччина)

  1. Що означає слово «козак»? (Вершник, вільна людина.)
  2. Козацький човен. (Чайка)
  3. Найвідоміша козацька страва. (Куліш.)
  4. Дерево, з якого добувають дьоготь. (Береза)
  5. Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам.)
  6. Обрядовий хліб, який печуть на Великдень. (Пасха)
  7. Грошова одиниця України. (Гривня)
  8. Приміщення, в якому жили козаки. (Курінь)
  9. Зібрані цього дня лікарські трави вважаються найцілющими.  (Свято Івана Купала)
  10. Скільки страв повинно бути на столі у Святий вечір? (Дванадцять)
  11. Швидкий український танок. (Гопак)

17. На території якого материка розташована Україна? (Євразія)

Станція  2 «  ІСТОРІЯ» Виступ учнів: Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.

Українська історія – диво нетлінне,

Кожна сторінка – це в серці світлина.

Нам пам’ятати  минуле так треба,

Бо кров проливалась за мирнеє небо.

Козацькі шаблюки свистіли у полі,

За наше майбутнє, за вольную волю.

Нащадками гідними станемо нині,

Бо ми українці й живемо на Вкраїні.

Завдання: відповісти на питання.

1. В якому році було проголошено День незалежності України? (1991 рік)

2.Як називалась перша слов’янська держава? ( Київська Русь)

3. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)

  1. Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)
  2. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)

6.  Назвіть найвидатнішого гетьмана України. ( Богдан Хмельницький) 

7.Назвіть  державні символи символи Української держави. ( Герб - тризуб , синьо-жовтий Прапор, Гімн « Ще не вмерла Україна»)

8.Назвіть народні символи нашої держави(дуб,  калина, верба, вінок, писанка,рушник)

  1. Як називається основний закон України? (Конституція)

Станція   3 «Чомучка»

  1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)

ребусиребусиребуси5=Аребуси

  1. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)

  1. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
  2. Чим прикрашають голову українські дівчата.(Вінок)
  3. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

Станція  4  «Обереги рідної землі»  Зєднайте опис предмета із його назвою.

Вишита сорочка

писанка

Квіти, листя, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову

лелека

Розмальоване куряче або декоративне, звичайно деревяне яйце, призначене для Великодніх свят

рушник

Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т.п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях.

вінок

Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом

вишиванка

Кущова рослина з білими невеликими квіточками та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг

верба

Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими листочками. Найчастіше росте по берегах річок, понад ставками, поблизу копанок

калина

Станція 5 Літературна»

 

1.Гарна назва «Україна»

Сенс значний в собі таїть.

«У» – то урожай в країні,

«К» – то Київ, що стоїть.

«Р» – рівнини під степами,

«А» – то армія міцна,

«Ї» сховалась за лісами,

«Н» – то ненька дорога.

«А» – то аґрус, абрикоси,

І акація струнка,

Що розпустить свої коси,

Коли прийде вже весна.

  1. Навчаюсь у гімназії – профільна освіта,

Високий, європейський вже стандарт,

            Доводять нам, що ми – Європи діти,                   

            Держава – європейська: то не жарт!

 

                 3 . І дійсно: ми, географічно, - в центрі,

                     Англійська багатьом, як рідна,

                    Багато підприємців – «нових», джентрі,

                     Історія велика і наука  плідна!

 

  1. В Європі голос наш луна,

 Ми демократію будуєм.

                         Моя прекрасна сторона –

                        Про тебе скоро світ почує.

 

 

  1. Трудитись будем всі, як є,

Знайдем для України музу,

І шлях тернистий прокладем

До Європейського Союзу.

6.   Я живу в такій країні,

Де Дніпро міцний реве,

Де народ завжди єдиний

Й визнання є світове.

Де степи навкруг жовтіють

Під блакитним небосхилом.

Де повсюди люди мріють,

Де завжди хай пахне миром!

 

Станція  6  «Я вам розкажу  про Європейський  Союз»

 

Учитель. Що ж це за організація Європейський Союз і як вона була створена?

Європейський Союз – це організація, яка об’єднує 28 демократичних європейських країн. Країни, що входять до його складу, заснували спільні органи управління, які становлять спільний інтерес на європейському рівні. Ідея створення цієї організації була задумана

для того, щоб більше ніколи не повторилися масові вбивства та руйнації, що відбувалися під час Другої світової війни. Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи.

Прапор. Історія створення прапору починається у 1955 р. - коло з 12 золотих зірочок на синьому фоні як символ єдності і солідарності народів Європи. Кількість зірочок є незмінною і не має нічого спільного до кількості країн-членів організації. В різних традиціях число 12 є символічним числом й означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців у році, і кількість цифр на циферблаті годинника. Коло є ще й символом єдності, повноти.У 1983 р. його затвердив Європарламент.

Європейський гімн

pxУ широкому значенні - це гімн не лише Євросоюзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з Дев'ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 р.

 

 

Європейська валюта (Євро )

Єдина європейська валюта "євро" - стала реальністю 1 січня 2002 p.

 

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/37/European_constitution_versions.jpg/250px-European_constitution_versions.jpgКонституція Європейського Союзу

17-18 червня 2004 р. на саміті ЄС у Брюсселі було схвалено текст Конституції Європейського Союзу.

Обов'язковим елементом для держав, які є членами Європейського Союзу, є Шенгенська угода про кордони, підписана згідно з умовами Амстердамського договору від жовтня 1997 р.

А зараз узнаємо, які є європейські цінності.

Європейські цінності – це загальнолюдські принципи і норми

життєдіяльності людини, суспільства й держави.Основними нормами й принципами функціонування європейської спільноти є:

Демократія –Це свобода слова й вибору, але не вседозволеність. Свобода здійснюється в рамках закону, перед яким всі рівні.

Верховенство права – вся діяльність в державі базується на законах, яківсі мають виконувати. Суперечності й спори вирішуються

мирним шляхом.

Рівні умови для всіх, це коли створені умови для всіх, хто бажає,

незалежно від статі, віку, національності та віросповідання, вільно навчатися,

Побудова суспільства турботи й справедливості – це суспільство, вякому всі піклуються один про одного і поважають один одного.

Повага до себе й інших складається з таких цінностей як терпимість, повага та взаєморозуміння.

Повага до етнічних і культурних особливостей є важливим здобутком ЄС.

Мир. ЄС докладає зусиль для забезпечення миру й стабільності як в

середині об’єднання, так і за його межами.

Станція  7 «Вправа «Мої кроки до Європи». Що я знаю? А зараз завдання на уважність. Європейські казкарі та прапори.

Німеччина, Франція, Польща, Румунія, Велика Британія, Іспанія

Станція  8 Знайди пару «Європейська держава-столиця».

                            Європейська держава

Столиця

Україна

Лондон

Велика Британія

Париж

Франція

Київ

Іспанія

Варшава

Італія

Мадрид

Польща

Рим

Греція

Афіни

                                                            Чехія

Прага

Іспанія- мадрид, Італія- Рим,Греція-Афіни, Чехія-прага, польща- варшава

Станція 9 «Підсумкова

Вчитель: Дорогі учні,бажаю добре вчитися, аби згодом свої знання віддати нашій рідній  Україні.Я переконана, що наша держава може з впевненістю просуватися до єдиного європейського простору, бо здатна зробити вагомий внесок у розбудову нової об'єднаної Європи. Наше місце — в Європейському Союзі. Наша мета — Україна в Об'єднаній Європі. У Європі — історичний шанс України розкрити свої можливості. Кожен крок до Європи — це нові можливості для мільйонів українців.  Ми — вже не «узбіччя» Європи. Ми знаходимося у центрі Європи, і  лише в єдності сила Європи.

У кожного з нас є рідна хата. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно. Тому наказую Вам:   НАКАЗ ДІТЯМ

«Батько і мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждань. Все, що тобі дають батько й мати, – це їхня праця, піт, утома. Вмій поважати працю батьків. Найбільше щастя для матері й батька – твоє життя, працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди вважають тебе недоброю людиною – це велике горе для твоєї матері й батька. По-справжньому любити їх – означає приносити в дім мир і спокій.  Твоя сім'я – це не тільки батько й мати. Це й ви, діти. Це твоя поведінка, твої вчинки. Запитуй у батька й матері дозволу на те, що без них вам робити не можна, або ж не тактично. Справжня свобода сина й дочки – бути слухняними дітьми. Підкорення волі батьків – перша школа громадського виховання, перша дисципліна твоєї совісті. Якщо не навчишся підкорятися волі батьків, то не зможеш стати стійким, мужнім громадянином,   дисциплінованим трудівником, вірним батьком своїх дітей.

Три нещастя є в людини: старість, смерть і лихі діти – говорить українська народна мудрість. Старість – невідворотна, смерть – невмолима, перед цими нещастями ніхто не зможе зачинити двері свого дому. А від лихих дітей дім можна зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих.  Бути хорошими дітьми – означає не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Вмій відчути найважчі душевні муки матері й батька. Їхня хвороба – твоє горе, їхні невдачі і неприємності на роботі – твоя біда. Вмій бути добрим у думках і почуттях. Бережи здоров'я батьків. Пам'ятай, що ранню старість і хвороби батькам приносить не тільки праця, втома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки. Будьте гідними своїх батьків!».В.Сухомлинський

Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. А тепер прошу стати у формі серця і  давайте всі разом скажемо:                  

                                       Ми – це Держава, велика, єдина,

Ми – українці, наш дім – Україна!

Пісня це край де ми родились і живем

 

 

Підсумки минулого року.

docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку