Підбір схем для в'язання гачком

Про матеріал
конспект уроку для дітей 7-го класу(дівчата) в'язання гачком початкових петель, півстовпчика, стовпчика з накидом, стовпчика без накиду, техніки в'язання за схемами та підбір для в'язання на практичній роботі
Перегляд файлу

Тема: Підбір (складання) схеми для в’язання

 

Мета уроку:  навчити - розрізняти способи в’язання;

  - правил читання схем

  розвивати - увагу, інтерес до в’язання гачко

виховувати -  виховувати терпіння; любов до в’язання, через спеціально підібране практичне завдання.

 

Засоби навчання:

▪         зразки схем;

▪         дидактичні картки-завдання для роботи в малих групах (Додаток 4) , комп’ютер, проектор

 

Тип уроку: Комбінований з використанням педагогічної технології «Створення ситуації успіху». 

 

ХІД УРОКУ

 Організаційний момент.

Привітання. Перевірка присутніх, перевірка готовності до уроку.

 Актуалізація опорних знань та вмінь.

Гра-змагання «Кмітливі рученята».

Учням пропонується за певний проміжок часу (І—З хв) зв'язати ланцюжок із повітряних петель.

Перевірити засвоєння практичних навичок.

 Мотивація навчальної діяльності учнів.

На     сьогоднішньому          уроці          ви      дізнаєтеся про   різні вид    схем,          які використовуються при в’язанні гачком. У наш час вони досить поширені. Практично немає жодної в’язальниці, яка б змогла прочитати схему, не знаючи умовних позначень. За допомогою вмілого читання схем  та в’язання  згідно них,  можна виготовити будь-яку річ. Для цього можна використовувати літературу не лише українського видавництва, але й іноземного, оскільки вимоги до умовних позначень (в як правило) єдині на весь світ. Тож вирушаймо в країну нових знань!

 

 Оголошення теми та мети уроку.

Ми з вами продовжуємо вивчати в’язання гачком і сьогоднішня тема уроку:

 Вивчення  нового матеріалу.

image111.jpg

 

 

             1.     Схеми для в'язання гачком.

Розповідь учителя.

Для в'язання виробів використовуються записи узорів — послідовність вив'язування певних елементів.

Узори зазвичай складаються з повторюваної комбінації елементів, яка може бути записана:

а) у вигляді схеми з використанням умовних позначень;

В'язання гачком - шарф з квіткових мотивів зі схемою

б) вигляді тексту.

Найменша повторювана частина візерунка називається рапортом. При описі візерунка рапорт виділяється зірочками (* *). До і після * * вказують петлі для симетрії (с) і крайові (кр). Рапорт записується наступним чином: (П:6+1с+2кр) - це повторювана частина малюнка в петлях.  Де:

П - петля.

1с - петля для симетрії, якщо малюнок зміщується.  2кр. - це дві крайові .

Ланцюжок повітряних петель підйому, з яких починається ряд, і останній стовпчик з накидом або без накиду називаються – крайовими.

Умовне зображення візерунка називається схемою.

(вчитель через проектор демонструє слайди презентації до уроку)

 

 Схема записується знизу нагору. Ряди пишуть і читають справа наліво і зліва направо. Звичайно спочатку ряду пишеться цифра нумерації ряду. Початок ряду там, де зазначені повітряні петлі підйому.

Робота з інструкційною карткою.

Більш наочним є використання схем в’язання узорів – запис в’язання за допомогою умовних позначень.

Правила читання схем:

ü Умовні позначення слід вивчити напам’ять, як таблицю множення;

ü початок, стартова точка знаходиться в правому нижньому кутку для прямих візерунків. А для кругових візерунків - в центрі.

ü Напрямок в'язання - це напрям читання схем(справа-наліво і знизу-вгору)

ü другий ряд читаємо зліва-направо

ü Третій ряд в'яжемо як перший, четвертий за принципом другого і т.д

ü кругові візерунки читаються як в'яжуться - по спіралі.

             2.    Техніка в'язання основних прийомів.

Розповідь учителя.

Полотно, зв'язане гачком, складається з рядів, розташованих один над одним. При виготовленні виробу ряди можуть вив'язуватися в один із способів:

 

  1. В одному напрямку по колу (берет, панчоха, серветка тощо) У такий спосіб кожен новий ряд починають в'язати після того, як будуть з'єднані перший й останній елементи узору попереднього ряду.

В'язання кола гачком стовпчиками докладний опис зі схемою і відео | Ремонт  та вироби своїми руками

 

2)                В одному напрямку по спіралі. (берет)

У такий спосіб кожен новий ряд починають в'язати без з’єднання першого й останнього елементу узору попереднього ряду. За таким способом усі ряди виконуються одним узором.

Як в'язати гачком спіраль |ЯкПросто

 

3)                У двох напрямках — прямому і зворотному (деталь одягу, шарф тощо). 

Комплект для девочки: шапка и шарф крючком вязание и схемы вязания

 

Ряди узору, що йдуть у прямому і зворотному напрямку, роблять таким чином: вив'язавши перший ряд на петлях ланцюжка, виріб повертають виворотною стороною до себе і виконують другий ряд на стовпчиках і петлях першого ряду та ін.

Практична робота

1.                     Під час в’язання сидіти прямо, не напружуючись і не сутулячись; спиною опиратися на спинку стільця.

2.                     В’язання тримати на відстані 30–35 см від очей.

3.                     Забезпечити достатнє освітлення робочого місця; світло має падати зліва.

4.                     Гачком працювати обережно, не розмахувати ним у повітрі і не підносити близько до обличчя.

5.                     Лікті під час роботи тримати опущеними.

6.                     Клубок ниток розмістити внизу у кошику чи коробці так, щоб нитка легко розмотувалася з клубка.

7.                     Після закінчення роботи гачок заховати у шкатулку.

 

              Формування в учнів практичних вмінь та навичок.

Гра («Я це знаю…» )

А зараз у вас буде можливість самостійно застосувати на практиці нові знання.

 (учні одержують карточки зі схемами. Кожна картка має одну схему, учасники гри повинні описати узор без використання умовних позначень (словесно).

В'язання гачком схеми для початківців з описом - найцікавіші моделі |  Model, Periodic table

 Усвідомлення набутих знань. Рефлексія.

(перед учнями лежать картки різного кольору. Зелений колір означає урок корисний усе зрозуміло, а жовтий —

лише дещо трішечки не зрозуміло, білий — на уроці було важко, нічого не зрозуміло. Підніміть картки того кольору, яким ви, оцінюєте свою роботу.)

Проводиться заключний інструктаж.

 

 Оголошення  Д/З.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коновал Оксана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
3175
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку