Підбірка дидактичних ігор для дітей дошкільного віку з ОБЖД

Про матеріал

Даний матеріал дозволить дітям орієнтуючись за дорожніми знаками, дотримуватись правил вуличного руху; виховає чемність, уважність одне до одного та навчить примінняти набутий досвід у повсякденному житті..

Перегляд файлу

Підбірка дидактичних ігор для дітей дошкільного віку з ОБЖД

Дидактичні ігри  

«Щоб не сталося лиха»

Мета: учити дітей пересуватися вулицею, орієнтуючись за дорожніми знаками, дотримуватись правил вуличного руху; виховувати чемність, уважність одне до одного.

Ігрове завдання: орієнтуватись у ситуації, що склалася на вулиці.

Правила гри: дотримуватися правил дорожнього руху; контролювати виконання їх рештою дітей.

Обладнання: дорожні знаки (медальйони) «Світлофорне регулювання», «Пішохідний перехід», «Діти», «Рух прямо», «Рух заборонено», «Місце стоянки», «Пункт першої медичної допо­моги» та ін.; автомобілі (медальйони) легкові, вантажівки, машини спеціального призначення; контрольні відривні талони; зображення звірят (медальйони).

 Хід гри Вихователь об'єднує дітей у групи: «пішоходи», «дорожні зна­ки», «автомобілі» й одягає їм на шиї відповідні медальйони — атрибути. «Дорожні знаки» займають свої місця.

Варіант 1

Спочатку вирушають «пішоходи». «Дорожні знаки» затриму­ють тих із них, хто порушив правила вуличного руху. «Автомобі­лі» оцінюють правильність поведінки «пішоходів» і дотримують­ся вимог «дорожніх знаків». Згодом вирушають самі. «Дорожні знаки» затримують недисциплінованих або неуважних «водіїв», а їхню поведінку оцінюють «пішоходи».

Варіант 2

У «дорожніх знаків» завдання ускладнюється: одночасно виру­шають «пішоходи» й «автомобілі». Поведінку затриманих по­рушників оцінюють усі разом. За кожне порушення відривається контрольний талон. Виграє той, у кого збереглися усі талони або є найбільша їх кількість.

Варіант З

Разом із дітьми вихователь придумує проблемні ситуації, що можуть виникнути під час руху наприклад, зайчик побіг на чер­воне світло, або автомобілі різко загальмували і зіштовхнулися. Дітям пропонується розіграти альтернативне розв'язання ситуа­цій. Гра триває, поки всі учасники не закріплять знання правил дорожнього руху.

Вихователь використовує загадки і вірші про дорогу, світло­фор.

«Транспорт і пішоходи»

 

Мета: закріплювати знання дітей про правила дорожнього руху.

Ігрове завдання: пройти або проїхати без порушень.

Правила гри: рухатися й зупинятися лише за сигналом; уміло регулювати рух.

Обладнання: картки-емблеми із зображенням різних видів міського транспорту (легковий, вантажний автомобілі, автобус, тролейбус, трамвай); квитки водіїв; візитні картки пішоходів; до­рожні знаки; свисток; жезл; діркокол; червоні картки.

Хід гри Учасники об'єднуються у групи: пішоходи, водії та пасажири, серед них вихователь обирає тих, які будуть «світлофорами» ти «регулювальниками». За свистком ведучого розпочинається «рух транспорту», а «міліціонери-регулювальники» стежать за дотриманням правил дорожнього руху. Якщо «пішохід» або «водій» порушив правила, то «регулювальник» зупиняє рух. Він проколює «водієві» квиток, а «пішоходові» дає червону картку й пропонує стати «пасажиром» або посидіти на лаві й спостерігати за рухом на вулиці. Виграють ті, хто не припустилися порушені.. У повторній грі діти міняються ролями.

 

 

«Світлофор»

Мета: навчити дітей орієнтуватися у колірних сигналах світлофора, дотримуватися правил дорожнього руху; вихонути чемність, уважність одне до одного; заохочувати виконання правил іншими гравцями.

Обладнання: кружечки червоного, жовтого, зеленого кольорів (на паличках).

Хід гри За допомогою лічилки вихователь обирає трьох дітей і дає їм кружечки.

Вихователь

Три світла в світлофора є,

І кожен свій наказ дає.

Коли на світлофорі «засвічується» зелений вогник (дитини піднімає зелений кружечок), діти дружно повторюють слова, «засвічується» червоний — усі замовкають; «засвічується» жовтий вихователь наспівує тихенько, а діти — подумки, щоб потім підхопити вголос, коли «засвітиться» зелений вогник. Гра триває, доки діти не вивчать кольори світлофора. Після завершення гри діти разом наспівують:

Три світла в світлофора є,

І кожен свій наказ дає.

Червоне світло каже: «Стій!»

А жовте: «Ще не можна!»

Зелене каже: «Йди мерщій!»

І рухається кожний.

«Знаки, що говорять»

Мета: формувати знання, практичні уміння і навички безпеч­ної поведінки.

Завдання: закріплювати знання дітей про дорожні знаки, що застерігають від дорожньо-транспортного травматизму.

Правила гри: викладати знак тільки після ознайомлення з си­туацією, запропонованою вихователем.

Хід гри Ведучий роздає учасникам гри картки із зображенням дорож­ніх знаків. Інший набір карток із зображенням різних дорожніх ситуацій і дібраним або складеним до них текстом залишає собі.

Гравець повинен викласти знак, що відповідає тій або іншій ситуації, запропонованій ведучим.

Той, хто припускається помилки, отримує штрафну фішку.

Програє той, хто отримає найбільшу кількість фішок.

«Автомобілі швидкої допомоги»

Мета: учити рухатися за сигналом; закріплювати відомості про автомобілі «швидкої допомоги», «міліції», «пожежної охорони».

Завдання: виховувати бажання зберігати своє здоров'я.

Хід гри Діти — «водії автомобілів»: «Швидкої допомоги», «Міліції», «Пожежної охорони» тощо. Вихователь одягає кожному гравцеві відповідну емблему автомобіля. За сигналом вихователя на допо­могу повинні виїхати відповідні «автомобілі».

   «Сигнали світлофора»

Мета: формувати життєву компетентність дітей щодо особистої безпеки під час руху на дорога?:.

Завдання: закріплювати правила руху пішоходів за сигналом світлофора.

Правила гри: перемагають ті учасники гри, які жодного разу не помилися.

Хід гри Діти утворюють коло, вихователь із трьома кружечками роз­ташовується посередині. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора.

Варіант 1

Діти ходять по колу. Піднятий жовтий кружечок — ходьба уповільнюється, червоний — зупинка, зелений — можна йти далі. Хто чітко дотримується сигналів, той краще знає правила дорож­нього руху.

Варіант 2

Учасники гри повертаються обличчями до світлофора. На зеле­ний сигнал роблять крок уперед, жовтий — стоять, на червоний — крок назад. Хто припустився помилки — залишає гру.

«Друже світлофор»

Мета: формувати у дітей поняття про залежність безпеки жит­тя від дотримання правил поведінки на вулиці.

Завдання: учити орієнтуватися на світловий сигнал, діяти відповідно до нього, розповідати про світлофор: червоний колір забороняє рух (стій!); жовтий попереджує (готуйся!); зелений до­зволяє (іди!).

Правила гри: виграє той, хто правильно діяв за певним сигна­лом світлофора, не порушуючи правила дорожнього руху.

Хід гри

Варіант 1

Вихователь ознайомлює дітей зі світлофором — іграшкою, показує, як вмикається світло (повертає круг зеленим і червоним боком). Просить дітей розповісти, чи бачили вони світлофор на вулиці, що вони про нього знають. Узагальнюючи відповіді ді­тей, вихователь пропонує їм пограти у світлофор. Діти стають одне за одним, кладуть руки на плечі тому, хто стоїть попереду, утворюючи «трамвай». Вихователь виконує роль міліціонера (діє світлофором). Коли з'являється червоний сигнал, «трамвай зупи­няється», зелений — «їде» (діти рухаються кімнатою).

Варіант 2

Вихователь проводить гру на майданчику. Діти можуть руха­тися по визначеній смузі — «вулиці», виконувати роль машини (ЇХ може бути декілька) або їздити на велосипедах тощо.

 

 

docx
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
5676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку