Уточнити знання дітей про аргументацію, закріплювати вміння добирати суттєві ознаки предмета для доведення думки. Розвивати в дітей навички комунікативного мовлення, гармонізувати взаємодію дітей з дорослими та однолітками. Виховувати витримку, повагу до думки товариша.
Зачепилівський ДНЗ я/с «Ромашка»
Підбірка дидактичних ігор і мовних вправ «Витівки Мудрої Сови – відгадай і розкажи» до колективного перегляду
«Розвиток мовленнєвих здібностей дітей у повсякденні з використанням методів ТРВЗ»
Підготувала вихователь
старшої групи:
Гребінник Н.В.
2013р.
Мета: Уточнити знання дітей про аргументацію, закріплювати вміння добирати суттєві ознаки предмета для доведення думки. Розвивати в дітей навички комунікативного мовлення, гармонізувати взаємодію дітей з дорослими та однолітками. Виховувати витримку, повагу до думки товариша.
Хід заняття
Всі до мене, дітвора, розпочнеться зараз гра. Ігри будуть в нас незвичні розвивальні, рухливі й дидактичні. Всі сідайте тихо, діти, домовляймось не шуміти, знову нас чекає гра, починати вже пора.
( міркування і відповіді – припущення дітей)
Не стулить ні на мить очей має круглі очі, бачить серед ночі
Вночі полює на мишей «Гу-гу-гу» кричить вона
Зате удень відпочива відгадаєш це…(сова)
Ні це не кішка, це…(сова)
На кінець змогли ми зрозуміти, хто себе так змалював і конверт нам надіслав.
Вушка гостренькі, очі кругленькі, дзьоб довгенький, сама розумненька. А що це за знак внизу, знов по допомогу до вас звертаюсь, поясніть, що він позначає? (міркування дітей)
А ось і вона. Оце так дива – прилетіла до нас Сова і гру про себе принесла, і ще цікаві завдання.
Гра «Сова» Вдень в дуплі сидить сова - роблять руками будиночок над головою
Навіть дзьоб не висува - рухи головою вперед-назад
А вночі вона полює - рухи руками, як крилами
Совенят своїх годує - рухи пальцями, як «дзьобик»
Хоче вона побачити, послухати і зрозуміти, наскільки ви кмітливі, допитливі, творчі і розумні діти. Просить вас показати які звуки природи любить слухати вона. «Імітація шуму вітру, дощу» і ще які рухи своїх сусідів бачить в темряві вона «Пташка - літає»
«Жабка – стрибає»
«Рибка – пливе»
«Змія – повзе»
Молодці, каже Сова, й далі собі спочива. А ось стіл до вас їде малята. Як про нього можна сказати? Дид/ігри «Скажи який?», «Як можна назвати?»
А на ньому щось стоїть, ну звичайно це - сюрприз. Ви по черзі до нього підійдіть, доторкніться до всього і свої враження опишіть, скільки там чого, якої форми й розміру скажіть. Що це може бути? Розгляд скриньок. З чого вони виготовлені? Що може бути ще з такого матеріалу? Для чого призначені? Що в них ще можна зберігати?
А тепер до конверта повертаємося, діти, і що в ньому прислала Сова спробуємо зрозуміти. Конверт передають з рук в руки розмірковуючи про його вміст. Йдіть до мене всі малята, йдіть і останнє завдання ще зробіть. Беріть по картинці з дерев’яної скриньки, а я тим часом зроблю килимок кольоровий із аркушів картону. І наостанок підберіть слова назви картинок і покладіть на колір, який починається на такий самий звук.
Ось і скінчилась наша гра. Було цікаво, дітвора?