Підготовка до контрольної роботи. Прислівник.

Про матеріал
Мета : -перевірити рівень знань ,умінь та навичок з теми “Прислівник як частина мови”; -удосконалювати навички розпізнавати мовні явища, встановлювати відповідність між ними , групувати, доповнювати тощо ; -розвивати зосередженість ,пам’ять, культуру письма; -виховувати повагу до рідного слова. Тип уроку: урок перевірки знань, підготовки до контрольної роботи. Обладнання : роздатковий матеріал (картки з вправами). Хід уроку l. Організаційний момент. ll. Вступне слово вчителя. lll. Актуалізація опорних знань учнів. Виконання вправ на повторення і закріплення. 1.Запишіть прислівники, на місці крапок поставте н або нн: Схвильова…..о, попідвіко…..ю, стурбова….о, зра…я, натхне….о, навма…….я, радіс…о, карти…о, попідти…ю,невпи…о,шале…о,тума…о,зляка….о,замисле…о,незмі…о, бездога…о, захопле…о, непримире…о. 2.Запишіть слова, розкриваючи дужки . Правопис не і ні з прислівниками поясніть. (не) широко, а вузько; (ні)де; (ні)як; (не) видно ; (не)подалік; (не)хотя; (не)щадно ; (не)рухомо; (не)щодня; (не)вдовзі; (не)дарма; (не)давно; (не)впинно;(не)помітно; (не) легко ; (не)чемно; (ні)звідки;(ні)коли; (не)ухильно; (не)далеко,а близько. 3.Запишіть речення. Визначте граматичні основи,підкресліть у реченнях прислівники , що пишуться разом. Людина хоче сонця взимку, їй влітку тінь - як благодать. За вікном сильно дув вітер. старанно роблю домашнє завдання. Тимко прийшов додому сердитий і злісно кинув свій портфель.. Синіла навкруги далечінь. Ось зовсім близько з води вихопилась гостра скеля. Поки що ми на цьому зупинимось. Стежка тягнеться навпростець. 4. Із запропонованих слів виберіть і запишіть прислівники, що пишуться через дефіс. Перед/усім, по/моєму , по/київськи, казна/коли, по/просту, після/завтра, якось/то, раз/у/раз, пліч/о/пліч, давним/давно, без/ладу, по/флотськи, де/не/де, у/вічі.як/небудь, тихо/тихо, казна/як, по/нашому, по/перше, казна-коли, коли/небудь. 5. Складіть речення із запропонованими словосполученнями. Визначте ,до яких частин мови належать однозвучні в словосполученнях слова. Зустріли по-південному, по південному шляху, думав по- своєму, по своєму сліду. 6. З прислівниками поодинці, по-перше, по-друге, по-нашому, швидко, темно складіть і запишіть речення. Визначте синтаксичну роль прислівників. 7. Підберіть і запишіть по кілька прислівників ( до 5) ,які б характеризували : а.дії людини в стані нервового збудження (згарячу); б. якість виконання певної роботи (добре); в. природні процеси (вітряно). По одному слову з групи введіть в речення. 8. Складіть зв’язний текст на тему “Рідна земля- найрідніша”. Використайте в тексті прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння. 9.Утворіть вищий і найвищий ступені порівняння прислівників. Визначте їх творення. Дорого, сильно, тепло, весело, тепло, тихо, важко, мало, глухо, старанно. 10. Утворіть від запропонованих слів прислівники префіксальним і суфіксальним способами. Запишіть їх, визначте префікси і суфікси. Довгий, глибокий, високий, двоє, український, ваш, далекий, молодий, присідати, шептати, справжній, сусідський, понеділок, день, голос, щоденний, поважний, серйозний ,точний, простий, необережний, необдуманий, 11. Визначте спосіб творення прислівників. Забагато, смачно, тричі, тишком-нишком, навхрест, нещиро, рано-вранці, посередині, добре, навколо, безперестанку, позаторік, знехотя, босоніж, стрімголов, всемеро, задурно, зсередини, поневолі, довіку, ліворуч, праворуч, удосвіта. 12. Поставте наголоси у запропонованих парах слів, визначте, які з них належать до прислівників, а які- до інших частин мови . З однією з пар складіть речення ,визначте синтаксичну роль вжитих в них слів. Низько- низький, здалеку-далекий, порожньо- порожній, рясно-рясний, щиро- щирий, весело-веселий, легко - легкий , темно- темний . ІV. Підбиття підсумків уроку. V. Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи.
Перегляд файлу

Тема: Підготовка до контрольної роботи з теми “Прислівник”

Мета : 

-перевірити рівень знань ,умінь та навичок з теми “Прислівник як частина мови”;

-удосконалювати навички розпізнавати мовні явища, встановлювати відповідність між ними , групувати, доповнювати тощо ;

-розвивати зосередженість ,пам’ять, культуру письма;

-виховувати повагу до рідного слова.

 

Тип уроку: урок перевірки знань, підготовки до контрольної роботи.

Обладнання : роздатковий матеріал (картки з вправами).

                                   Хід уроку

l. Організаційний момент.

ll. Вступне слово вчителя.

lll. Актуалізація опорних знань учнів.

 

Виконання вправ на повторення і закріплення.

 

1.Запишіть прислівники, на місці крапок поставте н або нн:

Схвильова…..о, попідвіко…..ю, стурбова….о, зра…я, натхне….о, навма…….я, радіс…о, карти…о, попідти…ю,невпи…о,шале…о,тума…о,зляка….о,замисле…о,незмі…о, бездога…о, захопле…о, непримире…о.

 

2.Запишіть слова, розкриваючи дужки . Правопис не і ні з прислівниками поясніть.

 

(не) широко, а вузько; (ні)де; (ні)як; (не) видно ; (не)подалік; (не)хотя; (не)щадно ; (не)рухомо; (не)щодня; (не)вдовзі; (не)дарма; (не)давно; (не)впинно;(не)помітно; (не) легко ; (не)чемно; (ні)звідки;(ні)коли; (не)ухильно; (не)далеко,а близько.

 

3.Запишіть речення. Визначте граматичні основи,підкресліть у реченнях прислівники , що пишуться разом.

 

 Людина хоче сонця взимку, їй влітку тінь - як благодать. 

За вікном сильно дув вітер. старанно роблю домашнє завдання.

Тимко прийшов додому сердитий і злісно кинув свій портфель..

Синіла навкруги далечінь.

Ось зовсім близько з води вихопилась гостра скеля.

Поки що ми на цьому зупинимось.

Стежка тягнеться навпростець.

 

4. Із запропонованих слів виберіть і запишіть прислівники, що пишуться через дефіс.

 Перед/усім, по/моєму , по/київськи, казна/коли, по/просту, після/завтра, якось/то, раз/у/раз, пліч/о/пліч, давним/давно, без/ладу, по/флотськи, де/не/де, у/вічі.як/небудь, тихо/тихо, казна/як, по/нашому, по/перше, казна-коли, коли/небудь.

 

5. Складіть речення із запропонованими словосполученнями. Визначте ,до яких частин мови належать однозвучні в словосполученнях слова.

 Зустріли по-південному, по південному шляху, думав по- своєму, по своєму сліду.

 

6. З прислівниками поодинці, по-перше, по-друге, по-нашому, швидко, темно складіть і запишіть речення. Визначте синтаксичну роль прислівників.

 

7. Підберіть і запишіть по кілька прислівників ( до 5) ,які б характеризували : 

а.дії людини в стані нервового збудження (згарячу);

б. якість виконання певної роботи (добре);

в. природні процеси (вітряно).

 

По одному слову з групи введіть в речення.

 

8. Складіть зв’язний текст на тему “Рідна земля- найрідніша”. Використайте в тексті прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння. 

 

9.Утворіть вищий і найвищий ступені порівняння прислівників. Визначте їх творення.

  Дорого, сильно, тепло, весело, тепло, тихо, важко, мало, глухо, старанно.

 

10. Утворіть від запропонованих слів прислівники префіксальним і суфіксальним способами. Запишіть їх, визначте префікси і суфікси.

 Довгий, глибокий, високий, двоє, український, ваш, далекий, молодий, присідати, шептати, справжній, сусідський, понеділок, день, голос, щоденний, поважний, серйозний ,точний, простий, необережний, необдуманий, 

 

11. Визначте спосіб творення прислівників.

Забагато, смачно, тричі, тишком-нишком, навхрест, нещиро, рано-вранці, посередині, добре, навколо, безперестанку, позаторік, знехотя, босоніж, стрімголов, всемеро, задурно, зсередини, поневолі, довіку, ліворуч, праворуч, удосвіта.

 

12. Поставте наголоси у запропонованих парах слів, визначте, які з них належать до прислівників, а які- до інших частин мови . З однією з пар складіть речення ,визначте синтаксичну роль вжитих в них слів.

    Низько- низький, здалеку-далекий, порожньо- порожній, рясно-рясний, щиро- щирий, весело-веселий, легко - легкий , темно- темний .

 

ІV. Підбиття підсумків уроку.

 

V. Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи.

 

docx
Додано
25 квітня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку