молодших до творчих p06iT
( з роботи )
Мова — одне з див , за допомогою якого люди передають думок i . Вона душу народу , його Збагнути таемницю мови , прочитати , а — та явищ , може той , хто знае мову .
Для того ,щоб мот знали мову , вправно користуватись словом , я ним , вивчаю й його , словосполучення i речення Основою навчання язного мовлення та складання й написання TBOPiB е система вправ комплексно забезпечують
:словникова робота , пояснення значення , речень ) , вправи , складання речень за власними спостереженнями ,регадування речень , перекази ,складання за малюнками ,творче списування , заучування TekcTiB, словесне малювання .
При до зв' язних висловлювань про природу , зокрема про весну робимо так : 1) словникова робота ; а ) пояснюю значення слова .
Жайворонок — птах з родини ,що живе переважно на полях та луках б ) слова.
Жайворонок — , жайворонення жайворонковий в ) словосполучення .
, молодий , , голосистий жайворонок , жайворонкова , жайворонковий
, почути жайворонка , милуватися жайворонка . г ) будують речення
Лунае жайворонка . СвоТм передзвоном жайворонки будять землю глибокого сну
2 ) такоТ роботи складають текст.
Важливе значення мае означень до
. Наприклад : 6epi3ka — струнка , , кучерява , ; хмари — , ,
, , ; зелень — ясна , , , соковита , шжна , зелена . З) , влучно передають якусь . Наприклад , шум весняноТ води:
, шумить , дзюрчить , , булькотить , вирус , клекотить .
предмети i явища
, немов перший , немов на
землю впала хмаринка , вата розкидана по ; жайворонка лунае , немов передзвонюються cpi6Hi та .
5) вчу вживати у своему звороти .
Скаэють , якою стае земля , коли тане ? (Мокрою , зволоженою ) . Отже можна сказати напоена вологою . Сонце HaBecHi Земля яка? ( сонцем ) .
такоТ роботи складають речення .
Напоена вологою , сонцем , теплом земля починае сонцем являеться , шовковиста травичка .
запам'ятовують речення , використовують Тх як в усному ,так i при написаннј TBOPiB ,
Пропоную вправи.
Про що так можна сказати ?
глибина i чистота; блищить як рухаеться, кипить, вируе(життя).Пахне першою зеленню, молодим листячком ,весняними
та слуховим диктантам .Речення Taki ,щоб сподобались i запам я яталися учням.Мова може бути гарною багатою, точною лише в тому нею вчитель i використовуе Taki речення, mci згодом XOTiB би почути своТх
Речення для слухових та зорових до року, запам' ятовують
Тх i вдало використовують у своТх творах.
А ще проводжу гру,яку дуже люблять швидше запам' ятае? »Спочатку руки дваповторюемо класом i майже в ycix речення
Уроки розвитку мовлення- це навчання молодших бачити i прекрасне в передавати своТ враження i почутгя в та формах. У творах на ocH0Bi власних спостережень почуття, узагальнювати. Так час екскурсй звертаю увагу на скласти речення з чиста,як перший фата вимита весняними водами.Кульбаби з маленькими сонечками,розкиданими на TpaBi.
Так час екскурсй не лише встановлюють pi3Hi 3ak0H0MipHocTi у та пояснюють pi3Hi явища ,а й вчаться зв' язно про побачене,дотримуючись
Важливого значення у своТй p060Ti над розвитком мовлення надаю TekcTiB та словесним малюнкам до них . Пропоную покласти голови на парти i заплющити оченята . Я читаю текст , а мають , яку картину вони c06i уявили .
Твори для заучування року . тексти допомагають не лише збагачувати влучними висловами та реченнями мову
, а й виховувати у них любов до природи i бережливе до нет ставлення .
Твори пишуть за зачином , за , за основною частиною , за спостереженнями .
Дуже вдало сказав про слово видатний педагог В. Сухомлинський : « Слово — це найтонший , здатний доторкнутися до рисочки людського характеру » . користуватися ним велике мистецтво . Словом можна створити красу , а можна спотворити й .