Підсумкова контрольна робота №1 6 клас
«ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА»
за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т.В.
Варіант 1.
ГР 1 «Проводить дослідження природи»
1. Молекула — це А) найменша частинка речовини, що визначає її властивості; Б) мають однакову будову; В) найменші частинки у складі речовини; Г) неймовірно крихітні частинки.
2. Хімічні явища А) змінюються тіла, а не речовини; Б) змінюється агрегатний стан; В) відбувається перетворення одних речовин на інші; Г) змінюється форма чи розміри тіла.
3. Найпоширеніший розчинник у природі: А) нафта; Б) вода; В) ацетон; Г) спирт.
4. Сила тяжіння напрямлена А) вліво; Б) вниз; В) вправо; Г) вверх.
5. Виберіть провідники струму: А) пластик; Б) папір; В) мідь; Г) залізо; Д) гума; Ж) кисень.
6. Які тіла реагують на дію магніту? А) олівець; Б) цвях; В) скляний стакан; Г) ключ.
ГР 2 «Здійснює пошук та опрацьовує інформацію»
1. Знайдіть відповідність.
1. Сплави |
А. ртуть |
2. Метали |
Б. чавун |
3. Неметали |
В. алмаз |
|
Г. бром |
2. Учень сказав, що атом не має заряду, а учениця сказала, що атом складається з протонів, нейтронів та електронів. Хто правий? А) перший учень правий; Б) другий учень правий; В) обидва учні праві; Г) немає правильної відповіді.
3. Опишіть електричне коло.
4. Перший учень сказав, що тіло не має заряду (нейтральне), якщо кількість електронів і кількість протонів однакова. Другий учень сказав, що тіло не має заряду (нейтральне), якщо кількість нейтронів і кількість протонів однакова. А) перший учень правий; Б) другий учень правий; В) обидва учні праві; Г) немає правильної відповіді.
5. Поясніть дослідження.
6. 6. Виберіть спосіб розділення суміші – розчин солі. А) фільтрування; Б) дія магнітом;
В) випарювання; Г) відстоювання.
ГР 3. «Усвідомлює закономірності природи»
1. Не тільки господиня, а й кожний зможе за запахом відрізнити свіжий продукт від зіпсованого. Що відбувається під час псування продуктів?
2. Зі скла й деревини дуба вирізали кубики однакового розміру й опустили в посудину з водою. Який кубик плаватиме, а який потоне? Поясніть, чому.
3. Запропонуйте, як можна використати магніти для розв’язування якоїсь проблеми, наприклад для прибирання кімнати.
4. Твоєму знайомому подарували спортивний костюм. Він приємний на дотик, зручний, але прилипає до тіла. Як ти поясниш знайомому, чому можлива така проблема? Як порадиш її розв’язати?
Підсумкова контрольна робота №1 6 клас
«ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА.»
Варіант 2.
ГР 1 «Проводить дослідження природи»
1. Яка формула вуглекислого газу? А) Н2О; Б) СН4; В) СО2; Г) О2.
2. Під час хімічних явищ відбувається: А) зміна агрегатного стану речовини; Б) утворення осаду; В) зміна форми тіла; Г) характерний рух.
3. Маса розчину — 70 г, маса розчиненої речовини — 7 г. Визначити масу води?
А) 61; Б) 57; В) 63; Г) 77.
4. Неметалом являється: А) сірка; Б) мідь; В) свинець; Г) графіт.
5. Виштовхувальна сила залежить від А) агрегатного стану речовини; Б) густини рідини
й об’єму зануреного в неї тіла; В) фізичних властивостей речовини; Г) сили тяжіння.
6. Виберіть ізолятори струму: А) гума; Б) мідь; В) папір; Г) вода; Д) тіло тварин; Ж) пластик.
ГР 2 «Здійснює пошук та опрацьовує інформацію»
1. Знайдіть відповідність.
Матеріал |
Характеристики матеріалу |
1. Сталь |
А. тверде, не пошкоджується при контакті з багатьма речовинами, крихке |
2. Пластмаси |
Б. легко обробляється різальними інструментами, горить |
3. Деревина |
В. стійкі до вологи, гниття та іржавіння |
4.Скло |
Г. витримує великі навантаження, добре проводить тепло |
2.Перший учень сказав, що тіло тоне у воді, якщо його середня густина більша за густину води. Другий учень сказав, що тіло тоне у воді, якщо його густина дорівнює густині води. А) перший учень правий; Б) другий учень правий; В) обидва учні праві; Г) немає правильної відповіді.
3. Підпишіть елементи електричного кола.
4. Учень сказав, що внаслідок тертя
двох тіл електрони переміщуються до одного з тіл, а учениця доповнила – і це тіло стає позитивно зарядженим. Хто правий? А) перший учень правий; Б) другий учень правий; В) обидва учні праві; Г) немає правильної відповіді.
5. Що можна визначити за допомогою цього дослідження?
6. Виберіть спосіб розділення суміші – пісок та залізні ошурки. А) фільтрування; Б) дія магнітом;
В) випарювання; Г) відстоювання.
ГР 3. «Усвідомлює закономірності природи»
1.Чому кальмари, медузи називаються біологічними ракетами? Поясніть.
2. Чому сталевий гвіздок тоне у воді, а великі кораблі зі сталі або дерева плавають? Поясніть
3.Як взаємодіють полюси магніту?
4. Статична електрика накопичується на сидіннях і спинках стільців, виготовлених із пластику чи синтетичних матеріалів Як можна вирішити цю проблему?