11-В клас
Комплексна підсумкова робота з української мови .
Лексикологія. Фразеологія. Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія. Синтаксис і пунктуація.
_______________________________________________________________
Україна вшановує свого в..ликого сина свого славетного К/каменяра.
Окрім ..сього Львів дорогий нам ще й тим що це місто Франка місто його
т..таніч..ної праці.
Світанок Ф/франкового жи..я поч…нався біля мален..кого вогн.. закур..ної бат..кової куз..ні. Його ж високий жи..євий захід догоряв у пром...нях Є/євро пейс..кої слави. З плином літ слава Франка росте. Пам..ят.. в..ликого сина українс..кого народ.. вшановує..я в ус..ому світі.
Після Шевченка не/було в/у нас такої постаті. Отже не/буде пер..біл..ше..ям ..казати що Шевченко й/і Франко це справді ті два могутні крила які вин..сли У/українс..ке слово У/українс..ку кул..туру на простори світові.
Не/можна не/..х..литис.. у довічній пошані перед не/спокійним розумом
генія, перед тими роботящ..ми руками які так не/всипущо так самозр..чено до самого скону трудилис.. за/для України за/для свого народ...
Спадщина Ф/франкова невиче́рпна він стоїт.. серед тих в..ликих порадників м..слителів-гуманістів до яких люд..о завжди буде звертатис.. .
За О. Гончаром
1. Прочитати текст. Записати заголовок. ( 0,5 б.)
2. Уставити пропущені орфограми та правильно поставити розділові знаки (2 б.)
3. Підкреслити словосполучення з переносним значенням слів.(0,5 б.)
4. Дібрати ДВА синоніми до слова «титанічної»_________________________________________________( 1 б.)
5. Дібрати ДВА антоніми до слова «роботящі» _____________________________________________________________(1 б.)
6. Дібрати ДВА фразеологізми зі значенням «віддано трудитись»___________________________________________________(1 б.)
7. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків збігається: (0,5 б.)
А) роботящ..ми, пер..біл..ше..ям
Б) ..падщина, генія
В) .. вропейс..кої, стоїт..
8. Укажіть рядок, у якому в усіх словах букви я, ю, є, ї позначають 2 звуки: ( 0,5 б.)
А) вшановує, К/каменяра, вогню
Б) Україна, пам..ят.., бат..кової
В) жи..євий, т..таніч..ної, такої
9. У якому рядку поєднання слів не є словосполученням? ( 0,5 б.)
А) закур..ної бат..кової куз..ні, буде звертатис..
Б) Україна вшановує, на простори
В) свого в..ликого сина , після Шевченка
10. У якому відмінку вжито в реченні слово «постаті » _____(0,5 б.)
11.Установіть відповідність між реченням та його видом: (1, 5 б.)
1) Україна вшановує свого в..ликого сина свого славетного К/каменяра.
2) Спадщина Ф/франкова невиче́рпна він стоїт.. серед тих в..ликих порадників м..слителів-гуманістів до яких люд..о завжди буде звертатис.. .
3) Отже не/буде пер..біл..ше..ям ..казати що Шевченко й/і Франко це справді ті два могутні крила які вин..сли У/українс..ке слово У/українс..ку кул..туру на простори світові.
А) складнопідрядне
Б) безсполучникове
В) просте ускладнене
12. Створити фонетичний запис слів «могутні», «завжди», «спадщина», «людство» ( 0,5 б.)
13. Поставте слова у формі Р.в. «Львів», «вогонь», «народ», «світанок» ( 0,5 б.)
__________________________________________________________________
14. Виконати синтаксичний розбір виділеного речення, вказати до якої частини мови належить кожне слово в реченні.(1,5 б.)
Світанок Ф/франкового жи..я поч…нався біля мален..кого вогн.. закур..ної бат..кової куз..ні.