А Козаки весело готувалися до походу, відчували вони майбутні пригоди.
Б За вербами хати біліють, і баня церкви невеликої з-за дерев виблискує.
В То ластівка пролетить, то перепел іноді підпадьмкне.
Г Почувся шерхіт босих хлоп’ячих ніг, голосні звуки білого коня.
А За тобою завше будуть мандрувати очі материнські і білява хата.
Б Осінь убралася в кольори багряні, вишневі, жовті, пурпурові.
В Звитяги наші, муки і руїни безсмертні будуть у її словах і піснях.
Г Він знову гукав дітей, хотів їх здивувати.
А У Карпатах водяться звірі благородний і плямистий олені козуля куниця білка.
Б До гірського клімату добре пристосувались чорниця брусниця малина ожина.
В Ми з матусею посадили строкаті тюльпани червоні півонії золотисті лілії.
Г І раптом дощові краплі заскакали по людях по конях по ріллі.
А А соловейко не відмовляється: ні від сухого листячка, ні від торішньої трави.
Б Ховаючись від людського ока зяблик, постійно насторожений.
В До відльоту готуються зграї шпаків, і солов’їв, і ластівок, і стрижів.
Г Старі дерева стоять обіч дороги і пахнуть: хлібом, вощиною і медами.
А Ви знаєте друзі, як липа шелестить у місячні весняні ночі?
Б Зверніть увагу, мої дорогі присутні!
В Сину, мій принеси кухоль води.
Г Посади калину моє серце, нехай радує всіх.
А Зима здається казкою, новорічною магією.
Б З мого вікна видно беріз задуманий погляд.
В Він здається забув про свої обов’язки.
Г На щастя я подарував сестричці маленький талісман.
А Побілена червоною глиною хатинка зустрічала нових господарів.
Б Усі учні відвідали новорічне свято окрім Сергійка.
В Віталик знаючи коротшу дорогу до річки швидко довів гостей.
Г У гості до бабусі завітали онуки її втіха.
А Працюючи над романом «Музей покинутих секретів», було переглянуто велику кількість архівних джерел.
Б Готуючись до НМТ, Іванко опрацював усі рекомендації вчителя.
В Прагнучи етнографічної точності, письменниця Марія Матіос заглиблюється в побут і духовність гуцулів.
Г Читаючи роман Івана Багряного «Тигролови», я детально конспектувала його події.
Варіант завершення речення
Тип речення
А з відокремленим додатком Б з відокремленою обставиною
В з однорідними членами речення Г з відокремленою прикладкою
Д з відокремленим означенням
Високий рівень
Написати твір-роздум «Чи необхідно для покращення майбутнього враховувати досвід попередніх поколінь?»