Підсумкова контрольна робота з української мови з розділів "Фонетика"."Графіка"."Орфографія"." Синтаксис простого речення" І варіант

Про матеріал
Має на меті перевірити рівень сформованості учнів.Завдання складаються з текстів різних рівнів:однією правильною відповіддю, всановлення відповідності та роботи з текстом
Перегляд файлу
  1. Підсумкова контрольна робота з української мови
  2. І варіант
  3.  
  4. На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ

А бешкет

Б ваги

В жалюзі

Г благовіст

  1. Правильно написано всі слова в рядку

А левада, кишеня, мережево

Б серпанок, побачиння, палиця

В морозиво, мариво, метушня

Г криниця, мерихтіння, шелест

  1. Спрощення приголосних на письмі треба позначати в усіх словах рядка

А Безвиїз…ний, облас…ний, зап’яс…ний

Б Заздріс…ний, волейболіс…ці, очис…ний

В Безчес…ний, щас…ливий, шіс…надцятий

Г Пристрас…ний, шіс….десят, улес…ливий

Д Цінніс…ний, особистіс…ний, тиж…невий

  1. Позначте рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом:

А не/виконане завдання; не/скошена трава; не/розв’язана задача

Б не/прочитана книга; не/побілена хата; стіни не/фарбовані, а лаковані

В не/вишитий рушник; слова, ще нікому не/сказані; не/довантажена машина

Г не/доспівані пісні; квіти ніким не/зірвані; не/доплетений кошик

Д не/вивчений текст, не/узгоджені питання, поле не/засіяне

  1. НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення

А Як діяти, якщо ви зазнали поразки: гучно хлопнути дверима й піти себе жаліти чи ціленаправлено працювати далі?

Б На щастя, поруч завжди опиняться чутливі люди, які витруть ваші сльози, дадуть не лише паперову салфетку, а й слушну пораду.

В Саме тоді варто зрозуміти: хватить рюмсати, нарікати на оточуючий світ та займатися саморуйнуванням!

Г Подолати життєві негаразди допоможе усердна робота над залагодженням проблем, а не посипання голови пеплом.

Д Пройшовши такі життєві етапи, розумієш, що найбільший успіх – це перемога над собою.

  1. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Сучасна людина, щоб бути (1)успішною, має вчитися (2)впродовж (3)усього життя, (4)опановуючи нові галузі знань.

Азайменник

Бприкметник

Вформа дієслова (дієприкметник)

Гформа дієслова (дієприслівник)

Дприйменник

 

7. Установіть відповідність між членом речення та реченням, у якому  він є.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Складений підмет

А

Дорога ліворуч була наглухо закрита дубовими завалами.

2

Простий дієслівний присудок

Б

Творчість завжди була мрійна і тривожна.

3

Складений дієслівний присудок

В

Він знову кинувся бігати по канцелярії.

4

Складений іменний присудок

Г

Багато хто прочитав «Місто» В.Підмогильного.

5

Неузгоджене означення

Д

Товариство один за одним буде рушати.

 

8. Установіть відповідність між реченням та видом односкладного речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Означено-особове

А

Тихим кроком далі зайдеш.

2

Неозначено-особове

Б

А тим часом весніє, весніє.

3

Узагальнено-особове

В

Завтра зранку вийду до криниці, непочатої води нап’юсь...

4

Безособове

Г

Чуєте, як у селі співають?

 

 

Д

Сонце у серці.

 

9.Установіть відповідність між інфінітивом та членом речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Підмет

А

Поїдемо поговорити з лісом, а вже тоді я можу і з людьми.

2

Присудок

Б

Талант малювати має не кожна людина.

3

Додаток

В

Поважати людину – це ж ціла наука, наука душі.

4

Означення

Г

Батька попросили оновити старий сценарій.

 

 

Д

По-справжньому починають цінувати життя після тридцяти.

 

 

 

 

 

10. Установіть відповідність між фразеологізмом та членом речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Означення

А

Гула горобина ніч.

2

Присудок

Б

Тугий на вухо дід усе перепитував.

3

Додаток

В

Ні світ ні зоря всі піднялися в похід.

4

Обставина

Г

Керівник фірми дав згоду, тобто зелену вулицю, цій справі.

 

 

Д

Діти клювали носом на уроці.

11.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1 1. відокремлений уточнюючий член речення

2 відокремлений додаток

3 відокремлене означення

4 відокремлена обставина

А   Спить вітер на колінах у беріз, окутаних у молоко туману.

Б   Лев упав і довго, лежачи, стогнав.

В   Тут, під кронами білих каштанів, причаїлися наші, повні щастя, літа.

Г   Здається, вогнем чудесним сяють зорі з дніпровських круч.

Д   Не маю іншого тепла,  окрім отчого краю.

 

 

 

 

12. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В третьому

Г четвертому

 

 

 

 

 

 


Підсумкова контрольна робота з української мови

ІІ варіант

  1. На перший склад падає наголос у слові

А діалог

Б висіти

В корисний

Г фаховий

 

  1. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А увеч..рі, увічл..во, упередж..ний

Б оч..видячки, змал..чку, ч..мдуж

В беззаст..режно, гр..мить, змуш..ний

Г б..нтежний, к..рівний, кл..котить

Д кр..мезний, наб..рати, упевн..ний

 

  1. Позначте рядок, у якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:

А не/досліджені ще питання; не/зчувся, як заснув; не/спитавши дозволу;

Б не/зводячи очей, не/привітно шуміли, не/здужав підняти;

В будинок не/збудований; трохи не/дочуваючи; не/перевірений мною текст;

Г не/можна передбачити; не/чуваний успіх; нічому не/навчено;

Д не/захищений від вітру сад; не/просячи допомоги; не/потрібно поспішати.

 

  1. Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

А ус..ний, благовіс..ний, тиж..невик

Б безшелес..ний, безвиїз..ний, зап’яс..ний

В гус..нути, кіс..лявий, провіс..ницький

Г тріс..нути, контрас..ний, рідкіс..ний

Д захис..ник, протес..ний, кількіс..ний

 

  1. Лексичної помилки НЕМАЄ в  реченні

А На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.

Б Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.

В На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.

Г На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.

Д У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.

 

  1. 3’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Навіть не дивлячись на годинник, знаю, (2)що зараз (3)чверть (4)на восьму.

А іменник

Б числівник

В прийменник

Г сполучник

Д частка

 

7. Установіть відповідність між членом речення та реченням, у якому  він є.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Складений підмет

А

Парубок літ двадцяти бігав за ним.

2

Простий дієслівний присудок

Б

Капуста здається гарною, та качан покручений.

3

Складений дієслівний присудок

В

Дівчатка будуть плести вінки із польових квітів.

4

Складений іменний присудок

Г

Кожен з нас писав швидко.

 

 

Д

Зоря рожева уже почала займатись на небі.

 

8. Установіть відповідність між реченням та видом односкладного речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Означено-особове

А

Не вчи орла літати, а рибу – плавати.

2

Неозначено-особове

Б

Нема тієї драбини, щоб до неба дістала.

3

Узагальнено-особове

В

У злагоді з совістю хочу жити.

4

Безособове

Г

Пройшли багато сіл, містечок, хуторів.

 

 

Д

Ледачий двічі робить, а скупий двічі платить.

 

9. Установіть відповідність між інфінітивом та членом речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Означення

А

Кайдаш загадав Кайдашисі й Мелашці гребти сіно.

2

Присудок

Б

Стомились хлопці, присіли спочити.

3

Додаток

В

Живу бажанням творити добрії діла.

4

Обставина

Г

Любити ближнього – це найважливіша з людських наук.

 

 

Д

Кожному треба зрозуміти душу рідного народу.

 

10. Установіть відповідність між фразеологізмом та членом речення.

 

Член речення

 

 

Речення

1

Підмет

А

Вилами писане по воді питання зависло в повітрі.

2

Обставина

Б

Іван гнув спину на пана вже зранку.

3

Додаток

В

Китайська грамота для вчителя – це робота поганого учня.

4

Означення

Г

Ми обговорювали білу ворону нашого класу – Карину.

 

 

Д

Це сталося за часів Адама.

 

11.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1 відокремлена прикладка

2 відокремлений додаток

3 відокремлена обставина

4 відокремлене означення

А   Сумно і мовчки тоді похилилася квітка, листям своїм тремтячи в передсмертнім конанні.

Б   І пахне раннім сонцем і медком земля, легким серпанком оповита.

В   І сон мене так ніжно обійма, що, окрім сну, не хочеться нічого.

Г   Вже й молодик ішов за гору, та зачепивсь за осокір.

Д   Іду я, степів перехожий, радію од щастя землі.

 

 

12.  Прочитайте текст і виконайте завдання.

Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В третьому

Г п’ятому

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пахольчук Зіна
Додано
12 грудня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку