Річна контрольна робота з біології 6 клас
І – варіант
1 рівень
( За кожну правильну відповідь – 0,5 б.)
1. Укажіть, представники якого відділу утворюють плоди:
А – паперотоподібні Б – мохи
В – покритонасінні Г – голонасінні
2. Укажіть тип плодів, характерних для представників родини Пасльонові:
А – кістянка Б – зернівка
В – біб Г – ягода
3. Укажіть, які родини належать до класу Дводольні:
А – лілійні Б – айстрові
В – цибулеві Г – злакові
4. Одноклітинними водоростями є:
А – дріжді Б – хламідомонада
В – хлорела Г - евглена
5. Тілом живої природи є:
А – свічка Б – птах
В – каміння Г – комп’ютер
6.Воду найбільш інтенсивно випаровують:
А – корені Б – стебло
В – листки Г – бруньки
ІІ рівень
( За правильно виконане завдання – 1 бал )
7. Визначте правильність наведеного твердження:
Рослини які здатні витримувати тривалі періоди низьких температур, називають холодостійкими ( ячмінь, овес, пшениця ).
- так ; - ні
8. Визначте правильність наведеного твердження:
Бактерії – паразити живляться органічною речовиною відмерлих організмів або або виділеннями живих організмів.
9.Укажіть причину, за якою виникає необхідність озеленяти населені пункти:
А – досягнення естетичного вигляду
Б – збільшення кількості лікарських рослин як сировини для фармацевтичної промисловості
В – збільшення кількості кисню в атмосфері
Г – зменшення загазованості та запиленості повітря
ІІІ рівень
( За правильно виконане завдання – 1,5 б.)
10. Укажіть ознаки характерні для грибів:
А – група безхлорофільних організмів
Б – окреме царство
В – однолітні організми
Г – клітини містять одне або кілька ядер
11. Установіть відповідність між грибами та їх групами за джерелами надходження поживних речовин:
Гриби:
А – Підберезовики 1 – паразити
Б – Дощовики 2 – симбіонти
В – Фузарій 3 – сапротрофи
ІY рівень
( За правильну відповідь – 3 б.)
Прочитайте текст та напишіть назву рослини, про яку йдеться:
Це багаторічна рослина, гігантська трава, яка росте в тропіках і субтропіках. Стебло її несправжнє, його утворюють піхви листків, які щільно обгортають одна одну. Листки величезні, вони досягають 8 м. завдовжки.
Річна контрольна робота з біології 6 клас
2 – варіант
І рівень
( За кожну правильну відповідь – 0,5 б.)
1. Укажіть, що є обмежуючим фактором у розмноженні спорових рослин:
А – світло Б – Вода
В – повітря Г – грунт
2. Укажіть тип плода, характерний для представників родини Злакові:
А – сім’янка Б – стручок
В – зернівка Г – коробочка
3. Укажіть, які родини належать до класу Однодольні рослини:
А – капустяні Б – бобові
В – розові Г – лілійні
4. В клітинах грибів немає:
А – мітохондрій Б – ядра
В – цитоплазми Г – хлоропластів
5. При класифікації рослин, подібні між собою об’єднуються в один:
А – клас Б – рід
В – відділ Г – порядок
6. Повітряне живлення рослин забезпечує орган:
А – листок Б – корінь
В – брунька Г – квітка
ІІ рівень
( За правильне виконане завдання – 1 бал )
7. Визначте правильність наведеного твердження:
Рослини, які потребують порівняно високих температур, називають теплолюбними
( огірок, кавун, диня )
- так; - ні
8. Бактерії сапрофіти живляться органічними речовинами живих істот
- так; - ні
9. Укажіть ознаки, характерні для бактерій:
А – мікроскопічні, переважно одноклітинні
Б – наявність клітинної стінки
В – відсутність мітохондрій і хлоропластів, оформленого ядра
Г – живлення автотрофне і гетеротрофне
ІІІ рівень
( За правильне виконане завдання – 1,5 б.)
10. Укажіть ознаки спільні для плаунів, хвощів та папоротей:
А – зовнішня будова
Б – генерування в циклі розвитку безстатевого і статевого поколінь
В – умови, необхідні для запліднення
Г – розмноження спорами
11. Встановіть послідовність подій при фотосинтезі:
А – утворення цукру під дією світлової енергії
Б – транспорт цукру до всіх органів рослини
В – поглинання хлорофілом світлової енергії
Г – освітлення листка променями сонця
ІY рівень
( За правильну відповідь – 3 б.)
Прочитайте текст та напишіть назву рослини, про яку йдеться:
Вони є першою ланкою в процесі ґрунтоутворення. Здатні селитися на безплідних гірських породах. Виділяють кислоти, які руйнують гірську породу, а їх відмерлі тіла утворюють органічні речовини, на основі яких формуються грунти, де можуть оселятися інші рослини. Тому їх називають піонерами рослинного покриву.