Підсумкове інтегроване заняття на тему: «Осінь – чарівниця в гості завітала» (розвиток мовлення + конструювання)

Про матеріал
Цей матеріал можна використовувати вихователям старших дошкільників при проведенні підсумкового заняття з розвитку мовлення на тему "Осінь"
Перегляд файлу

1

 

Підсумкове інтегроване заняття на тему:

«Осінь – чарівниця в гості завітала»

 (розвиток мовлення + конструювання)

Програмовий зміст: продовжувати формувати вміння вихованців відповідати на запитання вихователя повним реченням.

Закріпити знання дітей про сезонні зміни у природі восени, кольори осені та вміння користуватися узагальнюючими словами: овочі, фрукти; перелітні та зимуючі птахи.

Збагачувати словник дітей епітетами.

Формувати вміння утворювати прикметники.

Продовжувати вчити складати описові розповіді за опорними малюнками.

Вчити робити квітку з деталей.

Продовжувати розвивати мовленнєве дихання, логічне мислення, пам’ять, інтонаційну виразність мовлення, уважність, координацію рухів, зв’язне мовлення дітей, мілку моторику рук, естетичний смак.

Сприяти  розвитку пояснювального мовлення.

Виховувати доброзичливість, посидючість, уміння слухати свого товариша, здатність милуватися та захоплюватися красою природи.

Обладнання: магнітофон, запис спокійної музики, телевізор, кленові листочки на ниточках, фішки – зелені та червоні, ілюстрація «Осінь», опорні малюнки: листячко, птахи, урожай; матеріал для чарівної квітки: паличка, пластилінова кулька, пелюстки, вазон для букета.

Вікова група: старша

 

Використані джерела:

«Усі заняття в групі старшого дошкільного віку. 6й рік життя. І півріччя»/уклад. О.А.Шевцова – Х.: ВГ «Основа», 2015. – с. 84, 154, 165, 167, 172, 194. – (Серія «ДНЗ. Вихователю»).

http://planetadetstva.net/vospitatelam/srednyaya-gruppa/integrovane-zanyattya-z-rozvitku-movlennya-zagadki-osinnogo-lisu.html

http://zubrila.com/zanyattya-9-tema-osin-radisna-pora-zanyattya-v-doshkilnomu-navchalnomu-zakladi-rozvitok-movlennya-serednya-grupa/

http://vihovateli.com.ua/conspect/5513-konspekt-zanyatiya-po-izo-zolotaya-osen.html

http://ua.convdocs.org/docs/index-157608.html

http://divosvit29.ucoz.ua/publ/na_dopomogu_vikhovateljam/shho_nam_osin_prinesla/7-1-0-35

http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/avtorska-rozrobka-zanyattya-dlya-ditei-starshoyi-g.html

 

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організація дітей. Комунікативна діяльність

Звучить спокійна музика. Діти заходять до групи, утворюють коло.

– Давайте усміхнемося!

Вправа «Усміхнись»

- Усміхнуся сонечку: «Здрастуй, золоте!»

- Усміхнуся квіточці: «Хай вона росте!»

- Усміхнуся небу: «Пригорни мене!»

- Усміхнуся друзям: «Бажаю вам добра!»

- Усміхнуся всім: «Хай усмішка луна!»

– Діти, до нас сьогодні завітало багато гостей. Давайте повернемося до них, усміхнемося і привітаємося: «Доброго ранку!»

– Відкрию вам секрет – це не всі гості сьогодні. Хочете дізнатися, хто ще до нас завітав? Тоді відгадайте загадку.

Хто вона – красуня - чарівниця?

По землі ступає, золотом іскриться.

В жовте і червоне листячко фарбує

І картини чарівні малює! (Осінь)

– А зараз сідайте за столи, подивимося, чи правильно ви відгадали загадку.

 

ІІ. Етап пізнавальної діяльності.

Осінь: «Доброго ранку група «Соняхи»! Правильно відгадали загадку. Я – Осінь-чарівниця - завітала до вас в гості! Прийшла подивитися, як ви виросли, стали розумними, як багато знань ви отримали в дитячому садочку, бо вже наступного року ви підете до школи. Я принесла вам декілька завдань. Готові їх виконати?»

Завдання 1. Яка зараз пора року? Як ви дізналися?

Діти називають ознаки осені:


стало холодно,

на небі темні хмари,

ідуть дощі,

дує холодний вітер,

пожовтіло, почервоніло та опало листя,

птахи відлітають у теплі краї,

травичка та квіти зів’яли,

люди зібрали урожай.


Молодці, дітки! Ось послухайте легенду про осінь:

«За народними переказами, Осінь – перша, найстарша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: “Забирай усе моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою – і люди любитимуть тебе” З тих пір Осінь щороку нам дарує щедрі дарунки полів і садів, чарує нас своїм золотом».

– Скажіть, будь ласка, чи виконує Осінь наказ Сонця? Чи любимо ми Осінь?

Завдання 2. Дидактична гра «Зміни інтонацію»

– Прислухайтеся і скажіть сумно чи весело я промовляю речення: Настала осінь. (сумно)

Промовте, як промовила я.

А тепер скажіть радісно та весело «Настала осінь».

А зараз скажіть це речення з питальною інтонацією.

– Молодці, виконали це завдання. Працюємо далі.

 

ІІІ. Перетворювальна діяльність.

Завдання 3. Підібрати слова-ознаки.

Дидактична гра «Осінь яка?»


золота

чарівна

щедра

різнобарвна

радісна

чудова

загадкова

казкова

красива

багата

яскрава

сонячна…


– Молодці! Бачите, як багато чудових слів ми можемо подарувати осені!

 

 

Завдання 4.  Якого кольору листочки восени?

Давайте пограємо в гру «Який листочок?»


- з клена - кленовий

- з дуба - дубовий

- з липи - липовий

- з вишні - вишневий

- з каштана - каштановий

- з калини - калиновий


– Молодці! Справилися з завданням.

Завдання 5. Давайте пограємо з листочками!

Дидактична вправа «Вітерець, Вітер і Буря».

Вітер, Вітерець і Буря

До нас в гості завітали.

Листочки кленові нам подарували.

Ти, листочок, покружляй,

Гру веселу починай!

У вас на тарілочках листочки. Візьміть їх, будь ласка. Коли я скажу «Вітерець» - ви дмухаєте тихенько, коли «Вітер» - сильніше, а «Буря» - дуже сильно.

Гра повторюється 3 рази.

(Вихователь вивішує на дошку листочок до ілюстрації осені)

Фізхвилинка

Трава низенька - низенька, (усі присіли)

Дерева високі – високі. (піднімають руки вгору)

Вітер дерева колише, гойдає, (обертаються)

То вліво, то вправо нахиляє, (нахили вліво, вправо)

То вгору, то назад, (потягуються вгору, назад)

То вниз нагинає. (нагинаються веред)

Птахи летять, відлітають, (махають руками)

А діти тихенько за столи сідають. (усі сідають)

– Діти, а куди деякі птахи летять зграями і сумно кричать?

Завдання 6 пов’язане з птахами. Треба пригадати, які птахи відлітають у теплі краї, а які зимують біля людей.

Дидактична гра «Перелітні та зимуючі птахи».

Візьміть з тарілочок червону та зелену фішки. Я буду вам називати пташку і говоритиму зимує чи відлітає вона. Якщо я скажу правильно – піднімайте зелену фішку, а якщо неправильно – червону.


горобець – зимує (зелена)

дятел – відлітає (червона)

голуб – зимує (зелена)

шпак – зимує (червона)

сорока – зимує (зелена)

ластівка – відлітає (зелена)

журавель – зимує (червона)


(Вихователь вивішує на дошку птахів до ілюстрації осені)

– Правильно виконали завдання.

– Осінь називають господинею. Що люди збирають на городах та в садах?

Завдання 7.  Пограємо з вами в гру «Четвертий зайвий».

1) морква, огірок, яблуко, буряк. Що зайве? Чому?

2) яблуко, груша, слива, помідор. Що зайве? Чому?

3) персик, цибуля, капуста, гарбуз. Що зайве? Чому?

(Вихователь вивішує на дошку овочі та фрукти до ілюстрації осені)

– Молодці! Виконали завдання.

 

ІV. Етап оцінно – контрольної діяльності.

Завдання 8. – А зараз подивіться на дошку. Давайте складемо розповідь про осінь, використовуючи малюнки - підказки.

Зразок: Наступила осінь. Листячко на деревах пожовтіло і опало. Птахи відлітають в теплі краї. На городах та в садах люди зібрали урожай. Осінь – прекрасна пора року!

2-3 дитини розповідають біля дошки.

Осінь: «Дітки, ви такі розумні, так гарно про мене розповідали. Ви багато знаєте. Ви так гарно працюєте в дитячому садочку. Дякую вам! Ви молодці!»

– Дітки, давайте зробимо для Осені подарунок – чарівні квіточки та складемо їх в гарний букет! У вас в тарілочках є різнокольорові кульки з пластиліну – одягаємо їх на зелену палочку і отримали стебло і серединку квіточки. Потім беремо з тарілочки пелюсточки і робимо ось так. Ось так ми зробили чарівну квіточку. Потім ставимо у вазон і буде у нас гарний букет для Осені.

(Діти виконують завдання)

– Давайте скажемо разом: Осінь – чарівниця! Прийми від нас подарунок!

Осінь: «Ой! Який чудовий букет ви мені подарували! Мені дуже приємно! Дякую вам! Вже скоро моя пора закінчиться і прийде до вас сестричка Зима. Я чекатиму наступного року і буду зустрічати вас в школі. До побачення, любі дітки!»

Діти: «Осінь! До побачення!»

Підсумкові запитання:

- Хто до нас приходив у гості?

- Чи важкими були завдання від Осені?

- Вам сподобалося заняття?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 

docx
Додано
31 липня 2019
Переглядів
10558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку