Підсумкове заняття "Бережи свою країну - Україну"

Про матеріал
Даний матеріал дає змогу формувати у дітей уявлення про країну, знайомить із поняттям природні зони, найвідомішими містами, найбільшими річками України, Карпатськими горами. Розширює і уточнює знання дітей про символи України. Дає знання про необхідність охорони Землі, розвивати пізнавальний інтерес. Поглиблює знання дітей про рослини і тварини, занесені до Червоної книги. Виховує любов до природи і бережливе ставлення до неї; глибокі почуття любові і гордості за свою Батьківщину. Сприяє розширенню кругозору дітей.
Перегляд файлу

«  Бережи свою країну – Україну»

Підсумкове заняття морально-етичного спрямування.

Мета. Формувати у дітей уявлення про країну. Ознайомити із поняттям природні зони, найвідомішими містами, найбільшими річками України, Карпатськими горами. Розширити і уточнити знання дітей про символи України. Дати знання про необхідність охорони Землі, розвивати пізнавальний інтерес. Поглибити знання дітей про рослини і тварини, занесені до Червоної книги. Виховувати любов до природи і бережливе ставлення до неї; глибокі почуття любові і гордості за свою Батьківщину. Сприяти розширенню кругозору дітей.

Матеріал: лялькові персонажі Лісовичок, баба Яга, бабуся – Медуниця (іграшки ); ілюстрації різних природних зон України (степи, гори, ліс, річка, море ); д/гра «Дерева», «Гриби», «Лікарські рослини», «Морські мешканці»; карта України, чай із лікарських трав.

Попередня робота: вивчення віршів, лісових прикмет; екскурсія до парку, річки, ознайомлення і вивчення Державних символів України, бесіди про дерева, гриби, лікарських рослин, розгляд відповідних альбомів, сюжетно – рольові ігри «Ведмедик з’їв отруйний гриб» та ін., читання віршів, легенд про лікарських рослини.

                                   Хід   заняття.

Вихователь:  Любі діти, ось до нас

                         Завітали люди щирі

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром

Діти:              Добрий день вам добрі люди!

Хай вам щастя й доля буде!

Не на день і не на рік,

А на довгий – довгий вік!

Вихователь:  Всі мерщій до мене, діти,

Домовляйтесь не шуміти,

На занятті не дрімати,

Руки вчасно піднімати.

І щоб не було мороки

Всі готові?

Тож гаразд часу не гаєм

Заняття розпочинаєм.

Вихователь:

 Сьогодні, мої дорогі діточки я хочу запросити вас у незвичайну подорож. Для того, щоб дізнатися, куди ми вирушимо я пропоную вам відгадати загадку:

- На землі великій                                       Землю засівають

  Є одна країна                                             І пісні співають 

  Гарна, неповторна,                                    На бандурі грають

  Красна як калина.                                      І вірші складають.

 

    І живуть тут люди                                     Про ліси і гори

  Добрі, працьовиті,                                     І про синє море,

  І скажу, до речі,                                         Про людей і квіти

  Ще й талановиті.                                        То скажіть же, діти

                                                            Що це за країна?   ( наша Україна)  

 Вихователь:

Отже ви же здогадались, що подорожувати ми будемо саме нашою рідною Україною. Кожна країна має свої державні символи. Які ви знаєте державні символи України?

Діти:

Прапор, герб, гімн!

                             ( Бесіда про те, що вони означають )

-         А ще кожна держава має столицю – головне місто, де працює уряд країни. Можливо ви знаєте назву столиці.

-         Вірно. Місто Київ.

Вихователь:

Я хочу розповісти вам одну легенду про те, чому саме Україна – наша Земля.

                            

Легенда   «Наша земля»

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм вже не дісталось. От  вони  пішли  до  Бога. А він у цей час молився, і вони не сміли йому  щось сказати.  Стали чекати.  Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що  вони  чемні  люди і хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю.

-         «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці».

-         «Тоді я дам вам ту землю, що залишив для раю, там є усе:  річки, озера,  ліси, степи, гори. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні –ворога».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися  і  живуть до сьогоднішнього дня. А назвали країну Україною.

- Діти, давайте для наших гостей заспіваємо пісню «Будемо козаками» і доведемо, що ми справжні українці.

Пісня «Будемо козаками».

- Підійдіть, будь ласка, до дошки. Тут  розміщено ілюстрації  різних  регіонів                                                 

нашої  країни : ліси,  степи, гори, річки, моря. Роздивіться  їх уважно, що вам відомо, а що ні.

 (Розгляд і бесіда за змістом).

 

- Ось усе це нам із вами потрібно охороняти. А як? (Міркування дітей ).

-А ще, діти, охороняти природу означає оберігати Батьківщину. Ми повинні

жити у дружбі зі своїми меншими «братами» : тваринами, рибами, зміями і навіть з найменшою комашкою.

- Тож запрошую вас здійснити подорож у чарівні володіння лісу.

 Лісовичок (лялька-іграшка) :

Доброго дня, діти! Я радий вас бачити. А чи знаєте, як поводити себе в лісі? (Відповіді дітей)

-Якщо ви виконаєте мої завдання, тоді зможете вирушити далі.

 Завдання Лісовичка:

  1. Чому ліс  назвали  лісом?
  2. Які  ви  знаєте ліси?
  3. Чим  відрізняються  хвойні ліси від інших?

 

Дидактична гра «Відбери дерева, які не ростуть у лісі».

(Для сильніших дітей підписати ці дерева).

Дидактична гра  «Відбери дерева, які не ростуть у лісі

 Дидактична гра «Розвесели берізку»

              

Запитання від Лісовичка і за кожну правильну відповідь діти дарують берізці   листячко

-  Ранньою весною багато «любителів» природи  ранять березу, щоб наточити соку. Скажіть, як допомогти березі, яка плаче?

-  Яка рослина може замінити вату йод?

-  Які рослини з Червоної книги зустрічаються у нашій області?

-  Що ти знаєш про рослини годинники? Як можна визначити час за сонцем?

-  Назвіть відомі вам лісові прикмети.

-  Назвіть лісові закони:

                  Не рвати!

                  Не топтати!

                  Не смітити!

                  Не кричати!

Лісовичок:

Молодці, діти! Рушайте далі, щасливої вам дороги!

- Щоб помандрувати далі, ми знову маємо відгадати загадку і тоді дізнаємось,  на що ще багата наша земля.

Між берегів текла-текла,

Мороз зміцнів під скло лягла. (Річка)

Корито, повне води налито. (Озеро, ставок)

Навкруги вода, а з питвом  - біда. (Море)

Не скляне воно, не з металу, а прислухатись, дзвенить. (Джерело)

-  Молодці,  діти! Ви  вірно  відгадали  загадки  і  дізнались, що  наша  земля

багата річками, озерами, ставками і морями.

(Розгляд карти України)

-  Яка річка протікає у нашому містечку?

-  Так, Случ. Пригадайте, будь ласка, що ми бачили, коли ходили на екскурсію до річки. Що ми зробили, щоб допомогти річці? А для чого потрібна вода?

(Дослід на очищення води)

-  Діти, як ви думаєте, куди далі пливе річка? (Міркування дітей)

-  Які найбільші річки України?

-  Річка Дніпро тече у море, можливо, хтось знає у яке?

(На  підлозі  розстелений голубий  килимок з  тканини,  на  якому  розміщені картинки морських жителів та океану).

 

Дидактична гра «Візьми картинку із морським мешканцем

 і розкажи про нього, що ти знаєш».

А хто залишився? Де живуть ці мешканці водойм?

Рухлива гра «Море хвилюється раз».

-  А ще, діти, я хочу познайомити вас із  дивовижними  Карпатськими  горами, куди запросила нас Бабуся-Медуниця.

-  На захід від нас знаходяться гори  Карпати.  Що  ж  таке  гори? Гори –це підвищення  землі,  які  піднімаються  високо  над  землею.  (Розгляд  ілюстрацій)

Гори  Карпати  вкриті  лісами,  але там ростуть  дерева трішечки інші, як у нас, є  між  ними  великі  поляни,  які  називаються полонини. На них поселяються люди.  Взимку  у  горах  випадає  багато  снігу. Сюди   приїжджають  люди  на відпочинок і лікування джерельною водою. У горах  багато лікарських рослин і дуже корисне повітря.

З’являється Баба Яга.(Ляльковий театр)

-  Проходьте, гості дорогенькі! Пригощати вас буду! На перше – салат  з чемериці, на друге – суп  з дурману, а на десерт – ягідки воронячого ока. Які ж вони червоненькі, стиглі.

(Діти відмовляються їсти, тому що їжа отруйна)

Баба  Яга:  - Он,  які  ви  тямущі! А мені так хотілося  вас отруїти. Щоб я вас отруїти. Щоб я не напустила своїх  чар і відпустила вас, вам потрібно  мені допомогти, бо я вже недобачаю і можу переплутати їстівні і неїстівні гриби.

      Гра «Посортуй гриби»

(Замість Баби Яги з’являється  Бабуся-Медуниця і запрошує дітей до себе)

 

-  Я вас давно чекаю. Чому ви так довго мандрували?

Що цікавого  бачили  по дорозі?

Де були? (Розповіді дітей).

-  А я ось тільки з лісу повернулась. Ходила лікарські трави збирати.

-  А чи можете ви мені назвати  весняні  лікарські  трави?

(Сон-трава,  мати-й-мачуха, фіалка, первоцвіт).

Знала я легенду про те, чому рослину  назвали саме мати-й-мачуха, але забула.

 (Діти розповідають)

-  Ой, молодці мої хороші! От уже і чай поспів.

Пригощайтесь, будь ласка, та здоров’я набирайтесь.  (Фіто-бар)

 

 

                   

               

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку