Урок - тренінг "Учись гарно спілкуватись "

Про матеріал
Урок - тренінг спрямований на формування комунікативної кометенції, має різноманітні форми роботи, яскравий, легкий у поданні
Перегляд файлу

Тема:       Учись гарно спілкуватися.

Мета:  учити дітей правильно спілкуватися, уживати в мові влучні слова, прислів’я, порівняння; розвивати вміння й навички гарної мови; виховувати бажання говорити красиво й правильно. Створення стану душевної гармонії та володіння своїми емоціями й діями.

Ціннісні орієнтації та ціннісно -смислові установки: емоції й світовідчуття, розум та емоційний інтелект, міжособистісні стосунки, соціальне зростання тощо

Матеріал. Прислів’я, приказки, відео про спілкування між людьми.

Хід уроку

Організаційний момент

Пісня про мову

Чарівна українська мова,

Вона красива і багата.

Я добираю в мові слово,

Щоб ним хороше щось сказати.

 

Приспів

Я доброту несу у мові

Та щирість, мужність і тепло

І світло сонця в кожнім слові,

Щоб людям радісно було.

 

Бо наша українська мова

Для серця рідна, найсвітліша.

Красива, ніжна, пелюсткова

І українцям наймиліша.

 

Приспів

 

Потрібно добре мову знати

Щоб розказати  все словами.

Любов у мові передати,

Не розгубити слів з вітрами.

 

Вступна бесіда.

-Що необхідно людині?

Складання асоціативного куща «Спікування»

-З чим асоціюється у вас це слово?

Спілкування:

Дружба, радість, розмова, друзі, рідні, інформація, взаємодія тощо.

Учитель.

Спілкування – це дружній зв'язок, взаємні стосунки. Спілкування – це розмова між людьми. Тож людям необхідно добре знати мову, щоб нею передавати свої думки, настрій ,бажання, мрії. І чим багатша наша мова, чим вона виразніша та красивіша, тим цікавіший співрозмовник. Для того щоб кожен з вас став гарним співрозмовником, потрібно змалку вчити свою рідну мову, багато знати прислів’їв, порівнянь, приказок, приповідок, щоб мова була колоритною, багатою та цікавою.

-Діти, які прислів’я ви знаєте і як часто їх використовуєте,

Молодці! Поміркуйте, коли можна сказати такі прислів’я: «Хто багато читає, той багато знає», «Книжка вчить , як на світі жить», «Мудрим ніхто не вродився, а навчився». Як ви їх розумієте?( відповіді дітей)

Так, діти, книга – це джерело знань, вона несе інформацію, нові знання, які потрібні людині, тому слід багато читати, щоб ставати розумним і мудрішим.

-Скажіть, будь ласка, як вам хочеться, щоб з вами говорили?

Так, вам подобається, коли з вами розмовляють спокійно, не підвищують голосу, не кричать на вас і не вказують на недоліки, коли усміхаються.

Правильно, усім подобається, коли привітні, добрі, лагідні та щирі. Тому будьте в першу чергу ви самі такими: добрими, щирими, людяними й світлими. Розмовляйте завжди спокійно й ніколи не кричить, а під час розмови дивіться людині в очі та усміхайтеся. Необхідно вчитися розмовляти з людьми й переймати для себе найкраще.

Зараз поговоримо про те, як діти звертаються одне до одного, тому що це дуже важливо, адже звертання до людини створює відповідний настрій.

Наприклад, хлопчик підходить до дівчинки і звертається: «Тетянко, скажи , будь ласка, яку книжку ти зараз читаєш?». Може дівчинка грубо відповісти на таке звертання?

Звичайно ні! А от на таке звертання: «Петрику, допоможи мені, будь ласка, розв’язати задачу». ( відповіді дітей)

Перегляд мультфільму про звертання.

Діти, такі привітні й лагідні звертання на ім’я завжди приємні кожному. Тому подумайте, як потрібно звертатися до людини.

Учень. Є дітей багато в класі,

Всі з нас мають імена.

Галі, Павлики, Івасі,

Та проблема є одна.

Учениця. А яка така проблема?

Що, не знають звати як?

Учень. Ні, у декого система

Називати  всіх не так.

Галька, Валька, Сєрий, Ґава-

І ось так до всіх кричать.

Ну не діти, а прояви…

І чому їх вдома вчать?

Учениця. Так не можна – це погано,

Що ж хорошого у тім?

Всіх потрібно звати гарно:

Володимир і Максим

І Наталочка й Тетянка,

Гена, Петрик і Тарас.

Ніна, Вірочка, Світланка –

Діти всі чудові в нас!

Учень. Треба в класі дружно жити,

Поважати треба всіх,

Завжди мудро говорити,

Щоб звучали радість, сміх.

Учениця. А про прізвиська забути

Й про образи назавжди.

Треба гарно з дітьми жити,

Щоб не нести в світ біди.

 

Учитель. У кожного є своє ім’я, яке не можна змінювати як кому захочеться. Потрібно звертатися правильно, бути ввічливим і культурним, чемним і лагідним. Адже все, що ви несете в цей світ, колись повернеться до вас. Отже, змалку виробляйте в собі культуру звертання, мудрість спілкування, бо, як каже народна мудрість: «Що посієш, те й пожнеш».

-Як ви розумієте цей вислів?

Так, коли хочете, щоб до вас зверталися щиро і тепло, з любов’ю та ласкою, учіться так само звертатися до людей. Це закон життя. Як ти до людей, так і люди до тебе.

Учіться, діти, усьому хорошому, бо справді кажуть: «Де більше науки, там менше муки». Учіться поки ви ще маленькі, бо: «Чого не навчився Івась, того Іван не буде знати». Звертайтеся частіше до книжки, адже книжка мовчки всьому навчить, як кажуть : «Книжка – маленьке віконце, а через нього весь світ видно». У спілкуванні з людьми будьте щирими, світлими, добрими. А коли вас хтось ображає, погано з вами спілкується, не кричіть, не ображайте у відповідь, а просто перестаньте розмовляти із цією людиною. Це найкраща відповідь тим, хто не вміє поводитися з іншими. Будьте мудрими!

Зараз напишіть кілька імен дітей класу, як ви до них звертаєтесь і те, як би ви хотіли, щоб до вас зверталися діти.

Гра «Тепле коло».

Підсумок уроку.

Пісня

Я прізвиська нікому не даю,

Бо це погано дуже, я це знаю!

Я думку маю тут завжди свою –

По іменах дітей всіх називаю.

 

Приспів:

Звертаюся до всіх по іменах

І на людей завжди дивлюся щиро.

І сяє ніжна посмішка в очах,

І більше в світі сонечка і миру.

 

Бо з чим у світі до людей ідеш,

То так і люди будуть зустрічати.

Якщо у білий світ добро несеш,

То від людей добро ти будеш мати.

Приспів.

 

Удома мама, в школі – вчителі

Нас вчать тепло у серці зберігати.

І ми вчимося поки ще малі,

Щоб мудре спілкування потім мати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку