Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва для учнів 5 класу (І семестр)

Про матеріал
Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 5 класу загальноосвітнього навчального закладу, розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2013 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту україни від 04.01.2013 року 310)
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ТУРІЙСЬКОЇ РАЙОННОЇ
ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ТУРІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ

КАБІНЕТ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ

 

Н.Я.Біловус

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрація музики"

 

Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва

для учнів 5 класу

(І семестр)

 

 

Турійськ- 2017

 

Біловус Н.Я.      Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва для учнів 5 класу (І семестр). ─ Турійськ ─ 2017.─ 16 с.

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 5 класу загальноосвітнього навчального закладу, розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2013 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту україни від 04.01.2013 року 310)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Зміст

Передмова……………………………………………………………………………….….…4

Тема 1. МУЗИКА ЯК ВИД МИСТЕЦТВА

Як виникла музика…………………………………………………………………………....5

Мова музики ……………………………………………………………………………….....6

Музика стародавніхепох.

Музика давнього Єгипту………………………………………………………………….….7

Музика стародавньої Греції…………………………………………………………….……7

Тема 2. НАРОДНА МУЗИКА

Пісня – душа народу .

У віночку народних пісень…………………………………………………….......................8

Календарно-обрядові пісні…………………………………………………………………....9

Історичні пісні…………………………………………………………………………………9

Народні музичні інструменти ………………………………………………………………10

Народні танці ………………………………………………………………………………..12

Народна музика у творчості композиторів ………………………………………………..14

Список використаної літератури …………………………………………………………..16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕДМОВА   

Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей  учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 5 класу загальноосвітнього навчального закладу розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2013 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.01.2013 року № 310).

Зошит містить комплекс завдань по темах, урізноманітнений творчим підходом до індивідуальності учня, який може розкрити себе, як знавця теорії музики. Не усім дано відмінні вокальні дані, тому проявити себе можна завдяки кмітливості, увазі, наполегливості, захопленню даним видом мистецтва. Використання зошита орієнтує учня на обов’язкові результати навчання, не позбавляючи власної творчості на засвоєння знань. Різноманітні завдання допоможуть урізноманітнити форми роботи на уроці, сприятимуть створенню атмосфери зацікавленості, ситуації успіху, творчої співпраці вчителя та учня. На етапах актуалізації опорних знань та мотивації навчальної діяльності використовуються вправи для активізації пізнавальної діяльності учнів. Це допоможе учням подолати труднощі в засвоєнні теоретичних знань, а також у застосуванні отриманих знань, умінь і навичок на практиці. До більшості уроків розроблені завдання, які можна задавати на виконання вдома, що дозволяє підготуватися учням, розвивати їх творчу уяву, активно співпрацювати на наступних уроках, розширити кругозір дітей, сформувати інтерес до вивчення музичного мистецтва.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МУЗИКА ЯК ВИД МИСТЕЦТВА

ЯК ВИНИКЛА МУЗИКА

 

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до народних пісень"

 

 

  1. Поміркуйте:

Навіщо людині музика?-_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Дайте визначення:

Ритм- ______________________________________________________________________

 

  1. Якими були перші музичні інструменти?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Якими були перші спроби печерного живопусу? Зобрази:

 

 

  1. Пер Нергард зобразив шум ударним інструментом під назвою …………………………………….
  2. Із яких предметів, які тебе оточують ти б створив музичний інструмент?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. В чому автор пісні  «Музика» І.Ісакова побачила музику?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8.Спробуйте підручними предметами відтворити ритмічний рисунок вашої улюбленої пісні. За бажанням продемонструйте своїм друзям. Запишіть назву виконаної пісні:_____________________________________________________________

 

 

МОВА МУЗИКИ

 

  1. Що є на вашу думку найважливішим елементом мови музичного мистецтва?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Дайте визначення:

Мелодія____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Гармонія -___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Лад-  __________________________________________________________________

Тоніка - _________________________________________________________________

Тембр- _________________________________________________________________

Вокаліз - ________________________________________________________________

  1. Поясніть, що означає італійський термін:

ALLEGRO-_____________________________________________________________

VIVACE- _______________________________________________________________

ANDANTE- _____________________________________________________________

MODERATO-___________________________________________________________

ADAGIO- _______________________________________________________________

  1. Що поєднує російського композитора П.І.Чайковського з Україною? __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Свої перші музичні враження композитор отримав від… __________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  3. Тембри людських  голосів розрізняються таким чином:

________________- найвищий жіночий і дитячий голос

________________-низький жіночий або хлоп’ячий голос

________________- високий чоловічий голос

________________- найнижчий чоловічий голос

  1. С. В.Рахманінов диригував своєю першою оперою «Алеко» в українському місті __________________________.
  2. На уроці ви прослухали і проаналізували твір Сергія Рахманінова під назвою : «________________________»

 

 

 

 

МУЗИКА СТАРОДАВНІХ ЕПОХ

МУЗИКА ДАВНЬОГО ЄГИПТУ

 

  1. Доповніть речення :

Давні єгиптяни перші винайшли музичний інструмент під назвою: ___________________.

Рафаель Перес Арройо відтворив  ___________________________музику, через те, що не дійшли до нас нотні записи музики.

Особливий китайський лад називається ______________, у якому немає ___________________ступеня ладу.

  1. Дайте відповідь на питання:

На якому інструменті виконується соло в музичному творі К.Дебюссі «Місячне сяйво»? ___________________________________________________________________________

 

  1. Охарактеризуйте пісню «Золота зіронька» Н.Май:

Темп- ________________ Динаміка-______________

Ритм-________________Характер-______________

  1. Назвіть китайські музичні інструменти:_______________________________________

___________________________________________________________________________

 

                                  МУЗИКА СТАРОДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ

  1. Доповніть речення:

Греки вірили у чарівну силу __________________.

Мудрець Сократ стверджував: «Кращий танцюрист – кращий ___________».

Давньогрецький театр, що зберігся , знаходиться в __________________.

  1. Спробуйте створити музичний герб своєї родини:

 

 

 

НАРОДНА МУЗИКА

 

Оселяйся там, де співають.

Ті, хто співають, погано не думають.

Народна мудрість

 

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до народних пісень"

 

 

ПІСНЯ – ДУША НАРОДУ

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до народних пісень"

 

 

У ВІНОЧКУ НАРОДНИХ ПІСЕНЬ

  1. Доповніть твердження:

Пісня супроводжує людину ___________________________.

                     Кожен народ у світі має свою особливу -________________-музику.

                     Микола Васильович Гоголь висловився: «Пісня в Україні - ______».

  1. Які різновиди народних пісень вам відомі?

__________________________________________________________

 

  1. Народна пісня будується у ______________________формі:

 

                                            =      +

 

 

                                            =                         +

 

 

  1. На уроці розучили народну українську пісню «____________________________________________________».

 

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до народних пісень"

 

КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до народних пісень"

 

  1. Дайте відповідь на питання:

Які пісні ми називаємо календарно-обрядовими?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

До них відносяться:____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Назвіть календарно-обрядову пісню

Зимового циклу:____________________________________________

Весняного циклу:___________________________________________

Осіннього циклу:___________________________________________

Літнього циклу:____________________________________________

 

                                                   ІСТОРИЧНІ ПІСНІ

 

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до народних пісень"

 

 

  1. Доповніть речення:

В історичних піснях розповідається про _________________________________________

або ________________________________________________________________________

Сліпців-співців,яких осліпили вороги в неволі називали ___________________________

Вони складали пісні про _____________________________________

 На історичну тематику написана опера відомого українського композитора ________________________ під назвою «_________ __________________».

Саме в цій опері прозвучала українська народна пісня «_________________________________________________________».

 

  1. Що вам відомо про композитора М.В.Лисенка?

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "фото Лисенка М.В."

__________________________________________________________

__________________________________________________________

__________________________________________________________

 

 

  1. Продовж текст пісні «Козацькому роду нема переводу»:

Гей, співай, козаки, про любов, про землю свою святую.

Славте, _______________________________________________________

 

 

  НАРОДНІ МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ

 

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до народних пісень"

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до народних пісень"

 

 

  1. Доповніть:

Найвідомішими українськими народними інструментами є:

_______________________________________________________

_______________________________________________________

 

Улюблений інструмент кобзарів:___________________________

Волинка – шотландський народний інструмент, який на Україні називають _________________________________.

Королева струнних - ________________________.

Важливу роль у побуті села відігравали ________________________.

Народний інструмент часів Київської Русі, схожий на гуслі, називається ______________________________.

Найпоширенішим уданим  інструментом в Україні є _____________

 

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації тулумбаса"

 

  1. Дайте відповідь на питання:

Із яким інструментом в руках прийшов у село музикант-старичок із норвезької народної пісні «Чарівний смичок»?

__________________________________________________

 

  1. Які інструменти, зображені на ілюстраціях , належать до народних?

 

Результат пошуку зображень за запитом "музичні інструменти"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "музичні інструменти "

 

 

 

    НАРОДНІ ТАНЦІ

 

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрація народні танці"

 

 

  1. Дайте відповідь на запитання:

Який із танців українського народу вважається національним?

__________________________________________________________

 

           Від чого походить назва цього танцю?

        _____________________________________________________________

  1. Опишіть виконання танцю:

Козачок- _______________________________________________________

Аркан- _________________________________________________________

Гопак- _________________________________________________________

 

  1. Портрет якого композитора зображено ?

 

Результат пошуку зображень за запитом "фото Мусоргський"

 

 

 

 

Який відомий твір, сповнений мелодіями українських народних пісень, цього композитора слухали на уроці?

_____________________________________________________________

  1. Кожен народ має свої танці. Запиши, які з них тобі відомі та поясни, якого саме народу даний танець, чим він характерний?

 

Назва танцю

Якого народу танець,чим характерний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назвіть прізвище композитора,зображеного на фото.

 

Результат пошуку зображень за запитом "фото Хачатурян"

 

 

Який із його творів, прослуханих на уроці , вам відомий?

_______________________________________________________________

  1. Весела пісенька-гра «Танець каченят» є улюбленим таночком малят.

Який народ є його творцем?

_________________________________________________________

 

   НАРОДНА МУЗИКА У ТВОРЧОСТІ КОМПОЗИТОРІВ

 

  1. Дайте визначення термінам:

Обробка - _________________________________________________

_________________________________________________

Варіації - __________________________________________________

__________________________________________________

  1. Хто із українських композиторів є творцем неперевершених всесвітньовідомих обробок українських народних пісень?

__________________________________________________

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "фото Леонтович"

 

  1. Назвіть найвідоміші обробки народних пісень  даного композитора:

________________________________________________________________________________________________________________

  1. Дайте відповідь на питання:

У чиєму виконанні прослухали  на уроці всесвітньовідомий «Щедрик» ?

Яке з них вам найбільш сподобалось ?Чому?

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

                     Хто із відомих скрипалів віртуозно виконав «Щедрик» на музич-

ному інструменті?Назвіть цей музичний інструмент.

______________________________________________________

  1. Напишіть твір-мініатюру про традиції святкування  Різдва у вашій родині?Якими календарно-обрядовими піснями супроводжується свято?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

  1. Які з переліку вивчених пісень – народні?

 

«Козацькому роду нема переводу»«Веселкова»

 

«Добрий вечір тобі, пане господарю»                         «Золота зіронька»

 

«Чарівний смичок?» «Музика» «Чи не той то Омелько»

 

«Танець каченят»

 

 

  1. Зобразіть свої емоції різдвяного настрою малюнком, виконаним у кольорах веселки:

 

 

 

 

 

 

 

                                                   БАЖАЮ ВАМ УСПІХУ!

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Людмила Масол, Людмила Аристова . «Музичне мистецтво» . Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Харків «СИЦИЯ»2013.
  2. Інтернет-ресурси.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нестеренко Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Таранцова Анна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Надія Біловус
Додано
13 травня 2020
Переглядів
1492
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку