ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ТУРІЙСЬКОЇ РАЙОННОЇ
ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ТУРІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ
КАБІНЕТ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ
Н.Я.Біловус
Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва
для учнів 5 класу
(І семестр)
Турійськ- 2017
Біловус Н.Я. Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва для учнів 5 класу (І семестр). ─ Турійськ ─ 2017.─ 16 с.
Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 5 класу загальноосвітнього навчального закладу, розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2013 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту україни від 04.01.2013 року 310)
Зміст
Передмова……………………………………………………………………………….….…4
Тема 1. МУЗИКА ЯК ВИД МИСТЕЦТВА
Як виникла музика…………………………………………………………………………....5
Мова музики ……………………………………………………………………………….....6
Музика стародавніхепох.
Музика давнього Єгипту………………………………………………………………….….7
Музика стародавньої Греції…………………………………………………………….……7
Тема 2. НАРОДНА МУЗИКА
Пісня – душа народу .
У віночку народних пісень…………………………………………………….......................8
Календарно-обрядові пісні…………………………………………………………………....9
Історичні пісні…………………………………………………………………………………9
Народні музичні інструменти ………………………………………………………………10
Народні танці ………………………………………………………………………………..12
Народна музика у творчості композиторів ………………………………………………..14
Список використаної літератури …………………………………………………………..16
ПЕРЕДМОВА
Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 5 класу загальноосвітнього навчального закладу розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2013 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.01.2013 року № 310).
Зошит містить комплекс завдань по темах, урізноманітнений творчим підходом до індивідуальності учня, який може розкрити себе, як знавця теорії музики. Не усім дано відмінні вокальні дані, тому проявити себе можна завдяки кмітливості, увазі, наполегливості, захопленню даним видом мистецтва. Використання зошита орієнтує учня на обов’язкові результати навчання, не позбавляючи власної творчості на засвоєння знань. Різноманітні завдання допоможуть урізноманітнити форми роботи на уроці, сприятимуть створенню атмосфери зацікавленості, ситуації успіху, творчої співпраці вчителя та учня. На етапах актуалізації опорних знань та мотивації навчальної діяльності використовуються вправи для активізації пізнавальної діяльності учнів. Це допоможе учням подолати труднощі в засвоєнні теоретичних знань, а також у застосуванні отриманих знань, умінь і навичок на практиці. До більшості уроків розроблені завдання, які можна задавати на виконання вдома, що дозволяє підготуватися учням, розвивати їх творчу уяву, активно співпрацювати на наступних уроках, розширити кругозір дітей, сформувати інтерес до вивчення музичного мистецтва.
МУЗИКА ЯК ВИД МИСТЕЦТВА
ЯК ВИНИКЛА МУЗИКА
Навіщо людині музика?-_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ритм- ______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Спробуйте підручними предметами відтворити ритмічний рисунок вашої улюбленої пісні. За бажанням продемонструйте своїм друзям. Запишіть назву виконаної пісні:_____________________________________________________________
МОВА МУЗИКИ
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Мелодія____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Гармонія -___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Лад- __________________________________________________________________
Тоніка - _________________________________________________________________
Тембр- _________________________________________________________________
Вокаліз - ________________________________________________________________
ALLEGRO-_____________________________________________________________
VIVACE- _______________________________________________________________
ANDANTE- _____________________________________________________________
MODERATO-___________________________________________________________
ADAGIO- _______________________________________________________________
________________- найвищий жіночий і дитячий голос
________________-низький жіночий або хлоп’ячий голос
________________- високий чоловічий голос
________________- найнижчий чоловічий голос
МУЗИКА СТАРОДАВНІХ ЕПОХ
МУЗИКА ДАВНЬОГО ЄГИПТУ
Давні єгиптяни перші винайшли музичний інструмент під назвою: ___________________.
Рафаель Перес Арройо відтворив ___________________________музику, через те, що не дійшли до нас нотні записи музики.
Особливий китайський лад називається ______________, у якому немає ___________________ступеня ладу.
На якому інструменті виконується соло в музичному творі К.Дебюссі «Місячне сяйво»? ___________________________________________________________________________
Темп- ________________ Динаміка-______________
Ритм-________________Характер-______________
___________________________________________________________________________
МУЗИКА СТАРОДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ
Греки вірили у чарівну силу __________________.
Мудрець Сократ стверджував: «Кращий танцюрист – кращий ___________».
Давньогрецький театр, що зберігся , знаходиться в __________________.
|
НАРОДНА МУЗИКА
Оселяйся там, де співають.
Ті, хто співають, погано не думають.
Народна мудрість
ПІСНЯ – ДУША НАРОДУ
У ВІНОЧКУ НАРОДНИХ ПІСЕНЬ
Пісня супроводжує людину ___________________________.
Кожен народ у світі має свою особливу -________________-музику.
Микола Васильович Гоголь висловився: «Пісня в Україні - ______».
__________________________________________________________
= +
= +
КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ
Які пісні ми називаємо календарно-обрядовими?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
До них відносяться:____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зимового циклу:____________________________________________
Весняного циклу:___________________________________________
Осіннього циклу:___________________________________________
Літнього циклу:____________________________________________
ІСТОРИЧНІ ПІСНІ
В історичних піснях розповідається про _________________________________________
або ________________________________________________________________________
Сліпців-співців,яких осліпили вороги в неволі називали ___________________________
Вони складали пісні про _____________________________________
На історичну тематику написана опера відомого українського композитора ________________________ під назвою «_________ __________________».
Саме в цій опері прозвучала українська народна пісня «_________________________________________________________».
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Гей, співай, козаки, про любов, про землю свою святую.
Славте, _______________________________________________________
НАРОДНІ МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ
Найвідомішими українськими народними інструментами є:
_______________________________________________________
_______________________________________________________
Улюблений інструмент кобзарів:___________________________
Волинка – шотландський народний інструмент, який на Україні називають _________________________________.
Королева струнних - ________________________.
Важливу роль у побуті села відігравали ________________________.
Народний інструмент часів Київської Русі, схожий на гуслі, називається ______________________________.
Найпоширенішим уданим інструментом в Україні є _____________
Із яким інструментом в руках прийшов у село музикант-старичок із норвезької народної пісні «Чарівний смичок»?
__________________________________________________
НАРОДНІ ТАНЦІ
Який із танців українського народу вважається національним?
__________________________________________________________
Від чого походить назва цього танцю?
_____________________________________________________________
Козачок- _______________________________________________________
Аркан- _________________________________________________________
Гопак- _________________________________________________________
Який відомий твір, сповнений мелодіями українських народних пісень, цього композитора слухали на уроці?
_____________________________________________________________
Назва танцю |
Якого народу танець,чим характерний |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Який із його творів, прослуханих на уроці , вам відомий?
_______________________________________________________________
Який народ є його творцем?
_________________________________________________________
НАРОДНА МУЗИКА У ТВОРЧОСТІ КОМПОЗИТОРІВ
Обробка - _________________________________________________
_________________________________________________
Варіації - __________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________
У чиєму виконанні прослухали на уроці всесвітньовідомий «Щедрик» ?
Яке з них вам найбільш сподобалось ?Чому?
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
Хто із відомих скрипалів віртуозно виконав «Щедрик» на музич-
ному інструменті?Назвіть цей музичний інструмент.
______________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________
«Козацькому роду нема переводу»«Веселкова»
«Добрий вечір тобі, пане господарю» «Золота зіронька»
«Чарівний смичок?» «Музика» «Чи не той то Омелько»
«Танець каченят»
|
БАЖАЮ ВАМ УСПІХУ!
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1