Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва для учнів 6 класу (І семестр)

Про матеріал
Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 6 класу закладу загальної середньої освіти, розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2014 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.02.2014 року №123)
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ТУРІЙСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ТУРІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ

КАБІНЕТ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ

 

Н.Я.Біловус

 

C:\Users\PC\Desktop\depositphotos_9412191-stock-photo-antic-music-background.jpg

 

Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва

для учнів 6 класу

(І семестр)

 

Турійськ- 2020

 

Біловус Н.Я.      Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва для учнів 6 класу (І семестр). ─ Турійськ ─ 2020.─ 16 с.

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 6 класу закладу загальної середньої освіти, розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2014 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.02.2014 року №123)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Зміст

Передмова……………………………………………………………………………….….…4

Розділ 1 . ЖАНРИ КАМЕРНО-ВОКАЛЬНОЇ МУЗИКИ

Теми 1-2  КАМЕРНО-ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ: Пісня……...……………………………………………………………………………….…....5Гімн …………………..…………….……………………………………………………….....6

Теми 3-4. РОМАНС І ЙОГО РІЗНОВИДИ:

Серенада………………...………………………………………………………………….….7

Балада……………………….…………………………………………………………….……8

Теми 5-6. СУЧАСНІ ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ:

Авторська пісня…………...…………………………………………………….....................10

Естрадна пісня………………………………………………………………………………..11

Розділ 2. ЖАНРИ ХОРОВОЇ МУЗИКИ

Теми 7-8. ХОРОВА ДУХОВНА МУЗИКА:

Меса ………………………………………………………………………………………….12

Літургія……………………………………………………………………………………….12

Концерт……………………………………………………………………………………….12

Реквієм………………………………………………………………………………………..13

Теми 9-10. ХОРОВІ ЖАНРИ:

Кантата………………………………………………………………………………………..14

Ораторія………………………………………………………………………………………14

Теми 11-12. ЦИКЛИ У ВОКАЛЬНО-ХОРОВІЙ МУЗИЦІ:

Вокальний цикл……………………………………………………………………………....15

Теми 13-14. МУЗИЧНІ ЖАНРИ В ТЕАТРІ ТА КІНО:

Опера………………………………………………………………………………………….16

Мюзикл………………………………………………………………………………….........17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕДМОВА   

Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей  учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 6 класу закладу загальної середньої освіти  розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2014 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.02.2014 року № 123).

Зошит містить комплекс завдань по темах, урізноманітнений творчим підходом до індивідуальності учня, який може розкрити себе, як знавця теорії музики. Не усім дано відмінні вокальні дані, тому проявити себе можна завдяки кмітливості, увазі, наполегливості, захопленню даним видом мистецтва. Використання зошита орієнтує учня на обов’язкові результати навчання, не позбавляючи власної творчості на засвоєння знань. Різноманітні завдання допоможуть урізноманітнити форми роботи на уроці, сприятимуть створенню атмосфери зацікавленості, ситуації успіху, творчої співпраці вчителя та учня. На етапах актуалізації опорних знань та мотивації навчальної діяльності використовуються вправи для активізації пізнавальної діяльності учнів. Це допоможе учням подолати труднощі в засвоєнні теоретичних знань, а також у застосуванні отриманих знань, умінь і навичок на практиці. До більшості уроків розроблені завдання, які можна задавати на виконання вдома, що дозволяє підготуватися учням, розвивати їх творчу уяву, активно співпрацювати на наступних уроках, розширити кругозір дітей, сформувати інтерес до вивчення музичного мистецтва.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАМЕРНО-ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ

ПІСНЯ

 

C:\Users\PC\Desktop\1487944855_koluskova.jpg

 

  1. Поміркуйте:

На які дві групи можна поділити усі музичні жанри?-_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Дайте визначення:

Жанр- ______________________________________________________________________

Камерна музика-_____________________________________________________________

 

  1. Якими були перші спроби вокального жанру?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Пригадай дитинство та зобрази уявних персонажів маминої колискової:

 

 

  1. Микола Лисенко, Микола Леонтович, Філарет Колесса: яке відношенні ці композитори мають до українського фольклору?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Пісні яких народів входили до незвичного пісенного «музею» Людвіга ван Бетховена?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Музична скарбничка казок і легенд розповіла тобі про пісню, яка навчила людей……………………………? Який із ударних музичних інструментів був причетний до цього?

 

 

8.Спробуйте підручними предметами відтворити ритмічний рисунок пісні «Од Києва до Лубен» За бажанням продемонструйте своїм друзям.

 

 

                                                                    ГІМН

 

  1. Який поширений сьогодні у всьому світі вокальний жанр є найдавнішим?

___________________________________________________________________________

 

  1. Дайте визначення:

Гімн____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Автори державного Гімну України: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Яку назву має студентський гімн? І що ця назва означає в перекладі з латинської мови?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

C:\Users\PC\Desktop\6c034905e760ff46f1c6a4ca65039718.jpg

 

РОМАНС І ЙОГО РІЗНОВИДИ

СЕРЕНАДА

 

  1. Доповніть речення :

Свої невеликі вокальні шедеври в жанрі романсу створювали: австрійський композитор Франц___________________та російський композитор Михайло____________________.

  1. Дайте визначення:

Романс-_____________________________________________________________________

 

  1. Охарактеризуйте пісню «Гірські вершини» А.Рубінштейна на сл..М.Лермонтова:

Темп- ________________ Динаміка-______________

Ритм-________________Характер-______________

  1. У вокальних та хорових творах Георгія Свиридова самобутньо розвивалися ____________________співочі традиції.

У 19 річному віці він написав цикл романсів на вірші О.Пушкіна, що стали класикою ___________________________________________музики.

 

                                                           СЕРЕНАДА

  1. Доповніть речення:

Близька жанрова  «родичка» романсу- ______________________________.

Слово «серенада» походить від італійського – «_____________________________».

 

                                    C:\Users\PC\Desktop\800px-Judith_Leyster_Serenade.jpg

 

  1. Дайте визначення:

Серенада-____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Найчастіше серенади виконувались (вкажіть частину доби)__________________або ________________________________ під ____________________дівчини, щоб завоювати її (зобразіть орган людини: )

 

 

 

  1. Назвіть інструменти, в супроводі яких виконувались серенади:

А) У народів Греції, Стародавнього Єгипту, Індії, Китаю-це __________________

 

C:\Users\PC\Desktop\Lute_(by_Princess_Ruto,_2013-02-11).jpgВ Італії – це ___________________C:\Users\PC\Desktop\Mandolin_001.jpg

 

 

 

                                                              БАЛАДА

  1. Доповніть речення:

Одним із стародавніх вокальних жанрів є ______________________________.

Це слово означало «танцювальна пісня».

Вона є різновидом романсу та відрізняється  від серенади (чим на твою думку?):

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Дайте визначення:

Балада-____________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. На уроці музичного мистецтва ви ознайомились із творчістю австрійського композитора Франца __________________________,який за 30-річний життєвий шлях став автором близько тисячі музичних творів, серед яких понад 600 пісень.

 

C:\Users\PC\Desktop\Schubert2.jpg

Добрий, життєрадісний і надзвичайно скромний композитор створював просту музику- світлу і щиру, яка дивує і захоплює й сьогодні.

  1. Коротко опишіть зміст балади «Лісовий Цар»:

 

C:\Users\PC\Desktop\274px-Erlkoenig_Jena_01.jpg______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Чим заворожує вас твір?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

                                                   СУЧАСНІ ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ:

                                                          АВТОРСЬКА ПІСНЯ

 

C:\Users\PC\Desktop\105189_603x354.jpg

 

  1. Доповніть речення:

Співаків-поетів давніх кельтських племен, згодом професійних поетів, нині- виконавців-аматорів власних авторських пісень називали - ___________________.

Означало слово «_________________________»- проголошувати, співати.

  1. Чи згідні ви з твердженням,що :

У стародавні часи у скандинавських країнах вони жили при дворах правителів і користувалися великим авторитетом, зналися на історії, традиціях місцевості, співали у супроводі стародавнього кельтського інструмента (назвіть:)

______________________________________.

 

C:\Users\PC\Desktop\image031_121.jpg

Герб Ірландії виглядав так: C:\Users\PC\Desktop\image030_121.jpg

  1. Чим відомий вам автор та виконавець власних пісень, актор, поет (назвіть:)

 

C:\Users\PC\Desktop\image032_124.jpg_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. «Пісня про друга»  висвітлює риси характеру людини:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

                                       

 

                                            ЕСТРАДНА ПІСНЯ

  1. Дайте визначення:

Естрадна пісня – жанр сучасної музики, _________________________________

____________________________________________________________________

 

  1. Чи знаєте ви, що:

У багатьох країнах світу відбуваються фестивалі та конкурси естрадної пісні та музики, під час яких можна почути що на вашу думку?

____________________________________________________________________

 

  1. Назвіть відомі вам вокальні фестивалі та конкурси,шоу, які полонили серця слухачів?

________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. За прочитаною вами скарбничкою легенд та казок секрет співу полягає в тому,що ________________________________________________________________________________________________________________________________________

ЖАНРИ ХОРОВОЇ МУЗИКИ

ХОРОВА ДУХОВНА МУЗИКА:

МЕСА

  1. Інформаційна сторіночка:

Меса (італ. messa, лат. missa) — традиційна назва богослужіння в Римо-католицькій церкві, найвища літургічна служба. Згідно з католицькою доктриною, під час звершення меси хліб і вино перетворюються на Тіло і Кров Христову і, таким чином, у євхаристійному таїнстві відбувається безкровне принесення жертви Богові, що відкриває людині шлях до спасіння. Римська меса з деякими відмінностями збереглася також в лютеранській і англіканській церквах.

  1. Скористуйтеся ІКТ та поясніть етимологічні дані:
  1. Dimissio-__________________________________________________________
  2. Missae -___________________________________________________________
  3. Missah -___________________________________________________________
  4. Mittere -___________________________________________________________
  1. Яким колективом виконується меса і у супроводі якого музичного інструменту?

______________________________________________________________________

 

                                                         ЛІТУРГІЯ

  1. Дайте відповідь на запитання:

Хорова музика яких композиторів здобула Світової слави?

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

  1. Дайте визначення:

Літургія-______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Хорові концерти яких українських композиторів вам відомі?

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

  1. Яка гілка християн своє Богослужіння називає «Літургією»?

____________________________________________________________________

 

                                       

                                          ХОРОВИЙ КОНЦЕРТ

 

  1. Дайте відповідь на запитання:

Який із хорових концертів Дмитра Бортнянського є одним із найкращих творів у його спадщині?

_________________________________________________________________

 

  1. Пригадайте:

У якому жанрі духовної музики основою є зіставлення співацьких голосів (партій)?_________________________________________________________

 

                                                   

                                                     РЕКВІЄМ

  1. Поміркуйте:

                    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Louis_Carrogis_dit_Carmontelle_-_Portrait_de_Wolfgang_Amadeus_Mozart_%28Salzbourg%2C_1756-Vienne%2C_1791%29_jouant_%C3%A0_Paris_avec_son_p%C3%A8re_Jean..._-_Google_Art_Project.jpg

 

 

  1. Кому із композиторів належать слова: «Я не можу виражати своїх почуттів і думок у віршах або фарбах… Але я можу це зробити за допомогою звуків, тому що я – музикант»___________________________
  2. Якому із найдавніших жанрів духовної музики понад півтори тисячі років?

_________________________________________________________________

 

  1. Хто із австрійських композиторів став автором всесвітньо відомого шедевру цього хорового жанру?

_______________________________________________________________

  1. Пригадайте музичну скарбничку казок і легенд та опишіть історію створення «Реквієму» В.А.Моцарта:

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ХОРОВІ ЖАНРИ:

КАНТАТА

 

  1. Доповніть визначення:

Кантата- жанр вокально-хорової музики; великий твір для ____________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Чимало українських композиторів є авторами кантат. Серед них і авторка кантати «Пори року» : Зображення_____________________________

 

                                      

                                                          ОРАТОРІЯ

 

  1. Пригадайте, як назвати:

Жанр духовної музики; масштабний за змістом багаточастинний твір для хору, солістів і оркестру-____________________________________________.

  1. Сторінка-цікавинка:

Чи знаєте ви,що перші ораторії виникли у храмах, при яких існували спеціальні приміщення, де виконували музику. Деякі з них називали капелами. Тут звучали музичні прославляння- великі хорові твори з релігійними сюжетами.

  1. Назвіть прізвище відомого німецького композитора , автора одного з найвідоміших творів західного хорового мистецтва, хору «Алілуя» з три частинної ораторії «Месія»:______________________________________________________

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/Bundesarchiv_Bild_183-C0528-0008-001%2C_Halle%2C_H%C3%A4ndel-Denkmal.jpg/250px-Bundesarchiv_Bild_183-C0528-0008-001%2C_Halle%2C_H%C3%A4ndel-Denkmal.jpg

 

                                   ЦИКЛИ У ВОКАЛЬНО-ХОРОВІЙ МУЗИЦІ

  1. Пригадайте:

Які саме твори композитори часто об’єднують у цикли?________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Цей російський композитор був новатором у написанні вокальних циклів (назвіть його):__________________________________________________________

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Musorgskiy.jpg/200px-Musorgskiy.jpg  

 

  1. Пригадайте назву неперевершеного вокального циклу М.П.Мусоргського, п’єси якого прослухали на уроках музичного мистецтва:

_______________________________________________________________________

  1. Опишіть ваші думки після прослуховування п’єси «З нянею» або «У кутку»:

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                              https://fs01.vseosvita.ua/01005cty-4182/00c.png

  1. https://fs01.vseosvita.ua/01005cty-4182/00d.pngДайте визначення:

МІНІАТЮРА-це ______________________________________________________________________________________________________________________________________________                                       

 

  1. Пригадайте різдвяні мелодії вашого краю. Усі християни світу славлять Різдво.

Британський композитор Бенджамін Бріттен написав відомий (продовж речення:)

«Вінок ________________________ пісень» Фото

 

 

                            

 

                                        МУЗИЧНІ ЖАНРИ В ТЕАТРІ ТА КІНО

 

                                                               ОПЕРА

 

  1. Назвіть країну, у якій зародився музично-драматичний жанр , який є найскладнішим та найбагатшим жанром музики:______________________________________________________________.

                                                  https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Milano-scalanotte.jpg/220px-Milano-scalanotte.jpg

  1. Що в перекладі з італійської мови означає «бельканто»?

______________________________________________________________________

 

  1. Поясніть значення терміну «Арія»:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Підтвердіть або заперечте:

Акустика- наука про звук, його виникнення, поширення, сприйняття?___________________________________________________________

 

  1. Відомий італійський композитор Джоаккіно Россіні написав славнозвісну оперу (назвіть її) _______________________________________________________

 

                 _MG_9439

 

  1. Назвіть ім*я головного героя вищевказаної опери:

____________________________________________________________________

 

                                                                 МЮЗИКЛ

  1. Дайте визначення:

Мюзикл- ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Які із сучасних новорічних мюзиклів вам відомі? Назвіть мюзикли зображені на ілюстраціях:

      https://s.io.ua/img_vscr/0019/57/00195752_sn.jpg   https://s.io.ua/img_vscr/0019/57/00195763_sn.jpg   https://s.io.ua/img_vscr/0019/61/00196138_sn.jpg 

 

1)____________________________________________________________________

2)____________________________________________________________________

3)____________________________________________________________________

4)____________________________________________________________________

 

 

       3. Дайте коротку відповідь: про що співається в пісні «Крилаті гойдалки»?

           _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   

 

                                                       БАЖАЮ ВАМ УСПІХУ!

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Людмила Масол, Людмила Аристова . «Музичне мистецтво» . Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Харків «СИЦИЯ»2014.
  2. Інтернет-ресурси.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Надія Біловус
Додано
13 травня 2020
Переглядів
1201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку