ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ТУРІЙСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ТУРІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ
КАБІНЕТ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ
Н.Я.Біловус
Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва
для учнів 6 класу
(І семестр)
Турійськ- 2020
Біловус Н.Я. Підсумковий творчий зошит з музичного мистецтва для учнів 6 класу (І семестр). ─ Турійськ ─ 2020.─ 16 с.
Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 6 класу закладу загальної середньої освіти, розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2014 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.02.2014 року №123)
Зміст
Передмова……………………………………………………………………………….….…4
Розділ 1 . ЖАНРИ КАМЕРНО-ВОКАЛЬНОЇ МУЗИКИ
Теми 1-2 КАМЕРНО-ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ: Пісня……...……………………………………………………………………………….…....5Гімн …………………..…………….……………………………………………………….....6
Теми 3-4. РОМАНС І ЙОГО РІЗНОВИДИ:
Серенада………………...………………………………………………………………….….7
Балада……………………….…………………………………………………………….……8
Теми 5-6. СУЧАСНІ ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ:
Авторська пісня…………...…………………………………………………….....................10
Естрадна пісня………………………………………………………………………………..11
Розділ 2. ЖАНРИ ХОРОВОЇ МУЗИКИ
Теми 7-8. ХОРОВА ДУХОВНА МУЗИКА:
Меса ………………………………………………………………………………………….12
Літургія……………………………………………………………………………………….12
Концерт……………………………………………………………………………………….12
Реквієм………………………………………………………………………………………..13
Теми 9-10. ХОРОВІ ЖАНРИ:
Кантата………………………………………………………………………………………..14
Ораторія………………………………………………………………………………………14
Теми 11-12. ЦИКЛИ У ВОКАЛЬНО-ХОРОВІЙ МУЗИЦІ:
Вокальний цикл……………………………………………………………………………....15
Теми 13-14. МУЗИЧНІ ЖАНРИ В ТЕАТРІ ТА КІНО:
Опера………………………………………………………………………………………….16
Мюзикл………………………………………………………………………………….........17
ПЕРЕДМОВА
Підсумковий творчий зошит для виявлення здібностей учнів із теорії музичного мистецтва за І семестр для 6 класу закладу загальної середньої освіти розроблений відповідно до чинної програми за підручником Л.Масол та Л. Аристової 2014 року видавництва, рекомендованого Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.02.2014 року № 123).
Зошит містить комплекс завдань по темах, урізноманітнений творчим підходом до індивідуальності учня, який може розкрити себе, як знавця теорії музики. Не усім дано відмінні вокальні дані, тому проявити себе можна завдяки кмітливості, увазі, наполегливості, захопленню даним видом мистецтва. Використання зошита орієнтує учня на обов’язкові результати навчання, не позбавляючи власної творчості на засвоєння знань. Різноманітні завдання допоможуть урізноманітнити форми роботи на уроці, сприятимуть створенню атмосфери зацікавленості, ситуації успіху, творчої співпраці вчителя та учня. На етапах актуалізації опорних знань та мотивації навчальної діяльності використовуються вправи для активізації пізнавальної діяльності учнів. Це допоможе учням подолати труднощі в засвоєнні теоретичних знань, а також у застосуванні отриманих знань, умінь і навичок на практиці. До більшості уроків розроблені завдання, які можна задавати на виконання вдома, що дозволяє підготуватися учням, розвивати їх творчу уяву, активно співпрацювати на наступних уроках, розширити кругозір дітей, сформувати інтерес до вивчення музичного мистецтва.
КАМЕРНО-ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ
ПІСНЯ
На які дві групи можна поділити усі музичні жанри?-_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Жанр- ______________________________________________________________________
Камерна музика-_____________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Спробуйте підручними предметами відтворити ритмічний рисунок пісні «Од Києва до Лубен» За бажанням продемонструйте своїм друзям.
ГІМН
___________________________________________________________________________
Гімн____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Автори державного Гімну України: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
РОМАНС І ЙОГО РІЗНОВИДИ
СЕРЕНАДА
Свої невеликі вокальні шедеври в жанрі романсу створювали: австрійський композитор Франц___________________та російський композитор Михайло____________________.
Романс-_____________________________________________________________________
Темп- ________________ Динаміка-______________
Ритм-________________Характер-______________
У 19 річному віці він написав цикл романсів на вірші О.Пушкіна, що стали класикою ___________________________________________музики.
СЕРЕНАДА
Близька жанрова «родичка» романсу- ______________________________.
Слово «серенада» походить від італійського – «_____________________________».
Серенада-____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Найчастіше серенади виконувались (вкажіть частину доби)__________________або ________________________________ під ____________________дівчини, щоб завоювати її (зобразіть орган людини: )
|
А) У народів Греції, Стародавнього Єгипту, Індії, Китаю-це __________________
В Італії – це ___________________
БАЛАДА
Одним із стародавніх вокальних жанрів є ______________________________.
Це слово означало «танцювальна пісня».
Вона є різновидом романсу та відрізняється від серенади (чим на твою думку?):
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Балада-____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Добрий, життєрадісний і надзвичайно скромний композитор створював просту музику- світлу і щиру, яка дивує і захоплює й сьогодні.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
СУЧАСНІ ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ:
АВТОРСЬКА ПІСНЯ
Співаків-поетів давніх кельтських племен, згодом професійних поетів, нині- виконавців-аматорів власних авторських пісень називали - ___________________.
Означало слово «_________________________»- проголошувати, співати.
У стародавні часи у скандинавських країнах вони жили при дворах правителів і користувалися великим авторитетом, зналися на історії, традиціях місцевості, співали у супроводі стародавнього кельтського інструмента (назвіть:)
______________________________________.
Герб Ірландії виглядав так:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЕСТРАДНА ПІСНЯ
Естрадна пісня – жанр сучасної музики, _________________________________
____________________________________________________________________
У багатьох країнах світу відбуваються фестивалі та конкурси естрадної пісні та музики, під час яких можна почути що на вашу думку?
____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЖАНРИ ХОРОВОЇ МУЗИКИ
ХОРОВА ДУХОВНА МУЗИКА:
МЕСА
Меса (італ. messa, лат. missa) — традиційна назва богослужіння в Римо-католицькій церкві, найвища літургічна служба. Згідно з католицькою доктриною, під час звершення меси хліб і вино перетворюються на Тіло і Кров Христову і, таким чином, у євхаристійному таїнстві відбувається безкровне принесення жертви Богові, що відкриває людині шлях до спасіння. Римська меса з деякими відмінностями збереглася також в лютеранській і англіканській церквах.
______________________________________________________________________
ЛІТУРГІЯ
Хорова музика яких композиторів здобула Світової слави?
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Літургія-______________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
ХОРОВИЙ КОНЦЕРТ
Який із хорових концертів Дмитра Бортнянського є одним із найкращих творів у його спадщині?
_________________________________________________________________
У якому жанрі духовної музики основою є зіставлення співацьких голосів (партій)?_________________________________________________________
РЕКВІЄМ
_________________________________________________________________
_______________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ХОРОВІ ЖАНРИ:
КАНТАТА
Кантата- жанр вокально-хорової музики; великий твір для ____________________________________________________________________________________________________________________________________________
ОРАТОРІЯ
Жанр духовної музики; масштабний за змістом багаточастинний твір для хору, солістів і оркестру-____________________________________________.
Чи знаєте ви,що перші ораторії виникли у храмах, при яких існували спеціальні приміщення, де виконували музику. Деякі з них називали капелами. Тут звучали музичні прославляння- великі хорові твори з релігійними сюжетами.
ЦИКЛИ У ВОКАЛЬНО-ХОРОВІЙ МУЗИЦІ
Які саме твори композитори часто об’єднують у цикли?________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
‹
МІНІАТЮРА-це ______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Британський композитор Бенджамін Бріттен написав відомий (продовж речення:)
«Вінок ________________________ пісень»
МУЗИЧНІ ЖАНРИ В ТЕАТРІ ТА КІНО
ОПЕРА
______________________________________________________________________
Акустика- наука про звук, його виникнення, поширення, сприйняття?___________________________________________________________
____________________________________________________________________
МЮЗИКЛ
Мюзикл- ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1)____________________________________________________________________
2)____________________________________________________________________
3)____________________________________________________________________
4)____________________________________________________________________
3. Дайте коротку відповідь: про що співається в пісні «Крилаті гойдалки»?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
БАЖАЮ ВАМ УСПІХУ!
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1