Підсумковий урок - свято за 1 семестр

Про матеріал
Перевірити навички читання, звукового аналізу слів, списування з друкованого тексту, вміння слухати та відповідати на запитання повними реченнями. Вміння обчислювати вирази на знаходження невідомого доданка та роз"вязування задач.
Перегляд файлу

                             

                                         1  клас

 

Мета :  узагальнити  та  систематизувати  знання   учнів, здобуті  протягом  І семестру , з  усіх  основних  предметів. Вдосконалювати  навички  читання, письма ,  усного  мовлення  та  обчислювальні  навички. Розвивати  фантазію, творчу  уяву, винахідливість. Збагачувати  словник  дітей, дати  уявлення  про точність  та   красу  рідного  слова. Виховувати  повагу  до  праці, доброту, толерантність ; любов до  природи  та   рідного  слова.

 

Обладнання : ілюстрації  до  казки « Рукавичка», малюнок  рукавички, надруковані  на  окремих  аркушах для  кожного учня  тексти « Зима» (диференційовано), посібник  Дівакової  Іванни  «Аудіювання  на  уроках  української  мови  в  1  класі» , речення  для  списування, приклади – сніжинки, малюнкові  задачі, задачі – вірші , чарівні  мішечки «склад числа» , цифрові  віяла, зразок  рукавички, виготовленої  з  паперу  технікою  орігамі, аркуші  паперу  квадратної  форми  20 * 20, дипломи « Ми тепер  не  просто  діти – ми тепер  вже  школярі !»,  іграшкові  залікові  листки.

 

 

                                                    Хід    уроку

І. Організація  класу.

         - Діти, у  нас  сьогодні  незвичайний  урок. Сьогодні  урок – свято « Ми  тепер  не  просто  діти – ми  тепер  вже  школярі !».На  наш  урок  ми  запросили  батьків, вчителів, вони  будуть  стежити  за  вашими  відповідями, аналізувати їх , результати  заносити  до ось  таких  залікових  листочків ; а  також   вручати  вам  ваші перші  документи – дипломи .

- Ми  повинні  всім  довести , що  ми  вже  не  просто  діти , а справжні  школярі, які  вміють  і  читати, і  писати , і  рахувати ,  і  ще  багато  чого знаємо  і  вміємо.

        -  А  для  цього  маємо  витримати  8  іспитів.

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності .

 

Стежинкою  цих  іспитів  нас  поведе  чарівна  казка. А  яка ? Відгадайте :

- « Йшов дід  стежкою, та  й  згубив …»   ( Рукавичку)

- Так , вірно, це  казка « Рукавичка».( На  дошці  вивішується великий малюнок  рукавички . По  ходу  уроку  в  неї  селяться  звірі )

ІІІ . Робота  над  матеріалом  уроку.

- Молодці , діти ! А хто пам’ятає , що ж  було  далі ?

Діти : ( допомагаю  в  разі  потреби)

… Біжить  мишка. Влізла  в  рукавичку  й  стала  жити.

Вчитель :

  • А чи  весело  жилось  нашій  мишці ? ( ні, їй  було  сумно  одній )

 -  Перше  завдання  від  мишки – шкряботушки :

 

  1. Читання  тексту  « Зима» ( тексти  надруковані  на окремих аркушах  диференційовано).

   Дається  хвилина  для  підготовки . Потім  діти  читають « Дощиком».

                                               

                                            ЗИМА  ( 1 група )

 

             Прийшла  довгоочікувана  зима . Випало  багато  снігу . Діти  весело побігли  на  ковзанку . Богдан  їде на  ковзанах . Галинка  мчить  з   гори  на  санчатах . А  Дениско і  Світлана ліплять снігову  бабу .

         Всім  дітям  дуже весело  взимку !

 

 

                                        ЗИМА  ( 2  група )

 

                Настала  зима . Випало  багато  снігу . Діти  весело  побігли  на  ковзанку . Богдан  на  ковзанах . Галинка  везе  санки .

   А  Дениско і  Світлана ліплять снігову  бабу .

   Весело  дітям  взимку ! 

 

                      

- Діти, ви  добре  впорались  із  завданням, дуже  швидко  і  виразно  прочитали  текст. Тепер  нашій  мишці  буде  вже  не  так  сумно, бо  до  неї   завітає …

( зупиняюсь, щоб  діти  продовжили  казку ) жабка – скрекотушка .

Діти :

… Підбігла  жабка  до  рукавички   та  й  питає :

  • Хто, хто  в  рукавичці  живе ?
  • Я, мишка – шкряботушки. А ти хто?
  • А  я  жабка – скрекотушка. Пусти  мене  до  рукавички.
  • та  йди…

 Вчитель :

- Ось  вже  їх  і  двоє. Але  вдвох  теж  не  так  і  весело ! Щоб  їм  стало  веселіше, наступне  завдання   від  жабки – скрекотушки.

 

 

2. Аудіювання  за  ілюстраціями  до  казки « Про  котика  та   півника».

   ( На  дошці  вивішую 4  ілюстрації, пронумеровані  в  кутку  зліва, до різних  епізодів  казки. Читаю  уривок  казки ,а  діти  уважно  слухають. Потім пропоную  уважно  розглянути  ілюстрації (4)  до  різних  епізодів  даної  казки  і  підняти  віяла  з  цифрою, яка  відповідає  номеру  ілюстрації  до  уривка, що  був  прочитаний.)

     Уривок з казки  «Про котика  та  півника»( 90 слів).

Вчитель :

  • Ви  добре  виконали  і  це  завдання. І  казка  продовжується!
  • Діти, що ж  було далі ?

 Діти :

… Коли  це  біжить  зайчик -  побігайчик. Підбіг  до  рукавички  …

Вчитель :

-  Щоб  зайчик  не  змерз  і  потрапив  до  рукавички, виконаємо  наступне

  завдання  від зайчика – побігайчика .

 

  3. Списування   речення ( речення  підібрані  диференційовано).

( Роздаю  листочки  з  надрукованими  реченнями  і  пропоную  уважно їх прочитати.   Повторюємо  правила  написання  речень :

    - перше  слово з  великої  букви ;

    - слова  в  реченні  пишемо  окремо ;

    - в  кінці  речення  крапка.

Роздаю  листочки  в  косу  лінію  і  пропоную  охайно, каліграфічно  і  правильно

списати   дані  речення. По закінченню  збираю  листочки, віддаю  на  перевірку  журі – вчителям  для  підсумків  на  при кінці  уроку ).

 

                                1 група ( більш  підготовлені)

 

                    Білий  пухнастий  сніг  падав  на  ганок .

 

                       2 група ( всі  інші)

 

                            Падав  сніг  на  поріг.

 

Вчитель :

  -  Молодці ! Допомогли  і  зайчикові   потрапити  до   рукавички.

  - Запишіть всіх, хто вже сидить  у  рукавичці.

 

                          Мишка, жабка, зайчик.

 

 - Тепер  вже  їм  набагато  тепліше  та  веселіше. Грали  звірі, грали  та  й  потомилися. Зайчик  вже  й  спати   захотів. Треба  й  нам  відпочити.

 

 

 

                                    Фізхвилинка  « Зайчик  спати  захотів»

 

Зайчик  спати  захотів,              (вигинаються, труть оченята )

Сам постелю  постелив,           (розводять  руки  в сторони)

Сам  собі  приніс  подушку,    ( водять  руками в  повітрі, імітуючи  подушку)

Підмостив  її  під  вушко .         (складають долоньки і  кладуть під  вушка)

Та  у  зайця  довгі  вушка –     ( тягнуться  вгору, показуючи ручками  які довгі вушка  )

Все  звисають  із  подушки.    (опускають руки  вниз)

 

 

  • Відпочили  і  продовжуємо  казку далі.

Діти :

  • Коли  це  біжить  лисичка – сестричка . Та й  собі  до  рукавички….

Вчитель :

- А  ось  завдання  і  від  самої  лисички :

 

  4. Приклади – сніжинки.( Роздаю сніжинки  з  написаними  прикладами. Приклади  з   пропущеним  віконечком  для  знаходження  невідомого  доданка. )

 

- Діти, лисичка  хвостиком  махнула  і  цифри  зникли. Спробуйте  їх  відновити.

 

    

                                                     

 

                              + 4 = 9                          + 3 = 7                           + 5 = 8         

 

 

 

(Діти  розв’язують  приклади . Потім збираю  і  віддаю  їх  для  перевірки  вчителям.)

 

Вчитель :

  • Діти, де  лисичка , там  і  вовчик – братик .

     Він  теж  не  проти  з  усіма  пограти.

     Та, щоб  зайти  йому до  рукавички,

     Повинні  розв’язати  ми   задачки.

 

  • Наступне  завдання  від  вовчика – братика :

 

  5. Задачки .

     ( Роздаю дітям  листочки  з  надрукованою  короткою  умовою  до  вивчених  типів задач .Вони  повинні  записати  під  умовою  тільки  розв’язання )

                            

                                                             

Було – 7 свічок

Погасло – 4                                            Було – 10  кульок                                                             Залишилось - ?                                     Полетіло – 8                                                                                     

                                                                 Залишилось - ?         

      

                                                  

                                                      

 

 Було –  2  сніжинка                             Було – 2 квітки

 Прилетіло – 8                                       Розквітло – ще 5                                                                                                                             Стало - ?                                                 Стало - ?

                                        

              ( Збираю  листочки , віддаю  на  контроль)

 

  • Ось  і  вовчик  вже  в  рукавичці.  Тісно  їм  вп’ятьох .  Аж  тут … ( діти  продовжують )
  • Діти , ну  хіба  ж  ми  не  допоможемо  нашому  ведмедику ?!

Щоб  йому  допомогти ,  слід  про  числа  все, що  знаємо  розповісти.

 

 

6. «Чарівні  мішечки» ( На дошці  вивішуються  мішечки  з  написаними  на  них цифрами . Діти  встають  по  черзі  і розповідають . Наприклад : число 7 –одноцифрове , непарне, його  сусіди  6  та  8 , можна  утворити …. І  так  2-3 числа )

 

  • Діти, погляньте, скільки  вже  звірів  у  рукавичці !  Та  чи  всі  тут  зібралися ?

      ( ні, ще  кабан – іклан  повинен  прийти).

  • Тож , допоможемо  вже  і  йому . Кабан -  іклан  дуже  любить  загадки. А ми їх любимо  розгадувати . Тому  швидко  подолаємо  цю перешкоду .

 

  1. Задачки – вірші :

            Були  у  нашому  дворі

            5 горобців, 3  снігурі .

            Хто  може  скласти  лік  птахам –

            Всім  горобцям  і  снігурам ?

          

            Гляньте, білочка  одна

            Вискочила  із  дупла.

            Ще  одна  стрибнула  з  гілки.

            А  за  нею  ще  три  білки.

            Вас попрошу , діти  милі,

            Щоб  ви  білок  полічили.

 

            У  садочку  біля  годівниці

            Їли  зернятка  три  синиці.

            Потім  ще  чотири  птиці.

            Скільки  птиць  біля  годівниці ?

( Виховна  бесіда  про  птахів,  про  умови  їхнього  перебування  взимку.)

 

  • Діти, та  чи  скінчилася  казочка ? Як?

(  Діти  закінчують  казку. Пригадуються  різні  варіанти  закінчення  казки                              « Рукавичка», і  той, де  рукавичка  розірвалася).

 Пропоную дітям  врятувати  звірів  від  холоду  і  зробити  кожному  по  рукавичці.

 

 

 8. Виготовлення  рукавички  ( З листка цупкого  паперу  розміром 20 * 20 см.,         в  техніці   орігамі).

     Показ  вчителем  етапів  роботи . Контроль  за  виконанням.

 

По  закінченню  роботи  діти  підносять  свої  рукавички  до  малюнків  звірів, що  на  дошці, і  вручають  їм  свої  подарунки.

Вчитель :

  • Діти, ви  молодці ! Маєте  таке  добре  серце  і  велику  душу. Так  багато  знаєте  і   вмієте. Тому, незалежно  від  того,  хто  як  впорався  з  завданням, ви  достойні  нести  звання « Справжнього  школяра» і  отримати  сьогодні   дипломи.

 

Слово  для  підведення  підсумків  надається  вчителям  та  батькам.

Всім  учням  віддаються  залікові  книжки ( в  них  вклеєні всі  види  роботи  протягом  уроку , перевірені  письмові  завдання, що  виконували  діти ) та  дипломи ( додатки) .

              Лунає  святкова  мелодія. Урок  закінчується.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Prohlyakova Inna
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
1429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку