1 клас
Мета : узагальнити та систематизувати знання учнів, здобуті протягом І семестру , з усіх основних предметів. Вдосконалювати навички читання, письма , усного мовлення та обчислювальні навички. Розвивати фантазію, творчу уяву, винахідливість. Збагачувати словник дітей, дати уявлення про точність та красу рідного слова. Виховувати повагу до праці, доброту, толерантність ; любов до природи та рідного слова.
Обладнання : ілюстрації до казки « Рукавичка», малюнок рукавички, надруковані на окремих аркушах для кожного учня тексти « Зима» (диференційовано), посібник Дівакової Іванни «Аудіювання на уроках української мови в 1 класі» , речення для списування, приклади – сніжинки, малюнкові задачі, задачі – вірші , чарівні мішечки «склад числа» , цифрові віяла, зразок рукавички, виготовленої з паперу технікою орігамі, аркуші паперу квадратної форми 20 * 20, дипломи « Ми тепер не просто діти – ми тепер вже школярі !», іграшкові залікові листки.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Сьогодні урок – свято « Ми тепер не просто діти – ми тепер вже школярі !».На наш урок ми запросили батьків, вчителів, вони будуть стежити за вашими відповідями, аналізувати їх , результати заносити до ось таких залікових листочків ; а також вручати вам ваші перші документи – дипломи .
- Ми повинні всім довести , що ми вже не просто діти , а справжні школярі, які вміють і читати, і писати , і рахувати , і ще багато чого знаємо і вміємо.
- А для цього маємо витримати 8 іспитів.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності .
Стежинкою цих іспитів нас поведе чарівна казка. А яка ? Відгадайте :
- « Йшов дід стежкою, та й згубив …» ( Рукавичку)
- Так , вірно, це казка « Рукавичка».( На дошці вивішується великий малюнок рукавички . По ходу уроку в неї селяться звірі )
ІІІ . Робота над матеріалом уроку.
- Молодці , діти ! А хто пам’ятає , що ж було далі ?
Діти : ( допомагаю в разі потреби)
… Біжить мишка. Влізла в рукавичку й стала жити.
Вчитель :
- Перше завдання від мишки – шкряботушки :
Дається хвилина для підготовки . Потім діти читають « Дощиком».
ЗИМА ( 1 група )
Прийшла довгоочікувана зима . Випало багато снігу . Діти весело побігли на ковзанку . Богдан їде на ковзанах . Галинка мчить з гори на санчатах . А Дениско і Світлана ліплять снігову бабу .
Всім дітям дуже весело взимку !
ЗИМА ( 2 група )
Настала зима . Випало багато снігу . Діти весело побігли на ковзанку . Богдан на ковзанах . Галинка везе санки .
А Дениско і Світлана ліплять снігову бабу .
Весело дітям взимку !
- Діти, ви добре впорались із завданням, дуже швидко і виразно прочитали текст. Тепер нашій мишці буде вже не так сумно, бо до неї завітає …
( зупиняюсь, щоб діти продовжили казку ) жабка – скрекотушка .
Діти :
… Підбігла жабка до рукавички та й питає :
Вчитель :
- Ось вже їх і двоє. Але вдвох теж не так і весело ! Щоб їм стало веселіше, наступне завдання від жабки – скрекотушки.
2. Аудіювання за ілюстраціями до казки « Про котика та півника».
( На дошці вивішую 4 ілюстрації, пронумеровані в кутку зліва, до різних епізодів казки. Читаю уривок казки ,а діти уважно слухають. Потім пропоную уважно розглянути ілюстрації (4) до різних епізодів даної казки і підняти віяла з цифрою, яка відповідає номеру ілюстрації до уривка, що був прочитаний.)
Уривок з казки «Про котика та півника»( 90 слів).
Вчитель :
Діти :
… Коли це біжить зайчик - побігайчик. Підбіг до рукавички …
Вчитель :
- Щоб зайчик не змерз і потрапив до рукавички, виконаємо наступне
завдання від зайчика – побігайчика .
3. Списування речення ( речення підібрані диференційовано).
( Роздаю листочки з надрукованими реченнями і пропоную уважно їх прочитати. Повторюємо правила написання речень :
- перше слово з великої букви ;
- слова в реченні пишемо окремо ;
- в кінці речення крапка.
Роздаю листочки в косу лінію і пропоную охайно, каліграфічно і правильно
списати дані речення. По закінченню збираю листочки, віддаю на перевірку журі – вчителям для підсумків на при кінці уроку ).
1 група ( більш підготовлені)
Білий пухнастий сніг падав на ганок .
2 група ( всі інші)
Падав сніг на поріг.
Вчитель :
- Молодці ! Допомогли і зайчикові потрапити до рукавички.
- Запишіть всіх, хто вже сидить у рукавичці.
Мишка, жабка, зайчик.
- Тепер вже їм набагато тепліше та веселіше. Грали звірі, грали та й потомилися. Зайчик вже й спати захотів. Треба й нам відпочити.
Фізхвилинка « Зайчик спати захотів»
Зайчик спати захотів, (вигинаються, труть оченята )
Сам постелю постелив, (розводять руки в сторони)
Сам собі приніс подушку, ( водять руками в повітрі, імітуючи подушку)
Підмостив її під вушко . (складають долоньки і кладуть під вушка)
Та у зайця довгі вушка – ( тягнуться вгору, показуючи ручками які довгі вушка )
Все звисають із подушки. (опускають руки вниз)
Діти :
Вчитель :
- А ось завдання і від самої лисички :
4. Приклади – сніжинки.( Роздаю сніжинки з написаними прикладами. Приклади з пропущеним віконечком для знаходження невідомого доданка. )
- Діти, лисичка хвостиком махнула і цифри зникли. Спробуйте їх відновити.
+ 4 = 9 + 3 = 7 + 5 = 8
(Діти розв’язують приклади . Потім збираю і віддаю їх для перевірки вчителям.)
Вчитель :
Він теж не проти з усіма пограти.
Та, щоб зайти йому до рукавички,
Повинні розв’язати ми задачки.
5. Задачки .
( Роздаю дітям листочки з надрукованою короткою умовою до вивчених типів задач .Вони повинні записати під умовою тільки розв’язання )
Було – 7 свічок
Погасло – 4 Було – 10 кульок Залишилось - ? Полетіло – 8
Залишилось - ?
Було – 2 сніжинка Було – 2 квітки
Прилетіло – 8 Розквітло – ще 5 Стало - ? Стало - ?
( Збираю листочки , віддаю на контроль)
Щоб йому допомогти , слід про числа все, що знаємо розповісти.
6. «Чарівні мішечки» ( На дошці вивішуються мішечки з написаними на них цифрами . Діти встають по черзі і розповідають . Наприклад : число 7 –одноцифрове , непарне, його сусіди 6 та 8 , можна утворити …. І так 2-3 числа )
( ні, ще кабан – іклан повинен прийти).
Були у нашому дворі
5 горобців, 3 снігурі .
Хто може скласти лік птахам –
Всім горобцям і снігурам ?
Гляньте, білочка одна
Вискочила із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки.
А за нею ще три білки.
Вас попрошу , діти милі,
Щоб ви білок полічили.
У садочку біля годівниці
Їли зернятка три синиці.
Потім ще чотири птиці.
Скільки птиць біля годівниці ?
( Виховна бесіда про птахів, про умови їхнього перебування взимку.)
( Діти закінчують казку. Пригадуються різні варіанти закінчення казки « Рукавичка», і той, де рукавичка розірвалася).
Пропоную дітям врятувати звірів від холоду і зробити кожному по рукавичці.
8. Виготовлення рукавички ( З листка цупкого паперу розміром 20 * 20 см., в техніці орігамі).
Показ вчителем етапів роботи . Контроль за виконанням.
По закінченню роботи діти підносять свої рукавички до малюнків звірів, що на дошці, і вручають їм свої подарунки.
Вчитель :
Слово для підведення підсумків надається вчителям та батькам.
Всім учням віддаються залікові книжки ( в них вклеєні всі види роботи протягом уроку , перевірені письмові завдання, що виконували діти ) та дипломи ( додатки) .
Лунає святкова мелодія. Урок закінчується.