Підсумковий урок добуквеного періоду

Про матеріал
Урок-гра для перевірки дітей вивченого матеріалу: вміння орієнтуватися в зошиті, закріпити навички написання елементів добуквеного періоду.
Перегляд файлу

Українська мова 1 клас за програмою О.Савченко

Урок-гра

Тема: підсумковий урок добуквеного періоду.

Мета: перевірити вміння учнів орієнтуватися на сторінках зошита у знаходженні основного рядка, міжрядкової та похилої ліній; закріпити навички написання елементів добуквеного періоду.

Обладнання: казковий будинок, лист від Незнайки, казковий герой Колобок, таблиця із зображенням сітки зошита, предметні малюнки, картки-схеми речень, малюнок Пізнайка, фішки для побудови звукових моделей; конверти з предметними малюнками.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Заохочення до роботи

Добрий день! Добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок.

-         А девізом нашого уроку будуть такі слова: НЕ ПРОСТО СЛУХАТИ – А ЧУТИ, НЕ ПРОСТО БАЧИТИ – А ПОМІЧАТИ, ДРУЖНО Й ПЛІДНО ПРАЦЮВАТИ!

-         Сьогодні у нас у класі з’явився ось такий будиночок. Мені дуже хочеться дізнатися, хто в ньому живе. А вам?

-         Давайте довідаємось, що ж треба зробити, перш ніж ввійти?

-         Необхідно постукати, подзвонити.

-         Легенько стукаємо середнім пальчиком правої руки.

-         А тепер – двома. Спробуємо всіма, нехай думають, що дощик іде. Ніхто не виходить…

ІІ. Артикуляційно-вимовні, творчі вправи.

-         Може, гукнути треба? Але будиночок казковий. То що ж – і ми з казки. Спробуємо перетворитися на вовчиків. Виразно за мною повторюйте:

 «А-у, а-у-у! Господареві славу-у-у!» (повторюють)

-         Боїться вовчиків, то ми козенятка: «Ме-ке-ке! Ме-ке-ке!»

-         Шанування ось таке! (повторюють)

-         Нічого не виходить…Може, журавликами прокурличемо: «Курли-и-и, курли-и-и-и»

-         Здоровенькі були-и-и (повторюють). Задзижчіть, як джмелі, як комарики малі! Помукайте, як корівки. Попищіть, як пташенята.

-         А тепер спробуємо чарівними краплинками побути: «Дзінь-дзень, дзінь-дзень! Добродію, добрий день!»

ІІІ. Закріплення вивченого про речення, слово, звуковий склад слова

-         Діти, чомусь двері не відчиняються. Аж ось, дивіться! Лист! «Любі друзі! Із нетерпінням чекаємо зустрічі з вами. Але  Незнайко зачинив двері і придумав складні завдання. Виконайте їх – двері відчиняться!»

-         Допоможемо в біді? Виконаємо завдання.

  1. Складання речень за схемами змісту малюнків.

(Учитель виставляє малюнки і схеми речень)

|__ __ .

|__ __ __ .

|__ __ __ __ .

(Діти складають речення за схемами та малюнками, сигналізуючи картками виконання)

-         Діти, ви впорались із завданням, двері відчинилися.

-         Так ось хто тут живе! Дідусь і бабуся!

  1. Звуко-складовий аналіз слів.

-         Давайте складемо звукову модель до слів ДІДУСЬ і БАБУСЯ.

(Учні працюють самостійно, викладаючи фішками моделі слів)

-         Діти, підніміть сигнальні картки, хто виконав завдання.

-         Давайте зробимо взаємоперевірку та самооцінювання своїх робіт.

(Діти піднімають зелену цеглинку ЛЕГО, хто справився з завданням та червону цеглинку  - кому було тяжко виконати. Їм на допомогу приходить Пізнайко та діти, які впорались із завданням)

-         Діти, а в цьому будиночку ще хтось проживає. Не здогадуєтесь хто?

-         Ой, ой, він пісеньку співає!

Я по засіку метений,

Я у печі спечений.

Я від баби утік,

Я від діда утік,

То й від тебе утечу.

-         Хто ж це пісеньку співає? Як же він з’явився на світ? Яка з ним трапилась пригода? (Учитель показує Колобка).

-         Діти, а Колобок вам загадку приніс

На однім стільці сидять.

Коли перших три пишуть,

То два інших і не дишуть,

Тільки журяться миренні,

Що самі невчені.

Хто ж такі?

Не якісь там небувальці –

Просто….(пальці)

ІΥ. Повторення правил

-         Ваші пальчики, діти, напевно, хочуть попрацювати. Давайте пригадаємо основні правила письма.

  1. Учні розказують правила сидіння під час письма, розміщення зошита на парті, показують, як тримати ручку

-         Якщо сядемо красиво,

То напишемо на диво.

Один, два,  три, чотири, п'ять,

Починаємо писать.

Ручку вправо поверніть,

Навкіс зошит покладіть

І гарненько напишіть.

  1. Учитель показує на таблиці  лінії сітки зошита, учні називають їх.
  2. Учні відшукують лінії, що названі вчителем, у себе на сторінці зошита, позначають їх різними кольорами.
  3. Розгляд малюнків, знаходження у зображеному ліній, що зустрічались у вправах упродовж добукварного періоду.

Υ. Виконання письмових вправ.

- Діти, Колобок когось злякався. Як ви думаєте кого?

Гра «Допоможіть Колобкові»

-         Колобок хотів би втекти від хитрої Лисички та не встиг збудувати загорожу із паличок. Допоможемо Колобкові? Напишемо палички. (Учитель показує як це зробити)

-         Ось і вийшла загорожа. (Діти задоволені, що врятували Колобка)

ΥІ. Фізкультхвилинка.

Ми учились, ми трудились,

І, напевно, вже стомились,

То ж давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.
Раз! – підняли руки вгору.

Два! – нагнулися додолу.

Три! – повернулись вправо, вліво.

На чотири – раз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

ΥІІ. Продовження виконання вправ

-         А щоб Лисичка ніколи не з’їла Колобка виконаємо ще ось такі вправи

(Учитель показує написання вивчених елементів, позначених у рядках зошита, діти виконують вправи. Проводиться фізкультпауза.

Демонстрація кращих робіт)

ΥІІІ. Групування предметів за ознаками

-         Діти, до нас хтось стукає. Та це ж Пізнайко (Учитель виставляє малюнок)

-         Він приніс вам завдання (учитель роздає конверти)

-         Пізнайко просить, щоб ви згрупували предмети за ознаками (учні виймають із конвертів предметні малюнки і групують їх; птахи, квіти, шкільне приладдя, меблі)

-         Пізнайко перевірить ваші роботи і найкращим дасть смайлики.

ІХ. Підсумок уроку

(Відзначаються кращі роботи, що виконанні на уроці та за весь добуквений період)

-         Що було цікавого на уроці? Що вам найбільше запам'яталося?

-         Діти, підніміть, будь ласка, зелені циглинки, для кого завдання були легкими і кому все вдалося. Червоні цеглинки піднімають ті, кому було важко виконати завдання.

-         Дякую вам за роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кошель Наталія
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку