Українська мова 1 клас за програмою О.Савченко
Урок-гра
Тема: підсумковий урок добуквеного періоду.
Мета: перевірити вміння учнів орієнтуватися на сторінках зошита у знаходженні основного рядка, міжрядкової та похилої ліній; закріпити навички написання елементів добуквеного періоду.
Обладнання: казковий будинок, лист від Незнайки, казковий герой Колобок, таблиця із зображенням сітки зошита, предметні малюнки, картки-схеми речень, малюнок Пізнайка, фішки для побудови звукових моделей; конверти з предметними малюнками.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Заохочення до роботи
Добрий день! Добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
- А девізом нашого уроку будуть такі слова: НЕ ПРОСТО СЛУХАТИ – А ЧУТИ, НЕ ПРОСТО БАЧИТИ – А ПОМІЧАТИ, ДРУЖНО Й ПЛІДНО ПРАЦЮВАТИ!
- Сьогодні у нас у класі з’явився ось такий будиночок. Мені дуже хочеться дізнатися, хто в ньому живе. А вам?
- Давайте довідаємось, що ж треба зробити, перш ніж ввійти?
- Необхідно постукати, подзвонити.
- Легенько стукаємо середнім пальчиком правої руки.
- А тепер – двома. Спробуємо всіма, нехай думають, що дощик іде. Ніхто не виходить…
ІІ. Артикуляційно-вимовні, творчі вправи.
- Може, гукнути треба? Але будиночок казковий. То що ж – і ми з казки. Спробуємо перетворитися на вовчиків. Виразно за мною повторюйте:
«А-у, а-у-у! Господареві славу-у-у!» (повторюють)
- Боїться вовчиків, то ми козенятка: «Ме-ке-ке! Ме-ке-ке!»
- Шанування ось таке! (повторюють)
- Нічого не виходить…Може, журавликами прокурличемо: «Курли-и-и, курли-и-и-и»
- Здоровенькі були-и-и (повторюють). Задзижчіть, як джмелі, як комарики малі! Помукайте, як корівки. Попищіть, як пташенята.
- А тепер спробуємо чарівними краплинками побути: «Дзінь-дзень, дзінь-дзень! Добродію, добрий день!»
ІІІ. Закріплення вивченого про речення, слово, звуковий склад слова
- Діти, чомусь двері не відчиняються. Аж ось, дивіться! Лист! «Любі друзі! Із нетерпінням чекаємо зустрічі з вами. Але Незнайко зачинив двері і придумав складні завдання. Виконайте їх – двері відчиняться!»
- Допоможемо в біді? Виконаємо завдання.
(Учитель виставляє малюнки і схеми речень)
|__ __ .
|__ __ __ .
|__ __ __ __ .
(Діти складають речення за схемами та малюнками, сигналізуючи картками виконання)
- Діти, ви впорались із завданням, двері відчинилися.
- Так ось хто тут живе! Дідусь і бабуся!
- Давайте складемо звукову модель до слів ДІДУСЬ і БАБУСЯ.
(Учні працюють самостійно, викладаючи фішками моделі слів)
- Діти, підніміть сигнальні картки, хто виконав завдання.
- Давайте зробимо взаємоперевірку та самооцінювання своїх робіт.
(Діти піднімають зелену цеглинку ЛЕГО, хто справився з завданням та червону цеглинку - кому було тяжко виконати. Їм на допомогу приходить Пізнайко та діти, які впорались із завданням)
- Діти, а в цьому будиночку ще хтось проживає. Не здогадуєтесь хто?
- Ой, ой, він пісеньку співає!
Я по засіку метений,
Я у печі спечений.
Я від баби утік,
Я від діда утік,
То й від тебе утечу.
- Хто ж це пісеньку співає? Як же він з’явився на світ? Яка з ним трапилась пригода? (Учитель показує Колобка).
- Діти, а Колобок вам загадку приніс
На однім стільці сидять.
Коли перших три пишуть,
То два інших і не дишуть,
Тільки журяться миренні,
Що самі невчені.
Хто ж такі?
Не якісь там небувальці –
Просто….(пальці)
ІΥ. Повторення правил
- Ваші пальчики, діти, напевно, хочуть попрацювати. Давайте пригадаємо основні правила письма.
- Якщо сядемо красиво,
То напишемо на диво.
Один, два, три, чотири, п'ять,
Починаємо писать.
Ручку вправо поверніть,
Навкіс зошит покладіть
І гарненько напишіть.
Υ. Виконання письмових вправ.
- Діти, Колобок когось злякався. Як ви думаєте кого?
Гра «Допоможіть Колобкові»
- Колобок хотів би втекти від хитрої Лисички та не встиг збудувати загорожу із паличок. Допоможемо Колобкові? Напишемо палички. (Учитель показує як це зробити)
- Ось і вийшла загорожа. (Діти задоволені, що врятували Колобка)
ΥІ. Фізкультхвилинка.
Ми учились, ми трудились,
І, напевно, вже стомились,
То ж давайте для розрядки
Зробим кілька вправ зарядки.
Раз! – підняли руки вгору.
Два! – нагнулися додолу.
Три! – повернулись вправо, вліво.
На чотири – раз присіли.
Похитали головою,
Ще й притупнули ногою.
Пальчиками повертіли
І за парти тихо сіли.
ΥІІ. Продовження виконання вправ
- А щоб Лисичка ніколи не з’їла Колобка виконаємо ще ось такі вправи
(Учитель показує написання вивчених елементів, позначених у рядках зошита, діти виконують вправи. Проводиться фізкультпауза.
Демонстрація кращих робіт)
ΥІІІ. Групування предметів за ознаками
- Діти, до нас хтось стукає. Та це ж Пізнайко (Учитель виставляє малюнок)
- Він приніс вам завдання (учитель роздає конверти)
- Пізнайко просить, щоб ви згрупували предмети за ознаками (учні виймають із конвертів предметні малюнки і групують їх; птахи, квіти, шкільне приладдя, меблі)
- Пізнайко перевірить ваші роботи і найкращим дасть смайлики.
ІХ. Підсумок уроку
(Відзначаються кращі роботи, що виконанні на уроці та за весь добуквений період)
- Що було цікавого на уроці? Що вам найбільше запам'яталося?
- Діти, підніміть, будь ласка, зелені циглинки, для кого завдання були легкими і кому все вдалося. Червоні цеглинки піднімають ті, кому було важко виконати завдання.
- Дякую вам за роботу!