Підсумковий урок-гра у 6 класі на тему "Гідросфера."

Про матеріал
Підсумковий урок-гра у 6 класі на тему "Гідросфера," який у вигляді гри допоможе оцінити знання учнів з даної теми, визначити рівень їх навчальних досягнень та закріпити знання і вміння учнів працювати з контурною картою.
Перегляд файлу

Гідросфера

Урок-гра (підсумковий)

Мета. Узагальнити знання, отримані в темі; закріпити знання, уміння, навички; виробити вміння працювати з картою.

Завдання уроку

  •      допомогти учням відновити в пам'яті місце знаход­ження географічних об'єктів, які вивчались протягом цьо­го розділу;
  •      допомогти виявити пробіли в знаннях учнів для по­дальшого розкриття і закріплення в інших темах;
  •      звернути увагу учнів на вивчену тему за допомогою використання незвичайної форми уроку;
  •      зацікавити учнів певним розділом, в цілому захопити вивченням предмету із самостійним звертанням до різно­манітних джерел шкільних знань.

Обладнання. Фізична карта світу, фізична карта півкуль, ребуси на планшетах, схема будови річкової сис­теми.

Хід уроку

Урок проводиться в кінці теми, розбитий на конкурсні завдання для команд і окремих учнів, капітанів.

 План проведення

  1. конкурс: привітання — готується дома учнями.
  2.         конкурс: розминка — «На хвилях океану».
  1.       конкурс: картографів.
  2.      конкурс: знатоки географії — «Лабіринти Посейдона».
  3. конкурс: мандрівники.
  4.      конкурс: хитромудрі запитання.

VII конкурс: ребуси.

VIII. Підведення підсумків.

 

На початку уроку учням пропонується вірш, який напи­сано заздалегідь на дошці.

З-за гір важкі тумани

 Клублять вітри сюди.

Ті осідають в хмари

Й женуть потік води.

 Як змії голубії,

 Повзуть залами рік.

І в синім океані

Закінчують свій біг.

Ось білими птахами,

 Мандруючи здаля,

Летять з-за моря хмари

 Дощем кропить поля.

 

Туман лежит на кручах,

Недвижен и глубок.

 Где оседает туча,

Рождается поток.

Как змеи голубие,

 Ползут изливьі рек.

И в синем океане

Оканчивают бег.

Как бельїе дракони,

 Крилами шевеля,

 Летят оттуда тучи

Дождем кропить поля.

Питання. Яке явище в гідросфері описано у вірші (відповідь — кругообіг води в природі, стани води].

Учні класу поділені на три команди, дітям напередодні дається завдання придумати назви команди, девіз і емб­лему команд:

1. «Перлина». 2. «Гідросферики». 3. «Кра­пельки».

Девізи команд.

1. «Перлина».

          «Перлини біля моря,

          Немов птахи на просторі,

          Ми радужно сіяєм

         Й увагу привертаєм.

         Ми пливем по річці знань

         Вдячні нашим вчителям,

         Ми долаєм перешкоди,

         Переможем всі незгоди».

«Золоті  рибки»

Щоб прийняти участь в грі,

 Всі сюди ми припливли,

Щоб змагатись, вигравати,

Гідросферу треба знати.

2. «Гідросферики».

Гідросфериками нас

 Кличуть всі не випадково.

 Атмосферою пізнань

Поглинає всіх нас школа.

 Ми прийшли не розважаться,

А уміло позмагаться.

У цій грі географічній

 Переможе хай сильніший!

3. «Крапельки».

Ось сюди ми прилетіли,

Щоб з командами чужими

Географію повчити,

Розумнішим — приз вручити.

Зразу проводиться оцінювання команд в «5» системі — краще привітання і девіз.

 

II конкурс: розминка — «На хвилях океану».

Пропоную всім учасникам команд написати невеликий географічний диктант. Запитання зачитуються, а відповідь учням потрібно знайти на дошці під номерами. В кінці робо­ти обмінюються листочками і перевіряють завдання. Пра­вильні відповіді у вигляді шифру показую на планшеті, все закодовано, робота швидко перевіряється. Оцінювання за кожні дві правильні відповіді 1 бал [найвища оцінка «5»]. Після перевірки учні рахують бали і ставлять оцінки. Лис­точки забираю для виставлення оцінок у журнал.

 

Географічний диктант «На хвилях океану».

    1.Водна оболонка нашої планети.

  1. Частина океану чи моря, яка вдається в суходіл.
  2. Частина суходолу, яка вдається в море, океан і з трьох сторін оточена водою.
  3. Періодичні підняття і опускання рівня води в океанах і морях.
  4. Горизонтальне переміщення водних мас в океані і морі у вигляді великих потоків, які рухаються по визначе­них шляхах.
  5. Рівнина посеред гирлом річки, де річка ділиться на багато рукавів.

 7. Територія, з якої стікають в дану річку поверхневі і  підземні води.

8. Штучні водойми з великими запасами води, утворені шляхом будування на річках плотин.

    9. Замкнуті природні западини на поверхні Землі, за­повнені водою.

10. Невеликі штучні водойми.

Відповіді на дошці

  1. Озеро                                                     11. Море
  2. Шельф                                               12. Ехолот
  3. Дельта                                                    13. Водосховище
  4. Острів                                                      14. Ставок
  5. Затока                                                 15. Течії
  6. Басейн річки                                         16. Протока
  7. Гідросфера                                             17. Півострів
  8. Снігова лінія                                            18. Канал

9. Приплив і відплив                                 19. Айсберг

10. Вододіл                                   20. Цунамі

Шифро-перевірка відповідей

1-7, 2-5, 3-17, 4-9, 5-15, 6-3, 7-6, 8-13, 9-1, 10-14.

 

III конкурс: конкурс картографів.

Робота учнів з атласами, завдання ділиться між коман­дою. Командири отримують завдання на листочках, зай­мають окремі місця і працюють. В цей час команда пра­цює над іншим завданням.

Завдання для команди.

Написати назви морів, куди впадають річки

  1. Інд —... (Аравійське море)
    Індигірка —... [Східно-Сибірське море]
    Об —... (Карське море)
  2. Сирдар'я —... (Аральське море)
    Рона —... (Середземне море)
    Амур —... (Охотське море)
  3. Ніл —... (Середземне море)
    Рейн —... (Північне море)
    Одра —... (Балтійське море)

Завдання для капітана

Розташувати з півночі на південь гирла річок

а) Амазонка 1 в

б)Вісла 

в) Маккензі 3 б

г) Міссісіпі 4 и

д) Меконг 5 г
є) Оранжова           6 з

ж)Парана 7 д

з] Ріо-Гранде 8 а
и) Св. Лаврентія 9 є
к) Юкон                 10 ж

 

IV конкурс: — «Лабіринти Посейдона».
Пропонуються запитання, а учням треба одразу дати відповідь, хто більше відповідей дасть, тому найвища кількість балів. Команди відповідають по черзі.

 І команда.

  1. Місце, де річка бере свій початок? (Витік)
  2. Самий глибокий океан? (Тихий)
  3. Прилад для визначення глибин? (Ехолот)
  4. Яким іншим словом називається штучна ріка? (Канал)
  5. Що таке заплава? (Частина річкової долини, яка за­топлюється під час повені)

6. Кордон між басейнами річок? (Вододіл)

  1. Що встановлюють на річках вздовж узбережжя?(Бакени)
  2. Виходи гірських порід на дні річки? (Пороги)
  3. За водяним режимом озера поділяють на... (Стічні, безстічні)

Які бувають типи озер? (Вулканічні, тектонічні, карстові)

  1. Низький рівень води в річці? (Межень)

// команда.

12. Утворюється внаслідок роботи підземних вод? [Карст)

  1. Бог води? (Посейдон)
  2. Який є кругообіг води? [Малий і великий)
  3. Які бувають моря? (Внутрішні і зовнішні)
  4. Чим відокремлюється суходіл? [Протокою)
  5. Які бувають течії? (Теплі і холодні)

18. Як позначаються течії на  карті? (Кольором і стрілками)

19. Які бувають острови? (Материкові, вулканічні, ко­ралові)

  1. В чому вимірюється солоність? (Проміпле)
    III команда.
  2. Морський цар? (Нептун)
  1. Від чого виникають рухи води? (Вітер, цунамі, при­плив)
  1.   Неглибока частина океану? (Шепьф)
  1. Організми, які живуть на поверхні води в океані?[Планктон)
  1.   Стародавня назва Дніпра? ІБорисфен)
  1. Чим з'єднується Тихий і Атлантичний океан? [Па­намський канал)
  2. Які частини виділяють в річці? (Гирло, витік, прито­ки, річище)
  1.   Які бувають болота? (Низинні, верхові, перехідні)
  2.   Який канал з'єднує моря різних океанів? (Суецький)
  1. Як називаються організми, які живуть на дні моря?(Бентос)
  1.   Яка найдовша річка в світі? [Ніл]

32. Яке море не має берегів? (Саргасове)
 

VI конкурс: мандрівники.

1) Пропонується учням мандрівка по карті у вигляді не­повних назв річок, яка команда швидше знайде на карті і заповнить пропуски в назвах річок.

1)к А м А ліва притока Волги,
к А с_ А ї річка в Африці.

р О нА річка у Франції,

м О р Е частина океану,

лЄнА річка у Росії.

с Е н А річка у Франції,

а М у Р річка у Росії.

К У р А річка на Кавказі.

2) По карті знайдіть кольорові моря та річки. Учні са­мостійно шукають по картам, яка команда більше назве, та отримує більше балів.

Моря: Річки:

Червоне Біла

Біле Оранжева

Чорне Голубий Ніл

Жовте Нігер

Хуанхе

3) Нанести за географічними координатами водоспади і назви річок, на яких вони розташовані і вказати материк.

6° пн. ш. 63° зах. д.        43° пн. ш. 79° зах. д.
(Анхель. р. Оріноко)         (Ніагарський, р.Ніагара)
Півд. Ам.            Півн. Ам.

18° пд, ш. 26° сх. д.        25° пд. ш. 54° зах. д.
[Вікторія, р. Замбвзі)        [Ігуасу, р. Парана]
Африка            Півд. Ам.

              1°пн. ш. 26° сх.д.

                   (Стенпі. р. Конго)

Афр.

              5°пд. ш-15° сх.д.

                  (Лівінгстона, р. Конго)

Афр.

 

VI конкурс: хитромудрі запитання.

1) Чого не обнесеш навколо хати? (Води в решеті)

    2) Де стоїть вода стовпом? (В стакані, пляшці)

3)По чому плаває качка? (По воді)

  1. Який ключ не б'є, і не видмикає? (Нотний)
  2. В розбитій посудині... (води не вдержиш).
  3. У всіх різне горе, а у мельника... (одне — води нема).
  4. В воді родиться, а води боїться? (Сіль)
  1. Із-під гірки, з-під крутої
    Прокрадається порою
    Та й до моря утіка

Через лози по ярках. [Джерело)

9) Що приходить тихо, а відходить з шумом? (Сніг)
10] Живе — лежить, помре — побіжить? (Сніг)

  1. Без ніг, а біжить, без рук, а рукава має? (Річка)
  2. Стоїть корито, повне води налито? (Став)

13] Не вода, не суходіл, і на лодці не попливеш, і нога­ми не підеш? (Болото)

  1. Кругом вода, а з питвом біда.
    Хто знає, де це буває? [На морі)
  1. Ні у вогні не горить, ні у воді не тоне? (Під)

 

 

 

 

 

 

 

 

VII конкурс: ребуси. Напишіть назви річок, які почина­ються на «А».

 

 

 

 

 

м

А

3

0

Н

К

А

м

У

д

А

Р

Я

 

н

Г

А

Р

А

 

л

д

А

Н

 

 

м

У

Р

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

VIII. Підведення підсумків

doc
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
1531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку