Підсумковий урок по темі "Будова та різноманітність плазунів"

Про матеріал
Нестандартного уроку у формі КВК, розкриває і перевіряє знання учнів по вивченій темі , виявляє розуміння основних понять, розширює знання учнів з даної теми. Тип уроку : узагальнюючий Форма уроку : урок – КВК
Перегляд файлу

                                УРОК   КВК  ( 7 клас)

     Тема :  Будова, життєдіяльність та різноманітність Плазунів.

    Мета :  методом проведення нестандартного уроку у формі КВК,

розкрити і перевірити знання учнів по  вивченій темі ;

виявити розуміння основних понять;

розширити знання учнів  з даної теми; виховувати дбайливе ставлення до тварин у біосфері.

Тип уроку :  узагальнюючий

Форма уроку : урок – КВК

Обладнання :  таблиці, схеми, малюнки, роздавальні картки, плакати

Хід уроку :

І. Мотивація навчальної діяльності учнів. Доведення теми, мети  , завдань ,ходу уроку.  Поділ класу на команди, вибір капітанів, назви  команди. Вибір членів журі.

ІІ. Проведення гри

  І  завдання    «Представлення»

Капітани команд оголошують назву команди, девіз, привітання

Команда  «Бумсланг»

«Завзятим бути , не відступати,

Йти вперед  й перемагати!»

Команда  «Туатара»

«Той хто  знання  й і цілі має,

той завжди перемагає!»

Команда «Фер - де – ланс»

«В грі покаже вищий класс,

Гравці завзяті   всі  у нас !»

І завдання  « Точні координати »

Розмістити за таксонами систематики види :

Змія, черепаха,  крокодил

                            І команда                  ІІ команда                           ІІІ команда

Царство

Тварини

Тварини

Тварини

 Підцарство

Багатоклітинні

Багатоклітинні

Багатоклітинні

Тип

Хордові

Хордові

Хордові

Клас

Плазуни

Плазуни

Плазуни

Ряд

Лускаті

Черепахи

Крокодили

Рід

Змія

Черепаха

Крокодил

Вид

Гадюка степова

Черепаха болотяна

Крокодил  нільський

 

ІІ завдання «  Друже не барись, на мене сміливо подивись»

Капітани команд витягують картинки із зображенням тварин і розповідають про зовнішню  будову  крокодила, черепахи, змії.

ІІІ завдання «Скелет у шафі»

Скелет кожної тварини дається командам і учасники  розповідають про особливості будови скелета  ящірки, змії, черепахи

IV  завдання.  «  Впізнай мене»

Командам дається опис тварин рядів Черепахи, Крокодили, підрядів Ящірки та Змії.

  1. Живиться водними безхребетними, хворою рибою, спритно пірнає та плаває. Яйця відкладає на добре прогрітих піщаних узбережжях.

                                                                               Болотяна  черепаха.

  1. Найкрупніші  тварини цього надряду , душать здобич,є представник водного середовища існування, який зростає до 11 метрів.

                                                                         Пітони, анаконда.

  1. Несхожі на своїх родичів, бо не мають кінцівок, але належать до одного ряду.

                                                                   Веретінниця, жовтопуз

  1. Рослиноїдні , мешкають на Галапагоських островах.

                                                                        Слонова черепаха

 

  1. Ця тварина мешкає на острові Комодо, здатна навіть  підстерігати і вбивати навіть буйволів, кабанів, оленів.

                                                                                                      Варан

  1. Підстерігає здобич біля води , це можуть бути навіть буйволи і носороги, на поверхні води видніється лише голова.

                                                                                    Нільський крокодил

  1. Їх довжина до 1 м., регулює чисельність мишоподібних гризунів, отруйна

                                                                                           Степова гадюка

  1. Має зелене забарвлення, швидко бігає, при  небезпеці залишає частину свого тіла.

                                                                                               Ящірка прудка

  1. Повільна, малочисленна, тому що з неї виготовляють першу страву.

                                                                                          Супова черепаха

 

 

V  завдання  «  А ми не такі, ми особливі!»

 

Командам дається картка із зображенням цікавих тварин, розрізана на мозаїчні  шматочки.  Учасники  повинні  її скласти, якомога швидше  і розповісти про особливості будови цієї тварини.

 

Тварини  : 

  1. Гатерія
  2. Хамелеон
  3. Кобра

VI   завдання  «  На прийомі  у лікаря»

Кожна команда пропонує   правильне   поводження і лікування при укусі отруйної  змії. Хто правильніше і краще це зробить, той  і переможець.

VII  завдання   “Гонка за лідером»

Кожній команді пропонується по десять запитань поданій темі. Учасники швидко відповідають на них.

Команда « Бумсланг»

  1. Який крокодил їсть рибу?

                               (Гавіал)

  1. Ознаки укусу змії?

                               (Пухлина, нездужання)

  1. Безнога  ящірка?

                                (Веретінниця)

  1. Назва літаючої ящірки?

                                (Літаючий дракон)

  1. Хто з рептилій душить здобич?

                                         (Удав, пітон)

  1. Скільки камер має серце  плазунів?

                                                     (Три)

  1. Назвіть єдиного представника Дзьобоголових.   (Гатерія)
  2. Чим черепахи відкушують шматочки поживи?

                                              (Роговим дзьобом)                                                                    

  1. Що гримить на хвості гримучої змії?

                                                (Брязкальця)

  1. До чого мають здатність щелепи змії?

                                              (До розтягування)

           Команда  « Туатара»

  1. На що перетворилися кінцівки морських черепах?

                                                                     (На ласти)

  1. З якої частини тіла черепах виготовляють гребені,оправи для окулярів?

                                                                        (З панциря)

  1. Що означає термін «пойкілотермні»?

                                                                 (Холоднокровні)

  1. Чим покрита шкіра плазунів?

                                      (Роговими лусками)

  1. Які кістки входять до грудної клітки?

                                      (Грудина і ребра)

  1. Як розташовані кінцівки у ящірки?

                                       (З боків тулуба)

  1. Що таке термолокатори?

                                        (Органи чуття)

  1. Найкрупніша сухопутна черепаха?

                                        (Галапагоська)

  1. Як називається водний удав?

                                        (Анаконда)

  1. Яка ящірка мешкає на острові Комодо?

                                              (Варан)

          Команда  «Фер – де – ланс»

  1. Які травні залози мають плазуни?

                               (Печінка, підшлункова)

  1. Який тип розвитку у плазунів?

                                    (Прямий)

  1. Від чого залежить забарвлення ящірки?

                              (Від пристосувань до умов життя)

  1. Хто з плазунів найбільш турбується про потомство?

                                                              (Крокодили)

  1. До яких органів чуття відноситься язик змії?

                                                 (Дотик)

  1. Які оболонки має яйцеклітина плазуна?

                                     (Жовткову та білкову)

 

  1. Чи є зовнішнє вухо у змій?

                                                 (Немає)

  1. Де зимують змії, ящірки?

                                           (У норах, під пеньками)

  1. Рекордсмен по зміні забарвлення?

                                                (Хамелеон)

  1. Якій  частині тіла  ящірки притаманна регенерація?

                                               (Хвосту)

 

    VIII   завдання    « Цікавий калейдоскоп»

      Цей конкурс є домашнім завданням. Учасники готували самостійно заздалегідь цікаві повідомлення про плазунів. Хто підготував більше, той і переможець.

ІІІ. Підсумок уроку

Підрахунок кількості балів;визначення команди переможця;виставлення оцінок, заключне слово вчителя

ІV. Домашнє завдання

Повторити матеріал з теми  «Плазуни»

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
6 березня 2023
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку