Підсумковий урок по темі «Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток»

Про матеріал
Мета: Закріпити додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток та множення числа 2. Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховувати любов до народних казок, прагнення допомогти слабшим та вміння співчувати і прощати.
Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок по темі «Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток»

Мета: Закріпити додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток та множення числа 2. Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховувати любов до народних казок, прагнення допомогти слабшим та вміння співчувати і прощати.

Обладнання: Виставка дитячих малюнків присвячена українським народним казкам; маршрутна карта подорожі Котигорошка від казки до казки; ілюстрації до казок «Троє поросят», «Колобок», «Лисичка сестричка і сірий вовк», «Коза і семеро козенят», «Червона шапочка», «Цап та баран»; цифрова каса; таблиця із зображенням кошика, малюнки фруктів та овочів; таблиця із зображенням геометричних фігур; музичний інструмент (баян), мікрофон, саморобні медалі із зображенням Котигорошка для учнів.

Тип уроку: Урок – мандрівка

Хід уроку

І.Організаційний момент

Доброго ранку! Доброго дня!

Кажу вам, діточки, кожного дня…

Хай не псується годинник на вежі,

Хай буде все на землі, як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо,

дощик – як дощик, діти – як діти.

Кожному дому щастя бажаю.

Маку – цвітіння, житу – врожаю,

Небові – миру, голубу – неба,

Кожній дитині – всього, що треба.

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

- Подаруйте нашим гостям щиру усмішку.

- Діти, настрій у вас як?

- Ось так!

- І я такої думки теж. Отож до праці!

- Авжеж.

ІІ.Повторення вивченого матеріалу.

- Діти, сьогодні у нас незвичайний, але дуже цікавий урок. Ми з вами здійснимо мандрівку по українських народних казках разом із відомим вам казковим героєм. А яким? Відгадайте загадку.

З’їла жінка горошину,

Згодом народила сина!

Виріс, як з води хлопчина,

Захищати пішов родину.

Бивсь із Змієм булавою,

Врятував братів з сестрою.

І подумайте всі трошки.

Звуть його …(Котигорошко).

(Показую силуетний малюнок Котигорошка).

    Разом із Котигорошком ми відвідаємо багато казок, у яких він рятуватиме героїв цих казок від злого Вовка.

(Показую силуетний малюнок Вовка. Вивішую на дошку маршрутну карту і знайомлю з нею учнів).

   На карті намальована дорога, що проходить через ліс. На ній кружечками позначено шість пунктів – казок.

   На початку шляху прикріплюю силует Котигорошка. Силует Вовка буде переміщуватись від казки до казки в ході уроку.

1.Першою казкою в яку потрапив Котигорошко є казка «Колобок»

(прикріплюю ілюстрацію на маршрутну карту, а поруч силуетний малюнок Вовка).

- Наш Вовк дуже голодний і він обов’язково з’їсть Колобка, якщо Котигорошко його не врятує. А щоб він його визволив, нам потрібно допомогти Котигорошкові і провести усну лічбу.

Усна лічба:

  1. лічба десятками від 10 до 100;
  2. лічба десятками від 100 до10;
  3. порівняння чисел, >; <; =.
  4. приклади на сигнальних картках;

2. – Наступна казка в яку втікає Вовк – «Коза і семеро козенят».

- Що хоче Вовк зробити в цій казці?

- Допоможемо Котигорошку їх врятувати?

- Для цього треба розв’язати вираз із змінною буквою а.

3. – Ми з Котигорошком знову перемогли Вовка і він змушений бігти у наступну казку.

(Переміщую силует Вовка до третього кружечка і прикріплюю на ньому малюнок «Червона шапочка»).

- Ви вже здогадалися як називається ця казочка?

- Куди йшла Червона Шапочка?

- Що з нею може статися, якщо вона попадеться злому Вовчиськові?

- Давайте поспішимо Котигорошку на допомогу.

(Вивішую на дошку таблицю. Всередині кошик, навколо нього приклади, а навкруг прикладів – фрукти та овочі на яких зображені числа – відповіді.

 Усі розв’язують приклади, знаходять правильну відповідь і кладуть фрукти чи овоч у кошик.

 

73+13=86

Похожее изображение

100-40=60

Картинки по запросу яблуко

90-16=74

Похожее изображение

72-12=60

Картинки по запросу Ананас

13+25=38

Картинки по запросу гарбуз

25+35=60

Картинки по запросу капуста

 

ІІІ.Фізкультхвилинка

а)рухливі вправи;

б)пісенька про Котигорошка.

4. – Діти, Вовк знову зазнав поразки і біжить у казку «Цап та баран».

(Переміщую силует Вовка до цифри 4 і вивішую малюнок Цапа та Барана, що мандрують з торбами за плечима).

- Чому Цап та Баран подорожували разом?

- Куди вони йшли?

- Чого хоче Вовк?

- Нам потрібно швидко і вірно розв’язати задачі, щоб допомогти Котигорошкові врятувати героїв.

а) розв’язування віршованих задач;

  

1. Відповісти не робота , 
Скільки ніг у бегемота. 
Якось 8 бегемотів 
Йшли у гості до єнотів. 
Щоб доріжку не стоптати, 
Треба капці всім їм дати. 
Отака копиця ніг! 
Скільки капців в них усіх?

 

 2. На підлозі – 6 доріжок 
І на кожній – 8 кішок. 
Як зайдемо до кімнати, 
Маєм їх порахувати.

  3. Сплела Катя 6 віночків, 
А у кожнім 5 дзвіночків, 
2 кульбабки, 2 ромашки. 
Рахувати квіти важко. 
Хто з вас це зробити зможе, 
В підрахунку допоможе?

 

 4. Зшив їжак 6 піджачків 
Для сусідів - борсучків, 
Та щоб їх уже носити, 
Треба ґудзики пришити. 
Швидко збіг борсук із кручі, 
Ніс ті ґудзики блискучі, 
Їх в торбині 48. 
Всі задумалися в лісі – 
Скільки вчепить їжачок 
Їх на кожний піджачок?

 

5. Теремок будують звірі. 
Принесли 3 зайці сірі 
Інструменти, дошки, 
Скло та цвяхів трошки. 
А бабуся на обід 
Теж принесло все, як слід: 
Кожному по 2 морквини, 
Й по 4 капустини. 
Запитати хочу нині – 
Скільки овочів в торбині?

ІV. Робота за підручником

б) розв’язування задач на додавання і віднімання.

 

№ 271. У хлопчика було 85 грн. Він купив книжку за 25 грн та альбом за 28 грн. Скільки грошей хлопчик заплатив за всю покупку?

     * Скільки грошей залишилось у хлопчика?

№ 275. Курка за місяць знесла 23 яйця, а індичка – на 11 яєць менше. 4 індичих яйця використали для приготування печива, а решту здали в інкубатор. Скільки індичих яєць здали в інкубатор?

№ 276. У швейній майстерні 18 котушок сірих ниток, білих – на 26 котушок більше, ніж сірих, а чорних – на 37 більше, ніж білих. Скільки котушок чорних ниток?             

№ 278. Господарка посадила 2 відра пізньої картоплі, по 8 кг у кожному, й 4 кг ранньої. Скільки всього кілограмів картоплі посадила господарка?

 

5. – Вовк знову нічим не поживився. Він втомлений потрапив у казку «Троє поросят».

- Протягом цілої казки Вовк переслідує поросят.

- Який момент найстрашніший?

- Хто з поросят найрозумніший?

- Ви хочете допомогти Котигорошку врятувати поросят? Тоді попрацюємо з геометричним матеріалом.

(Дістаю мішечок у якому лежать геометричні фігури, які учні вже вивчили. Діти витягають з мішечка фігури і називають їх).

 

 

 

 

 

 

 

(квадрат)            (трикутник)           (овал)                 (чотирикутник)

 

 

 

 

 

 

(п’ятикутник)

 

6. – Діти, Вовк потерпів поразку в усіх казках. Зараз він опинився у казці «Лисичка – сестричка і сірий Вовк» . Голодний і втомлений сидить з примерзлим хвостом біля ополонки.

- Які почуття викликає у вас Вовк? (Жалю)

- А давайте помиримо його з Котигорошком. Нехай богатир врятує йому хвоста. Для цього нам треба виконати надзвичайно відповідальне завдання. Пограємо у гру «Чарівна скринька».

Гра «Чарівна скринька»

-Діти, візьміть у руки мікрофон і поділіться добрими вчинками з усіма людьми нашої планети. У мене в руках «чарівна» скринька. Ви називатимете добрі вчинки, а я їх «упіймаю» і «покладу» до скриньки.

(Діти називають добрі вчинки, а я їх «ловлю» і «кладу» до скриньки).

- Тепер я відкрию вікно і випущу добрі вчинки у світ. Нехай вони проникнуть у серця людей і зроблять усіх на Землі щасливими і добрими.

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай.

Та нагород за це не вимагай.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

                                       (І. Франко)

-Дітки, чи чуєте, що хтось в коридорі ходить?

(Відкриваю двері і впускаю Вовка).

Вовк: Любі друзі, вибачайте,

Мене в гурт скоріш пускайте.

Насправді я не злий,

Але про це ніхто не знає

І, мабуть, це тому

Зі мною ніхто не грає.

(Діти пробачають Вовкові всі погані вчинки і запрошують до гурту).

V. Підсумок уроку

- Добре, що все добре закінчується.

- Ось і підійшов до завершення наш казковий урок.

- Що вам сподобалося на сьогоднішньому уроці? (відповіді дітей).

- За вашу доброту та допомогу Котигорошко нагороджує вас медалями.

(Нагороджую всіх учнів медалями із зображенням Котигорошка і написом «Сильному і розумному»).

 

VІ. Домашнє завдання.

Підручник ст. 49-50, № 290 (приклади кругові), № 291 (задача).

 

docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку