Тема: Підсумковий урок по темі «Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток»
Мета: Закріпити додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток та множення числа 2. Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховувати любов до народних казок, прагнення допомогти слабшим та вміння співчувати і прощати.
Обладнання: Виставка дитячих малюнків присвячена українським народним казкам; маршрутна карта подорожі Котигорошка від казки до казки; ілюстрації до казок «Троє поросят», «Колобок», «Лисичка сестричка і сірий вовк», «Коза і семеро козенят», «Червона шапочка», «Цап та баран»; цифрова каса; таблиця із зображенням кошика, малюнки фруктів та овочів; таблиця із зображенням геометричних фігур; музичний інструмент (баян), мікрофон, саморобні медалі із зображенням Котигорошка для учнів.
Тип уроку: Урок – мандрівка
Хід уроку
І.Організаційний момент
Доброго ранку! Доброго дня!
Кажу вам, діточки, кожного дня…
Хай не псується годинник на вежі,
Хай буде все на землі, як належить:
Сонце – як сонце, літо – як літо,
дощик – як дощик, діти – як діти.
Кожному дому щастя бажаю.
Маку – цвітіння, житу – врожаю,
Небові – миру, голубу – неба,
Кожній дитині – всього, що треба.
Хай усміхаються діти щодня.
Доброго ранку! Доброго дня!
- Подаруйте нашим гостям щиру усмішку.
- Діти, настрій у вас як?
- Ось так!
- І я такої думки теж. Отож до праці!
- Авжеж.
ІІ.Повторення вивченого матеріалу.
- Діти, сьогодні у нас незвичайний, але дуже цікавий урок. Ми з вами здійснимо мандрівку по українських народних казках разом із відомим вам казковим героєм. А яким? Відгадайте загадку.
З’їла жінка горошину,
Згодом народила сина!
Виріс, як з води хлопчина,
Захищати пішов родину.
Бивсь із Змієм булавою,
Врятував братів з сестрою.
І подумайте всі трошки.
Звуть його …(Котигорошко).
(Показую силуетний малюнок Котигорошка).
Разом із Котигорошком ми відвідаємо багато казок, у яких він рятуватиме героїв цих казок від злого Вовка.
(Показую силуетний малюнок Вовка. Вивішую на дошку маршрутну карту і знайомлю з нею учнів).
На карті намальована дорога, що проходить через ліс. На ній кружечками позначено шість пунктів – казок.
На початку шляху прикріплюю силует Котигорошка. Силует Вовка буде переміщуватись від казки до казки в ході уроку.
1.Першою казкою в яку потрапив Котигорошко є казка «Колобок»
(прикріплюю ілюстрацію на маршрутну карту, а поруч силуетний малюнок Вовка).
- Наш Вовк дуже голодний і він обов’язково з’їсть Колобка, якщо Котигорошко його не врятує. А щоб він його визволив, нам потрібно допомогти Котигорошкові і провести усну лічбу.
Усна лічба:
2. – Наступна казка в яку втікає Вовк – «Коза і семеро козенят».
- Що хоче Вовк зробити в цій казці?
- Допоможемо Котигорошку їх врятувати?
- Для цього треба розв’язати вираз із змінною буквою а.
3. – Ми з Котигорошком знову перемогли Вовка і він змушений бігти у наступну казку.
(Переміщую силует Вовка до третього кружечка і прикріплюю на ньому малюнок «Червона шапочка»).
- Ви вже здогадалися як називається ця казочка?
- Куди йшла Червона Шапочка?
- Що з нею може статися, якщо вона попадеться злому Вовчиськові?
- Давайте поспішимо Котигорошку на допомогу.
(Вивішую на дошку таблицю. Всередині кошик, навколо нього приклади, а навкруг прикладів – фрукти та овочі на яких зображені числа – відповіді.
Усі розв’язують приклади, знаходять правильну відповідь і кладуть фрукти чи овоч у кошик.
73+13=86 |
|
100-40=60 |
|
90-16=74 |
|
72-12=60 |
|
13+25=38 |
|
25+35=60 |
|
ІІІ.Фізкультхвилинка
а)рухливі вправи;
б)пісенька про Котигорошка.
4. – Діти, Вовк знову зазнав поразки і біжить у казку «Цап та баран».
(Переміщую силует Вовка до цифри 4 і вивішую малюнок Цапа та Барана, що мандрують з торбами за плечима).
- Чому Цап та Баран подорожували разом?
- Куди вони йшли?
- Чого хоче Вовк?
- Нам потрібно швидко і вірно розв’язати задачі, щоб допомогти Котигорошкові врятувати героїв.
а) розв’язування віршованих задач;
1. Відповісти не робота ,
Скільки ніг у бегемота.
Якось 8 бегемотів
Йшли у гості до єнотів.
Щоб доріжку не стоптати,
Треба капці всім їм дати.
Отака копиця ніг!
Скільки капців в них усіх?
2. На підлозі – 6 доріжок
І на кожній – 8 кішок.
Як зайдемо до кімнати,
Маєм їх порахувати.
3. Сплела Катя 6 віночків,
А у кожнім 5 дзвіночків,
2 кульбабки, 2 ромашки.
Рахувати квіти важко.
Хто з вас це зробити зможе,
В підрахунку допоможе?
4. Зшив їжак 6 піджачків
Для сусідів - борсучків,
Та щоб їх уже носити,
Треба ґудзики пришити.
Швидко збіг борсук із кручі,
Ніс ті ґудзики блискучі,
Їх в торбині 48.
Всі задумалися в лісі –
Скільки вчепить їжачок
Їх на кожний піджачок?
5. Теремок будують звірі.
Принесли 3 зайці сірі
Інструменти, дошки,
Скло та цвяхів трошки.
А бабуся на обід
Теж принесло все, як слід:
Кожному по 2 морквини,
Й по 4 капустини.
Запитати хочу нині –
Скільки овочів в торбині?
ІV. Робота за підручником
б) розв’язування задач на додавання і віднімання.
№ 271. У хлопчика було 85 грн. Він купив книжку за 25 грн та альбом за 28 грн. Скільки грошей хлопчик заплатив за всю покупку? * Скільки грошей залишилось у хлопчика? |
№ 275. Курка за місяць знесла 23 яйця, а індичка – на 11 яєць менше. 4 індичих яйця використали для приготування печива, а решту здали в інкубатор. Скільки індичих яєць здали в інкубатор? |
№ 276. У швейній майстерні 18 котушок сірих ниток, білих – на 26 котушок більше, ніж сірих, а чорних – на 37 більше, ніж білих. Скільки котушок чорних ниток? |
№ 278. Господарка посадила 2 відра пізньої картоплі, по 8 кг у кожному, й 4 кг ранньої. Скільки всього кілограмів картоплі посадила господарка? |
5. – Вовк знову нічим не поживився. Він втомлений потрапив у казку «Троє поросят».
- Протягом цілої казки Вовк переслідує поросят.
- Який момент найстрашніший?
- Хто з поросят найрозумніший?
- Ви хочете допомогти Котигорошку врятувати поросят? Тоді попрацюємо з геометричним матеріалом.
(Дістаю мішечок у якому лежать геометричні фігури, які учні вже вивчили. Діти витягають з мішечка фігури і називають їх).
(квадрат) (трикутник) (овал) (чотирикутник)
(п’ятикутник)
6. – Діти, Вовк потерпів поразку в усіх казках. Зараз він опинився у казці «Лисичка – сестричка і сірий Вовк» . Голодний і втомлений сидить з примерзлим хвостом біля ополонки.
- Які почуття викликає у вас Вовк? (Жалю)
- А давайте помиримо його з Котигорошком. Нехай богатир врятує йому хвоста. Для цього нам треба виконати надзвичайно відповідальне завдання. Пограємо у гру «Чарівна скринька».
Гра «Чарівна скринька»
-Діти, візьміть у руки мікрофон і поділіться добрими вчинками з усіма людьми нашої планети. У мене в руках «чарівна» скринька. Ви називатимете добрі вчинки, а я їх «упіймаю» і «покладу» до скриньки.
(Діти називають добрі вчинки, а я їх «ловлю» і «кладу» до скриньки).
- Тепер я відкрию вікно і випущу добрі вчинки у світ. Нехай вони проникнуть у серця людей і зроблять усіх на Землі щасливими і добрими.
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай.
Та нагород за це не вимагай.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.
(І. Франко)
-Дітки, чи чуєте, що хтось в коридорі ходить?
(Відкриваю двері і впускаю Вовка).
Вовк: Любі друзі, вибачайте,
Мене в гурт скоріш пускайте.
Насправді я не злий,
Але про це ніхто не знає
І, мабуть, це тому
Зі мною ніхто не грає.
(Діти пробачають Вовкові всі погані вчинки і запрошують до гурту).
V. Підсумок уроку
- Добре, що все добре закінчується.
- Ось і підійшов до завершення наш казковий урок.
- Що вам сподобалося на сьогоднішньому уроці? (відповіді дітей).
- За вашу доброту та допомогу Котигорошко нагороджує вас медалями.
(Нагороджую всіх учнів медалями із зображенням Котигорошка і написом «Сильному і розумному»).
VІ. Домашнє завдання.
Підручник ст. 49-50, № 290 (приклади кругові), № 291 (задача).