Підсумковий урок по темі «Гідросфера»

Про матеріал
Мета: - закріпити знання по темі «Гідросфера»; - поглибити вміння аналізувати та систематизувати інформацію; - удосконалювати навички роботи з картами атласу; - розвивати інтерес до знань.
Перегляд файлу

Тема Підсумковий урок по темі «Гідросфера»

Мета: - закріпити знання по темі «Гідросфера»;

  •                      поглибити вміння аналізувати та систематизувати інформацію;
  •                      удосконалювати навички роботи з картами атласу;
  •                      розвивати інтерес до знань.

 

Обладнання: атласи, картки із завданнями.

 

Тип уроку:  урок контролю та оцінювання знань

 

Форма проведення: самостійна робота 

 

 «Вивчати що-небудь, не замислюючись над вивченим, – абсолютно марно. Замислюватись над чим-небудь, не вивчивши попередньо предмет роздумів,  – небезпечно».

      Конфуцій 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

Акцент на епіграф уроку

 

ІІ. Самостійна робота

 

Диференційовані завдання

 І-ІІ рівень

І варіант

Тести (по 0,5б)

1. Як називається раптове підняття води в річці?

А)паводок;  Б)ерозія;  В)русло;  Г) межень.

2. Найглибше озеро у світі:

А)Синевир;  Б)Байкал;  В)Ялпуг;  Г)Танганьїка.

3. Яка порода не  належить до водопроникних порід:

А)Галька;  Б) пісок;  В) глина;  Г) гравій. 

4. Який океан найменший:

А)Індійський; Б)Північний льодовитий; В) Атлантичний; Г)Тихий.

 Тести (по 1 б)

5.Яке море не належить до внутрішніх?

А)Баренцове; Б)Чорне;  В) Середземне; Г) Азовське.

6. Частина долини річки, що перебуває під водою постійно називається…

А)терасою;  Б)заплавою; В)річищем;  Г)річковою долиною.

7.Знайти відповідність (по 0,5б)

Антарктида            найбільший річковий басейн

Північна Америка    утворення айсбергів     

Євразія найбільше прісноводне озеро 

Південня Америка найбільше солоне озеро 

Дати відповідь на запитання (по 2 бали)

8.Яке значення мають озера у господарській діяльності людини?

9. Що таке термальні води? Де вони залягають і яка їхня основна властивість?

 

 

ІІ варіант

Тести (по 0,5б)

1. Як називається щорічний відносно тривалий розлив річок?

А)цунамі;  Б)дельта;  В)повінь;  Г)басейн.

2. Найбільше за площею солоне озеро у світі:

А)Світязь;  Б)Тітікака;  В)Байкал;  В)Каспійське.

3. Величезні брили льоду, які відколюються від покривних льодовиків та плавають в океані називають…

А) вічною мерзлотою; Б)крижинами; В) айсбергами; Г) льодовиками.

4. Який океан найбільший:

А)Індійський; Б)Північний льодовитий; В) Атлантичний; Г)Тихий.

Тести (по 1 б)

5. До вод суходолу не належать…

А)болота;  Б)льодовики;  В)затоки; Г) джерела.

6. Озера, які утворилися в місцях розломів та опускань земної кори називаються…

А) загатні;  Б)тектонічні;  В) льодовикові; Г) залишкові.

7.Знайти відповідність (по 0,5б)

Африка    найвисокогірніше озеро у світі

Євразія    відсутність льодовиків

Північна Америка  найглибше озеро у світі

Австралія     найдовша річка у світі 

Дати відповідь на запитання (по 2 бали)  

8.Яке значення мають річки у господарській діяльності людини?

9. Що таке артезіанські води? Де вони залягають і яка їхня основна властивість?

 

ІІІ- ІV рівень

І варіант

Тести (по 1б)

1.Які болота найбільш поширені у тайзі та тундрі?

А) верхові; Б) низові;    В) перехідні;  Г) там немає боліт.

2.Як називається течія вздовж берегів Антарктиди?

А)Течія Західних Вітрів;    Б)Гольфстрім; В)Лабрадорська;                     Г)Північно-Атлантична.             

3.Виправити помилку в тексті (по 0,5б)

«Льодовики – багаторічні природні нерухомі скупчення льоду. Льодовики можуть утворюватись взимку на річках і озерах, а також в горах нижче снігової лінії та на рівнинах полярних широт. Будь-які льодовики утворюються з талого снігу, що поступово перетворюється на лід»

 Запитання (по 1 б)

4.Що таке артезіанські води? Яка їхня основна властивість?

5. Охарактеризувати особливості типу живлення гірських річок.

Запитання (по 2б)

6.  Які позитивні і негативні наслідки має створення водосховищ?

7. Яка основна причина виникнення теплих і холодних течій у Світовому океані?

8.Скласти 4 тестові завдання на 3 варіанти відповідей ( з 1 правильною) по темі «Гідросфера» (по 0,5 б)

 

 

ІІ варіант

Тести (по 1б)

1.Як називається шар мерзлої землі, що постійно має температуру нижчу від 0°С?

А)айсберги; Б) льодовики;    В)вічна мерзлота; Г)викопний лід.

2.Як називається течія вздовж східних берегів Північної Америки ?

А)Течія Західних Вітрів;    Б)Гольфстрім; В)Лабрадорська;                     Г)Північно-Атлантична.             

3.Виправити помилку в тексті (по 0,5б)

«Для утворення підземних вод потрібні дві головні умови. Це достатня кількість атмосферних опадів і залягання водотривких шарів гірських порід над водопроникними.  За умовами залягання розрізняють паводкові, ґрунтові та міжпластові  води. Якщо води знаходяться під напором і виштовхуються на поверхню у вигляді фонтану – їх називають джерелом, а якщо мають цілющі властивості – це термальні води, що використовуються у різних країнах світу.»

Запитання (по 1 б)

4.Як утворюються льодовики?

5.  Охарактеризувати особливості типу живлення рівнинних річок.

Запитання (по 2б)

6.Які наслідки може мати забруднення поверхні моря нафтовою плівкою?

7.Чому рослинний світ верхових боліт бідніший за рослинний світ низинних боліт?

8.Скласти 4 тестові завдання на 3 варіанти відповідей ( з 1 правильною) по темі «Гідросфера» (по 0,5 б)

 

 

«Бонус» (Додаткові завдання)

Учні І-ІІ рівнів, що завершують роботу раніше виділеного часу,  можуть розгадувати ребуси по темі, складати кросворди тощо.  За активну і результативну діяльність учитель може добавити бонусний бал до оцінки за самостійну роботу.

 

ІІІ. Підведення підсумку уроку

 Обговорення питань, що викликали найбільші труднощі під час роботи.

 

ІV. Домашнє завдання

  1. Повторити номенклатуру по темі  «Гідросфера».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Таранюк Майя
Додано
13 липня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку