Підсумковий урок-подорож

Про матеріал

Дозволяє перевірити засвоєний матеріал пройдених тем «Неклітинні та одноклітинні організми», «Тканини тварин і рослин.» «Будова і функції тканин». «Розмноження» у формі гри.

Перегляд файлу

« Організмовий рівень життя»

(урок- подорож)

 

Вид заняття: Підсумок знань

Мета заняття:перевірити засвоєний матеріал пройдених тем «Неклітинні та одноклітинні організми», «Тканини тварин і рослин.» «Будова і  функції тканин». «Розмноження».

Обладнання: Презентація, малюнки, таблиці, емблеми команд , карта, інші реквізити для проведення уроку-гри.

 На дошці морська карта. На столі скляні піали і скриня повна різнокольорових морських камінців.

Викладач:Доброго дня студенти та шановні гості. Пропоную вам здійснити мандрівку  просторами такої цікавої науки, як біологія. А для цюго нам потрібна надійна команда.

Команди сідають за парти по  7 учасників . Команди придумують назву і презентують себе.(3 хв.)

Викладач: Ну що ж ,ви команда. Тепер вам потрібен корабель.

1.Порт (Командне завдання)  Шифрограма.(3хв.)

Ваше  завдання скласти із літер які зустрічаються в рядку лише один раз слово, що має відношення до теми нашого заняття

і

к

с

к

а

с

і

і

а

о

с

с

м

т

р

т

а

м

а

с

а

к

а

г

т

и

и

т

к

а

н

о

л

с

а

л

с

о

н

о

і

у

н

і

л

а

і

а

л

у

р

м

т

і

а

р

а

м

р

т

м

з

о

м

р

г

р

о

г

о

з

і

т

м

н

і

н

т

з

і

 

о

і

н

б

о

і

н

с

о

с

б

к

а

б

к

о

т

о

т

о

т

к

т

а

н

а

о

т

о

н

а

і

т

а

р

і

р

і

о

о

т

а

б

е

т

н

б

н

а

н

і

р

а

і

т

а

я

т

я

і

т

о

і

т

о

н

а

т

а

н

н

о

н

ї

о

н

о

р

о

р

 

о

т

к

о

к

н

р

н

р

р

м

а

о

н

а

т

м

о

т

н

т

а

к

т

л

н

л

т

н

а

о

а

о

ф

с

л

ф

о

л

с

ф

л

е

н

н

е

ф

е

л

ф

п

і

и

с

п

м

л

с

м

і

т

о

х

н

т

с

о

с

х

т

і

к

т

о

і

к

о

т

і

а

Викладач:Всі справились , молодці. Кожна команда отримує скриньки різних кольорів. В скриньці вони знаходять корабель та емблеми. У кожній команді є: Капітан, Кок,  Боцман, Юнга, Штурман, Мічман, Матрос .

І так екіпаж і провіант на борту. Ми починаємо мандрівку. Нас чекає безліч пригод і несподіванок. Тому повна готовність!!!! А ще я хочу представити вам морську фею , яка буде допомагати нам у цій, повній пригод подорожі.

Саме вона за кожну вашу відповідь буде наповнювати піалу команди чарівними камінцями, і вести таблицю хто і скільки камінців здобув.

2.Мілина: завдання для штурманів

Гра «Зайвий в ланцюжку»

Сприяє розвитку логічного мислення. Учні повинні вибрати зайве слово і пояснити свій вибір.

Тканини:

         Кров;лімфа, нейроглія (нервова а інші, сполучні)

         Ксилема, корок(покривні, а інші провідні);флоема,

         Камбій ( меристематичні а інші покривні);епідерма,ризодерма,

 

         Твірна, покривна, сполучна(людини, а ті тварини)

         Основна( рослин),м’язова , нервова;

          Покривна; Епітеліальна ,(людини) твірна .

3. Акули: завдання для боцманів

Розпізнай і розкажи Потрібно розпізнати малюнок назвати тканини ,що на ньому зображені.

 

Тканини рослин: 1 - покривна; 2 - основна фотосинтезуюча; 3 - механічна; 4 - провідна (а - судина, б - ситоподібна трубка)

http://shkola.ua/web/uploads/book/33/images/0uXXzRIZ.jpg

Зліва направо: пухка сполучна тканина, щільна сполучна тканина, хрящ, кістка, кров

http://school.xvatit.com/images/4/4e/Bio8_3_8.jpg

1 — посмуговані; 2 — гладенькі; 3 — серцеві. 1 - багатошаровий епітелій;
2 - одношаровий епітелій;3 - війчастий епітелій

 

http://ua.textreferat.com/images/referats/16335/image001.jpghttp://school.xvatit.com/images/6/6a/%D0%9C%D0%B0%D0%BB.93.jpg

4.Незвіданний острів: (Командне завдання)

Головоломка

Потрібно правильно розташувати букви і пояснити значення кожного слова , а також те що їх об’єднує.

Анігна

Ангіна

Фтедирія

Дифтерія

Реміятуля

Туляремія

Муча

Чума

Лехора

Холера

 

Приг

Грип

Сівпа

Віспа

Закс

Сказ

Сепрег

Герпес

Титорап

Паротит

 

 

Цабили

Бацили

Липірис

Спірили

Онибрівіо

Вібріони

Цетимінотика

Актиноміцети

кистрепкото

Стрептококи

5.Шторм: Завдання для мічманів. Помилка. Потрібно виправити помилки  Пріони

Одним з визначних наукових досягнень X ст. в галузі біології та медицини стало відкриття 1928 р. американським молекулярним біологом, професором Стенлі Прузі нового типу інфекційних агентів — пріоків. Це відкриття ознаменувало початок нової ери розвитку біології та медицини, оскільки не було виявлено принципово новий тип збудників інфекційних захворювань.

Пріони  інфекційні вуглеводні частки не є особливим класом інфекційних вірусів, що викликають виліковні захворювання травної системи людини та тварин .

Детальне дослідження показало, що пріони, як збудники інфекційних хвороб, мають низку унікальних властивостей:

• відсутність жодної амінокислоти  кислоти;

• незалежно від походження захворювання воно не може бути передано далі інфекційним шляхом;

Віруси — це паразитичні клітинні системи, здатні розмножуватися в не живих кліти . Вивчення вірусів було розпочато 1829 р. Д. Й. Івановим, який з’ясував, що збудник мозаїки тютюну не росте на поживних середовищах і проходить крізь бактеріальні фільтри. Характерними особливостями вірусів є наявність у них лише всіх типів нуклеїнових кислоти і присутність у них власних систем синтезу білків та перетворення енергії. Через це віруси можуть розмножуватися самостійно і є облігатними внутрішньоклітинними паразитами. Поза клітиною - хазяїном віруси існують у формі віріонів. Віріон — це амінокислота кислота, упакована в спеціальну білкову оболонку — капсид.

Прокаріотичні клітини складаються з поверхневого апарата й ядра. До складу поверхневого апарата зазвичай входять плазматична мембрана і клітинна мембрана,. Як додаткові елементи до поверхневого апарата у прокаріотів можуть входити палички, слизові капсули й різноманітні вирости плазматичної мембрани.

Цитоплазма прокаріотів представлена напіврідким соком, у якому розташовані поодинокі віруси, кільцева молекула  РНК. Серед прокаріотів є авторофи й гетерофаги. Автотрофи самостійно синтезують органічні речовини з органічних, а гетерофаги споживають уже готові. Автотрофні прокаріоти можуть бути хемо- або фотосинтетиками. Фотосинтетики утворюють органічні речовини за рахунок енергії хімічних реакцій. Фотосинтез здійснюють ціанобактерії, пурпурні бактерії, зелені бактерії та деякі архебактерії. Цей процес різні види прокаріотів можуть здійснювати як з допомогою хлорофілів, так і за участі інших пігментів. Хемосинтетики створюють органічні речовини з використанням енергії світла.

6.Риф:  завдання для матросів.

Впізнай мене і розкажи.

Кожен з матросів витягає листок паперу з написом(віруси, бактерії, морфологічні види бактерій). Серед малюнків потрібно знайти ті що відповідають даному напису  і позначити його будову.

http://www.grandbiology.com/images/books/678/image002.jpghttp://subject.com.ua/biology/shans/126.jpg

http://school.xvatit.com/images/7/7f/%D0%9C%D0%B0%D0%BB.34.jpg

1 - цитоплазма; 2 - фотосинтетичні мембрани; 3 - капсула;

4 - джгутик;5 - клітинна стінка;6 - рибосоми;

7 - запасні поживні речовини;8 - кільцева ДНК;

Різні форми бактерій:

1 - коки;2 - бацили;3 - спірили;4 - вібріони

7.Перешкода Восьминіг( Командний конкурс)

Потрібно вписати на ноги заходи щодо запобігання профілактика бактеріальних захворювань.

http://i1.poltava.to/news/153/15292/photo.jpg

  1. Карантин
  2. Вакцинація
  3. Раннэ виявлення джерел інфекції
  4. Дезінфекція
  5. Ізолювання хворих
  6. Особиста гігієна
  7. Гігієна приміщень
  8. Лікарські препарати.

8 Скелі: Завдання для  юнги

Загублені слова потрібно вставити пропущенні слова.

Нестатеве розмноження                    нового організму з однієї або групи клітин материнського організму, у ході якого не утворюються              . клітини й не відбувається                           . процесу. У цьому випадку в розмноженні бере участь тільки                          . батьківська особина, що передає свою                    інформацію дочірнім організмам. Нестатеве розмноження відбувається за рахунок                   .

Для рослинних організмів часто використовують термін        . розмноження, яким позначають варіант нестатевого розмноження у ході якого не утворюються спеціалізовані структури або органи, а нові організми утворюються з неспеціалізованих                  організму багатоклітинної рослини.

Статеве розмноження — тип розмноження, за якого утворюються спеціалізовані               . клітини й відбувається                  процес. Статеве розмноження спостерігається у представників більшості систематичних груп рослинного і                     світу. Під час статевого розмноження утворення нового організму зазвичай відбувається за участі            батьківських організмів (у випадку гермафродитизму статевим шляхом може розмножуватися             .                .). Під час статевого розмноження відбувається злиття статевих клітин —           чоловічого й жіночого організму. Таким чином, новий організм несе спадкову інформацію обох батьків.

Партеногенез (від грецьк. партенос —           .і генезис — походження) — розвиток нового організму з                . яйцеклітини. За партеногенезу дочірні організми мають                .з материнським набір спадкової інформації. Є організми, в яких                    . — єдиний спосіб розмноження (деякі комахи та прямокрилі). У інших видів, наприклад, у ящірок, існують роздільностатеві та                 популяції. У життєвому циклі попелиць і дафній закономірно чергуються покоління, які розмножуються статевим способом і партеногенетично.

Партеногенез за своїми особливостями займає ніби проміжне положення між нестатевим і                  способами розмноження. З одного боку, новий організм розвивається зі спеціалізованої статевої клітини —                 , а з іншого — розвитку дочірньої особини не передує запліднення.

9 Айсберг:завдання для кока

Конверт(потрібно вгадати що там) А потім підписати позначення і розказати про них.

http://ok-t.ru/helpiksorg/baza1/75447832246.files/image062.jpg

1-ядро; 2-ядерце; 3-цитоплазма; 4-первинна оболонка; 5-вторинна оболонка (фолікулярні клітини).

http://asyan.org/potrf/%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0%3A+%D0%91%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%85+%D0%BA%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B8%D0%BDf/2535_html_668c4e22.png

1.головка 2.шийка 3. хвіст 4.акросома 5. ядро 6. мембрана 7.проміжний відділ 8.мітохондрії

http://subject.com.ua/textbook/biology/11klas_1/11klas_1.files/image016.jpg

1 - шкаралупа; 2 - зародковий диск; 3 - канатик;4 - надшкаралупна оболонка; 5   - повітряна камера;6 - білкова оболонка; 7-жовток; 8 - жовткова оболонка;

9  - підшкаралупні оболонки

10.Пірати: Завдання для капітана

Отримують листочок і мають без слів показати те що там написано.

А) Гаметогенез

Б) Партеногенез

В) Поліембріонія

11.Ключі (Командний конкурс)

Переглянути відео і зрозуміти що за процес на ньому зображений.

Отримують ключі,відкривають скриню, знаходять там записи (оцінки, знання, гарний настрій – це і є ваш скарб.

Наш урок завершено. Всі чарівні камінці перетворились на ваші оцінки.

А я хочу вам сказати: «От ці порожні піали це - Ви. А скриня з камінцями –

це знання. Отак за роки навчання в коледжі Ви себе і наповнюєте знаннями не тільки з біології, а й з інших предметів. Постарайтесь наповнити себе максимально, бо точно так, як ми долали за допомогою знань перешкоди у цій подорожі, так і в житті, перешкоди долаються завдяки вашим знанням.

doc
Додано
12 березня 2019
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку