Виховна година "Подаруй часточку тепла братам нашим меншим"

Про матеріал
Виховна година "Подаруй часточку тепла братам нашим меншим" метою якої є гуманізація підростаючого покоління; розкрити взаємовідносини між тваринами і людьми; виховувати любов до “братів наших менших”, почуття особистої відповідальності за долю тварин; вчити учнів екологічному мисленню, доброті, милосердю.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

Державний навчальний заклад

«Полтавський центр професійно-технічної освіти»

 

 

Методична розробка виховної години

 

 

 

 

 

 

 

Викладач хімії та біології

Аверкеева О.В.

 

          Виховання людини – багатогранний процес, складний і творчий пошук. Вихованню зростаючого покоління завжди надавалось великого значення. Сьогоднішня концепція виховання молоді базується на таких основних орієнтирах, як утворення естетичних функцій, розв’язання проблем морально-етичного плану, в основі яких лежать загальнолюдські цінності. Щоб підготувати молодь до життя, виховувати життєві компетентності потрібно розвивати її різнобічну активність, самостійність, творчість, індивідуальність.

У складному переплетенні сучасних економічних, соціальних, педагогічних проблем цивілізації, людство все частіше звертається до моралі, гуманізму і культури, вбачаючи в них реальний шлях до свого виживання і майбутнього процвітання.

Історія людства, в певному сенсі – це історія взаємин людини з природою. Кожний майбутній спеціаліст народного господарства, кожна свідома людина повинна обов’язково мати загальне уявлення про особливості сучасного екологічного стану, а також про основні напрямки державної політики  в галузі охорони тваринного світу, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки.

Порушуючи питання еколого-природоохоронного змісту, поглиблюються уявлення учнів про тісні взаємозв’язки людини і природи, таким чином здійснюється вплив на емоційне сприйняття проблеми. Необхідно збуджувати і підтримувати інтерес молодого покоління до проблем взаємовідносин, взаємоіснування та охорони тварин, що живуть поруч з нами; сформувати гуманне ставлення учнів до живих істот, які їх оточують.

Тема виховної години є досить актуальною, оскільки допомагає розкрити суть взаємовідносин між тваринами і людьми, виховувати любов до „братів наших менших”, а також почуття особистої відповідальності за долю тварин. Молоде покоління не повинне стояти осторонь проблем, які виникають в суспільстві.

 Розкриваючи тему виховного заходу, учні усвідомлюють, що знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожної людини. Виховуючи в собі любов до тварин, гуманне ставлення до них ми тим самим виховуємо в собі любов до ближнього.

Підкреслюється актуальність проблеми зменшення кількості безпритульних  тварин, що приречені на вимирання гуманним шляхом, шляхом стерилізації тварин-безхатьків.

Пізнавальною метою виховної години є ознайомлення учнів з творами письменників та поетів, присвячених тваринам, а також історією життя тварин – героїв, яким в різних куточках світу збудовано пам’ятники.

Любов до тварин, спілкування з ними – природна потреба кожної людини, а виховання свідомого, милосердного підростаючого покоління обов’язок кожного вчителя.

 

 

Викладач вищої категорії

«старший викладач»

хімії, біології з основами екології

Аверкеєва Олена Володимирівна;

 

 

Мета:гуманізація підростаючого покоління; розкрити взаємовідносини між тваринами і людьми; виховувати любов до “братів наших менших”, почуття особистої відповідальності за долю тварин; вчити учнів екологічному мисленню, доброті, милосердю.

Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, презентація порід собак, фотослайд-шоу «Я і мій чотириногий улюбленець», виставка художньої та спеціальної кінологічної літератури про собак;відеофільми про тварин;плакати з крилатими словами:

Епіграф:Розумом собаки тримається світ

(Давньоіндійська мудрість).

 

План

Вступне слово викладач

  1. Знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожної людини.
  2. Любов до тварин, спілкування з ними – природна потреба кожної людини.
  3. Виступ власниці приватного притулку для бездомних тварин «Ліра і Ральф» Світлани Готьє:
  • розповідь про створення притулку;
  • історії про врятування тварин.

Заключне слово викладача

Вступне слово.

Доброго дня дорогі учні та шановні гості! 

Майстер в/н. Спілкуватися з тваринами люди почали ще задовго до приручення їхніх диких предків. Уже десятки тисяч років тому люди не тільки полювали  на звірів і птахів, а й спостерігали за ними  й намагалися ввійти з ними в тісні, дружні стосунки.Процес зближення людини з тваринами  відбувався значно швидше після того, як деякі з них були приручені.

Викладач. Вчені - зоологи вважають, що на Землі приблизно півтора  мільйона видів тварин, а хребетних тварин майже 40750 видів. З цієї величезної кількості люди приручили й одомашнили лише близько 50 видів. Про тварин, які живуть поряд з людиною, звикають до неї і пристосовуються до її діяльності, про тварин, яких узяли в дім, приручили і навчили жити разом, а також про тварин-безхатьків, яких ви бачите на вулиці і які потребують допомоги від людини і піде мова.

(гіперпосилання у презентації)ФІЛЬМ ПРО ТВАРИН (відео 2)(Учням пропонується переглянути  відеосюжет про домашніх улюбленців людей – тварин. ).

1. Знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожної людини.

Майстер в/н.:Приручення собаки відбувалося приблизно 15 тис. років тому, в епо­ху первісної людини в кам'яному віці. А нині ми маємо чимало різних порід собак, іноді таких несхожих між собою, що нам важко повірити в те, що вони належать до одного виду. Ну от хоча б для порівняння мексиканська собачка чи-хуа-хуа, яку можна посадити в склянку, й дог або сенбернар величиною з теля.(слайд в презентації)У наш час усі породи собак поділя­ються на три основні групи: служ­бові, мисливські й декоративні (кімнатні)..(слайд в презентації)

Викладач: Знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожної людини. Але любити тварин зовсім не означає, що треба ловити звірів і птахів, брати їх додому й зачиняти в клітки. Саме навпаки, вивчати тварин треба тільки в природному середовищі. Та й взагалі дружити з тваринами краще й цікавіше, якщо вони перебувають на волі.Певна річ, у тих випадках, коли тварина попала в біду, людина повинна надати їй допомогу.

Майстер в/н:Останнім часом стало “модно” заводити тварин у будинках і квартирах для розваги, без роздумів над тим, чи добре  їм? Бувають випадки, коли люди, награвшись цими тваринами, виганяють їх. Опинившись в інших умовах, без їжі і даху тварини гинуть, тому що вони не можуть пристосуватись до нового середовища існування. З’являються і бродячі коти та собаки.

Викладач:Тому перш, ніж завести тварину, необхідно добре подумати, чи потрібна вона вам, чи зможете ви її утримувати, чи безпечна вона для оточуючих, чи вистачить у вас коштів і часу займатися нею.

ФІЛЬМ ПРО ТВАРИН. (відео 3) (гіперпосилання у презентації)

Майстер в/н: Жива істота - це не іграшка. Треба знати психологію тварин, тому що для них господар - це завжди вожак, а члени його сім'ї - побратими або суперники.  Чотирилапі друзі мають високу чутливість і реагують на психологічну атмосферу в сім'ї. Вони радіють і сумують разом з нами. Відрізняючись від людей тим, що у них немає захисних психологічних механізмів, вони можуть навіть захворіти, якщо рівень напруження між членами сім’ї і твариною буде високий. Собаки, незалежно від породи,  увібрали в себе найкращі якості, які б ми хотіли бачити у тварині.

Викладач: Особливо благодійно впливає перебування собаки в домівці на дітей. Школою доброти, високих моральних  якостей є виховання любові до “братів наших менших” – собак.Незалежно від того, чи ваш чотирилапий вихованець  буде охороняти присадибну ділянку,  чи піде з вами на полювання, чи просто стане “членом  сім’ї” – у будь-якому разі треба придбати маленьке цуценя, яке  можна виростити й виховати  самому.І тоді ви матимете друга і помічника.

2. Любов до тварин, спілкування з ними - природна потреба кожної людини, що свідчить про її доброту.

Для чого люди заводять собак? Одні хочуть мати сторожа, інші - помічника на полюванні, на кордоні, в міліції, треті - щоб не бути самотніми. Тисячі років собака заслужено користується славою кращого друга і помічника людини.

Майстер в/н:. Собаки завжди допомага­ли людям у вивченні й вирішенні різних наукових питань. Допомага­ли вони по-різному: де силою й фі­зичною працею, де особливістю своїх органів чуття та поведінкою, а головним чином — безпосеред­ньою участю в ролі піддослідних під час проведення різноманітних екс­периментів, що мають велике зна­чення для біології, медицини й ветеринарії. Знаменитий лікар Дав­ньої Греції Гіппократ, італійський учений Л. Сколанцані, академік І. П. Павлов та багато інших завдя­чують своїми досягненнями саме собакам.

 Відомий лікар древньої Греції Гіпократ – “батько медицини” - вивчав будову тіла, препаруючи трупи тварин.Особливо багато працював з собаками відомий фізіолог Павлов, результати дослідів якого мають всесвітнє значення.

Викладач: Як вдячність за свої досягнення, Павлов запропонував спорудити пам’ятник Собаці.На високому круглому постаменті сидить собака. На самому постаменті – декілька барельєфів з зображенням різних дослідів над собаками і вислови про їх допомогу вченим, що належать перу великого фізіолога. 

На  барельєфі написано: “Хай собака, помічник і друг людини з древніх часів, приноситься в жертву людині, але щоб це неодмінно відбувалось без зайвої муки тварини”.(слайд в презентації)

Майстер в/н: Вчені проводили досліди на собаках по оживленню організму після явної смерті. Це дозволило їм розробити методи виживання людей, які загинули внаслідок нещасного випадку. А скільки дослідів було проведено на тваринах по пересадці різних органів, починаючи від пересадки шкіри, кінцівок, до нирок, серця і навіть голови. Завдяки їм розроблені операції, які дозволяють зберегти життя багатьох людей.

Викладач: Допомогли тварини і при освоєнні космосу. Адже першими в космосі були собаки - спочатку Лайка, потім Білка і Стрілка, а перед ними були миші, криси, кролі, черепахи, жаби, завдяки яким були вивчені впливи космосу на організм, перевантаження, космічне опромінення та інші фактори, які можуть впливати на людину в космосі.(слайд в презентації)

Майстер в/н: Всім нам відомо і про заслуги собак на кордоні, в міліції. Тисячі правопорушень розкрили собаки, сотні-тисяч порушників кордону затримали собаки, і тисячі тон наркотиків виявили собаки, рятуючи людей від наркотичної залежності.

Учень:Хотілось би відмітити роль собак-поводирів, яких спеціально навчають, щоб полегшити сліпим людям життя. Кращими поводирями вважаються собаки породи лабрадор і німецькі вівчарки. До речі, вік собак - поводирів   короткий.  Даютьзнати постійне нервово - психічне напруження, яке зазнає     собака,  заміняючи сліпим людям очі.

Викладач: В знак подяки за полегшення життя сліпих людей на території Берлінського зоопарку собакам – поводирям встановили пам’ятник. На прямокутному кам’яному постаменті стоїть доросла вівчарка і уважно дивиться вдалечінь.

Прикладів щирої прихильності, вірності та відданості собак своїм господарям відомо дуже багато, хоч зазвичай ці чотирилапі друзі і не удостоюються пам’ятників.

(робота із залом)

 А взагалі - скільки в середньому живе собака?  (12 - 13 років, до 20, рекорд -27р. 3 міс.) А кіт? (14- 15років) Скільки порід собак, на вашу думку існує в світі?  (У світі існує понад 400 по­рід собак.)

 Тим, хто вирішив завести собі чотириногого друга, краще не брати великих і сильних собак таких, як дог, ньюфаундленд, а та­кож собак, які важко піддаються дресируванню: південноросійську вівчарку, чорного тер'єра, москов­ську вартову. Краще придбати ні­мецьку вівчарку, колі,  бок­сера, керрі-блю-тер'єра. З ними ви можете брати участь у різних зма­ганнях.x_ac800f71.jpgЗ будь-якою собакою можназнайти контакт і добре їївидресирувати. Усе залежитьвід того, наскількисерйознолюдинапідходить до ви­ховання свого чотирилапого друга. Отож, добре поміркуйте, перш ніжузяти в свійдім собаку. А коли ви вже вирішиливзяти, станьте йому справжнім другом. Тож нехай ваша дружба буде міцною, щасливою та радісною.

 

 

Учень  читає:Вірш Бондар Мирослави 

Якщо ми зраджуємо друзів”

У серці біль, душа тремтить, злиденний вітер виє,

І час невпинно так летить, а він лише про домівку мріє.

Серед бруду і сміття старий і хворий пес лежить,

І чути стогін і виття, та якось він заснув на мить:

І молодість у сні прийшла,коли на руки взяв його хлопчина,

маленький був, ще цуценям,немов грайливая дитина.

Він ріс в теплі і доброті,та час спливає, виростають діти,

І вдячний пес, що у житті він зміг когось любити.

Що ж, не потрібен він тепер тому, кому служив так вірно.

Остання мить - і пес помер, лиш зашуміло листя: – “Спи спокійно”.

Виступ влсниці приватного притулку для бездоних тварин у Полтаві «Ліра і Ральф» Світлани Готьє.

Заключне слово викладача

Підсумувавши прослухане, можна зауважити, що кожна людина повинна жити в гармонії з живою  природою, тобто з тваринами, захищати їх і охороняти.

Допоки житимем, рятуймо все від знищення, розрухи, смерті, бруду.

Хай наша справа радість принесе і впевненість, що ми на світі -  люди!

     Як висновок нашого виховного заходу  прозвучать наступні слова.

 

Витри піт солоний із чола І трудись, забувшипро утому,

Бо людина ціниться по тому, чи вона зробила, що могла.

Скільки сил у неї вистачало, щоб на світі більше щастя стало.

То ж давайте творити добро, робити світ прекрасним і багатим.

 

Дякуємо нашим гостям за те, що знайшли час відвідати наш навчальний заклад, сподіваємося на подальшу співпрацю .

 (букети квітів гостям+частування для утриманців притулку)

Література

  1. Заянчковський І.Ф. Памятники животным. – К.: Радянська школа, 1983.
  2. Мантейфель П.А. Рассказы натуралиста. – М.: Лесная промышленность, 1984.
  3. Рябінін Б. Мої друзі. – Веселка., 1980.
  4. Сетон-ТомпсонЭ. Животные  - герои. – М.: Мысль, 1989.
  5. Журнал  “Позакласний час”, 2006 р.
  6. Нехаев В. С. Воспитай себе друга.— М.: Детская литература, 1986.
  7. Гусев В. Г., Нехаев В. С. Наши верные друзья.— М.: Агропромиздат, 1987.
  8.                Заянчковский И. Ф. Памятники животным.— К.: Радянська школа, 1983.     
  9. http://www.poltavaforum.com/zveri-124/19226-centr-zahistu-jivoyi-prirodi-yuniy-yevropeyec.html
  10. https://vk.com/club6731074
  11. http://young-european.org/

 

docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
1364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку