Підсумковий урок з фізики за І семестр 7 класу

Про матеріал
У всіх природничих наук єдиний об’єкт дослідження – природа. Природа оточує нас усюди і ми самі – частина природи. Всі природничі науки використовують фізичні методи дослідження. Вивчаючи цю тему ви дізналися що вивчає фізика, ознайомилися з деякими фізичними поняттями, навчилися їх вимірювати, поглибили свої знання про будову речовини, ознайомились із рухом і взаємодією молекул, по-новому подивилися на зміст загальних закономірностей природи.
Перегляд файлу

Тема. Підсумковий урок

Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів з тем «Починаємо вивчати фізику» та «Будова речовини»; поглибити знання про фізичні тіла, фізичні явища; показати зв’язок фізики з повсякденним життям, технікою й іншими науками; закріпити відомості про властивості речовини у різних  агрегатних станах; розвивати науковий світогляд, формувати навички і вміння аналізувати побачене, робити висновки і узагальнювати; виховувати любов до предмета та потребу в самовдосконаленні й самовихованні.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Наочність і обладнання: таблиці з теми, вимірювальні прилади, портрети вчених-фізиків, схеми, малюнки, комп’ютер.

Епіграф:                       Наука не є й ніколи не буде завершеною книгою.

Кожен важливий успіх дає нові питання.

Усякий розвиток згодом призводить до нових

і більш глибоких труднощів.

А. Ейнштейн, німецький фізик

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Повідомляю тему уроку. Колективно визначаємо мету та завдання уроку.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

На попередніх уроках ми вивчали теми «Починаємо вивчати фізику» і «Будова речовини». У всіх природничих наук єдиний об’єкт дослідження – природа. Природа оточує нас усюди і ми самі – частина природи. Всі природничі науки використовують фізичні методи дослідження. Вивчаючи цю тему ви дізналися що вивчає фізика, ознайомилися з деякими фізичними поняттями, навчилися їх вимірювати, поглибили свої знання про будову речовини, ознайомились із рухом і взаємодією молекул, по-новому подивилися на зміст загальних закономірностей природи.

Сьогодні на уроці ми повторимо все, що ви вивчили протягом цього семестру.

ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1.                   Продовжити речення (супровід на слайдах):
  •              Фізика – це наука про…(природу)
  •              Фізика вивчає…(структуру та властивості матерії, фізичні явища та їхній взаємозв’язок)
  •              Усе, що нас оточує називаємо…(матерія)
  •              Та частина матерії, яку ми можемо сприйняти за допомогою органів чуттів є…(речовиною) – це метал, деревина, пластик, повітря.
  •              Ще один вид матерії, який ми не можемо «помацати»…(поле) – це електромагнітні хвилі, зокрема світло.
  •              Частина простору зайнята речовиною називається …(фізичним тілом) – зошит, стіл, Земля, хмара.
  •              У природі відбуваються безперервні зміни, ці зміни називаються явищами природи. Пояснити явище – значить вказати на його причини: зміна дня і ночі пояснюється обертанням Землі навколо своєї осі; виникнення вітру пов’язане з різним нагріванням повітря в різних місцях. Вчені розглядають їх фізичні явища…
  •              Демонстрація малюнків з різними явищами природи.
  •           механічні;
  •           теплові;
  •           електричні;
  •           магнітні;
  •           світлові;
  •           звукові.

Навколишній світ має різні структурні рівні:

  •            Мегасвіт – космічні об’єкти.
  •            Макросвіт – світ, у якому ми живемо.
  •            Мікросвіт – світ, якого ми не бачимо неозброєним оком.

 

  1.                   Ребуси (завдання на картках):
  •                   А тепер прочитаємо за ребусами, які одиниці мають ці величини;
  •                   зайдемо прилад на демонстраційному столі, за допомогою якого можна виміряти дану фізичну величину;
  •                   визначимо ціну поділки вимірювального приладу.

Набір приладів: динамометр, лінійка, мензурка, термометр, терези, ареометр, секундомір, амперметр, вольтметр.

 

  1.                   Фізичний калейдоскоп:  «Так чи ні»
  •                   Молекула – це найменша частинка речовини, що має її основні хімічні властивості та складається з атомів. (Так)
  •                   Швидкість молекул із збільшенням температури зменшується (Ні).
  •                   Тверде тіло зберігає форму і об’єм (Так).
  •                   Рідини зберігають форму і об’єм (Ні).
  •                   Одиниця вимірювання густини –  кг/м3  (Так).
  •                   Газ заповнює посудину наполовину (Ні).
  •                   У рідинах молекули розташовані в певному порядку (Ні).
  •                   Тверді тіла бувають кристалічні і аморфні (Так).
  •                   Теплове розширення тіла не залежить від речовини, з якої воно виготовлене (Ні).
  •                   Одним із доказів руху  молекул є фізичні явища – дифузія та броунівський рух (Так).

 

  1.                   «Естафета формул» Правила: кожний учень вставляє у кружок пропущену букву, якою позначається фізична величина або одиниця вимірювання фізичної величини.

 

 

1.  m = ρ ∙                                              Одиниця вимірювання m

        = ρ ∙ V                                                        

    m  =        ∙ V                                                   

 

 

 

 

                 m

2.       ρ=                                                   Одиниця вимірювання густини

 

                 m                  

            =   ―    

                 V                                                    

                                         

    ρ =    ― 

              V

   

 

 

       

              m

3. V =   ―                                             Одиниця вимірювання  V

           

  

 V =    ―

       ρ

          m

           = ―

           ρ

 

 

  1.                   Рольова гра «Пантоміма»

Завдання групам. Уявіть собі, що кожен учень групи – молекула, а усі ви разом – скупчення молекул.

Зобразити розташування молекул у:

а) твердому кристалічному тілі;

б) рідині;

в) газі.

Одна група показує, а інші  учні вгадують.

 

  1.                   Експериментальна задача

Визначити масу повітря у класній кімнаті, якщо густина повітря при кімнатній температурі становить 1,29 кг/м3.

 

  1.                   Тестові завдання

Додаток 1

 

  1.                   Згадаємо творців фізичної науки

Показ презентації «Творці фізичної науки»

 

ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Результат»

Учні по черзі роблять висновки про те , чого вони навчалися на уроці, якого результату досягли.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Експериментальне завдання.

На шийку пляшки надягніть повітряну кульку. потримайте цю пляшку в посудині з гарячою водою. Поясніть результат проведеного досліду.

2) Складіть кросворд.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
16 липня 2023
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку