Тема. Підсумковий урок
Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів з тем «Починаємо вивчати фізику» та «Будова речовини»; поглибити знання про фізичні тіла, фізичні явища; показати зв’язок фізики з повсякденним життям, технікою й іншими науками; закріпити відомості про властивості речовини у різних агрегатних станах; розвивати науковий світогляд, формувати навички і вміння аналізувати побачене, робити висновки і узагальнювати; виховувати любов до предмета та потребу в самовдосконаленні й самовихованні.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
Наочність і обладнання: таблиці з теми, вимірювальні прилади, портрети вчених-фізиків, схеми, малюнки, комп’ютер.
Епіграф: Наука не є й ніколи не буде завершеною книгою.
Кожен важливий успіх дає нові питання.
Усякий розвиток згодом призводить до нових
і більш глибоких труднощів.
А. Ейнштейн, німецький фізик
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Повідомляю тему уроку. Колективно визначаємо мету та завдання уроку.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
На попередніх уроках ми вивчали теми «Починаємо вивчати фізику» і «Будова речовини». У всіх природничих наук єдиний об’єкт дослідження – природа. Природа оточує нас усюди і ми самі – частина природи. Всі природничі науки використовують фізичні методи дослідження. Вивчаючи цю тему ви дізналися що вивчає фізика, ознайомилися з деякими фізичними поняттями, навчилися їх вимірювати, поглибили свої знання про будову речовини, ознайомились із рухом і взаємодією молекул, по-новому подивилися на зміст загальних закономірностей природи.
Сьогодні на уроці ми повторимо все, що ви вивчили протягом цього семестру.
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Навколишній світ має різні структурні рівні:
Набір приладів: динамометр, лінійка, мензурка, термометр, терези, ареометр, секундомір, амперметр, вольтметр.
1. m = ρ ∙ Одиниця вимірювання m
= ρ ∙ V
m = ∙ V
m
2. ρ= ― Одиниця вимірювання густини
m
= ―
V
ρ = ―
V
m
3. V = ― Одиниця вимірювання V
V = ―
ρ
m
= ―
ρ
Завдання групам. Уявіть собі, що кожен учень групи – молекула, а усі ви разом – скупчення молекул.
Зобразити розташування молекул у:
а) твердому кристалічному тілі;
б) рідині;
в) газі.
Одна група показує, а інші учні вгадують.
Визначити масу повітря у класній кімнаті, якщо густина повітря при кімнатній температурі становить 1,29 кг/м3.
Додаток 1
Показ презентації «Творці фізичної науки»
ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Результат»
Учні по черзі роблять висновки про те , чого вони навчалися на уроці, якого результату досягли.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Експериментальне завдання.
На шийку пляшки надягніть повітряну кульку. потримайте цю пляшку в посудині з гарячою водою. Поясніть результат проведеного досліду.
2) Складіть кросворд.