Підсумковий урок з теми "Атмосфера"

Про матеріал
Конспект підсумкового уроку для 6 класу, який допоможе вчителю систематизувати та узагальнити знання здобувачів освіти з теми "Атмосфера".
Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок теми «Атмосфера»

Мета:

       узагальнити знання отримані підчас вивчення теми «Атмосфера»;

       перевірити ступінь засвоєння учнями знань з теми; 

       вдосконалювати  практичні навички  та вміння здобуті у ході вивчення теми;

       формувати основні освітні та предметні компетентності природничих наук;

       виховувати самостійність, наполегливість та відповідальність, дбайливого ставлення до природи.

Тип уроку: урок –аукціон

Обладнання: кросворд, фішки – бали, картки, сигнальні картки

 

ХІД УРОКУ

  І. Організаційний момент

  1. Привітання

-         Доброго ранку! Вітаю на уроці географії! А тепер один до одного повернулись, посміхнулись. Взяли свою посмішку у руки і подарували своєму однокласнику чи однокласниці.

  1. Прийом «Психоформула»    

-         А зараз промовимо всі разом

Люблю я свій розум,
Увагу та пам'ять,
Працює мій мозок,

І вчусь я старанно.

Сприймаю нове все

Та мислю логічно.

Знання та уміння -

застосовую  практично.

ІІ.Актуалізація опорних знань

-         Хто знає, що таке кросворд?(Гра-задача, яка полягає у вписуванні літер у перехресні рядки клітинок накресленої фігури так, щоб по  горизонталі та вертикалі вийшли загадані слова)

-         Вважається, що перший кросворд склав англійський журналіст Артур Уїнн. Цей кросворд надрукували 21 грудня 1913 року в недільному випуску Нью-Йоркської газети «Уорлд». Тому саме ця дата сьогодні вважається офіційною датою створення першого кросворду.

-         Спробуємо і ми розгадати кросворд

 

 

 

Завдання

1.Прилад для вимірювання атмосферного тиску

2.Сила, з якою повітря тисне на земну поверхню

3.Із них випадають опади

4.О3

5. Тверді атмосферні опади у вигляді шестикутних пластинок чи призм з кристаликів льоду

6.Прилад для визначення напряму вітру

7.Рух повітря з області підвищеного тиску у область з нищим тиском

8. Тверді атмосферні опади у вигляді льодяних ядер

9.Вона може перебувати у трьох агрегатних станах

 

Б

А

Р

О

М

Е

Т

Р

 

Т

И

С

К

 

 

Х

М

А

Р

И

 

О

З

О

Н

С

Н

І

Г

 

 

Ф

Л

Ю

Г

Е

Р

В

І

Т

Е

Р

 

Г

Р

А

Д

 

 

В

О

Д

А

 

 

-         Яке отрималось у нас ключове слово?

-         Що таке атмосфера?

ІІІ. Повідомлення мети та завдань уроку

-         Сьогодні у нас незвичайний урок. Це урок-аукціон. Можливо хтось знає, що означає слово «аукціон»? У перекладі з латинської «аукціон» – зростання – це публічний розпродаж, при якому річ, що продається, купується тою людиною, яка запропонувала за неї найбільшу суму. Сам аукціон складається з «лотів», тобто товарів. Але наш урок буде аукціон-навпаки. У нашому аукціоні «лоти» – це будуть запитання та завдання на які ви будуте давати відповіді з теми «Атмосфера»,  а я за правильні відповіді буду  платити вам бали, за кожну правильну відповідь ви отримаєте  1 бал. Під кінець уроку перерахуєте бали  і отримаєте відповідні оцінки(загальний бал ділиться на кількість лотів).

ІV.Хід аукціону

-         Аукціон розпочато!

 

 

 

Лот № 1 «Цифровий»

  1. 78% - вміст азоту у повітрі.
  2. 8-18 км –потужність тропосфери.
  3. 60 – на 1 км вгору знижується t повітря.
  4. 21% - вміст кисню у повітрі
  5. 760 - нормальний атмосферний тиск.
  6. 00-замерзає
  7. 55 км – на цій висоті розміщується стратосфера
  8. 11000л – на 1 добу потрібно 1 людині повітря

 

Лот № 2 «Термінологічний»

1.Стан нижнього шару атмосфери в даний час у даному місці ( Погода)

2.Захисний шар Землі (Озоновий)

3.Горизонтальний рух повітря з області високого тиску в область низького (Вітер)

4.Сила, з якою повітря тисне на поверхню Землі (Атмосферний тиск)

5.Вітри, що змінюють свій напрям два ризи на рік (Мусони)

6.Нижній шар атмосфери (Тропосфера)

7.Багаторічний режим погоди (Клімат)

8.Наука, що вивчає клімат (Кліматологія)

9.Лінія, що з’єднує точки з однаковою температурою (Ізотерма)

10.Лінія, що з’єднує точки з однаковим тиском (Ізобара)

11.Вода, що випадає з хмар (Опади)

12.Формула кисню (О2)

 
Лот №3 «Світлофор»
  1. Бриз –постійний вітер
  2. В основі гігрометра людська волосина
  3. Туман випадає з хмар
  4. Опадоміром вимірюють температуру
  5. Температура з висотою знижується
  6. Атмосфера – тверда оболонка Землі
  7. Сніг випадає з хмар
  8. На Землі закономірно чергуються 29 поясів атмосферного тиску
  9. Повітря невагоме
  10. Метеорологія – наука, яка вивчає атмосферу Землі
  11. Повітря нагрівається від земної поверхні
  12. Опади утворюються у верхніх шарах атмосфери

 

 

 

Лот №4 «Асоціація»

1.Вогонь, ліс, озон (Кисень)

2.Флюгер, бриз, мусон (Вітер)

3.Різні, пухнасті, крило (Хмари)

4.Ртуть, опади, тиск (Барометр)

5.Дим, туман, гази (Смог)

6.Місце,час, температура, опади (Погода)

7.Сила, високий,10мм,низький (Атмосферний тиск)

8.Величезні,схожі, температура,запиленість (Повітряні маси)

9.Відносна,%, мокро, абсолютна (Вологість)

10.Вихор, центр, низький (Циклон)

11.Азот, вуглекислий газ, аргон, кисень (Повітря)

12. 80, водяна пара, хмари, опади (Тропосфера)

 
Лот №5 «Зайвий»

1.Азот, океан, кисень.

2.Барометр, анероїд, тиск, температура.

3.Сніг, туман, дощ, град.

4.Пасати, бризи, мусони.

5.Опадомір, барометр, нівелір, флюгер.

6.Тропосфера, стратосфера, мантія.

7.22 грудня, 21 березня, 24 серпня, 23 вересня.

8.Дощ, перисті, купчасті, шаруваті.

 
Лот № 6 «Класифікація»

Поділіть на дві групи види опадів:

Роса, іній, сніг, паморозь, град, дощ, туман

 

Лот № 7 «Схематичний»

 

 

 

 

 

Лот № 8 «Загадковий»

1.Рукавом махнув, дерева нагнув (Вітер)

2.Сидить дід за подушками та стріляє галушками (Град)

3.сидить півень на вербі, спустив крила до землі (Дощ)

4.Що плаче без голосу (Роса)

5.Надворі горою, а вхаті водою (Сніг)

6.Сиві гуси усе поле заслали (Туман)

7.Без крил летять, без ніг біжать, без води пливуть (Хмари)

8.Папороті листя, біле та іскристе, хто малює на вікні (Мороз)

9.Хочеш – вір, а хочен –ні, сад зацвів як навесні, але квіточок нема, бо надворі ще зима (Іній)

10.Грізний дядько й змійка-тітка в небі нраються як дітки, тітка в хмарах миготить, дядько возом торохтить (Блискавка і грім)

11. Я – мінлива і примхлива, для життя людей важлива, щоб мене передбачати,
вчаться всі прогноз складати (Погода)

 
Лот № 9  «Метеорологічний» 

1.Синички зранку пищать ..... (уночі буде мороз)

2.Велика роса зранку - .... (гарний день)

3.Часті тумани взимку - ... (дощове літо)

4.Конюшина згортає свої листочки і нахиляється .... (на дощ)

5.Гусак стоїть на одній нозі, голову ховає під крило ...(на мороз)

6.Кішка мордочку закриває лапкою- ...(до завірюхи)

7.Сонце перед заходом червоніє - ...(на вітер)

8.Хмариться, а бджоли літають - ...(дощу не буде)

9.На каштоновому листі виступають краплі соку - ...(через добу буде дощ)

10.Павуки швидко снують павутину - ... (на зміну погоди)

11.Великі мурашники - ...(до суворої зими)

12.Граки відлетіли - ... (скоро буде сніг)

13.Ввечері сильно мерехтять зорі взимку - ... (на мороз)

14.Ввечері голосно кукурікають півні  -... (на зміну погоди)

15.Багато жолудів на дубі - ...(буде люта зима)

 
Лот № 10  «Математичний»
1.Визначте тиск повітря на висоті 500 м, якщо на рівні моря він становить 740мм рт.ст. (барична ступінь 10м / мм рт.ст.)  (690 мм рт ст)

2. Визначте висоту гори, якщо біля підніжжя +260С, а на вершині - 160С (7 000 м)

 

 

 

Лот № 11  «Схематичний»

Побудуйте розу вітрів скориставшись даними таблиці

напрямок

Пн

Пн-Сх

Сх

Пд-Сх

Пд

Пд-Зх

Зх

Пн-Зх

дні

3

1

7

1

4

4

2

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лот №12 «Практичний»

  1. Амплітуда температур _______________________
  2. Найвища температура була о _____ год
  3. Найнижча температура  ________

V.Підсумок уроку

- Наш аукціон завершився. Зараз всі підраховують свої результати.

  1. Оцінювання. 
  2. Прийом «Психоформула»

Класно ми попрацювали,

І знання всі  показали,

Ми сьогодні – молодці,

І на занятті, й наприкінці.

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку