16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Підсумковий урок з теми «Графічний редактор Paint».

Про матеріал
Нестандартний урок, який характеризується нестандартним підходом до: 1) відбору змісту навчального матеріалу; 2) поєднання методів навчання; 3) зовнішнього оформлення. Урок-подорож.
Перегляд файлу

УРОК В 5 КЛАСІ

Підсумковий урок з теми: «Графічний редактор Paint».

Цілі:

  навчальна: перевірити рівень знань, умінь, навичок, сформованих на попередніх уроках;

розвивальна: розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення;

виховна: виховувати активність, комунікабельність і вміння працювати в команді, повагу до інформатики.

Тип уроку: нестандартний, урок-подорож.

Обладнання: карта країни, квитки, кросворд, картки із завданнями, пазли, ребуси.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання

3нову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати —

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний —

Грою всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим,

Ти активним мусиш буть.

ІІ. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

  Учитель. На цьому уроці ми маємо повторити, більш глибоко осмислити навчальний матеріал з теми «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси», узагальнити його і систематизувати. А також встановити рівень засвоєння вами знань і вмінь з теми. Для цього ми вирушаємо в подорож чудовою країною. І щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, розгадавши цей ребус.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Розгадування ребуса

 

— Отже, країна, якою ми здійснимо віртуальну подорож, називається ГРАФІКА.

 — До речі, що, на вашу думку, означає слово «віртуальна»?  (Відповіді учнів.)

— Правильно, уявна.

— Кожен, хто подорожує, повинен дотримувати таких правил.

1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.

2. Без дозволу нічого не вмикай.

3. 3наєш сам — навчи того, хто не знає.

4. Будь уважним і старанним.

 — Щоб вирушати в дорогу, нам потрібно придбати квитки. Але квитки я вам видаватиму протягом нашої подорожі. Ціна квитка — ваші знання. Ну що ж, вирушаємо!

IV. ОСНОВНИЙ ЕТАП

Учні об'єднуються у дві команди. Команди обирають капітанів.

Правила гри

На роздуми над запитанням ви маєте 30с. Якщо команда дає неправильну відповідь, то має шанс заробити бал інша команда, яка дасть правильну відповідь. 3а кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Переможець — команда, у якої більше правильних відповідей. Кожній команді ставлять 5 запитань.

Запитання для першої команди

1.Яка графіка представляє зображення як набір геометричних примітивів: крапки, прямі, кола, прямокутники, криві лінії, які описуються математичними формулами  (Векторна).

2. Неподільний елемент зображення, зазвичай квадратної форми, який має певний колір — це... (Піксель).

3. Який інструмент треба використовувати для зафарбування за­мкнених об’єктів? (Заливка)

4. За допомогою якої клавіші можна нарисувати пряму лінію, ква­драт, коло? (Shift).

5.Після натискання цього інструменту можна виконувати копіювання або переміщення (виділення).

Запитання для другої  команди

1.Яке зображення являє собою прямокутний масив пікселів.  (Растрове).

2. Це прикладна програма, яка дає користувачеві змогу створювати й редагувати на екрані комп'ютера зображення та зберігати їх для подальшого використання.... (Графічний редактор).

3. Як називають інструмент, зображений на панелі інструментів у вигляді балончика з фарбою?(Розпилювач)

 4. За допомогою якого інструмента можна стерти об’єкт? (Ластик)

 5.Інструмент, який будує з великою кількістю кутів (многокутник).

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження

Щоб ніколи не хворіти, треба вправи вам робити.

Із-за парт швиденько встали, спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись і до сонця потяглись.

Руки разом опустили і швиденько присіли.

Потім встали, руки в боки. Всі красиво робим кроки.

Назад – вперед прогнулись добре. Не будем мати ми хвороби!(сісти за парти)

Гра «Знайди зайве»

Від команд запрошують по одному учаснику.

Завдання

У кожній з наведених груп термінів один термін (або число) є зайвим. 3найдіть його.

Завдання для першої команди

1.Файл, правка, вигляд, пряма, малюнок, довідка.

2.Гумка, заливка, піпетка, масштаб, крива, кольори.

3.Вирізати, копіювати, вставити, намалювати, обітнути.

3авдання для другої команди

1.Довідка, малюнок, ластик, вигляд, правка.

2.Крива, напис, підпис, багатокутник,прямокутник.

3.Повернути праворуч, відобразити зверху вниз, перевернути ліворуч, відобразити з ліва направо.

Учитель. Вітаю, ви подолали ще одне нелегке випробування.

Вам необхідно лише згадати та написати терміни з інформатики, які ми вивчали на попередніх уроках. Перемагає та команда, яка придумала більше слів за 2 хвилини. Конкурс оцінюється в 2 бали.

— Молодці! Виконали завдання, показали свої знання комп'ютерної грамотності, тож продовжуємо нашу подорож.

Завдання «розфарбуй» учні виконують за комп’ютером у графічному редакторі Paint. З якої команди учень справиться краще і швидше, та команда перемогла.

  Перша команда                       Друга команда

 

З’єднайте зображення інструментів графічного редактора Paint з їхніми назвами.

 

Що можна скласти з даних фігур?

 

Релаксація

3аплющте очі. 3ручно сядьте на стільчиках і уявіть, що ви потрапили до весняного лісу. (3вучить музика лісу.)

— Яку картинку ви собі уявили?

— Рухаємось далі.

Збери всі еліпси, кола та круги у коло, а квадрати та прямокутники – у квадрат.

Круг-Квадрат

Завдання виконуюється за комп’ютером у графічному редакторі Paint.

 

Ребус — слово-загадка, яке складається з малюнків, цифр і букв. Розгадати ребус — означає прочитати слово. Кожна команда отримує ребус. Через 5 хвилин команда повинна дати відповіді і пояснити, чому вийшло так, а не інакше.

 

Відповіді. Палітра, графіка, символ,текст.

Склади із наданих частин ціле зображення гарбуза.

гарбуз

Завдання учні виконують за комп’ютером у Paint на швидкість. З якої команди учень справиться швидше, та команда і перемогла.

Полетів метелик в гору, полетів метелик вниз.

Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.

В інший бік летів по колу до вікна – і геть від нас

Хай літає він на волі. До уроку вже нам час!

Гра «Відгадай малюнок»

— А зараз до мене вийдуть по одному учаснику від кожної команди. Я показуватиму зображення інструментів графічного редактора  Paint, а обраний учасник-ведучий повинен дати інформацію про те, що зображено на малюнку (не називаючи сам інструмент), і за тією інформацією ви повинні відгадати, про що йдеться. Хто перший відгадає, той займає місце ведучого. (Показ малюнків)

— Молодці! І з цим завданням упорались, показали свою кмітливість, логічне мислення. Рухаємось далі.

Комп'ютерний кабінет школи.

Рефлексія

Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі країною ГРАФІКА.

— А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам ця подорож?

— Який настрій був у вас протягом подорожі?

— Діти, як ви вважаєте, хто розумніший — комп'ютер чи людина?

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Закінчилась гра у нас,

Результат дізнатись час.

Хто найкраще потрудився,

В подорожі відрізнився?

 — Протягом подорожі ви отримували квитки. Порахуйте, скільки їх у кожного. Хто зібрав найбільшу кількість квитків, отримує грамоту від комп'ютера. Оцінюються роботи учнів на уроці.

VI. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ

1. Повторити тему «Графічний редактор».

2. 3авдання за підручником  Н.В.Морзе, О.В.Барна, В.П.Вембер, О.Г.Кузьмінська, Н.А.Саражинська. Повторити параграфи 15-22.

 

1

 

docx
Додано
17 липня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку