​Підсумковий урок з теми «Shopping»

Про матеріал

Підсумковий урок з теми «Shopping».

Мета: Активізувати лексику з даної теми. Продовжити формувати навички

діалогічного та монологічного мовлення Удосконалювати навички аудіювання.

Розвивати фонематичний слух, інтонацію, пам'ять та комунікативні здібності.

Виховувати інтерес до вивчення англійської мови та культуру спілкування в магазині.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь.

Перегляд файлу

6 клас                                                       Урок № 28

Тема: Їжа та напої. Повторення лексико-граматичного матеріалу

Мета уроку: активізувати та закріпити лексику теми, продовжувати розвивати навички читання, аудіювання, удосконалювати навички усного діалогічного мовлення, прививати навички здорового харчування, виховувати культуру спілкування

Обладнання: підручник, робочий зошит, картинки з зображеннями фруктів, картки для роботи в парах, для самостійної роботи

Тип уроку: закріплення та систематизація знань

Хід уроку

I. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1. Привітання. T: Good morning! I hope you are well.

2. Уведення в іншомовну атмосферу

We will work together today. And to know each other better I have a fruit test for you. Which fruit do you like most of all? (Картинки з зображеннями фруктів – на дошці)

T: Now let’s see your character.

If apple is your favourite fruit, you are a brilliant and sociable person. If orange is your favourite fruit, you are patient and reliable. A banana lover is kind and friendly by nature. A lemon lover is a serious and intelligent person. If you like pineapples, you are brave and hard-working. If you like watermelon you are energetic and caring. A cherry lover is active and helpful. If you like plums you are polite and charming. I also want you to get to know me. My favourite fruit is banana. So I am kind and friendly.

I see that our group is really various. There are patient, serious, brave, active, friendly persons among us. It means that our work will be interesting and fruitful. Let’s go ahead!

3. Повідомлення теми та мети уроку

T: So, the topic of our lesson is “Food & Drinks”. At this lesson we are going to talk about your eating habits, your breakfast and your dinner, revise our vocabulary on the topic “Food”, read the text about desserts, watch a video about two clowns, play a role game.

II. Основна частина уроку

  1.          Розвиток навичок усного мовлення. The interactive activity -  ball game.

T: Let’s talk about your eating habits. Catch the ball and answer my questions.

  •              Do you have fruit for dinner? What is your favourite Ukrainian dish? Do you like to eat cereal for breakfast? When do you eat your breakfast? Do you like spicy food?

The interactive activity  - merry-go-round

T: Take turn to ask and answer the questions about your breakfast. Be ready to tell me what you have known about your friend’s breakfast. Use Card 1

Plenary work

T: Let’s speak about your dinner – time. Express your point of view. Agree or disagree with your friend.

As for me, I like…

  1.          Розвиток навичок читання. Individual work

Pre-reading

T: Do you like eating desserts?

What is your favourite dessert?

Which differences between ice cream and pudding?

While-Reading

T: Read the text from exercise 3 p. 73 and find out: Which differences between ice cream and pudding?

Post-Reading (signal cards)

T: Now listen to the statements and agree or disagree with the sentence.

1) Ice cream and pudding are sweet and creamy.

2) Pudding is frozen.

3) Ice cream can’t melt

4) We decorate ice cream with nuts

  1.          Розвиток навичок письма. Individual work

Write down your dinner menu. Use Card 2

  1.          Фізична хвилинка

T: Moving is fun and healthy.  Let’s have a rest!

Bread and butter, milk and tea,

 Put your fingers on your knee.

Bread and butter, cake and ice,

 Put your hands on your eyes.

 Bread and butter, duck and rose,

Put your finger on your nose.

Bread and butter, juice and eggs,

Put your hands on your legs.

  1.          Розвиток навичок аудіювання

Pre-Listening

T: Do you always eat healthy food?

While-Listening

T: Watch a video about two clowns: Ann and Sam. Listen and watch attentively and try to remember what kinds of food Sam wants to eat.( See Video)

Post - Listening

Tick the correct words ( seven words are extra)

Oranges, an ice-cream, soup, lemonade, tomatoes, milk, a hamburger, nuts, fish, a sandwich

T: What would you advise Sam to eat if she wants to be healthy?

Give some pieces of advice to Sam.

You should eat more/less…

  1.          Розвиток навичок усного мовлення The interactive activity – role game.

T: Complete the dialogue and act it out (See Card 3)

 III. Заключна частина уроку

  1. Підведення підсумків уроку

T: Did you like the lesson? Did you like your work? I think you were industrious and creative. Thank you for your work. I wish you to be healthy and happy. I want to present you cards with the English and Ukrainian proverbs about health. Good health is above wealth. An apple a day keeps the doctor away. We are what we eat. Live not to eat, but eat to live. Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.

  1. Домашнє завдання

Підготуватися до семестрової контрольної роботи з аудіювання: повторити лексику з тем «Моя сім’я. Покупки. Їжа та напої» - с. 20, 24, 30, 56, 63, 69.

 

Topic: Food & Drinks

Card 1

Work in pairs. Take turn to ask and answer the questions about your breakfast. Be ready to tell me what you have known about your friend’s breakfast.

A)

 

B)

 

What do you drink in the morning?

 

Who cooks breakfast in your family?

 

What do you usually eat for breakfast?

 

Do you prefer milk or tea for breakfast?

 

Do you have cereal for breakfast?

 

Do you eat fried eggs for breakfast?

 

Card 2

Fill in the table and write down your dinner menu.

Soups

Salads & Vegetables

Main Courses

Desserts

Drinks

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Card 3

Alex/Mary: Oh! I am so hungry!  What’s for dinner today?

Mum/Dad: It’s your favourite……………………………….. soup.

Alex/Mary: It’s delicious and healthy! And what about the main course?

Mum/Dad: It’s ………………………………… with ………………………….. .

Alex:/Mary: Wonderful! Thanks, mummy/daddy!

Mum/Dad: Have a nice meal!

 

 

Topic: Food & Drinks

Card 1

Work in pairs. Take turn to ask and answer the questions about your breakfast. Be ready to tell me what you have known about your friend’s breakfast.

A)

 

B)

 

What do you drink in the morning?

 

Who cooks breakfast in your family?

 

What do you usually eat for breakfast?

 

Do you prefer milk or tea for breakfast?

 

Do you have cereal for breakfast?

 

Do you eat fried eggs for breakfast?

 

Card 2

Fill in the table and write down your dinner menu.

Soups

Salads & Vegetables

Main Courses

Desserts

Drinks

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Card 3

Alex/Mary: Oh! I am so hungry!  What’s for dinner today?

Mum/Dad: It’s your favourite……………………………….. soup.

Alex/Mary: It’s delicious and healthy! And what about the main course?

Mum/Dad: It’s ………………………………… with ………………………….. .

Alex:/Mary: Wonderful! Thanks, mummy/daddy!

Mum/Dad: Have a nice meal!

 

 

 

Memorial Cards

Good health is above wealth

Без здоровя нема щастя

An apple a day keeps the doctor away

Одне яблуко на день утримує лікаря подалі

We are what we eat

Ми є тим, що ми їмо.

Live not to eat, but eat to live

Їж, щоб їсти, а не живи, щоб їсти.

Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.

Хто рано лягає та рано встає, здоровя, багатство та розум наживе.

 

 

 


Presentation “Food”

  1.              Fruit test
  2.              What is your character?
  3.              Topic
  4.              Check yourself!
  5.              Moving is fun and healthy! 

Video (minutes:6.24 – 6.54)

  1.              Sam wants to eat…
  2.              Which food is healthy and which is unhealthy?
  3.              Compare your answers
  4.              Sam, if you want to be healthy…
  5.         Home assignment
  6.         Be healthy and happy!

 


Good health is above wealth

Без здоровя нема щастя

An apple a day keeps the doctor away

Одне яблуко на день утримує лікаря подалі

We are what we eat

Ми є те, що ми їмо

Live not to eat, but eat to live

Їж, щоб їсти, а не живи, щоб їсти.

Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.

Хто рано лягає та рано встає, здоровя, багатство та розум наживе.

 

 

Good health is above wealth

Без здоровя нема щастя

An apple a day keeps the doctor away

Одне яблуко на день утримує лікаря подалі

We are what we eat

Ми є те, що ми їмо

Live not to eat, but eat to live

Їж, щоб їсти, а не живи, щоб їсти.

Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.

Хто рано лягає та рано встає, здоровя, багатство та розум наживе.

 

 

Good health is above wealth

Без здоровя нема щастя

An apple a day keeps the doctor away

Одне яблуко на день утримує лікаря подалі

We are what we eat

Ми є те, що ми їмо

Live not to eat, but eat to live

Їж, щоб їсти, а не живи, щоб їсти.

Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.

Хто рано лягає та рано встає, здоровя, багатство та розум наживе.

 

 

Good health is above wealth

Без здоровя нема щастя

An apple a day keeps the doctor away

Одне яблуко на день утримує лікаря подалі

We are what we eat

Ми є те, що ми їмо

Live not to eat, but eat to live

Їж, щоб їсти, а не живи, щоб їсти.

Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.

Хто рано лягає та рано встає, здоровя, багатство та розум наживе.

 

Good health is above wealth

Без здоровя нема щастя

An apple a day keeps the doctor away

Одне яблуко на день утримує лікаря подалі

We are what we eat

Ми є те, що ми їмо

Live not to eat, but eat to live

Їж, щоб їсти, а не живи, щоб їсти.

Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.

Хто рано лягає та рано встає, здоровя, багатство та розум наживе.

 


 

Be

Healthy

and

Happy!

 

 

Be

Healthy

and

Happy!

 

 

Be

Healthy

and

Happy!

 

 

Be

Healthy

and

happy!

 

Be

Healthy

and

Happy!

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
21 січня
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку