Підсумковий урок з ЯДС проєкту "Грунт" (2 клас)

Про матеріал
Підсумковий урок з теми "Грунт" курсу "Я досліджую світ" у 2 класі. Підсумок проєктної роботи з теми "Грунт"
Перегляд файлу

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

                                                   Урок №

Тема: Грунт.

Мета: 1. Систематизувати та узагальнити знання учнів про грунт, його утворення, склад, властивості та значення для людей та тварин.

2. Розвивати вміння спостерігати, аналізувати, узагальнювати інформацію.

3. Виховувати почуття колективизму, допитливість, самостійність, повагу та бережливе ставлення до природних ресурсів.

Тип уроку: Інтегрований, проектний підсумковий.

Обладнання: предметні малюнки об’єктів живої та неживої природи, природні матеріали, презентація, відео та аудіо записи.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Слайд 1. Асоціативний кущ.

Іменник «земля» багатозначний. Це…

  •      Назва нашої планети
  •      Назва частини суходолу
  •      Країна, територія, держава
  •      Грунт, який у нас під ногами, у якому все росте

Слайд 2. Сьогодні ми будемо говорити саме про землю-годувальницю.  Ми вже багато знаєте про неї і тому, щоб пригадати і узагальнити всю інформацію, пропоную поділитися на групи, або, як кажуть дорослі, - на відділи:

  1. Науковий відділ  (який зібрав всю інформацію про грунт і зараз нам повідомить)
  2. Дослідний відділ (який дослідив склад і властивості грунту)
  3. Відділ реклами (куди ж без неї)
  4. Екологічний відділ (екологія – це турбота про майбутнє)
  5. Виробничий відділ (поки ми будемо говорити, вони будуть працювати)

 

 

ІІІ. Основна частина

Слайд 3. -  До будь-якого виробництва, щоб воно було успішним, має бути науковий підхід. Тому, першим я надаю слово нашим НАУКОВЦЯМ.

 

 

Слайд 4.  Грунт – це верхній пухкий, родючий шар земної поверхні. У грунті ростуть рослини і живуть деякі тварини.

 

Слайд 5. Ґрунт є домівкою для рослин, багатьох комах та тварин.

 

Слайд 6. У грунті живуть також багато мікроорганізмів.

Питання до класу: Як мікроорганізми потрапили в грунт? Звідки вони там взялися?

Слайд 7. Утворення грунту. (Демонстрація)

Слайд 8. Питання до класу: Пронумеруйте за порядком утворення та назвіть шари земної поверхні.

 

Слайд 9. Вражаючий факт: Щоб утворився шар грунту завтовшки 5 см, потрібно, щоб пройшло 500 років! А для нормального росту рослин потрібен шар грунту не менше, ніж 50 см!

  •          Дякуємо нашим науковцям за змістовну і цікаву розповідь!

 

Слайд 10.

  •          То який же грунт? Це з’ясовувала група ДОСЛІДНИКІВ. Вам слово!

 

Слайд 11. До складу грунту входять вода, пісок, глина, повітря, перегній. Чим більше в грунті перегною, тим rрунт родючіший.

 

Слайд 12. Питання до класу: Пригадайте, що ми дізналися про грунт, коли досліджували його?

Слайд 13. Тварини, що живуть у ґрунті, роблять у ньому ходи, куди легко потрапляє вода і повітря, перемішують його, подрібнюють рештки рослин.
Так тварини підвищують родючість ґрунту.

Слайд 14. Головна властивість грунту – його родючість, тобто здатність грунту забезпечувати рослини всім необхідним для життя: водою, повітрям, поживними речовинами.

Родючість грунту залежить від кількості перегною. Опале листя, рештки відмерлих рослин і тварин повільно перегнивають, збагачуючи грунт поживними речовинами. Чим більше в грунті перегною, тим він темніший і родючіший.

Слайд 15. Питання до класу: Чому ці зразки грунту мають різний колір? Чим це зумовлено?

Слайд 16. За складом грунти поділяють на 3 види: чорнозем, глинистий та піщаний.

Слайд 17, 18. В Україні, на щастя, поширені найродючіші грунти у світі – чорноземи. Цей грунт чорного кольору, зернистої  структури, добре пропускає воду та повітря, багатий на мінеральні солі та поживні речовини.

  •          Дякуємо вам, шановні дослідники, за цікаву і змістовну розповідь. Ви гарно розповіли, що входить до складу грунту, як ці речовини впливають на його родючість.
  •          А відділ РЕКЛАМИ тим часом створив для нас художні презентації кожної із складових грунту. Зараз за малюнком і описом ви маєте здогадатися про яку із складових грунту йде мова.

ІV. Фізхвилинка.

Щоб город перекопати, що беруть до рук? - ….. (лопату)

Потім у глибоку грядку висівають що? - ….. (зернятко)

Щоб зернятко проросло, треба ….. (сонце і тепло)

Ще корінчики п’ють воду і тоді рослина …. (сходить)

А щоб добрим був врожай, грунт постійно доглядай!

 

  •          А якого догляду потребує від нас грунт, розкажуть нам наші ЕКОЛОГИ.

Слайд 19, 20, 21.

        

                               

                                                       

Екологи пропонують пограти в гру «Сортування сміття»

Розкласти запропоноване сміття у 4 кошики: ПАПІР, СКЛО, ПЛАСТИК, МЕТАЛ.

А тим часом ВИРОБНИЧИЙ відділ готовий презентувати нам свої екологічно чисті та безпчні вироби із глини.

V. Підсумок.

Слайди 22, 23.

                                              

docx
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку