ПІДСУМОК 3 ТЕМИ «ІНФОРМАЦІЯ ТА ПОВІДОМЛЕННЯ. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ»

Про матеріал
дає більш глибоко осмислити навчальний матеріал з теми «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси». А також встановити рівень засвоєння знань і вмінь з теми.
Перегляд файлу

УРОК В 5 КЛАСІ

ПІДСУМОК 3 ТЕМИ «ІНФОРМАЦІЯ ТА ПОВІДОМЛЕННЯ. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ»

Цілі:

  навчальна: перевірити рівень знань, умінь, навичок, сформованих на попередніх уроках;

розвивапьна: розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення;

виховна: виховувати активність, комунікабельність і вміння працювати в команді, повагу до інформатики.

Тип уроку: нестандартний, урок-подорож.

Обладнання: карта країни, квитки, кросворд, картки із завданнями, пазли, ребуси.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання

3нову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати —

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний —

Грою всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим,

Ти активним мусиш буть.

ІІ. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

  Учитель. На цьому уроці ми маємо повторити, більш глибоко осмислити навчальний матеріал з теми «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси», узагальнити його і систематизувати. А також встановити рівень засвоєння вами знань і вмінь з теми. Для цього ми вирушаємо в подорож чудовою країною. І щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, розгадавши цей кросворд.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Розгадування кросворда

1.Новини, повідомлення, відомості, подані в різних видах. (Інформація)

2.3розуміла інформація, яку можна передавати і обробляти. (Дані)

3.Пристрій, що передає зображення різноманітних документів через телефонні лінії. (Факс)

4.Бувають усними, письмовими, у вигляді рисунків, жестів. (Повідомлення)

5.Пристрій, що відтворює звук чи відео. (Плеєр)

6.Пристрій для обробляння інформації. (Комп'ютер)

7.Прилад для фотографування. (Фотокамера)

8.Пристрій для передавання звуку на великі відстані. (Телефон)

          9. Портативний прилад для запису усного мовлення. (Диктофон)

10. Невеликий електронний пристрій для виконання математичних обчислень. (Калькулятор)

11. Прилад для визначення місцезнаходження об'екта. (Навігатор)

 

— У виділених клітинках — назва країни, до якої ми вирушаемо. Тож як називається країна, якою ми сьогодні подорожуватимемо?

— Отже, країна якою ми здійснимо віртуальну подорож, називається ІНФОРМАТИКА.

 — До речі, що, на вашу думку, означае слово «віртуальна»?  (Відповіді учнів.)

— Правильно, уявна.

— Кожен, хто подорожує, повинен дотримувати таких правил.

1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.

2. Без дозволу нічого не вмикай.

3. 3наєш сам — навчи того, хто не знає.

4. Будь уважним і старанним.

 — Щоб вирушати в дорогу, нам потрібно nридбати квитки. Але квитки я вам видаватиму протягом нашої подорожі. Ціна квитка — ваші знання. Ну що ж, вирушаємо!

IV. ОСНОВНИЙ ЕТАП

Учні об'єднуються у дві команди. Команди обирають капітанів.

 Перша зупинка «Розминка»

 Правила гри

На роздуми над запитанням ви маєте 30с. Якщо команда дає неправильну відповідь, то має шанс заробити бал інша команда, яка дасть правильну відповідь. 3а кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Переможець — команда, у якої більше правильних відповідей. Кожній команді ставлять 5 запитань.

Запитання для першої команди

1.Відомості про навколишній світ та процеси, що в ньому відбува- ються, — це... (інформація).

2.Прилад для обчислень — це... (калькулятор).

3.Корисність, актуальність, достовірність, об'єктивність, повнота, зрозумілість — це... (властивості інформацїі).

4. Переносний комп'ютер — це... (ноутбук).

5.Інформація сприймаеться людиною через... (органи чуття).

Запитання для другої  команди

1.Один з найдавніших обчислювальних пристроїв, який викорис- товується в наш час, — це... (рахівниця).

2. Збирання, обробляння, передавання, поширення, збереження, захист називають... (інформаційними процесами).

3.Текстова, графічна, звукова, комбінована або мультимедійна інформація, умовні жести та сигнали — це... (види інформацїі).

4.Найпопулярніший пристрій для спілкування — це... (телефон).

5.Інформаційні процеси передаються через канали зв'язку від джерела до... (споживача або одержувача).

Зупинка «Хвилинка здоров'я»

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження

Встала рано-вранці веселка промениста

(встати із-за парт)

Вмила чисто личко, одягла намисто.

(імітуємо рухи миття обличчя)

Повернулася наліво, повернулася направо

(повернутися ліворуч, повернутися праворуч)

І на полі, на травичці роси назбирала.

(нахилятися додолу)

А коли настане вечір і вона захоче спати.

(потягнутися)

На хмаринці білій, чисті вмоститься відпочивати.

(сісти за парти)

Зупинка «Логічна»

 Гра «Знайди зайве»

Від команд запрошують по одному учаснику.

Завдання

У кожній з наведених груп термінів один термін (або число) є зайвим. 3найдіть його.

Завдання для першої команди

1. Два, п'ять, нуль, сума, один, дев'ять.

2. Зір, слух, нюх, інформація, дотик, смак.

3. Факс, плеєр, фотокамера, ножиці, телефон.

3авдання для другої команди

1.Арифмометр, рахівниця, калькулятор, друкарська машинка, комп'ютер.

2. Множення, видалення, віднімання, додавання, ділення.

3. Навігатор, диктофон, кінокамера, екран, ноутбук.

Учи тель. Вітаю, ви подолали ще одне нелегке випробування.

Зупинка «Словникова»

Вам необхідно лише згадати та написати терміни з інформатики, які ми вивчали на попередніх уроках. Перемагає та команда, яка придумала більше слів за 2 хвилини. Конкурс оцінюється в 2 бали.

— Молодці! Виконали завдання, показали свої знання комп'ютерної грамотності, тож продовжуємо нашу подорож.

Зупинка «Інформаційна»

3аповніть таблицю.

Орієнтовні варіанти відповідей

Джерело інформації

Форма падання інформації

Спосіб сприйняття

Телевізійна передача

Комібінована (мультимедійна)

3ір, слух

Фотографія

Графічна

3ір

Книга

Текстова

3ір

Розмова по телефону

3вукова

Слух

Арифметичний вираз

Текстова

Зір

Зупинка «Поетична»

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

3 другом швидко нас зв'язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (Комп'ютер)

Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот. —

    А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноутбук)

Зупинка «Літературна»

Кожна команда повинна скласти з двох частин прислів'я. Виграє та команда, яка першою складе всі прислїв'я. Частини прислів'я записані на картках.

Пepшa команда

1. Людина красна розумом, а комп'ютер — пам'яттю.

2. Натиснеш кнопку — здобудеш результат.

З. Один комп'ютер добре, а два краще.

4. Комп'ютеру слово, а він тобі 1000.

5. Рослина тягнеться до сонця, а учень — до комп'ютера.

 

Друга команда

1. Що натискаеш — те й маєш.

2. У невмілого інформатика очі не болять.

З. Подарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.

4.На комп'ютері не мудруй багато, а працюй завзято.

5. У комп'ютерному кабінеті працюватимеш вволю, то матимеш долю.

Релаксація

3аплющте очі. 3ручно сядьте на стільчиках і уявіть, що ви потрапили до весняного лісу. (3вучить музика лісу.)

— Яку картинку ви собі уявили?

— Рухаємось далі.

Зупинка «Кмітлива»

1. 3 поданого переліку виберіть пристрої для роботи з даними:

  •        комп'ютер;
  •        екран;
  •        диктофон;
  •        мобільний телефон;
  •        мікрофон;
  •        факс;
  •        вентилятор;
  •        плеєр;
  •        калькулятор;
  •        ноутбук;
  •        блок живлення;
  •        кінокамера.

 2. 3 поданого переліку виберіть властивості інформації:

  • актуальність;
  • глибина; 
  • швидкість передавання; 
  • зрозумілість; 
  • якість; 
  • висота;
  • ширина;
  • повнота; 
  • корисність;
  • достовірність;
  • довжина;
  • об'ективність.

Зупинка «У Країні ребусів»

Ребус— слово-загадка, яке складаеться з малюнків, цифр і букв. Розгадати ребус — означае прочитати слово. Кожна команда отримує ребус. Через 5 хвилин команда повинна дати відповіді і пояснити, чому вийшло так, а не інакше.

 

Відповіді. Інформатика, інтернет, навушники, диск.

Зупинка «У Країні пазлів»

Ваше завдання — скласти пазл, дати назву поданого пристрою і розповісти все, що вам про нього відомо. (Для підвищення складності можна обидва пазли скласти в один конверт.)

 

 Зупинка «Художня»

 Гра «Відгадай малюнок»

— А зараз до мене вийдуть по однаму учаснику від кожної команди. Я показуватиму малюнок, а обраний учасник-ведучий повинен дати інформацію про те, що зображено на малюнку (не називаючи сам предмет), і за тією інформаціею ви повинні відгадати, про що йдеться. Хто перший відгадає, той займає місце ведучого. (Показ малюнків)

— Молодці! І з цим завданням упорались, показали свою кмітливість, логічне мислення. Рухаємось далі.

Кімцева зупинка

Комп'ютерний кабінет школи.

Рефлексія

Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі, але подорож країною Інформатика ми продовжимо на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.

— А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам ця подорож?

— Який настрій був у вас протягом подорозкі?

— Діти, як ви вважаєте, хто розумніший — комп'ютер чи людина?

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Закінчилась гра у нас,

Результат дізнатись час.

Хто найкраще потрудився,

В подорожі відрізнився?

 — Протягом подорожі ви отримували квитки. Порахуйте, скільки їх у кожного. Хто зібрав найбільшу кількість квитків, отримуе грамоту від комп'ютера. Оцінюються роботи учнів на уроці.

VI. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ

1. Повторити тему «Інформація».

2. Додаткове завдання

 Підготувати короткі інформаційні повідомлення про використання комп'ютерів.

 

docx
Додано
17 липня 2019
Переглядів
1701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку