Підвищення кваліфікації педагогічних працівників - основа професійного зростання викладача

Про матеріал
Систематичне підвищення кваліфікації педагогічних працівників забезпечує ефективність роботи педагога, сприяє оволодінню якісним педагогічним досвідом, розвитку професійних компетентностей, саморозвитку, усвідомлення переваг і недоліків власних моделей викладання, оволодіння сучасними освітніми технологіями: Е-навчання, навчання off-line/on-line, МООС (міжнародне відкрите освітнє середовище), змішане (гібридне) навчання, дистанційне навчання, синхронне/асинхронне навчання, адаптивне навчання, інклюзивне навчання.
Перегляд файлу

Тема: «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників - основа професійного зростання викладача»

«Педагогічний  працівник зобов’язаний

постійно підвищувати свою кваліфікацію.»

Закон України «Про освіту»

Систематичне підвищення кваліфікації педагогічних працівників забезпечує ефективність роботи педагога, сприяє оволодінню якісним педагогічним досвідом, розвитку професійних компетентностей, саморозвитку, усвідомлення переваг і недоліків власних моделей викладання, оволодіння сучасними освітніми технологіями: Е-навчання, навчання off-line/on-line, МООС (міжнародне відкрите освітнє середовище), змішане (гібридне) навчання, дистанційне навчання, синхронне/асинхронне навчання, адаптивне навчання, інклюзивне навчання.

Форми підвищення кваліфікації: інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева); дуальна; на робочому місці; на виробництві.

Види підвищення кваліфікації: навчання за програмою підвищення кваліфікації; участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах, марафонах, онлайн-конференціях та інше; займатись окремими видами педагогічної діяльності (брати участь у програмах академічної мобільності, здійснювати наукове стажування, займатися самоосвітою, здобувати науковий ступінь чи вищу освіту).

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);
  •  формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиноюпершою статті 12 Закону України «Про освіту»;
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;
  • створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами (до таких дітей, зокрема, можуть бути віднесені діти з інвалідністю, обдаровані діти, діти з національних меншин, діти, які не встигають опанувати навчальну програму з різних причин тощо);
  •  використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернитичну безпеку;
  • мовленнєва, цифрова, комунікаційну, інклюзивна, емоційно-етична, компетентність;
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти та їх заступників) тощо.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників:

  1. ЗВО ІІІ-ІV рівнів акредитації: Білоцерківський національний аграрний університет, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Одеська державна академія холоду, Національний університет харчових технологій, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди, Полтавський університет економіки і торгівлі, Університет менеджменту освіти НАПН, УМО АПН України.
  2. Міжкурсовий період:
  • Вдосконалення науково-методичної роботи під керівництвом методичного кабінету: участь у методичних семінарах, педчитаннях, педрадах; участь у конференціях різного рівня; участь у професійних об’єднаннях; участь викладача і у роботі Лабораторії професійного зростання викладача; публікації у збірниках конференцій; співпраця з кафедрами ВНЗ III-IV рівнів акредитації; підготовка студентів до науково-дослідницької роботи, до участі у конференціях, олімпіадах, конкурсах, виступів по телебаченню; розробка методичних комплексів у друкованому та електронному варіантах,  електронному варіантах, навчальних посібників, електронних посібників; зв’язок з виробництвом; участь у роботі державної інспекції, експертних, нуково-меточних комісіях по ліцензуванню та акредитації; атестація; оволодіння комп’ютерними технологіями; участь у реалізації міжгалузевих освітніх проектів (написання освітніх програм).
  • Інформальна освіта: вивчення професійної літератури; підвищення загального рівня культури, розвиток компетентностей; трансформація науково-технологічного потенціалу викладача; публікації у фахових журналах.
  1. Отримання якісно нової освіти: магістратура, пошукування, аспірантура, здобуття другої вищої освіти.

Корисні онлайн-сервіси для покращення якості надання освітніх послуг: інтерактивний аркуш (https://www.liveworksheets.com/), інтерактивний плакат (https://www.thinglink.com/), тести – онлайн-вікторина (https://www.plickers.com/login), створення пазлів (https://pazlodrom.ru/pazl.php?pazl=hablon), створення електронного підручника (https://app.bookcreator.com/sign-in), створення гри (https://worldwall.net/), інтерактивні вправи (https://learningapps.org/) і т.д.

Суб’єкти підвищення кваліфікації: заклад освіти (або його структурний підрозділ); фізичні, юридичні особи, фізична особа-підприємець.

Річний план (Додаток Б)

Визнання результатів підвищення кваліфікації: після підвищення кваліфікації в закладі освіти (інститути післядипломної освіти, Університети…) викладач подає копію документа про підвищення кваліфікації відповідальній особі. Після підвищення кваліфікації в інших суб’єктів підвищення кваліфікації викладач протягом місяця подає до педагогічної ради клопотання про визнання та копію документа про підвищення кваліфікації.

Зарахування окремих видів діяльності, їх результатів та обсяг підвищення кваліфікації педагогічних працівників визначається педагогічними радами навчальних закладів:

  1. У разі підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) замість документа про підвищення кваліфікації подається звіт про результати підвищення кваліфікації або творча робота, персональне розроблення електронного освітнього ресурсу, що виконані в процесі (за результатами) підвищення кваліфікації та оприлюднені на веб-сайті закладу освіти та/або в електронному портфоліо педагогічного або науково-педагогічного працівника (у разі наявності). Форму звіту визначає відповідний заклад освіти (не більше 30 год.).
  2. Здобуття першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівня вищої освіти, третього (освітньо-наукового/освітньо-творчого) рівня або наукового рівня вищої освіти вперше або за іншою спеціальністю у межах професійної діяльності або галузі. знань визнається як підвищення кваліфікації педагогічних або науково-педагогічних працівників.
  3. Обсяг підвищення кваліфікації шляхом участі педагогічного або науково-педагогічного працівника у програмі академічної мобільності зараховується в межах визнаних результатів навчання (не більше ніж 30 годин або один кредит ЄКТС на рік).
  4. Підвищення кваліфікації шляхом участі у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер- класах тощо, яке здійснюється поза межами річного плану, потребує визнання педагогічної (вченою) радою закладу (в обсязі 30 годин або одного кредиту ЄКТС).

Клопотання (Додаток А)

Перспективне планування підвищення кваліфікації: 

І етап – педагогічний працівник надає пропозиції до педагогічної ради  щодо підвищення кваліфікації;

ІІ етап – розпочинається після затвердження кошторису закладу освіти на відповідний навчальний рік (протягом 15 календарних днів з дня отримання інформації про виділені кошти на підвищення кваліфікації формується. Річний план підвищення кваліфікації).

Педагогічні працівники мають підвищувати свою кваліфікацію щорічно. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації протягом пяти років не може бути меншою за 150 годин. 10% загальної кількості годин обовязково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами. Загальний План підвищення кваліфікації викладача економічних дисциплін на прикладі Петренко І.С. ВСП «Технолого-економічного фахового коледжу Білоцерківського НАУ» (Таблиця. 1)

 

 

 

2019

2020

2021

2022

2023

Навчальний електронний ресурс з навчальної практики «Психологія спілкування» рішення педагогічної ради ВСП Технолого – економічного фахового коледжу БНАУ (30 год)

1.Семінар-тренінг НМЦ ВФПО тема: «Сучасні методологічні та дидактичні засади організації інноваційного освітнього середовища в умовах діджеталізації освітнього процесу»

29-30.10.2020 р.

(16 год)

2.Онлйн-курс «Сучасний викладач: виклики та можливості»  4.11.2020 рік

(15 год)

Курс «Критичне мислення для освітян», наданий через платформу масових відкритих онлайн-курсів Prometheus

(30 год)

Інститут післядипломної освіти Білоцерківського НАУ.

Навчальна дисципліна

«Менеджмент» (30 год)

Міністерство цифрової трансформації, онлайн курси

(30 год)

«На Урок» Вебінари для вчителів Інтернет-конференція з питань інклюзивної освіти (15 год)

 

Література

  1. Закон України «Про вищу освіту»  (стаття 60)
  2. Закон України «Про фахову передвищу освіту» 2019 р.
  3. Закон України «Про повну загальну середню освіту» 16.01.2020 р.
  4. Закон України «Про освіту» (розділ VII, стаття 59) 2017 р.
  5. Постанови КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» (Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ)
  6. Постанова КМУ № 1133 від 27.12.2019 «Про внесення змін до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»
  7. Лист МОН від 04.11.2019 № 1-9-683 «Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників»
  8. Лист МОНу від 04.03.2020 № 1/9-141 «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти»
  9. Лист МОН №1/9-576 від 12.10.2020 року «Щодо тимчасового переходу на дистанційне навчання»
     
docx
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку