Тема. Письмо букви «д», складів та слів з новою буквою. Мета: навчальна: формувати вміння писати маленьку букву «д» поєднувати її з іншими вивченими буквами у складах і словах; закріплювати вміння орієнтувати у сітці зошита, правильно розташовувати букву на рядку. Розвиваюча: розвивати окомір, спостережливість, увагу; уміння спів ставляти та аналізувати структуру друкованої і рукописної букви; активізувати словниковий запас учнів, розвивати уміння добирати слова з новою буквою, вміння робити звуко-буквенний аналіз слів.
Виховна: виховувати старанність, наполегливість, прагнення до оволодіння каліграфічним письмом.
1)Порівняння рукописної і друкованої букви. Знаходження спільного і відмінного у формі та особливостях написання букви.
Мета: навчити дітей відрізняти друковану та рукописну букву «д»
– Що це за буква (показ на друковану літеру)?
–А це, діти, рукописна буква «д»
– Що в них подібне, а чим вони відрізняються?(Відповіді учнів)
2)Аналіз будови рукописної букви «д» з переліком її елементів. Мета: навчити дітей аналізувати будову рукописної букви,та з'ясовувати з яких елементів складається буква «д».
- з яких елементів складається буква «д»?(овалу і нижньої петлі)
- у яких буквах складові елементи подібні до елементів букви «д»?(«0»,«у»
3)Написання нової букви за пунктирним зразком у зошитах з друкованою основою.
Мета: виховувати в учність старанність, наполегливість, прагнення до оволодіння каліграфічним письмом.
- Тепер, коли ми підготували руку до письма, спробуємо написати букву дв друкованому зошиті. Вам потрібно обвести цю букву за пунктирним зразком. У першому рядку напишемо літеру «д», яка складається з овалу та петлі. Вона нам допомож е притримуватися нахилу і відстаней між літерами.
Їжачок маленький замерз (поясніть дитині — їжаку холодно, і він сховав голки).
І в клубок згорнувся.(стисніть руку в кулак)
Сонечко пригріло — їжачок розгорнувся
(виптяміть пальці, ніби їжак виставив свої голки).
4)Звуковий аналіз слів та фонематичне моделювання виділених складів.
Мета: навчити дітей правильно аналізувати подані слова.
Перша група – слово «дідусь» Скільки звуків і букв у слові?
звуків [д' і д у с'] – 5, букв д, і, д, у, с, ь – 6
Кількість складів у слові: ді-дусь – 2
Звукова модель слова (звукова схема): [᐀ ○ – ○ ᐀]
Друга група – слово «димар»
Скільки звуків і букв у слові димар? звуків [д и м а р] – 5, букв д, и, м, а, р – 5
Кількість складів у слові: ди-мар – 2
Звукова модель слова (звукова схема): [– ○ –○ –]
Третя група – слово «для»
Скільки звуків і букв у слові? звуків [дл'а] – 3, букв д, л, я – 3
Кількість складів у слові: для – 1
Звукова модель слова (звукова схема): [– ᐀ ○]
5)Складання учнями речення з одним із записаних слів:
(дощ,дерево,день,диня,дім,дрова).
Мета: розвивати критичне мислення учнів.
-Давайте спробуємо скласти власні речення із одним із цих слів.
(Діти пропонують свої варіанти та обирають найкращі). Ось наші речення:
1. Дівчинка посадила дерево.
2. Біля печі лежать дрова.