Письмо малої букви ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень та речень. Вибірковий диктант.

Про матеріал
Письмо малої букви ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень та речень. Вибірковий диктант. Мета: Вчити дітей писати малу букву Ф, Поєднувати її з іншими буквами у словах; закріплювати вміння проводити звуко-буквений аналіз; удосконалювати вимову, розширювати знання учнів про значення кольорів; розвивати увагу, мислення, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до навколишнього середовища, бажання допомагати іншому.
Перегляд файлу

Навчання грамоти (письмо)

Підпис вчителя:

Тема. Письмо малої букви  ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень та речень. Вибірковий диктант.

Мета: Вчити дітей писати малу букву Ф, Поєднувати її з іншими буквами у словах; закріплювати вміння проводити звуко-буквений аналіз; удосконалювати вимову, розширювати знання учнів про значення кольорів; розвивати увагу, мислення, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до навколишнього середовища, бажання допомагати іншому.

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, фізкультхвилинка (відео).

Хід уроку

I. Організація класу до уроку

1. Налаштування учнів на урок

2. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

— Сьогодні до нас на урок завітав Олівець-Малювець. Він дуже засмучений. Олівець вирішив намалювати перший сніг, але коли взяв фарби, то був вражений, тому що всі фарби зникли. Що ж йому робити? Аж тут з'явилася Добра Фея. Вона розповіла Олівцеві, що фарби забрав Злий Чаклун, який хоче бачити нашу Землю лише чорною, а не різнобарвною. Фарби можуть повернутися лише тоді, коли учні першого класу зможуть виконати всі завдання. Ось і вирішив Олівець звернутися за допомогою до учнів нашого класу.

— Який перший звук ми чуємо в словах Фарба, Фея

 IІI. Актуалізація опорних знань та способів діяльності

1. Артикуляційно-службові спостереження.

— Які органи беруть участь у творенні звуку [ф]?

— Під час вимовляння нижня губа притискується до верхніх зубів, цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без голосу.

— Який це звук? Охарактеризуйте його. Покажіть друковану букву Ф.

— Ми виконали перше завдання. Тому у фарбах з'являється червоний колір.

— Червоний колір — це колір достатку і здоров'я. Колір літа, колір активності. Якщо людина полюбляє червоний колір, то вона нічого не відкладає на потім, все хоче мати зразу. Вона сильна, активна.

2. Визначення місцезнаходження звуку в словах.

1) За малюнками (фонтан, телефон, шарф).

2) Загадки.

• В нього око скляне,

Він мені підморгне, —

І за мить вже готовий

Мій портрет кольоровий. (Фотоапарат)

• Дерево та дріт —

Кричить на весь світ. {Телеграф)

— У фарби з'являється жовтогарячий колір.

— Жовтогарячий колір — це символ хліба. Це колір тепла, вогню волі і сили. Він створює гарний настрій, радість.

ІV. Вправи з письма

1. Написання малої букви Ф.

— Який перший звук ви чуєте в слові Фарба1!

— Скільки букв і скільки звуків у слові Фарба?

(Учитель виставляє на дошці писану та друковану рядкову букву Ф. Діти промовляють назву букви («еф») І звук [ф].)

— Буква Ф Складається з двох овалів і прямої лінії. Писати її починаємо з овалу, як малі букви А, д, б; Ведемо вгору до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи ручки, проводимо вниз пряму похилу подовжену лінію до міжрядкової лінії; потім вище середини рядка починаємо писати другий овал, заокруглюємо його праворуч вгору до верхньої рядкової лінії і вниз, поступово

заокруглюючи, торкнувшись нижньої рядкової лінії, ведемо ліворуч угору

до другого елемента.

(Вправляння в написанні двох рядків малої букви Ф.)

— З'являється жовтий колір!

Жовтий — символ Сонця. Легкий, сяючий, зігріваючий. Люди, які полюбляють цей колір, живуть із надією на краще, вони — честолюбці.

 2. Фізкультхвилинка.

Виконується у формі діалогу і певних фізичних дій.

— Як живете, мої діти?

— Ось так, ось так! (Оплески в долоні з поворотом ліворуч і праворуч.)

— Як ходите? («Бігають» трьома пальчиками лівої руки по долоні правої І навпаки.)

— Ось так!

— Як бігаєте на перервах? (Набувають поз бігунів, рухаючись на місці руКами і ногами.)

— А як відпочиваєте, коли дуже стомилися? (Схиляють голівки на руки, Відпочивають.)

— З'являється зелений колір у фарби!

Зелений колір — символ природи, краси і молодості. Це найспокійні-ший колір. Коли ми дивимось на нього, то спочиваємо. Люди, яким він до вподоби, впевнені, бажають досягти успіху.

3. Написання складів із буквою Ф.

Утворення слів із даними складами.

(Вивісити будинок букви Ф.)

— Буква Ф — Файна господиня. її будинок сяє різними фарбами. Найулюбленіші квіти — фіалки. Біля будинку фурчить фонтан. В озері за будиночком плаває форель, походжають гордо фламінго та фазани. Своїх друзів вона щедро пригощає фруктами. А на святі відбуваються феєрверки.

— З'являється фіолетова фарба!

Фіолетовий — це символ мудрості. Люди, які полюбляють цей колір, імпульсивні, часто схвильовані, у них відсутня цілеспрямованість.

4. Творча робота.

На дошці виставити склади. Запропонувати учням до складів, поданих у зошиті, додати один склад так, щоб утворилося слово. Записати склади і слово.

— З'являється блакитна фарба!

Блакитний — символ неба, що дає силу. Це колір спокою. Людина, якій подобається блакитний колір, врівноважена, вона — вірний товариш.

5. Написання речень.

(Перед тим, як писати речення, учні визначають кількість слів, звертають увагу на слова, визначають кількість складів у словах.)

— З'являється синій колір!

Синій колір — це колір води, він дає здоров'я. Він так само, як і блакитний, є кольором спокою і холоду. Люди, які його обирають, мають плавний почерк, полюбляють солодке.

V. Підсумок уроку

— Яку букву навчилися писати?

— Скільки кольорів у фарбах?

— Сім кольорів — це веселка.

У такому порядку вони і розміщені. А всі разом вони становлять білий колір. Білий колір — це початок всього, чистота, свобода, символ пам'яті.

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку