«Пісня про хліб і шовк», «Подорожуючи, вночі описую почуття». Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в лір

Про матеріал
Матеріал презентації допоможе школярам розширити уявлення про китайську класичну поезію, тематичну різноманітність танської поезії, основні віхи життя та творчості Ду Фу, зміст поезій «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид»; зміст літературного поняття паралелізм. Сприятиме формуванню критичного мислення здобувачів освіти у процесі дослідження особливостей поетики віршів Ду Фу, здійснивши аналітичне інтерпретування поезій «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид». Учні удосконалюватимуть власні вміння осмислено й творчо давати оцінку окремому поетичному твору в контексті творчості митця та в національній і світовій літературі.Вчитимуться робити висновки про філософські погляди Ду Фу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

712—770 р.р. Ду Фу. Ду Фу народився 712 р. в окрузі Гун провінції Хенань (Китай) у сім'ї чиновника. Був нащадком старовинного китайського роду, але від колишньої слави й багатства родини залишилися лише легенди. Про його життя до 40 років відомо дуже мало. Припускають, що він багато мандрував країною разом із своїми друзями — Лі Бо та Гао Ші. За свідченням його сучасників, Ду Фу був надзвичайно здібною людиною.

Номер слайду 2

Поет став пристрасним співцем своєї країни, знайшовши в цьому покликання. З такими намірами він оселився в тодішній столиці Китаю — Чаньань. Так почався другий період життя та творчості митця. У 751 р. вірші, які Ду Фу надіслав імператорові, були схвально прийняті при дворі, згодом для нього було влаштовано новий екзамен, який він склав й отримав відповідну посаду. У 44 роки Ду Фу залишив столицю й вирушив на північ. Пізніше його призначили міністром, але згодом понизили й відправили в провінцію Гуачжоу. Державна служба не стала його покликанням. Найбільше поета хвилювала доля рідної країни й народу, про що він багато писав у віршах. Жив бідно, від голоду помер його маленький син. Був радником імператора, прагнучи “творити добро, виправляючи зло”.

Номер слайду 3

У поезії Ду Фу, крім традиційних для китайської лірики тем природи та філософських пошуків, потужно зазвучали соціальні мотиви. Кризу Танської держави поет відобразив у своїх творах. У його «Пісні про бойові колісниці» йдеться про страждання й горе народу. Уперше в китайській ліриці з'явилося нове почуття — сором за розкоші вельмож і глибокий біль за долю звичайних людей. У 759 р. Ду Фу оселився в Ченду, північно-західній частині Китаю, де провів останні одинадцять років життя, створивши там понад тисячу віршів. Все життя прагнув повернутися додому на північ. Помер Ду Фу 770 р., так і не досягши ані слави, ані багатства. Але наступні покоління гідно оцінили доробок поета.

Номер слайду 4

Майже 35 років він мандрував Китаєм, прагнучи краще пізнати і зрозуміти свою країну та її народ. З ранку самогоя стукав у двері багатьох осель. Кожен вечір. Слідом за пилюгою кінських копит іду. Тільки недопитки п’ю,тільки холодні недоїдки їм.

Номер слайду 5

«ПОДОРОЖУЮЧИ, ВНОЧІ ОПИСУЮ ПОЧУТТЯ»Ворушить легітріденьку на березі травку. Крізь ніч посуваєчовен високу щоглу. Нависли зіркинад безмежжям голого степу. Мечеться місяцьв потоці Великої річки. Займаючись віршами,станеш хіба відомим?Старий та хворий,спробуй одержати посаду!Метляюсь по світу. З ким себе порівняти?Між землею і небомчайка на мілині піщаній.(Переклад із китайської Геннадія Туркова)

Номер слайду 6

1. Який образ із світу природи суголосний образу поета? Розкрийте значення символу.2. Прочитайте рядки, у яких ліричний герой розмірковує про своє місце у світі (запишіть у зошит).3. Знайдіть у вірші епітети й метафори, що відображають душевний неспокій ліричного героя, випишіть у зошит.

Номер слайду 7

Думки під час нічної подорожі Дрібну травицю берега овіяв вітерець, Висока щогла чаплею Над крихітним човном; Дрімають зорі в далечі Над степом осяйним, І на Янцзи промінчики ллє місяць — срібний гном. Хіба мета в житті моя — То слава віршів цих? Коли посаду втратив я, Пішов блукальцем жити; І нині в мандрах вештаюсь, мов чайка та сумна, Що мчить поміж планетою І піднебесним склом.

Номер слайду 8

ПІСНЯ ПРО ХЛІБ І ШОВКУ Піднебесній, по Китаю всьому,Є тисяч десять міст, мабуть;Але чи є хоча б одне, в якому. Не славилася б воїнів могуть?А що, якби серпи, мотики й рала. Повикувати нам з блискучих лат,Аби вони покірно оборали. Цунь поля запустілого улад?Гіркі ридання вже не поливали б. Ту землю, де гула страшна війна. Чоловіки б із піснею орали,Жінки б наткали з шовку полотна.Із творчої спадщини велику цінність мають вірші, створені Ду Фу у період військового перевороту.

Номер слайду 9

ПІСНЯ ПРО ХЛІБ І ШОВКЦе один з останніх творів поета. Незважаючи на складні обставини, митець дбав не про власне благополуччя, а про добробут країни. Залишившись відданим філософії конфуціанства, він утверджував у творі суспільний ідеал — мирну працю замість війни й розбрату. Хліб і шовк — традиційні символи, що відображали уявлення китайців про щастя для всіх і кожного. У простих ритмах цього вірша відчувається радість життя й спільної праці. Завдання:1. Розкрийте патріотичний зміст вірша Ду Фу.2. Охарактеризуйте позицію автора.3. Яку роль відіграє у творі образ пісні («І шовк, співаючи, жінки звивали»)?4. Зіставте образи ліричних героїв Лі Бо й Ду Фу. Визначте подібність і відмінності між ними. Наведіть приклади з прочитаних текстів. Пригадайте українські символи, що втілюють уявлення нашого народу про щастя, радість життя та мирну працю. Напишіть твір на тему «Дума про щасливу й мирну Україну», у якому використайте традиційні символи.

Номер слайду 10

Визначте особливості лірики Ду Фу. УЗАГАЛЬНЮЄМО• В епоху Тан китайська лірика демократизується, наближається до реального життя.• На розвиток середньовічної китайської лірики значний вплив справила філософія (конфуціанство, даосизм).• Провідними темами творів Лі Бо та Ду Фу були природа, пошук поетами свого місця у світі, роздуми про суспільство.

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Для всіх. Знати особливості розвитку китайської лірики епохи Тан; розповідати про Ду Фу, виразно читати й аналізувати його поезії. Написати твір на тему «Дума про щасливу й мирну Україну», у якому використайте традиційні символи.Індивідуальне. Підготувати повідомлення про Омара Хайяма (Шевченко Анастасія, Жеребило Максим, Мороз Олександра, Козловець Ліза).

Номер слайду 12

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:1.https://naurok.com.ua/prezentaciya-tvorchist-du-fu-287610.html 2. https://vseosvita.ua/library/du-fu-pisna-pro-hlib-i-sovk-vesnanij-kraevid-podorozuuci-vnoci-opisuu-pocutta-zvazok-poezii-du-fu-z-istoricnou-realnistu-obraz-liricnogo-geroa-jogo-sp-302286.html3. https://uahistory.co/pidruchniki/nikolenko-world-literature-8-class-2016/27.php. Презентацію підготувала вчитель зарубіжної літератури Олевського ліцею №1 Олевської міської ради. Басюк людмила Федорівна

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стопкевич Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 березня 2023
Переглядів
2930
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку