Питання існування інших всесвітів. Підсумок за семестр. Диференційований залік.

Про матеріал
формувати уявлення про існування інших всесвітів; ознайомити учнів із різноманітністю об'єктів, що входять до складу Всесвіту.
Перегляд файлу

 

Методична розробка заняття

 

Дисципліна: Астрономія

 

Тип уроку: комбінований.

 

Тема: Питання існування інших всесвітів. Підсумок за семестр. Диференційований залік. 

Мета: формувати уявлення про існування інших всесвітів; ознайомити учнів із різноманітністю об'єктів,  що входять до складу Всесвіту.

Обладнання: дидактичний матеріал, презентація.

                 

      Хід заняття.

 

  1. Організаційний момент.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

 

Самостійна робота. Тестові завдання.

     1). Парсек – це…

а)… відстань від Землі до зорі;

      б)  … відстань, з якої велику піввісь земної орбіти, перпендикулярну до променя зору, бачать під кутом 1";

      в) … радіус земної орбіти;

      г)  інша відповідь.

     2). Річний паралакс зірки – це…

а)… відстань, яку світло проходить у вакуумі за 1 рік;

      б)  …кут ,під яким із зірки можна було б побачити велику піввісь земної орбіти;

      в) …зоряна величина, яку мала б зоря , перебуваючи на відстані 1 пк;

      г)  інша відповідь.

     3) . Температура червоних зір…

 а)… найнижча;

      б)  …найвища;

      в)  інша відповідь.

     4). Сонце належить до зір …

а)…головної послідовності;

      б)  …білих карликів;

      в) червоних гігантів;

      г)  інша відповідь.

      5). Які хімічні елементи особливо поширені на Сонці?

      а) кисень, азот;

      б)  вуглекислий газ, азот;

      в) водень, гелій;

      г)  інша відповідь.

    6) . Затемнено – подвійною зорею є…

    а) Міра;

    б) Кентавра;

    в) Альголь;

     г)  інша відповідь.

    7). Від чого залежить колір зірки?

    а) від температури фотосфери;

   б) від маси зорі;

    в) від радіуса зорі;

     г)  інша відповідь.

    8). Основними елементами зірок є…

      а) гелій, азот;

      б)  вуглекислий газ, азот;

      в) водень, гелій;

      г)  інша відповідь.

     9). Розділ астрономії, що вивчає походження об'єктів космосу , називається

     а) космологія;

     б) космогонія;

      в) астрометрія;

      г) зоряна астрономія.

     10). Маяками Всесвіту називають…

      а) пульсари;

      б) нові зорі;

      в)цефеїди;

    г) чорні діри.

  12). Пульсари були відкриті

   а) 1897р.;

  б)1967р.;

  в) 1796р.;

  г) інша відповідь.

Учні здійснюють взаємоперевірку .

 

III Вивчення нового матеріалу.

 

План.

 

  1. Можливі наслідки контактів із чужими цивілізаціями.
  2. Прогнози еволюції земної цивілізації.

 

  1. Можливі наслідки контактів із чужими цивілізаціями.

Зараз створена міжнародна організація SETI (англ. Search of Extra TerrestrialIntelligence пошуки позаземного розуму), яка розробила широку програму пошуків життя у Всесвіті. Виникає питання: для чого ми ведемо пошуки інопланетних цивілізацій? Чи може контакт із позаземним розумом принести нам якусь додаткову інформацію і допоможе вижити людству в цьому світі?

Справа в тому, що наша цивілізація зараз перебуває у своєрідній ізоляції, бо Земля за багатьма параметрами є також закритою системою. Згідно із законами еволюції складних систем у закритій системі зростає безлад і знищується інформація, тому закрита система приречена на смерть. Прикладом такої своєрідної деградації закритої системи є звичайні теплові процеси в ізольованій колбі вирівнюються температура та густина.

Цікаво, що цей закон зростання безладу в закритій системі діє і в людському суспільстві, тільки в цьому випадку мірилом служить не температура, а інформація. Людина є істотою суспільною, і вона може залишатись людиною тільки спілкуючись з іншими людьми.

Пам'ятайте! Загальна інформація двох розумних людей після їхнього спілкування зростає тільки у випадку, якщо вони мають різну інформацію. Зростання інтелекту нашої цивілізації полягає в тому, що люди не є копіями своїх батьків, так само як і кожна нація та держава роблять свій внесок у зростання могутності людства.

отримати інформацію не тільки з будь-якої бібліотеки на Землі, але й побачити те, що відбувається у космосі на інших планетах.

Отже, життя - це складна відкрита система хімічних і біологічних сполук із високим ступенем упорядкованості, яка зберігає величезний об'єм інформації" про себе і навколишній світ. Земля за багатьма параметрами є закритою системою, тому проблема виживання людства пов'язана з освоєнням космосу. Наша цивілізація зробила перші кроки в цьому напрямку ми почали дослідження Сонячної системи. Але в людства можуть виникнути проблеми під час установлення контактів із чужими цивілізаціями, які перебувають на вищому, у порівнянні з нами, ступені інтелекту.

 

  1. Підсумок занять.

 

  1. Яке місце Сонця в Галактиці?
  2. Яка відстань від Сонця до центра Галактики?
  3. З якою швидкістю обертається Сонце разом зі своєю планетною системою навколо центра Галактики?
  4. Що називають галактичним роком?
  5. Що б сталося якби Земля потрапила в спіральний рукав?

 

  1. Домашнє завдання.

Вивчити конспект, дати відповіді на запитання в кінці підручника, знайти новини з астрономії.

Підготувати повідомлення:

  1. Імовірність існування життя на інших планетах;
  2. Будова і майбутнє Всесвіту.

 

docx
До підручника
Астрономія (рівень стандарту) 11 клас (Головко М.В., Коваль В.С., Крячко І.П.)
Додано
15 листопада 2022
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку